IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

A fi sau nu șofer la 80 de ani

This topic is about A fi sau nu șofer la 80 de ani, the author, Mariustom, wrote about: Este vorba de mesajele de mai jos: CITAT(Mariustom Jul 29 2011, 0825 PM) Șocant O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27. ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> A fi sau nu șofer la 80 de ani
Mariustom
post Aug 1 2011, 10:11 AM
Post #1


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Este vorba de mesajele de mai jos:
CITAT(Mariustom @ Jul 29 2011, 08:25 PM) *
Șocant !!!
O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!!


CITAT(getodac @ Jul 31 2011, 06:28 PM) *
CITAT(Mariustom @ Jul 29 2011, 07:25 PM) *
O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!!

Zau ca nu te inteleg.... confused.gif

CITAT(Mariustom @ Jul 31 2011, 07:09 PM) *
Simplu, mă refer la vârstă, nu la faptul că are o problemă locomotorie.
Nu trebuie să intri în "efectul de turmă" pt a crede că am ceva cu cei care au probleme asemănătoare.
Dar nici nu doresc ca viața mea, a ta sau a cui vrei tu să depindă de viteza ei de reacție. Căci și dacă mergi doar în oraș și tot ai nevoie de așa ceva. Nu crezi ???
ninja.gif

CITAT(Alex-F1 @ Jul 31 2011, 08:58 PM) *
De acord cu Marius......toate ar trebui sa aiba o limita, dar unele nu au, cum ar fi permisul de conducere.....

CITAT(getodac @ Jul 31 2011, 10:48 PM) *
@Marius, primul meu gand a fost ca femeia respectiva ar fi fost "condamnata la moarte" daca nu ar fi avut acea masina, probabil ar fi fost in imposibilitatea de a nu-si putea procura alimentele pentru ca nu ar fi putut sa le care cu autobuzul sau metroul de la market pana acasa.... pe tine probabil te-a amuzat la prima vedere si poate te-a "ingrijorat" viteza ei de reactie doar in momentul in care ai citit postul meu anterior, daca asta este efectul de turma la care te-ai referit atunci sunt deacord cu tine 100%, dar daca te-ai referit la ce cred eu ca ai vrut sa spui prin acel efect de turma, nu mai nimerit... nu am complexe de nici un fel.

CITAT(Seri @ Aug 1 2011, 09:52 AM) *
Pe mine m-a ingrijorat altceva. Vede peste volan? Daca da, vede mai departe decat se termina capota? Isi poate roti capul ca sa se uite in oglinzi sau sa se asigure in intersectii?


@getodac
De ce crezi că simplu fapt că acea femeie se deplasează la volanul unei mașini înseamnă că "este salvată" ? (ca să fiu în ton cu tine, cu "condamnarea la moarte" tongue.gif)
De ce crezi că dacă d-na aceea, dacă nu ar fi condus, nu ar fi avut alimentele necesare acasă ??? Toate celelalte persoane în vârstă care își fac cumpărăturile sau le primesc acasă înseamnă că trăiesc ireal și irațional ??? Și doar această d-nă, de ex, face bine ce face ?
Pe mine NU M-A AMUZAT DELOC vizionarea acelui filmuleț și nu m-am gândit la viteza ei de reacție abia după postarea ta !
Pt cei ce nu au observat, pe colțurile mașinii precum și la aripă, chiar lângă roata din față, se văd destule "semne" vizibile la sf filmulețului, când pleacă.
Citez pe cel ce a filmat:
"masina era lovita pe toate partile, crede-ma. Cel mai nasol era pe partea dreapta, dar si pe stanga era atinsa, si in fata la fel..."
A nu se uita că acțiunea se întâmplă în București, unde știm cam toți cum se conduce și ce nevoie avem de ... agilitate la volan.
Dacă nu ai fi avut complexe m-ai fi înțeles din start la ce mă refer. wink.gif
Și dacă ar fi fost acea d-nă rudă cu mine cel puțin aș fi rugat-o să stea în dreapta, cel mult.

