IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Supercars si circuite

This topic is about Supercars si circuite, the author, James Kilowatt, wrote about: Azi am dat un mic tur pe circuitele de karting de la genk. Pe ala de amatori cu kartul, iar pe ala de profi cu un supercar. Aka, cu un Ferrari 430. Di ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Supercars si circuite, sau cum sa petreci juma' de sambata
James Kilowatt
post Feb 12 2011, 10:37 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Azi am dat un mic tur pe circuitele de karting de la genk. Pe ala de amatori cu kartul, iar pe ala de profi cu un supercar. Aka, cu un Ferrari 430.
Distractia a inceput cu un tur de invatare a circuitului cu un ... Hummer. Te simti cam ca intr-un camion, ca pasager. Nimic impresionanat.

Apoi, cateva tururi cu un Ferrari 430, pe circuit ud smile.gif Cool, desi instructorul cam stresat pentru gustul meu. Oricum, dupa primele 2-3 tururi s-a mai relaxat si am putut sa mai fac inca vreo 3-4 mai de capul meu (am avut 6 de toate). L-am depasit pe ala cu Lambo-ul galben.... am simtit de vreo doua ori ESP-ul... (da, are)... insa e fain.
Am mai povestit ca am mai fost pe alt circuit cu un Imprezza si un caymann. Fata de alea, simt ca Ferrari-ul are unele dezavantaje pentru un rookie ca mine.
In primul rand, bordul mi se pare ilizibil, trebuie sa te chiorasti la el ca sa intelegi ce vezi, ori pe circuit nu prea ai timp de asta. In al doilea rand, cand .."scapa", o face fara sa dea prea multe semne inainte, si imprezza si caymannul mi s-au parut mai previzibile. E drept, atunci fusesem pe uscat si acum eram pe ud, plus ca acum era o cantitate mare de CP pe rotile din spate.
Cutia e lenta, dureaza f mult pana schimba. E robotizata, insa una din generatiile anterioare probabil.
In treptele 2-3 practic accelezi de la 2000rpm la rosu in sub 2s. Nu prea apuci sa vezi turometrul (ziceam ca e cam ilizibil), iar cand schimbi treapta cam da in nas. E musai sa anticipezi, sa nu iti vina ideea sa retrogradezi cand esti pe punctul sa faci o prostie ca ai pus-o.

Pe de alta parte insa, feelingul e ca intr-un kart. Cand o "scapi" o recuperezi exact ca pe un kart, atata doar ca nu tre' sa apesi vre-o pedala la blana, evident biggrin.gif . Dupa cateva tururi in care te obisnuieti cu acceleratia si frana si inveti sa le dozezi, incepi sa dai impresia ca stii ce faci.
Daca as avea masina asta pe mana mai mult, as incerca sa franez cu stangul, insa acum n-am indraznit... insa cred ca ar fi "natural" pentru ca are cutie robotizata cu schimbator la volan. Vad eu data viitoare.
Si e muuult mai rapida in linie dreapta decat tot ce am condus pana acum.

Apoi am facut doua tururi ca pasager intr-o Imprezza sti de serie, cu drifturi smile.gif Facute special.

Dupa drifturi, a urmat un tur de playstation.... pe nivel de incepator.

Si vreo 10 minute de dat cu Segway-ul pe un fel de circuit amenajat cu jaloane. Asta e cool smile.gif

Apoi a urmat kartingul ca desert, cu spanurile pe circuitul de amatori. Acolo am mai fost si anul trecul la karting, stiam oarecum circuitul.
A fost o faza de cacao, eram prima serie de dupa pauza, casa era inca inchisa si nu se putea plati decat cu cash. Se stransesera o gasca. Unii au plecat ca astepte acolo, bagau in serii de cate 8. Iar aia care au ramas s-au trezit ca n-au cu ce plati... stupid
Eu n-aveam timp sa mai astept altii si nici sa deschida casa asa ca m-am dat cu 2 de-ai casei biggrin.gif Care probabil nu si-au pus mintea cu mine... am iesit al 2-lea din 3 si la timpul mediu si la cel mai bun timp. Daca tipii au fost seriosi, sunt destul de mandru de rezultat.... in 15minute am avut 0.2s in spatele invigatorului, si tot atat a fost si diferenta la cel mai bun timp.
E drept ca am avut si noroc... la un moment dat am facut o tampenie, el era in spatele meu si din cauza mea a facut una si mai mare incat am capatat putin timp sa respir. Insa m-a ajuns, a reusit sa ma depaseasca cand mai aveam vreo 3 tururi (am facut 18 de toate) si apoi m-am tinut de el pana la sfarsit. Greseam sistematic unul din viraje. Imediat dupa linia dreapta cea mai lunga venea un viraj la 90 grade la dreapat insa cu pista larga incat se lua la blana, si apoi virajul cu pricina, tot la dreapta, in care bagasera niste ziduri din pneuri si pe interior si pe exterior, in asa fel incat virajul era mascat si nu prea vedeai ce urmeaza, si acolo intotdeauna franam mai mult decat trebuie si acceleram prea tarziu. E virajul de langa stalp, din coltul cel mai indepartat al pozei

