IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Incalzirea motorului

This topic is about Incalzirea motorului, the author, Marcel3, wrote about: Buna tuturor. Am un BMW 2500 Td. La solicitarea motorului ajung la tem. de peste 100gC (in pante de exe) cu usurinta .Deasemeni si pornirea climei are ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Incalzirea motorului
Marcel3
post Jul 23 2004, 02:24 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Buna tuturor. Am un BMW 2500 Td.
La solicitarea motorului ajung la tem. de peste 100gC (in pante de exe) cu usurinta .Deasemeni si pornirea climei are aceleasi rezultat. Cu
usurinta in panta ajung la temperaturi inalte. Am schimbat termostat,am
desfacut radiatorul ,l-am curatat.Am spalat circuitul de racire. Ventilatoarele intra in functie la 95gC dar nu ajuta la racire. In pante +
dop de circulatie tem. sare si ajung pana la aprinderea lampi rosii.In aceasta situatie trebuie sa opresc clima care da imediat o scadere dar nu indeajuns. Panta ajuta la cresterea temperaturi "incet si sigur".
De obicei acul termometrului era constant la o anumita temperatura sute
de Km(de exe.90gC) .Acum nu, ceasul de temp. urca coboara tot timpul.
Are cineva vreo IDEIE ????? Va multumesc anticipat tuturor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalin29658
post Jul 23 2004, 03:18 PM
Post #2


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 22-July 04
From: Aiud (Alba)
Member No.: 29.651



eu te sfatuiesc sa schiumbi masina... laugh.gif :cheers:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalin29658
post Jul 23 2004, 03:22 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 22-July 04
From: Aiud (Alba)
Member No.: 29.651



schimba masina wa :shock: smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jul 23 2004, 03:34 PM
Post #4


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



catalin29658 schimba tu forumul, da?

ai vacanta pe termen nelimitat ca sa te gandesti la asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R
post Jul 23 2004, 05:49 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 6-February 04
From: departe
Member No.: 20.759



Verifica daca nivelul de lichid de racire ramane constant.
Eu am patit ceva similar cu un nissan patrol: dupa ce s-au rupt curelele de la pompa de apa in mers (in garantie!) mi-au diagnosticat garnitura de chiulasa arsa si chiulasa usor deformata. Au schimbat garnitura si au rectificat chiulasa dupa care a inceput sa dea aceleasi simptome ca la tine: temperatura care crestea in sarcina si la cuplare clima.
In final au realizat ca era chiulasa fisurata (dupa ce fisurile au avansat, a inceput sa consume lichidul de racire).
Deci ai grija!
Bafta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Jul 24 2004, 10:00 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Hi Catalin 29658, am retinut sugestia ta ! Daca voi castiga si la loto intre
timp promit sa iau o masina japoneza ca acolo nu sunt probleme mai
deloc.Dar pana atunci m-as bucura sa te aliniezi la efortul meu de a rezolva problema actuala. Sau esti interesat sa cumperi tu masina?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Jul 24 2004, 10:12 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Buna ziua R. Interesanta relatarea ta !!! Spun asta pentruca mi sa mai
sugerat ca ar fii o fisara la garnitura de chiulasa su in chiulasa insasi.
Dar din cauza ca nu pierd un strop de apa ma incapatanez sa cred asa ceva.Am mai facut o proba intre altele si anume: co o pompa de vid am
absorbit aer din vasul de expansiune si l-am trecut ptintr-o solutie care in contact cu eventualul CO2 ar trebuii sa schimbe culoarea solutiei,dar nu sa intamplat.
Defectul la mine a aparut cam de 3 ani timp in care nu am avut probleme cu apa si de aceia stau linistit si caut. M-ar interesa care a fost in final
remedierea la Nisan. Si-a revenit? Ati schimbat chiulasa ? Sau ce altceva
sa intamplat. Te-as ruga sa-mi comunici. Multumesc mult pentru datele
comunicate si te voi tine la curent cu ce se va intampla cu masina mea aci
pe site.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Jul 24 2004, 11:48 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