This post has been edited by Mariustom: Aug 1 2011, 10:14 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Aug 1 2011, 10:38 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



@Marius,
Nu contest sub nici o forma faptul ca ai dreptate cand vorbesti despre reactiile ce pot fi intarziate din cauza varstei sau a bolii acelei femei, masini julite pe toate partile am vazut si la tineri si la cei mai putin tineri, senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata, daca ar fi fost insotit de vreun comentariu ca cel de mai sus mai mult ca sigur ca nu as fi comentat deloc.
Nu cred ca era necesar un combat pentru ca nu am incercat sa scuz in nici un fel abilitatile de sofer pentru ca nu-s tampit sa imi doresc sa ma intalnesc in trafic cu o asemenea bomba, eu am contestat latura umana in care a fost privita... in fine... discutia asta nu duce nicaieri pentru mine, acum trec printr-o perioada in care ma straduiesc sa imi dau jos jegul de pe suflet privind in sus, fara a mai privi de sus.
Cat priveste ultima parte ar fi bine sa nu ma etichetezi, nu as vrea ca tocmai tu sa imi confirmi motivul pentru m-am abtinut 2 ani sa nu imi prezit masina aici pe forum, pentru ca stiu ca nu esti genul asta de om. thumbsup.gif


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 1 2011, 10:55 AM
Post #3


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Departe de mine ideea de a face un combat cu tine, crede-mă.
Dar nici eu nu credeam că m-ai putut cataloga astfel:
"senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata"
Cât privește juliturile de pe mașini, ai dreptate, nu putem descoperi vârsta șoferului după cum arată mașina, daaaaaar ... nici să fie prin preajma mea acea d-nă nu-mi doresc !
Da, poate am greșit în acel prim post nearătând în ce constă șocul (dpmdv) vizionării filmulețului smile.gif
Nu te etichetez, crede-mă. Saaau, ca să fim chit, te etichetez în aceeași măsură în care m-ai etichetat greșit și tu tongue.gif biggrin.gif
Am deschis acest topic în Combat pt a putea oferi șansa tuturor de a-și spune offul referitor la titlul topicului, și nu am găsit un alt loc de "dispută" mai potrivit. Dacă crezi că există alt loc, arată-l smile.gif
Dacă știi că nu sunt acel gen de om (bănuiesc că te refereai la genul ... feminin, nuuuu ??? 36182451.gif ) atunci înseamnă că într-adevăr noi 2 nu putem face un combat tongue.gif smile.gif
Îți doresc să treci cât mai repede peste această perioadă, pt că știu cât de greu îți este thumbsup.gif .
ninja.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 1 2011, 11:08 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Parerea mea e ca, dupa o anumita varsta, sa se efectueze controlul medical mai des ( 1 data la 1 an sau 2 maxim) pentru a determina capacitatea/incapacitatea unei persoane de a conduce un vehicul.
Mie, unul, doamna din filmulet mi se pare incapabila sa conduca un vehicul (si permisul i-ar trebui anulat). Cel putin nu pe drumurile publice unde pune in pericol viata altor participanti la trafic tocmai prin lipsa vitezei de reactie (cel putin din ce se vede in clip, mi-e clar). Sunt sigur ca la un test medical ar pica cu brio.

P.S. am avut o masina accidentata de un batranel (tot cam in starea doamnei) care a intrat in intersectie fara a avea prioritate, si a recunoscut ca nu a calcat frana, ci acceleratia (deh, piciorul drept nu i-a ascultat comanda "stanga" inainte de a apasa). Problema e ca in masina firmei erau 2 tineri nevinovati care au fost aruncati cu masina cu tot intr-un magazin. Din fericire, nici unul nu a patit nimic.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Aug 1 2011, 11:15 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



QUOTE (Mariustom @ Aug 1 2011, 08:55 AM) *
Dar nici eu nu credeam că m-ai putut cataloga astfel:
"senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata"


Pai ce vina am eu ca ai postat in aria "Distractii"... nu ti se pare normal sa ma duc cu gandul la caterinca, mai ales ca ai un stil glumet de a fi.

Revenind la titlul topicului, cred ca in primul rand medicul de familie sau medicul specialist ar trebui sa sesizeze in vreun fel politia rutiera sau directia permise auto, atunci cand constata ca pacientul nu mai este capabil fizic sau psihic sa conduca, si/sau periodic fiecare, dupa o anumita varsta, sa trecem printr-un examen medical care sa ne confirme capacitatile de a putea conduce in siguranta in continuare sau nu.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 1 2011, 11:25 AM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie mi se pare delicata chestia asta. Control medical e clar ca trebuie.

Insa unde stabilesti limita la care poate conduce sau nu?
Siguranta circulatiei nu depinde doar de acuitatea vizuala sau de timpii de reactie. Eu unul nu mai am aceeasi acuitate vizuala si probabil nici aceeasi timpi de reactie ca atunci cand mi-am luat carnetul, insa mi-ar placea sa cred ca sunt un sofer mai sigur decat atunci. Compensez prin prudenta mai mare. De exemplu, timpul in care imi revine vederea dupa ce am fost orbit de farurile unuia care bat in copaci e sensibil mai mare. Insa "atunci" incetineam sa zicem la 80, acum incetinsc la 50.

