IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cutie viteze manuala sau automata?

This topic is about Cutie viteze manuala sau automata?, the author, gigigigi, wrote about: Sal tuturor forumistilor Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala? Parerea mea personala este ca o cut ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cutie viteze manuala sau automata?
gigigigi
post May 2 2011, 11:23 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 21-February 11
Member No.: 131.428



Sal tuturor forumistilor!
Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala?
Parerea mea personala este ca o cutie manuala se strica mai greu,masina consuma mai putin + masina este mai usor de controlat cu o cutie manuala,daca se strica este mai ieftin de reparat etc.,deci optez ptr cutie manuala.
Voi ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 5 2011, 08:12 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



Eu nu o sa mai imi cumpar niciodata vreo masina cu cutie manuala. Dupa ce conduci un timp o masina cu cutie automata nu te mai intorci inapoi niciodata, decat daca e masina sport.(adica daca merita sa fie manuala)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post May 5 2011, 08:13 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Parerea mea e ca daca reusesti sa strici cutia, e costisitor de reparat, fie manuala fie automata biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 5 2011, 08:15 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



Si cutia manuala e usor de stricat daca cel care conduce e incepator.

This post has been edited by mike.omega: May 5 2011, 08:21 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 5 2011, 09:38 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Cutia manuale se strica mai usor ca aia automata. Ia citeva minute sa faci muci un ambreiaj. Sint masini multe cu ambreiajul subdimensionat, sint orase cu mult deal.
N-am auzit de asa multe cutii automate stricate.
Oricum e irelevant, de obicei nici una nici alta nu se strica. Tot restul argumenteleor "tehnice" sint irelevante, e o chestie strict de preferinte. Masinile merg la fel de bine si cu cutii automate si cu cutii manuale. Consumul la automate acum e cam la fel sau chiar mai bun ca la manuale. Stricatul e un eveniment rar. "Controlul" masinii de obicei se reduce la zapada, desi eu prefer manuala in cazul asta, sint multi care ma contrazic.

Eu am facut zeci de mii de km cu cutie automata in masini de inchiritat si nu o sa-mi cumpar in viata mea asa ceva.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post May 5 2011, 09:52 AM
Post #6


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Pe mine ma plictisesc groaznic cutiile automate si ajung sa fac tot felul de nebunii ca sa rup monotonia. De exemplu sa joc "will it drift?".
In masinile moderne nici nu mai simti viteza, iar automatele contribuie si mai mult la acest efect. La cutia manuala stiu in momentul in care i-am dat a 5-a ca pot sa o las mai moale.

Nu o sa cumpar niciodata automata pentru mine, nici macar un DSG cu padele pe volan, si ma intristeaza sa vad ca tot mai multe modele noi renunta la manuala cu totul.

This post has been edited by Seri: May 5 2011, 09:53 AM


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post May 5 2011, 10:11 AM
Post #7


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



sincer, nu vad utilitatea manualei decat la o masina sportiva cu adevarat. acolo da, vreau sa mestec in benzina!

dar zi de zi, in bucuresti? la drum lung? de ce m-as chinui? urmatoarea masina daily use 90% va fi automata. nici macar nu ma intereseaza daca va fi DSG/7g-tronic, vreau doar sa aiba si mod secvential pt aia 2% cand am chef sa schimb viteze.


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 5 2011, 01:03 PM
Post #8


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



DSG > Manual > Regular Automatic Gearbox

Ma bucur ca am o cutie manuala...si imi "iubesc" masina. DAR cutiile manuale sint depasite. Consumul nu mai este un criteriu, acum automatele cu 6-8 trepte fac un job mult mai bun. O cutie DSG va stii cind sa schimbe treapta, iar in control manual, va stii in ce directie vrei sa schimbi si va schimba mai repede decit o vei putea face cu o cutie manuala. Cutiile manuale sint limitate la 6 trepte; cind esti pe la munte este o problema. Cutiile manuale au o problema cu cit "abuz" (cuplu, putere) pot suporta - desigur si cele auto dar computerul face mai rar greseli. Argumentele pot continua, si nu cred ca va mai iesi in favoarea cutiilor manuale.

