Roti - jante&anvelope |
This topic is about Roti - jante&anvelope, the author, Radu34606, wrote about: Respect tuturor membrilor acestui site. Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i p ... To read more just scroll down
Roti - jante&anvelope |
Oct 20 2004, 10:52 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 19-October 04 From: Braila (Braila) Member No.: 34.599 |
Sunt Radu din Braila,am un Seat Ibiza signo din 2003 ,motor 1,2-64cp cu jante de 14" dar caruia as dori sa-i pun un set de 16". Marea mea dilema este insa daca acestea nu o vor ingreuna ,alterandu-i si mai mult performantele dinamice intrucat motorul este si asa f. slab. Daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns,ii multumesc anticipat. Respect Radu |
|
|
Oct 20 2004, 01:00 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
DA , daca modifici diametrul rotii, acceleratia va avea de suferit, iar viteza maxima ar trebui sa creasca.
aceasta doar teoretic, pentru ca motorul e si asa prea mic, vei avea o masina care arata mai bine dar va fi si mai lenesa. -------------------- |
|
|
Oct 20 2004, 03:25 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Stai ca nu inteleg.Daca acceleratia scade,viteza max de ce creste?Stiu ca nu au nici o legatura intre ele dar...nu inteleg cum poate sa creasca viteza max.Si consumu creste nu?
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Oct 20 2004, 03:42 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
diamtrul rotii standard este x. acum masina are acceleratia a1 si viteza maxima v1. daca tu vii cu un diametru al rotii mai mare , acesta va fi x+var ( unde var este o variabila ) adica la o invartire a rotii aceasta va parcurge o distanta mai mare. asta inseamna ca la o viteza maxima v2 , masina va avea v1 + var1. adica o viteza maxima mai mare . se pune problema aici daca va putea atinge acea vitreza dar asta e alta problema. despre acceleratie: masina are forta f de tragere. daca ea parcurge in mod normal distanta d in timpul t, folosind un diametru x , asta inseamna ca roata se va invarti de r ori. pai daca schimbi diametrul rotii cu un x+var (unde var este o variabila) atunci masina va parcurge distanta d in timpul t1 , folosind un diametru x+var, asta inseamna ca roata se va roti de r - var2. dar pentru a misca o roata mai mare din loc ai nevoie de o forta mai mare , deci masina va fi miscata de f - var 3 , direct dependent de var2. -------------------- |
|
|
Oct 20 2004, 04:11 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
Oct 20 2004, 04:43 PM
Post
#6
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
sa nu scapi din vedere faptul ca in talon ai un diametru de janta specificat.
probabil R14 si R15 si marimi de anvelope specificate in clar. ai grija sa respecti aceste date sau sa faci autorizare RAR (asta nu stiu cum se face exact, dar te duci la ei si te lamuresc), de recomandat pentru a evita amenzi usturatoare. daca acum ai jante de 14 din otel cand treci pe aluminiu nu vei avea probleme de greutate a rotii. trecerea insa de la 14 la 16 s-ar putea sa se soldeze si cu ceva schimbari pe la articulatii. pe de alta parte, de ce de 16? pe la braila nu exista gropi sau ai rinichii sanatosi? |
|
|
Oct 20 2004, 05:18 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 94 Joined: 21-September 04 From: Suceava (Suceava) Member No.: 32.982 |
Cum adica masina are forta de tragere?
Nu crezi ca ai cam multe variabile? |
|
|
Oct 20 2004, 05:59 PM
Post
#8
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
ahhhhh , nu .
pai e mai greu sa mute din loc o roata mai mare ! gandeste-te sa pui roti de camion pe o dacie. cam cat de tare ar mai fugi atunci masina ? :roll: -------------------- |
|
|
Oct 20 2004, 06:33 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 94 Joined: 21-September 04 From: Suceava (Suceava) Member No.: 32.982 |
Nu stiu, spune-mi tu ca ai Dacie.
Cred ca a putea vorbii de forte de frecare, energii cinetice....si mai putine variabile. |
|
|
Oct 20 2004, 06:42 PM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
imi pare rau ca nu ai priceput ideea, dar daca nu ai dacia nu ai cum sa intelegi.
-------------------- |
|
|
Oct 20 2004, 07:30 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
George are dreptate, o roata mai mica in diametru se va invarti mai repede dar va parcurge o distanta mai mica pe cand o roata mai mare se va invarti mai incet dar va parcurge o distanta mai mare... bine acum depinde si de forta motorului...
