1.8T |
This topic is about 1.8T, the author, Iulian HondaFan, wrote about: pentru cei cu motoare 1.8T se pare ca VW are acum alte probleme la ele. aceste motoare sunt in majoritate facute in Gyor, Ungaria. dupa buba cu bobine ... To read more just scroll down
1.8T |
Sep 4 2004, 09:17 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
aceste motoare sunt in majoritate facute in Gyor, Ungaria. dupa buba cu bobinele de inductie de anul trecut, acum pe piata americana VW a emis un avertisment de probleme cu "oil sludge" ( ulei mocirlos) care poate compromite sau chiar distruge motorul. e adevarat ca pana in prezent problema s-a intamplat mai mult la cei care nu au putut produce dovada ca au schimbat uleiul la intervalele recomandate de VW de 5000 mile ( 8000km) sau 6 luni, oricare ar avea loc primul... asta este problema comuna la americani care nu au notiunile de revizie tehnica, schimbat ulei la timp, etc. VW de asemenea recomanda posesorilor de masini cu astfel de motoare sa foloseasca ulei sintetic si filtre de ulei mai mari, cu care deja au si echipat aceste motoare pe masinile model 2005. uleiul sintetc este insa mult mai scump... |
|
|
Sep 5 2004, 10:37 AM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
parerea mea este ca daca ai bani sa-ti iei o asa masina , ai bani si sa o intretii si pe ea cum trebuie.
nu stiu preturile de acolo dar aici un schimb de ulei full sintetic este cam 5 mil, unul normal este cam 3 mil . deci diferenta nu este atat de mare .(cu tot cu filtru) -------------------- |
|
|
Sep 5 2004, 04:16 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
un schimbat cu ulei semisintetic este 20-40$ depinde de ce fel de ulei . un sintetic costa 60-70$. filtrele sunt in plus, deci se ajunge tot pe acolo.
eu nu ma plang de asta... ideea este ca motoarele astea , desi sunt f. bune ca raport performanta-consum, chiar un pic peste cele mai eficiente motoare Toyota sau Honda de putere similara (relativ pt. ca 1.8T merge numai cu benzina premium in timp ce astea sunt mai toate pe regular, ce castigi la consum pierzi la costul benzinei premium) , au avut deja probleme serioase de fiabilitate. nu cred ca posesorii de Honda/Toyota sunt mai constiinciosi la schimbatul uleiului decat cei de VW, si totusi nu au avut atatea probleme... |
|
|
Oct 29 2004, 09:07 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Valvoline semisintetic a costat la 16000km 35$. ah, si intre timp am verificat: motorul meu e facut in Germania si nu in Ungaria ca majoritatea 1.8T ( majoritatea sunt tunate la 150CP si doteaza mai ales Passaturi). -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 29 2004, 09:11 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cam des totusi la 8000km... La honda la cat schimbi? |
|
|
Oct 29 2004, 09:20 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
uleiul in sine costa numai 20$. 27 de dolari e manopera (ca mie mi-e lene sa-l schimb singur :roll: , plus ca nu ai voie sa arunci uleiul uzat, daca te prind iti dau amenda), filtrul si taxele.
La Civic am exact aceleasi intervale de service: din 5000 in 5000 de mile ulei si din 10000 in 10000 mile restul chestiilor ( pana acum m-au taxat cu 140-160$ pe reviziile de 20 si 30000mile, dar ii pun ulei 5W-20 tot Valvoline care costa cu tot cu manopera 25$. Civicul se apropie de 34000mile (55000 km) si merge ireprosabil. si VW si Honda recomanda si 16000km schimbat uleiul dar zic in regim usor. aici e cred regim usor ca nu prea sunt probleme de trafic, dar am zis sa nu fie probleme, mai ales cu problema semnalata mai sus la 1.8T. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 30 2004, 05:35 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 91 Joined: 28-September 04 From: Buc,Cta Member No.: 33.418 |
Salut!
Marius-Iulian,motorul 1.8T 180 CP "ia" 4.5 lt ulei?Eu la Passat 1.8T cod motor AEB,an 1997 B5 pun 3.9 lt cu filtru cu tot.(subiect discutat pe vwforum.ro) Eu pun Mobil 1 0W-40 4l costand 40 USD+10 USD filtru Knecht-Mahle+15 USD manopera la 10.000 km. Numai bine! PS:La ultimul schimb (adica saptamana trecuta,la 100.850 km) am pus Winns Motor Flush.Nu stiu daca a avut/va avea vreun efect benefic. |
|
|
Oct 30 2004, 05:51 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Un sfat ! Folositi la motoare turbo numai uleiuri sintetice.
In special la generatiile noi de motoare de vw , seat,... se specifica folosirea uleiului sintetic. La turbinele cu geometrie variabila , mecanismul ce produce acest efect este format dintr-un inel si niste mici clapete ce se misca pe articulatii simple. folosirea uleiului mineral sau semisintetic (mineral cu baza sintetica ) la arderea uleiului in camera de combustie se produc particule de carbon ce ancraseaza acel fin mecanism ducand la pierderi de putere sau raspunderi tardive ale turbinei. acest lucru este mult redus la folosirea uleiului sintetic. Malin |
|
|
Oct 30 2004, 07:01 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
M-a mirat faptul ca trebuie schimbat atat de des uleiul la Golf 1.8T sau la civic pentru ca la masini banale gen renault clio sau fiat punto noi uleiul trebuie schimbat la 30.000.