Un mos de 80 ani care vede prost si se misca in reluare s-ar putea sa fie un sofer mai sigur decat un tanar de 25. Mosu' s-ar putea sa fie constient de limitele lui si nu treaca de 50km/h, in timp ce tanarul s-ar putea sa se creada un schumacher si sa mearga mult peste limitele lui, si care apoi vine cu scuze de tipul "mi-a sarit in fata", "a aparut de nicaieri", "a fost inevitabil", etc.

Asta e o discutie pe care am mai avut-o despre masini, insa care se poate extinde pana la un punct si la soferi. Eu sunt de parere ca nu exista masini sigure (evident, daca nu au defecte), ci soferi siguri. Masinile cu ABS, ESP, ETC si WTF nu sunt mai sigure, ci doar mai rapide in aceleasi conditii de siguranta. Soferii cu reflexe mai rapide si vedere mai buna nu sunst mai siguri, ci eventual, mai rapizi in aceleasi conditii de siguranta.
Si masinile si oamenii au limite, si daca vrei siguranta e important sa nu le depasesti indiferent daca sunt scazute sau ridicate.

La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv.

This post has been edited by James Kilowatt: Aug 1 2011, 11:27 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 1 2011, 11:57 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (James Kilowatt @ Aug 1 2011, 05:25 AM) *
....
La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv.

Probabil vrei sa spui ca ar trebui facut cumva sa se evite eventualele abuzuri, si sa nu se retraga carnetul unor persoane apte, banuiesc?
Pentru ca e foarte sigur ca, dupa o anumita varsta, condusul devine din ce in ce mai greu, desi marea majoritate continua sa conduca. Si de foarte multe ori: nu apuca sa puna frana (am patit-o de mai multe ori) si te lovesc din spate/lateral; nu apreciaza bine distantele, si in traficul din oras "agata" lateralele masinilor si nu se opresc sa "lase asigurarea"; pe autostrada sunt catastrofe- daca apare orice fel de perturbare in trafic => accident; etc., etc.
Comparatia cu persoanele tinere nesabuite/teribiliste/fara experienta nu cred ca e potrivita, tocmai pentru ca cei in varsta o fac constient, ceea ce, dupa mine, e mult mai grav.
Ca parere personala, cred ca atunci cand reflexele imi vor scadea atat de mult incat sa-mi dau seama ca ma pun pe mine in pericol si pe altii, voi renunta la condus.

This post has been edited by Mircea104901: Aug 1 2011, 11:58 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 1 2011, 11:59 AM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Jeremy Clarkson a propus intr-un editorial sa fie legal condusul in stare de ebrietate cu conditia ca cei care se urca la volan beti sa isi puna pe masina un girofar verde si sa nu depaseasca 30 la ora... Si sa se aplice pedeapsa capitala pentru cei care conduc beti cu viteza mai mare sau fara girofar verde.

Mie propunerea mi se pare buna si s-ar putea extinde in felul urmator:
- girofar albastru pentru batrani peste 80 de ani.
- girofar rosu pentru tineri sub 25 de ani.
- girofar mov pentru blonde (zice alter ego-ul meu misogin cu care nu sunt de acord).

Treaba cu varsta e relativa, nu toti imbatranesc la fel, sunt unii care la 80 de ani sunt in forma fizica mai buna decat mine (bine, asta probabil are legatura cu faptul ca cel mai solicitant sport pe care l-am practicat in viata mea a fost biliardul... si pana si acolo obosesc dupa o ora jumate...).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 1 2011, 12:51 PM
Post #9


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



LISTA afectiunilor medicale incompatibile cu calitatea de conducator de autovehicule sau tramvaie:
http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/ima...NE/O87-2003.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Aug 1 2011, 12:57 PM
Post #10


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



Control medical periodic dupa o anumita varsta gen 60 de ani si s-ar rezolva problemele de acest gen. si intr-un prieten s-a bagat un batran ca el nu stia ca s-a montat semafor in acea intersectie.. Si ca sa fie si mai sigura treaba ar trebui sa fie mult mai complex examenul auto pentru ca in ziua de azi orice idiot isi poate lua permisul. + in primul an masina de maxim 80-100 cp..( aici ii cam discutabila faza)

+1 clarkson si halba la faza cu blondele laugh.gif


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Aug 1 2011, 01:04 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