Oricum, daca ibiza are acum (sa zicem): jenti de 14 si gume de 165/65/R14 atunci daca ii pui jenti de 16 si gume 165/45/R16 (nu stiu daca exista asha ceva dar ar trebui, adica cu talonul mult mai subtire) atunci diametru rotii nu se va schimba (vei avea exact aceleasi performante acceleratie/viteza maxima) daca acum ai jenti de tabla si iti vei pune jenti de aluminiu atunci vei obtine performante mai bune (atat acceleratie cat si viteza maxima) - nu cu mult, de asemenea rotile cu talon subtire iti pastreaza masina mai stabila in curbe... asa ca baga mare (daca ai bani, deoarce chestia asta o sa coste ceva, daca vrei jenti noi toata afacerea o sa-ti iasa pe la 800 de euro) |
|
|
Oct 21 2004, 09:09 AM
Post
#12
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Da, talonul subtire arata bengos si are si avantaje, dar are si un dezavantaj care nu trebuie neglijat (pt. Romania): GROPILE :blackeye: Ajunge sa iei un gropan mai sanatos si.......pa janta :compress: Poti s-o uiti, ca nu ti-o mai indreapta nimeni cum a fost.... :cry: O sa-ti bata/traga volanul intr-o veselie dupa asta, doar daca nu o pui pe spate aia troznita si tot asa pana....nu mai ai o janta buna sa pui pe fata....este? :cheers: Si io am avut niste Fulda cu talon de 50 si am luat intr-o noapte una bucata gropan (la 100 km/h) cu roata fata-dreapta de mi s-au zdruncinat creierii si mare noroc am avut ca janta (de Al) a scapat intreaga, dar nici n-am mai asteptat sa mi se intample din nou treaba si mi-am pus alte gume cu talon de 60....1 cm in plus poate salva janta :cheers: Parerea mea (si nu numai)! Hai ca mai vorbim!
Hai pa ALEX |
|
|
Oct 21 2004, 10:06 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Corect, talonul subtire nu e tocmai "groapa-friendly" dar daca omul vrea sa-si schimbe jentile de pe 14 pe 16 atunci e obligat sa scada macar 1 cm din talon... ca sa pastreze cat de cat performantele ar trebui sa scada 2 cm... daca isi pastreaza talonul atunci nu stiu cum se va mai misca masina... mai ales al demaraj... va pierde destul de mult.... O solutie ar fi sa-si puna jenti "ultra light" sau cum se numesc acele roti facute tot din ceva aliaj dar care sunt mai usoare decat aluminiul obisnuit folosit la roti... dar alea sunt si foarte scumpe.
ah, si poate mai trebuie aplicata si melodia aia de la mafia "senzatia majora, cu 40 la ora" ... voi de ce credeti ca trebuie mers asa ? sa ocolesti gropile frate, normal... |
|
|
Oct 21 2004, 10:23 AM
Post
#14
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE(Halba-2) Oricum, daca ibiza are acum (sa zicem): jenti de 14 si gume de 165/65/R14 atunci daca ii pui jenti de 16 si gume 165/45/R16 [...] atunci diametru rotii nu se va schimba
Da-mi voie sa te contrazic (un pic): de la 65 la 45 castigi 2*2= 4 cm De la 14 la 16 pierzi 2*2.54=5cm. Deci in total creste diametrul cu 1cm... Eu am vazult la multe masini urmatoarea problema: odata cu trecerea la roti (considerbail) mai mari apare o zona de frecare a rotilor de caroserie, mai ales cu volanul mult bracat. Deci, daca trebuie sa scazi garda cauciucului odata cu cresterea jantelor s in functie de cat spatiu ai in jurul rotii. |
|
|
Oct 21 2004, 10:27 AM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
dati-mi voie sa va contrazic pe amandoi.
dimensiunile unei roti se calculeaza astfel : xxx/aa/rbb xxx = dimensiunea in mm a latimii cauciucului(a fetei de rulare) aa=dimensiunea in procente a inaltimii (sau cat de inalt e balonul) r bb= dimensiunea in inchi a rotii . asa se calculeaza . deci : 165/70/r13 inseamna : 165mm * 0.7+13 inchi -------------------- |
|
|
Oct 21 2004, 11:08 AM
Post
#16
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Nu ma contrazic, pentru ca este prima data cand aud asta, o sa masor
Deci tu zici ca anvelopele de 185/45 au garda cauciucului mai mica decat cele de 255/45 ? |
|
|
Oct 21 2004, 11:19 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
QUOTE(CristianT) trecerea insa de la 14 la 16 s-ar putea sa se soldeze si cu ceva schimbari pe la articulatii. pe de alta parte, de ce de 16? pe la braila nu exista gropi sau ai rinichii sanatosi?
Explicati-mi si mie de ce la roti cu diametrul mai mare se simt gropile mai rau. |
|
|
Oct 21 2004, 11:24 AM
Post
#18
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Din cauza trecerii la cauciucuri cu garda mai joasa => mai putin aer => mai putina amortizare.
|
|
|
Oct 21 2004, 12:45 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Pai atunci asta nu tine doar de diametrul rotii ci si de acel procent "aa" (cum l-a numit George mai sus) al cauciucului.
|
|
|
Oct 21 2004, 12:53 PM
Post
#20
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
da , 185/60/r14 sa zicem e mai mare decat 185/50/r14 cu 10% din 185.
-------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 07:35 PM |