Majoritatea producatorilor recomanda acum uleiul sintetic... indiferent daca e cu sau fara turbo. Eu am un seat obosit din '92 si mi se recomanda un ulei sintetic Repsol.... deocamdata nu l-am gasit nicaieri . Super explicatia cu depunerile pe mecanismele turbinei, desi nu prea pricep cum ajung gazele arse in contact cu ea...Este vorba de gazele recirculate? Exista vre-un adititiv de ulei sau carburant recomandat care sa impiedice imbacsirea turbinei sau eventual sa o curete? Sau poate vre-un spray cu care sa dai in galerie in timpul functionarii care sa curete turbina? Sper ca intrebarea asta nu e prea idioata... |
|
|
Oct 30 2004, 10:22 PM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
MR, uleiul REPSOL se gaseste in Bucuresti, undeva la intersectia tramvaiului 16 cu b-dul DACIA, l-am vazut dar nu am incercat niciodata.
Maine plec in Franta la Paris, la niste cursuri,am sa caut si eu un ulei bun pentru VW Passat 2.0 din 95, inca nu stiu ce sa-i pun !? sintetic sau semi, Aral,Valvoline,Elf,Castrol sau ce naiba e mai bun !??. :shock: |
|
|
Oct 31 2004, 02:31 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
si aici unii recomanda schimbatul uleiului la 20000mile (32000km) daca e sintetic. acesti autori au scos in evidenta si ca traditional schimbarea uleiului la masini in USA se facea la 3000 mile ( 5000km), si ca asta a ramas incetatenit. chiar daca cu noile uleiuri si motoare se poate face mult mai rar, lumea a ramas fixata pe acest interval. in plus sunt si interesele comerciale pt. ca producatorii de ulei, dealerii/mecanicii si lube centers ar pierde din vanzari, adaosuri si manopere daca s-ar face mai rar.
chestia care ma influenteaza cel mai mult e ca producatorii recomanda intervalele pomenite mai sus si, daca nu le respecti, cand apar probleme in garantie esti in balta pt. ca vor zice ca nu ai respectat planul de revizie si e vina ta. voi cei cu Passat 1.8T cand aveti intervalele de schimbat uleiul recomandate de VW acolo? -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 31 2004, 12:23 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Emanoel-Adrian) MR, uleiul REPSOL se gaseste in Bucuresti, undeva la intersectia tramvaiului 16 cu b-dul DACIA, l-am vazut dar nu am incercat niciodata.
Maine plec in Franta la Paris, la niste cursuri,am sa caut si eu un ulei bun pentru VW Passat 2.0 din 95, inca nu stiu ce sa-i pun !? sintetic sau semi, Aral,Valvoline,Elf,Castrol sau ce naiba e mai bun !??. :shock: Multumesc pentru sfat... cand trec prin Ro o sa-l caut Am gasit si in franta, la magazine specializate insa costa dublu fata de unul Elf sau Mobil cumparat de la supermarket. In romania din experienta mea cel mai bun ulei este cel de care esti convins ca nu este contrafacut.... Ceva mai demult am pus odata ulei Castrol cumparat de la taraba si in 1000 km s-a subtiat si a crescut nivelul foarte mult de capul lui... Cu aceeasi masina (ruseasca ) am pus apoi ulei petrom cu care am mers cei 4000km intre schimburi fara probleme. Anul trecut am pus din nou ulei Petrom 15w40 tipul (sau nota) 4 si am facut Romania-Franta si iarasi n-am avut probleme cu el, cam 4000km pana cand l-am schimbat. Nu parea degradat, insa nu am vrut sa risc. Asta nu inseamna ca recomand petrom, inseamna doar ca probabil unii comercianti vand (sau vindeau, povestea este veche) ulei contrafacut si e mai rentabil sa falsifici unul scump decat unul Petrom. In Franta, din cele pe care le-ai enumerat Elf are un pret corect si un renume bun, si daca nu ma inseala memoria elf competition este sintetic. Si un pret corect ulei+manopera+filtru e cam 45-50E, indiferent de masina. Fereste-te de micii mecanici care e posibil sa incerce sa te fraiereasca.... De fapt fereste-te oricum de mecanici daca ai de ales. La topicul cu probleme de service poti vedea ce profesionisti sunt cei cu care am facut eu afaceri. Apropo, hai sa zic un banc si cu mecanici. Cica In rai politistii sunt englezi, bucatarii sunt francezi, mecanicii auto sunt nemti, amantii sunt italieni si totul este organizat de elvetieni. In Iad politistii sunt nemti, bucatarii sunt englezi, mecanicii auto sunt francezi, amantii sunt elvetieni si totul este organizat de Italieni Chestia cu mecanicii si cu organizarea am verificat-o pe propria-mi piele.... |
|
|
Oct 31 2004, 10:27 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
perioada schimbului de ulei ar trebui sa-l stabiliti singuri .
In general se tine cont de : - conditiile de praf din zona in care ruleaza masina (eu recomand clientilor mei un maxim de 15000km cu un ulei sintetic performant.aici in Ro praful pe sosele este cam de trei ori mai mult decit in Vest , lucru ce se poate vedea pe depunerile de pe filtru de aer) - calitatea motorinei folosite - Modul de exploatare a masinii (mult oras sau talpa grea ) - altele Oricum este foarte mult 30000 km cu un schimb aici la noi, uleiul devine prea gros (prea mult carbon si praf inmagazinat) marind mult uzura la pornire si a axului turbinei. Chiar si 20000km sunt multi . oricum, faceti niste probe si veti vedea. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 09:12 PM |