QUOTE(Marcel3)
Buna ziua R. Interesanta relatarea ta !!! Spun asta pentruca mi sa mai
sugerat ca ar fii o fisura la garnitura de chiulasa sau in chiulasa insasi.
Dar din cauza ca nu pierd un strop de apa ma incapatanez sa cred asa ceva.Am mai facut o proba intre altele si anume: cu o pompa de vid am
absorbit aer din vasul de expansiune si l-am trecut ptintr-o solutie care in contact cu eventualul CO2 ar trebuii sa schimbe culoarea solutiei,dar nu sa intamplat asa.
Defectul la mine a aparut cam de 3 ani timp in care nu am avut probleme cu apa si de aceia stau linistit si caut. M-ar interesa care a fost in final
remedierea la Nissan. Si-a revenit? Ati schimbat chiulasa ? Sau ce altceva
sa intamplat. Te-as ruga sa-mi comunici. Multumesc mult pentru datele
comunicate si te voi tine la curent cu ce se va intampla cu masina mea aci
pe site.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Sep 17 2004, 09:51 AM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Interesant ceea ce spui... Ma gandeam ca e o problema de la garnitura sau chiulasa, insa tu spui ca nu e asa ceva.

Un lucru nu imi e foarte clar. Spui ca temperatura ajunge la 100 sau chiar mai mult. Cand ajunge la zona rosie, nu iti arunca apa din vasul de expansiune? Daca spui ca ventilatoarele pornesc, inseamna ca termocupla functioneaza. Ar trebui sa faci o proba fara termostat, sa vezi ce se intampla. Ar mai fi interesant sa schimbi sonda de temperatura si/sau ceasul indicator. Totusi la incalziri repetate in zona rosie ajungi sa deformezi chiulasa, asta e lucru sigur.

Un lucru care ar fi bine de incercat e sa schimbi radiatorul si sa vezi ce se intampla... Ai verificat injectoarele? Cum stai cu nivelul de ulei? Cat de 'obosit' e motorul? Poate incalzirea excesiva nu e de la sistemul de racire... Cum stai cu presiunea de ulei? Cat consuma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Sep 28 2004, 11:28 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



:scratch: Hmm......problema ta poate avea mai multe cauze..... :scratch:

Inteleg ca ai un BMW 325 tds sau 525 tds cu aer conditionat.Masina asta ar trebui sa aibe un ventilator antrenat de motor si unul sau doua electroventilatoare plasate in fata ambelor radiatoare.

Inainte sa demontezi chiulasa verifica tu daca functioneaza VISCO-CUPLAJUL ventilatorului antrenat de motor!!!!!
Cum se face asta ? Foarte simplu !
Cand motorul este rece ridici capota si (cu motorul oprit !) incerci sa rotesti ventilatorul antrenat de motor , trebuie sa poata fi rotit usor.
Apoi incalzesti motorul k lumea , asa spre 100 de grade , opresti motorul si incerci sa rotesti din nou ventilatorul.De data asta va trebui sa mearga foarte greu , in caz contrar e defect.
De inlocuit se inlocuieste usor dar piesa in sine e destul de scumpa.Efectul e insa miraculos!

Bineinteles mai pot fi si alte chestii mai ciudate cum ar fi termostatul destinat altui model , blocul motor extrem de corodat pe traseele de racire si nu poate elibera intreaga cantitate de caldura in mod eficient , pompa de apa destinata altui model (numar mai redus de palete = viteza de circulatie redusa a lichidului de racire),mizerie care impiedica trecerea aerului printre celulele radiatorului de aer conditionat etc.

O usoara crestere a temperaturii pe perioada folosirii aerului conditionat e normala si se datoreaza faptului ca radiatorul de aer conditionat e fierbinte , caldura transferandu-se asupra radiatorului de racire. Temperatura va fi mai mare dar trebuie sa fie constanta. Daca temperatura creste foarte mult (105-115 grade) compresorul de aer conditionat se decupleaza automat , exista un senzor pentru asta.

Electroventilatoarele racesc motorul doar in mod indirect , sunt destinate racirii radiatorului de aer conditionat , sistem asemanator cu cel de la instalatiile de apartament.