Ca sa dau 1 argument mai convingatoare: (1) nu schimba treapta de viteza in curbe. Ai auzit asta vreodata ? Desigur o sa imi spui ca o faci tot timpul. Sigur si eu o mai fac. Dar te invit sa o faci pe circuit si sa ne spui pe urma cit de urit iese. Sint anumite situatii unde o cutie manuala are dezavantaje clare. Cealalata este in conditii de zapada / polei / ploaie mentionata de OZZ.

Pe de alta parte recunosc cinstit si avantajele cutiei manuale: e mai usor de intretinut si exista mult mai multe componente de performanta. Prin experienta mea personala, am avut o masina fara LSD pe fata, dar avea o transmisie inrudita cu o masina care avea: am importat un LSD in transmisia mea reconstruita...si acum am o masina ale carei performante dinamice sint vast diferite. Tot asa am reusit sa schimb ambreiajul cu unul mai baban construit pt a rezista la puteri nebanuite si am pus o volanta mult mai usoara ( cu cca 3 kg) lucru care a (1) diminuat pierderile de putere prin transmisie si (2) a permis turarea mai rapida a grupului propulsor.

Si cu toate acestea, prefer un DSG (Audi S4, Mitsu EVO) unei cutii manuale (A4; M3; STI).

This post has been edited by f1anatic: May 5 2011, 01:12 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 5 2011, 07:17 PM
Post #9


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Sunt fanul CV manuale, mai ales ca pe 4x4 eu nu suport CVA... Insa presupunand ca as conduce o CVA, acesta ar fi cu siguranta DSG. Din ce exista azi ca DSG, as alege numa DSG6, pt ca nu are limita de cuplu si poti resofta linistit motorizarea dandu-i un surplus si de 50CP / 80Nm fara probleme.
Asadar la DSG nu as lua motor sub 2.0L la diesel sau 1.8L la benzina, exceptia numindu-se Fabia RS thumbsup.gif

This post has been edited by DORU: May 5 2011, 07:18 PM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post May 5 2011, 08:16 PM
Post #10


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



DSG all the way



--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 5 2011, 09:42 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Daca numai performanta ar fi criteriul, DSG cistiga. Dar eu tot prefer manuala smile.gif.
Poate daca as conduce in bucuresti citeva ore pe zi as gindi diferit. Dar in cazul asta mi-as lua o masina mititica, sau un hibrid care inchide motorul in trafic.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alias
post May 6 2011, 01:22 AM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 288
Joined: 27-May 09
Member No.: 120.074



In seara asta, din Barbu Vacarescu (SCOP) pana in Dr. Taberei (Materna), cam 12 km in conditii de ploaie marunta si mers bara la bara am facut o ora si 40 de minute.
Nu exista justificare pentru o cutie manuala in aceste conditii. Iti bati joc si de tine (lipsa de comfort) si de masina (uzura extrema si abuz) . Conduc automata de prin 2005 si nu-mi pare rau de nici un banut investit.
Sunt absolut de acord ca pe o masina sport, o cutie manuala asigura un grad maxim de distractie.
Insa; in anul de gratie in care suntem, daca cineva poate fi mai precis si mai rapid si mai ergonomic decat cutiile automate actuale, respectivul joaca in alta liga, si nu-i pasa de discutia de fata smile.gif)



--------------------
Subaru Forester 2008
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 6 2011, 07:18 AM
Post #13


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



alias, te compatimesc. Bucuresti este un exemplu negativ in privinta traficului...

Intr-o ora si 40 min eu sunt la Cluj biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 6 2011, 07:53 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare. De ex, la manuale poti anticipa, ceea ce automatele (inca) nu stiu sa faca. Bine, exista unele ultrarapide la care nu simti asta, cum ar fi DSG-ul.

Eu am povestit aici
http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=373814
cum m-am "inteles" cu o automata pe circuit, cu un supercar.... cu una manuala ar fi fost mult mai cool. Nu pentru ca ar fi fost musai mai buna, ci pentru ca sunt eu mai obisnuit cu ea si n-as mai fi facut aceleasi erori.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Otto73
post May 6 2011, 01:37 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.060
Joined: 28-June 05
From: vecin cu Obama
Member No.: 49.917



Cutie automata este raspunsul meu.
Mie imi place confortul la volan.