In aceasta lista sunt cateva boli trecute, totusi cei afectati de ele au putut sustine examenul auto fara nici o restrictie dupa dobandirea bolii:

ORL:
2. Surditate totala bilaterala
3. Deficienta auditiva peste 50%, necorectabila prin protezare auditiva

Neurologie: (cu specificatia ca necesita adaptarea masinii cu comenzi manuale)
3. Afectiuni neurologice însotite de pareze, paralizii ale membrelor, evolutive sau
sechelare

This post has been edited by getodac: Aug 1 2011, 01:05 PM


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 1 2011, 02:15 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



80-100CP atingi fara probleme 160-190km/h. Daca tot limitezi, trebuie si mai mult decat atat, insa e foarte foarte discutabila chestia asta. Pe de alta parte, in unele tari gen Luxemburg ti se restrictioneaza motocicleta pana cand nu atingi o anumita vechime sau categorie de permis, deci precedente ar fi. LA moto restrictionarea e destul de severa, ceva gen 12CP (sau kw, nu mai stiu), adica cam echivalentul a 125-250cc.

Cand imbatranesti, se intampla doua fenomene simultane si contradictorii: te ramolesti, se duc neuronii, scade vederea, scad reflexele, etc. Si devii mai intelept, mai experimentat (adica desi ai mai putini neuroni, ai mai multe conexiuni intre ei). Dpdv al sofatului, daca odata cu varsta devii pericol public, inseamna ca te ramolesti mai repede decat devii intelept teehee.gif Chestia asta e inevitabila pt toata lumea, insa nu la toti varsta la care se intampla asta e aceeasi.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Aug 1 2011, 08:26 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



QUOTE (James Kilowatt @ Aug 1 2011, 04:15 AM) *
Cand imbatranesti, se intampla doua fenomene simultane si contradictorii: te ramolesti, se duc neuronii, scade vederea, scad reflexele, etc. Si devii mai intelept, mai experimentat (adica desi ai mai putini neuroni, ai mai multe conexiuni intre ei).

meh. prea simplistic exprimat. la virsta la care te ramolesti se duc neuronii scade vederea deja nu mai devii mai intelept si mai experimentat. e discutabil daca si ce-ai acumulat pina atunci ramine constant, sau incepe sa se duca unde se duc si neuronii.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Aug 1 2011, 10:51 PM
Post #14


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Problema mie nu mi se pare deloc tricky. Dupa o varsta nu mai esti apt de multe chestii si nu e nici o tragedie. Ideea e ca desi nu mai poti incerci in continuare. Asta nu e foarte grav daca incerci sa tii fularul tare dar cand pui in pericol viata ta si pe a celorlalti devine periculos. Nu-s de acord cu ideea ca daca imbatranesti devii mai intelept, de fapt majoritatea se ramolesc si devin niste caposi batrani. Controlul medical la 6/12 luni ar trebui obligatoriu, cu teste care sa evidentieze acuitatea vizuala si auditiva si mai ales cu teste de reflexe. Si as zice chiar si fizice, batrana din filmul lui Marius mi se pare un caz extrem de grav la volan.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Aug 1 2011, 11:23 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Eu nu vad relevanta virstei.
Pentru condus trebuie sa se dea un test cit de cit realist (nu dificil!) si atit. Bine, de la o virsta incolo testul ar putea se se ceara anual sau asa ceva.
Din pacate in America numai a sugera asa ceva deja e imposibil. O chestie pe care am mai vazut-o aici e ca oamenii batrini isi cumpara masini mai mari ca sa fie mai "in siguranta".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 2 2011, 10:41 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE ( T u d o r @ Aug 1 2011, 09:51 PM) *
fapt majoritatea se ramolesc si devin niste caposi batrani.


@Tudor, 20krmp

Voi aveti dreptate. Atata doar ca unii se ramolesc si devin niste caposi batrani si rigizi incepand de la 25 ani, iar altii de la 75 biggrin.gif Nu suntem deloc egali in fata trecerii timpului.

Avand in vedere ca asigurarile te taxeaza cand esti incepator (si tanar) mai rau decat cand esti mai experimentat, ma face totusi sa cred ca doar neuronii si reflexele nu inseaman siguranta mai mare. La 40 ani nu mai ai reflexele si vederea de la 20 si totusi esti (statistic) un sofer mai sigur, sau cel putin asa considera astia cu asigurarile. Sunt convins ca au ei niste statistici pe undeva. Si sunt curios care e deviatia standard la statistica asta, intuitia imi spune ca nu e deloc neglijabila (ceea ce ar intari ce spuneam mai devreme).