Bafta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rares33010
post Sep 29 2004, 03:31 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 22-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.003



Exact aceeasi problema cu fierbinteala am avut-o si eu pe o Skoda Felicia, ce-i drept fara clima. Am fost la Augsburg in voluntari unde am facut un test complet de motor, adica inclusiv compresie si test de chiuloasa (nici nu stiam pana atunci ca se poate). Oamenii mi-au spus sa schimb pompa de apa si radiatorul. Nefiind financiar "bazat" am zis ca le-oi face pe rand. Am ales "raul cel mai mic" adica am schimbat radiatorul. dupa aceea toate problemele mele s-au rezolvat. Iti dai seama ca pana la testele de motor am schimbat si eu chestiile simple, adica lichid de racire, ulei (am crezut ca poate fi si din asta), termostat (o groaza de bani ca nu merge decat original), spalare instalatie etc. Parerea mea e sa faci un test de motor la un service cat de cat "rasarit" si sa localizezi problema. Dupa care schimbi si tu ce poti. Mult succes!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu_
post Oct 4 2004, 11:33 AM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 120
Joined: 13-January 04
From: Iasi
Member No.: 19.888



ai problema asta din cateva motive :

s-au mai zis unele....


prima ar fi cu ventilatorul - cand motorul e cadl, nu trebuie sa-l poti misca de loc

- termostatul e defect, sau deschide la temperaturi inalte (scrie pe el) - cumpara unul cu temp scazute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Oct 23 2004, 09:39 AM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Pentru Senator si Radu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Oct 23 2004, 09:41 AM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Buna baietilor si va trebuii sa recunosc ca ati avut dreptate!!!
Deci BINGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Am facut proba cu Vasco dela ventilatorul radiatorului si am gasit ca pe la 100 Gc se dadea invartit bine merci. Cei dela garaj mi-au spus ca
dupa fisa masini,acesta a fost ilocuit pe la 80000Km asa ca nu vine in discutie. M-am lasat comvins dar am continuat sa caut cauza incalziri.
Am comandat un vasco nou si intradevar poza s-a modificat simtitor in bine.DAR ....... termometrul nu arata constant temperatura. Se ridica ,se
coboara . De exe : cobor o panta temp vine cam la 80 ,merg repede sta
la 90 sunt in dop de circulatie ajunge la 95 si toate astea fara AC.
Oare este si randul termostatului sa-l schimb??????Stiu ca termostatul este pentru temperatura de 89G
In orice caz imi scot palaria pentru voi si MULTAM !!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 24 2004, 12:16 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Da! de obicei dupa ridicari multe de temp datorita nefunct. visco cuplajului, termostatul ,solicitat mult la deschidere ,pierde din cerezina si devine mai lenes , aviand in vedere apropierea iernii ar fi indicat sa-l schimbi , variatile de temp ale motorului fiind iarna mult mai mari.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Oct 29 2004, 05:19 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Marcel daca stai in Jerusalem, din cate stiu eu acolo nu ninge niciodata si nu ai probleme cu gerul.
Incearca sa scoti termostatul o zi, sa vezi daca este la fel.


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcel3
post Oct 29 2004, 10:08 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 156
Joined: 7-April 03
From: Bacau-Tg Mures-Jerusalem
Member No.: 11.265



Hi Mircea , pai eu de asta ma plang DE INCALZIRE EXCESIVA.
Nu prea am inteles propunerea ta. Asa ca te rog sa revii. Te pricepi la
BMW-uri ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Nov 1 2004, 12:25 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Scuze, am facut o greseala. Ziceam sa scoti termostatul sa vezi daca se mai incalzeste la fel de tare.
Incearca si chestia asta. Din cate am citit ai tot umblat pe la service-uri si nu mi-as permite sa dau sfaturi pentru ca cei de acolo se pricep mai bine.

Insa , asa cu cum au mai spus si alti forumisti, de obicei, problema asta apare cand e ceva in neregula cu garnitura de chiuloasa.

Bafta.

PS: Cel mai bine ar fi sa-si dea cu pararea RAI, care lucreaza la BMW in Germania. da-i un mesaj pe private


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 01:06 AM