Sfat achizitie masina noua - buget ~13.500 euro |
This topic is about Sfat achizitie masina noua - buget ~13.500 euro, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Sfat achizitie masina noua - buget ~13.500 euro |
May 11 2014, 02:05 AM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 11-May 14 Member No.: 143.971 |
As dori sa achizitionez o masina noua. Initial, bugetul a fost de ~11.500 euro. Am pornit in cautarea unui hatchback. Am si fost la test driver-uri: Focus, Rapid SB, C4, Megane, 308, i30, Cee'd, Mazda3, Auris. Dar, la fiecare am gasit cate ceva ce nu-mi place sau mi s-au parut prea scumpe luand in considerare pret/dotari sau motorizare (ex. 1.4 MPI 100 CP la i30 -> prea lenes). Cel mai mult mi-a placut C4 si a fost cat pe ce sa-l cumpar. Aparuse o oferta: dotare Seduction, 1.6 VTi 120 CP, cu navigatie, etc - 13.400 euro. La 2 zile dupa ce am gasit oferta pe net m-am dus la dealer, care mi-a spus ca toate cele 5 masini din oferta (cu un tichet 'rabla', apropo) se vandusera. A fost momentul in care m-am gandit sa maresc bugetul. In plus, m-am gandit un pic mai bine: cred ca voi avea nevoie de mai mult spatiu - momentan suntem 3, iar poate peste vreo 2 ani poate vom fi 4 . Nu am apucat inca sa ma uit la toate marcile de masini dupa break-uri compacte (asa cum cautasem dupa HB-uri in urma cu o luna) si as dori sa dau comanda luna asta. Prin urmare, va rog sa ma sfatuiti. Momentan am in vedere urmatoarele masini, preturile includ un tichet 'rabla': 1. Renault Megane Sport Tourer: - 1.5 DCI 110 CP - navigatie, camera video mers inapoi, senzori parcare, senzori de ploaie si lumina, Visio system, aer conditionat automat doua zone ~ 13.900 euro 2. Hyundai i30cw: - 1.6 CRDi 115CP - senzori parcare, aer conditionat automat (Hyundai nu aduce masini cu navigatie in RO, cica "nu se cere"- ceea ce mi se pare penibil) ~ 13.500 euro 3. Logan 2: - 1.5 DCI 90 CP - navigatie, clima manuala - CASCO avantaj prin RCI - 100 euro/an timp de 5 ani, +2 ani garantie extinsa (= 5 ani garantie) - 10.440 euro Sunt deschis la orice alte pareri. Dar as vrea sa stiu si ce parere aveti despre masinile enumerate, in special: cum se comporta ele in timp (la Renault am citit destul de multe comentarii negative) si daca gadget-utile de pe Renault isi merita banii. Nu, nu doresc neaparat diesel. Nu cred ca depasesc 20k km/an. DAR: la reno doar DCIul e la "promotie", la i30cw motorizarile pe benzina mi se par slabutze, iar la Logan nu prea ai de unde alege altceva. In materie de siguranta, majoritatea masinilor noi ofera cam acelasi lucru (poate mai putin Dacia). Multumesc anticipat! |
|
|
May 11 2014, 11:27 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Garantiile cat sunt la fiecare? Din cate inteleg ai de gand sa tii masina mai multisor, nu s-o schimbi imediat (oricum nu e o idee prea buna sa schimbi imediat o masina luata de noua). Intreb pentru ca la mine Reno continua sa dea 2 ani (Dacia 3...) iar Hyundai da 7, ca si Kia. In Romania e posibil sa fie diferit.
Ca idee cat costa I30 cu motorul 1.6 GDI (benzina, cel cu injectie directa) si 135CP? Sau daca nu-i disponibil, sor-sa Kia Ceed cu motorizarea respectiva? Incearca sa te interesezi si de costurile la revizii. Mie personal senzorii de ploaie si de lumina mi se par inutili, iar cel de ploaie in special chiar enervant atunci cand il uiti activ si se trezeste din senin si iti trage cate un stergator peste un cocktail de praf, gainat si 3 stropi de apa.... Navigatia e o chestie eleganta atunci cand e de la mama ei, insa pe termen lung devine complicat de updatat. Chestia interesanta la Reno e camera de mers inapoi, desi daca ai senzori de parcare nu stiu daca e chiar necesara. Pe de alta parte, gadgeturile astea sunt utile si la revanzare.... insa si o garantie mai lunga la coreeanca s-ar putea sa fie un avantaj daca o vinzi cand are macar cateva luni de garantie ramasa. Sunt multe chestii de luat in calcul. Eu am avut Megane de care spui inchiriat (versiunea break dci de 11OCP), si motorizarea pare vioaie (fata de Ceed 1.4 de exemplu), insa in realitate nu este, e doar o impresie. Pare vioi, insa dus la limita iti dai seama repejor ca n-are cine stie ce resurse, se misca decent pe o zona destul de ingusta de turatii. LA benzinare e oarecum invers. In discutia diesel vs benzina conteaza si genul de trasee pe care vrei sa il faci. Daca 11 luni pe an faci drumuri scurte urbane, eu unul as alege benzina din cauza filtrului de particule. Daca faci naveta la viteze decente (stiu eu, 50km/zi) atunci as alege poate diesel pentru economie. De curiozitate, acum ce masina ai? Si cati km faci anual? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 05:52 PM |