Intrebarile incepatorului |
This topic is about Intrebarile incepatorului, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Intrebarile incepatorului |
Jun 13 2013, 05:57 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 13-June 13 Member No.: 141.726 |
Asi avea si eu o intrebare la care vreau un raspuns: 1. Conduc o masina pe DIESEL, merg ce merg, vad in fata mea cum cineva reduce viteza, sunt in treapta 3, reduc si eu viteza, pun frana usor, apas ambreajul si mai tin usor din frana, bag in treapta 2, iar cand dau drumul la ambreaj se smunceste masina, adica defapt ea isi intra in frana de motor dar ma agita putin. Am incercat sa dau cat mai usor posibil drumul la ambreaj, dar tot la fel. Apropo, nu se smunceste tare, ci foarte usor, dar e de ajuns cat sa ma enerveze. Cum fac sa nu mi se mai intample? |
|
|
Jun 13 2013, 11:10 PM
Post
#2
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
@SpecialK (asa cred eu ca se scrie ) ) :
orice schimbare de viteza se face cu un anumit soc (si la automata si la manuala). Imi imaginez ca socul pe care il reclami tu este mai mare decat "normal" de te deranjeaza. Asta inseamna ca viteza de deplasare , chiar si dupa ce a fost redusa prin frana, nu este suficient de mica incat treapta 2 sa nu faca frana de motor. Cu alte cuvinte, solutiile sunt: a) franeaza mai mult cand dai drumul la ambreiaj (cu i) ciupeste si acceleratia, sau chiar incepi sa accelerezi, ca sa potrivesti turatia motorului cu viteza masinii Mai fac urmatoarele observatii: c) apesi ambreiajul doar atunci cand vrei sa schimbi viteza, nu automat atunci cand pui frana. este un comportament indus de scoala de soferi (instructori) care este gresit si daunator (atat sofatului cat si masinii) d) drept urmare sunt in dezacord cu sfatul lui solmar: nu scoti din viteza decat atunci cand stai pe loc. cand vrei sa incetinesti apesi frana. atat. daca in urma incetinirii ai atins o viteza de deplasare la care treapta cutiei de viteze selectata nu mai este corespunzatoare, atunci iei decizia, apesi ambreiajul si schimbi viteza. nu 'tii din ambreiaj' si nici nu o scoti pe liber. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Jun 14 2013, 01:23 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 13-June 13 Member No.: 141.726 |
@SpecialK (asa cred eu ca se scrie ) ) : orice schimbare de viteza se face cu un anumit soc (si la automata si la manuala). Imi imaginez ca socul pe care il reclami tu este mai mare decat "normal" de te deranjeaza. Asta inseamna ca viteza de deplasare , chiar si dupa ce a fost redusa prin frana, nu este suficient de mica incat treapta 2 sa nu faca frana de motor. Cu alte cuvinte, solutiile sunt: a) franeaza mai mult cand dai drumul la ambreiaj (cu i) ciupeste si acceleratia, sau chiar incepi sa accelerezi, ca sa potrivesti turatia motorului cu viteza masinii Mai fac urmatoarele observatii: c) apesi ambreiajul doar atunci cand vrei sa schimbi viteza, nu automat atunci cand pui frana. este un comportament indus de scoala de soferi (instructori) care este gresit si daunator (atat sofatului cat si masinii) d) drept urmare sunt in dezacord cu sfatul lui solmar: nu scoti din viteza decat atunci cand stai pe loc. cand vrei sa incetinesti apesi frana. atat. daca in urma incetinirii ai atins o viteza de deplasare la care treapta cutiei de viteze selectata nu mai este corespunzatoare, atunci iei decizia, apesi ambreiajul si schimbi viteza. nu 'tii din ambreiaj' si nici nu o scoti pe liber. Aici ai dreptate in mare parte, dar la un viraj strans, trebuie sa apesi ambreajul si sa o tii usor din frana si asa m-am si obisnuit. Nu apas ambreajul cand vreau sa franez, apas frana, reduc viteza, dupa bag in treapta 2. Ambreajul il apas cand sunt in treapta 1 sau cand vreau sa opresc de tot. Ambreaj + frana. |
|
|
Jun 14 2013, 03:15 AM
Post
#4
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
Aici ai dreptate in mare parte, dar la un viraj strans, trebuie sa apesi ambreajul si sa o tii usor din frana si asa m-am si obisnuit. Gresit. Nu apesi ambreiajul si nici nu o tii usor din frana. E o deprindere proasta de la scoala de soferi, asa cum a spus si Watcher. Viraj strans? Cat de strans? Daca e de ~20-25km/h, treapta 2 si piciorul deasupra pedalei de frana, fara s-o apesi. Daca e sub 20km/h, avand in vedere ca esti cu un diesel(daca erai cu o benzina, si la 10km/h tot de treapta 2 vorbeam), treci in treapta 1 Si e o problema cu conditiia pusa de tine la inceputul topicului, sunt putini soferi cu adevarat buni, si mai putini soferi prosti care recunosc asta. QUOTE 1. Conduc o masina pe DIESEL, merg ce merg, vad in fata mea cum cineva reduce viteza, sunt in treapta 3, reduc si eu viteza, pun frana usor, apas ambreajul si mai tin usor din frana, bag in treapta 2, iar cand dau drumul la ambreaj se smunceste masina, adica defapt ea isi intra in frana de motor dar ma agita putin. Am incercat sa dau cat mai usor posibil drumul la ambreaj, dar tot la fel. Apropo, nu se smunceste tare, ci foarte usor, dar e de ajuns cat sa ma enerveze. Cum fac sa nu mi se mai intample? La ce viteza se intampla asta? -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 10:11 AM |