--------------------
The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post May 6 2011, 02:21 PM
Post #16


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



eu vreau sa detin controlul deci...manuala rules! nu contest ca automata ii mai buna dar in liniute niciodata nu am gresit vreo treapta..pana acum whistling.gif

This post has been edited by Titi1988: May 6 2011, 02:21 PM


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 6 2011, 11:06 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



QUOTE (James Kilowatt @ May 6 2011, 08:53 AM) *
Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare.

Si cred ca e si perceptia pe care o au oamenii. Aproape toti oamenii cu care am povestit in romania cred ca cutia meanuala e mai buna. Am fost in romania anul trecut si de la aeroport pana acasa la socrul meu am facut o ora jumate.(Bucuresti eu sunt Clujean). Am fost socat de efortul pe care trebuie sa-l depui in condititile astea cu o masina manuala (stiam, dar am uitat pentru ca nu mai am masina cu cutie manuala de mult). A fost stresant. Piciorul continu pe ambreiaj cand cu o cutie automata ai sta degajat, nuti faci nervi, iar eu nu plec la drum fara espresso rolleyes.gif si mana dreapta e libera tot timpul si la piciorul stang nu faci febra musculara dupa un drum cu masina.

This post has been edited by dinpoplaca: May 6 2011, 11:07 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 6 2011, 11:33 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Cutia automata muta stresul picioarelor de la stangul la dreptul. Am mers o sigura data cu o automata prin Bucuresti si nu m-am lamurit:
Stai in D cu piciorul pe frana? stai in P si cand se face verde iti ia 5 sec sa pleci? stai in N cu frana de mana trasa? (daca ai, propietarul masinii imi daduse indicatii sa nu ma ating de ea) Pana la urma stateam cu piciorul pe frana, tot cu dreptul ca am zis sa nu le incurc. Cele 5 incercari de franat cu stangul fiind prea bruste pentru traficul urban. Dupa 3 semafoare eram terminat.

La cutia manuala macar stiu ce am de facut. Stau pe liber cu frana de mana trasa si pot pleca relativ repede de la semafor.

Daca tot visam cazuri ideale, eu vreau DSG, obligatoriu cu padele si o pedala de frana moale pe care sa o pot apasa cu stangul.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 6 2011, 11:36 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ba da ce picioare slabe aveti... mai faceti si voi un jogging ceva smile.gif.
In viata mea nu m-a durit piciorul de la ambreiaj, desi trebuie sa recunosc ca de vreo 2 ori cind am bagat cite 2h la viteza 1, stop, viteza 1 etc (in NY) am avut niste dureri care m-au tinut ceva. Dar de atunci nu m-am mai apropiat de asa performante.
Daca ma doare un picior, pe vremuri era ala de pe acceleratie, mai ales calciiul.
Automata e cam nepotrivita pe drumurile din Romania ca nu poti sa retrogradezi din timp. Ma refer la o automata "pura", adica fara folosirea controlului manual si inceata. Sigur, nu e o problema pentru toata lumea, depinde de stil.

@Diesel: ideea e ca la samafor stai cu piciorul pe frina... nu stiu ce masina ai avut tu dar chiar n-am vazut sa fie un efort nici asta nici daca stai ore. Si daca treci in N/P etc nu-ti ia 5s sa pleci, iti ia cit iti ia si la manuala sa bagi in viteza. Chiar 5s, ce conteaza daca nu esti primul la semafor? cit de des esti primul in bucuresti?
Ba unii-s lenesi de tot biggrin.gif

This post has been edited by ozz86651: May 6 2011, 11:39 PM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 6 2011, 11:53 PM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Era un 525d ... teh ultimate driving machine sau cum ii zice... cu multi km la bord si un sofer stresat.
Cum adica sa nu pleci primul de la semafor cu BMW? ce vorba e asta? biggrin.gif

Alea 5s sunt exagerate, dar din P in D imi lua cam de doua ori mai mult decat bagat in viteza la ascutitoarea mea.

In plus, sunt obisnuit ca masina sa stea pe loc atunci cand nu apas nici o pedala. Chestie naturala, nu?


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 11:51 PM