Cec diz ap, ultimul tabel:
http://www.census.gov/compendia/statab/201...les/11s1113.pdf

Din statistica astora, cei mai safe sunt mosii +75 ani, urmati de cei de peste 65-75! E drept, din tabelele de mai sus rezulta si de exemplu ca sunt cei care conduc cel mai putin beti. Mai mult, nu pare sa fie ponderate cifrele cu numarul de km. poate tinerii de 25 ani merg de 10 ori mai mult decat mosii de +75.
Iar cei mai sinucigasi sunt cei intre 45 si 54 ani, adica probabil cei care trec prin midlife crisis biggrin.gif Interesant ca nu sunt si cei mai betivi...

PS
Interesant e ca acum 60 ani tendinta era cam aceeasi:
http://www.casact.org/pubs/proceed/proceed50/50043.pdf


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danutv
post Aug 2 2011, 12:18 PM
Post #17


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 30-April 09
From: Cluj
Member No.: 119.871



Acum 2 ani stateam la o cafea intr-o benzinarie langa Paris, a parcat langa noi o masina din Marea Britanie, in masina 2 batranei sot si sotie de 80 sau poate mai mult.
Din masina coboara doamna, domnul care era soferul nu are nici o reactie, doamna merge la usa lui o deschide, il apuca de brat si-l ajuta sa iese din masina dupa care il conduce la toaleta.
Dupa cateva minute scenariul se repeta in sens invers, porneste masina si pleaca.

Ne intrebam cum au reusit sa ajunga din Anglia pana acolo, parcarea era plina si noi eram singurii uimiti, nimeni din jur nu se uita in mod special la ei, se comportau normal de parca din masina a coborat un cuplu de 40 sau arice alta varsta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Aug 2 2011, 02:02 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Well, oameni buni, fara suparare n-as vrea sa fiu contemporan in trafic cu doamna din clip. E dreptul ei atat timp cat are un carnet valid dar e chestionabil daca e bine ce face. E posibil sa se simta la volan ca un pilot de curse si sa aiba reflexe formidabile... dar ma indoiesc avand in vedere urmele tamponarilor mai vechi.

Iar eu consider ca am reflexe si tot m-am surprins gresind copilareste din cauza oboselii. Getodac - vorbim de un caz particular, nu generalizam. Pur si simplu nu cred ca tipa are reflexe. Chiar daca merge cu 30-40 km/h...


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post Aug 2 2011, 02:46 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



QUOTE (solmar @ Aug 2 2011, 12:02 PM) *
Getodac - vorbim de un caz particular, nu generalizam. Pur si simplu nu cred ca tipa are reflexe. Chiar daca merge cu 30-40 km/h...


Nu am contestat nici macar o singura data asta, am si spus ca nici eu nu imi doresc sa ma intalnesc cu ea in trafic, altceva ma deranjase pe mine dar am rezolvat neintelegerea cu Marius thumbsup.gif

@Danutv, nu inteleg de ce trebuia sa se holbeze cineva la ei, nu e chiar asa iesit din comun sa ai o problema la picioare la o varsta atat de inaintata si atata timp cat are reflexe bune la maini nu vad de ce nu ar putea conduce.


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Aug 2 2011, 04:04 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



stati un pic, ma, ca nici eu nu vreau sa judec oamenii dupa virsta. logica la mine nu e in directia "e batrin, deci conduce ca dracu", ci invers, "conduce ca dracu, well, e batrin, poate d-aia". ca sa dau un exemplu practic: la coada la stop prefer sa ma asez in spatele unui corvette, pentru ca masinile astea tind sa plece imediat ce se face verde. la fel, la coada la stop prefer sa *nu* ma asez pe o banda pe care e un lincoln sau un ford crown victoria, pentru ca astea tind sa mai ramina pe loc citeva secunde bune. e o lectie pe care am invatat-o conducind zi de zi, nu o prejudecata.

ca sa termin ideea dezbatuta cu JK, de acord ca oamenii in virsta aparent conduc mai safe. ca una e sa lovesti ceva la 25mph si alta la 60mph. fatalitati mai putine, pagube mai putine, "i want my senior discount", si uite-asa companiile de asigurari n-au ce face si le dau preturi bune. si da, sint de acord cu ideea ca experienta ii face mai putini susceptibili sa se puna in pericol. atita ca experienta asta nu-i mai ajuta atunci cind au ajuns intr-o situatie de pericol si tre sa iasa din ea.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 10:32 AM