IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

MOTOR TERMIC ADAPTIV

This topic is about MOTOR TERMIC ADAPTIV, the author, Vellar, wrote about: Un MOTOR TERMIC ADAPTIV care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptare ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> MOTOR TERMIC ADAPTIV, Motor cu raport de compresie variabil si cilindree variabila
Vellar
post Dec 24 2012, 01:35 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 24-December 12
Member No.: 140.412



Un MOTOR TERMIC ADAPTIV care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului. Solutiile existente, testate in conditii de laborator, asigura cresterea puterii cu cca 30% si reducerea semnificativa a consumului in conditiile in care, pe plan international, s-a putut realiza numai variatia raportului de compresie cu artificii tehnice impresionante.
O solutie romaneasca (2 brevete + o noua cerere de brevet)(9 variante) asigura atat variatia cilindreei cat si a
raportului de compresie (proiecte, prototipuri virtuale) voie de finantare pt brevetare internationala.

Cine sustine proiectul ?

Referinte:
http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
http://www.youtube.com/watch?v=NAM9zKEAQ6E

Referitor la proiectele mele – cele 2 mecanisme prezentate sunt variante ale aceluiasi mecanism in configuratii putin diferite:
- primul asigura numai variatia pozitiei PME, cu pastrarea PMI – asigura numai variatia cursei – ideal pentru compresoare si pompe cu debit variabil,
- al doilea asigura atat variatia PMI cat si a PME, cu conditia ca rapoartele de compresie sa fie diferite – ideal pentru motoare cu ardere interna

Mecanismele utilizeaza articulatii si elemente de reglaj clasice.

Solutiile pentru varierea raportului de compresie, cunoscute pe plan mondial, asigura variatia cursei pistonului in gama 1-5 mm, pentru a se evita dezechilibrarea dinamica a sistemului. Din aceasta cauza, toate sistemele se numesc cu raport de compresie variabil. La depasirea variatiei cursei pistonului cu peste 5 mm, apar dezechilibre dinamice majore, fapt ce a determinat sa nu se incerce solutia cilindreei variabile.
Solutiile mele sunt rezultatul a mai multor ani de cercetari proprii – cu utilizarea intuitiva a teoriei TRIZ, iar ultima cerere de brevet s-a bazat si pe studiul Concept Development of a Variable Compression Ratio Engine Using TRIZ - Hong-Wook Lee, Won Gyu Kim, Jin Woo Cho, Myung Rae Cho, Sang Hee Lee – Hyundai Kia Motor Company, precum si pe studiile relevante si brevetele internationale publicate.
In noua cerere de brevet sunt prezentate 9 variante de mecanisme ce pot asigura atat variatia raportului de compresie (raport de compresie mare pt cilindree mica si mic pt cilindree mare – conform studiilor SAAB, MIT, ALVAR, MCE), cu un echilibru dinamic satisfacator, cat si variatia cilindreei si a raportului de compresie, cu mentinerea echilibrarii dinamice a sistemului.

Mai multe variante asigura aceleasi avantaje ca si solutia MCE-5 a lui Peugeot (Brevet USA 7,013,849 – Variable cylinder capacity engine – Rabhi ; http://www.vcr-i.com/), respectiv reducerea fortelor de apasare laterala a pistonului pe cilindru, prin ghidarea rectiliniara sau cvasirectiliniara a piciorului bielei, dar prin articulatii si elemente de reglaj clasice.

Noutatea solutiei propuse este gama mare de reglare a cursei pistonului si metoda de echilibrare dinamica.

Avantajele importante ale solutiei, pentru variatia cilindreei si a raportului de compresie, constau in asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului, precum si la posibilitatea folosirii combustibililor diferiti (gasoline, ethanol, hydrogen, diesel, bio-diesel si alti neinventati)

Solutii la nivel international:
http://autospeed.com.au/cms/title_Saabs-Va...73/article.html
http://www.youtube.com/watch?v=PtvEFUqsw1A...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
http://www.youtube.com/watch?v=2pW78Bmn0ts
http://www.youtube.com/watch?v=o0I4-_xm7OA...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fIG9pWldO8U...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7_18_lrFhwk...re=more_related
http://www.sae.org/automag/techbriefs/01-2002/page2.htm
http://www.hefleypower.com/animation1.php
http://www.pattakon.com
http://www.vcrengine.com/
http://sandersonengine.com/index.html
http://www.vcr-i.com/

Mentionez ca am fost contactat de mai multe firme internationale din domeniul auto, care doresc sa cunoasca proiectul, dar, din cauza imposibilitatii de a-l breveta international pana acum, nu am reusit sa fac prezentarea si sa continui tratativele.

Alte proiecte :
- Motor cu ciclu dublu de combustie (brevet + perfectionare)
- Motor in 2 timpi cu supape (brevet)
- Motor cu caracteristica liniara (brevet)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeotamara97
post May 2 2021, 06:20 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 306
Joined: 21-April 21
Member No.: 152.390



I'm not bitter cincinnati elderly care
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeotamara97
post May 2 2021, 06:30 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 306
Joined: 21-April 21
Member No.: 152.390



It's woven in my soul rochester hearing aids
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th April 2024 - 02:00 PM