Si pozele smile.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Feb 7 2012, 10:40 AM
Attached File(s)
Attached File  P1030379.JPG ( 359.4K ) Number of downloads: 3
Attached File  P1030380.JPG ( 370.13K ) Number of downloads: 1
Attached File  P1030381.JPG ( 332.88K ) Number of downloads: 0
Attached File  P1030385.JPG ( 405.42K ) Number of downloads: 1
Attached File  P1030390.JPG ( 371.46K ) Number of downloads: 2
Attached File  P1030394.JPG ( 354.98K ) Number of downloads: 2
Attached File  P1030402.JPG ( 447.46K ) Number of downloads: 3
Attached File  P1030408.JPG ( 354.55K ) Number of downloads: 2
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Feb 12 2011, 10:48 PM
Post #2


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Super. Pacat ca nu avem si in Romania asa ceva.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 12 2011, 10:55 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Astia sunt itineranti, si cei de azi si aia de data trecuta cu imprezza si cu cayman-ul sunt itineranti. Iau circuitele la rand si "inchiriaza" masinile cu ceva de genul 15€/minut. Da, mai dau si un playstation si o cafea, ca sa nu stai prea mult la o singura coada, si cam atat.

Daca ar fi circuite in Ro, poate ar fi o idee de afacere ... poate, ceva amenajat pe aerodroame/aeroporturi?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 7 2012, 11:19 AM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Bun, deci ieri m-am dat timp de o ora cu un Ferrari 360 Modena. Teoretic ar fi trebuit sa ma dau juma' de ora cu Ferrari si juma' de ora cu Carrera, insa Carrera era stricata... si nici Ferrari-ul nu se simtea foarte bine.

In plus ideea era sa mergem pe circuitul de la zolder. http://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_Zolder
Care circuit era insa inzapezi in toate zonele cu umbra, cu zone de polei, asa ca nu am facut decat doua tururi aproape in regim de "taxi". Pana la urma am decis sa iesim pe strada.
Ne-am plimbat prin satuce, pe drumuri locale, si putin si pe autostrada, ca sa vad cum ar fi sa ai un ferrari ca masina de zi cu zi. Chiar in jurul circuitului sunt stradutele de acces care sunt dezapezite, (si abandonate, ca nici circuitul nu e utilizabil) asa ca pe acolo am reusit sa ma joc putin.

Masina insa era si ea putin bolnava, asa ca mi-e greu sa imi fac o impresie obiectiva. Era imposibil sa mergi cu viteza constanta, motorul o "falfaia" rau de tot. Nici la relenti nu statea, oscila intre 1200 si 2000rpm, si la turatii cel putin pana prin 5500rpm facea la fel.
Tipul care era cu mine spunea ca asa facuse toata ziua. In plus mergea rece, nici uleiul nici apa nu au trecut de 70 grade indiferent de regim. Mergea bine doar in regim de "pedal to za metal" sau in frana de motor...

Insa in rest, ramane un ferrari, chiar daca avea 12 ani vechime si 225kkm. Pedale tari, directie aproape ne-asistata, joasa, iute, zgomotoasa, agresiva, rea, scaune cu sustinere laterala foarte buna, pozitie centrala foarte faina, "comunica" tare bine.
Mai misto de condus pe circuit decat petrolierul teehee.gif . Are control al tractiunii si un echivalent al ESP-ul, insa e aproape insesizabil. E previzibila in viraje, si se corecteaza usor cand "o scapi" putin, aproape ca un kart. Insa poti merge "normal" iar daca intr-un viraj scapi piciorul in acceleratie nu te lasa sa faci piruete, poate fi condusa zilnic de o blonda fara probleme.

Zgomotul in interior insa e prea puternic ca sa o faca o masina interesanta de folosit zilnic. In schimb sunetul e demential daca mergi cu geamul deschis, e mai tare, insa si mai placut. Insa nu e foarte practic la -8 grade.
Limitarea de turatie intra agresiv pe la 9krpm.

A, si e interesant ca are o cutie foarte scurta. La 130km/h in treapta a 6-a are 4000rpm (petrolierul are cam 3k). Insa trage ca o aspirata, cumva ma obisnuisem cu masinile turbo care chiar daca au un lag insesizabil (mai ales dupa ce te obisnuiesti cu el si compensezi fara sa-ti dai seama) e totusi prezent. Diferenta intre trepte e foarte mica, cele 6 sunt "inghesuite" una in alta. Schimbi la 8000rpm, si "cazi" pe la 6500, practic odata ce ai ajuns in limita treptei a 2-a poti ramane in continuu in ture. Sau daca vrei sa conduci "civilizat", poti sari treptele din 2 in 2 fara probleme. Si poti sa mergi si la 2500 rpm, si la 7500.

Dupa vreo 15 minute ma obisnuisem total, si totul incepuse sa mi se para "normal", pedalele tari, volanul tare si directia agresiva, zgomotul, acceleratia brutala, feelingul de kart....
Anormal mi s-a parut petrolierul dupa ce a expirat ora... in primul rand, nu auzeam motorul, dupa ce surzisem de la V8-ul din portbagaj... plus ca stateam prea sus, pedalele sunt prea moi, volanul prea moale... si aveam impresia ca nicio pedala nu foloseste la nimic. Cel putin acceleratia parea complet inutila, sincer aveam senzatia ca motorul era oprit... acceleram, si nu se intampla nimic... nu tu bagat in scaun, nu tu urlet de motor... liniste si o acceleratie "insesizabila". Invarteai de volan de Paste si masina vira la Inaltare... aveam impresia ca e stricata, trebuia sa ma uit la bord ca sa vad ca accelereaza. A trebuit o repriza pe la 200km/h pe autostrada ca sa ma conving ca motorul si caii sunt la locul lor...
Attached File(s)
Attached File  IMG_20120206_143605.jpg ( 918.61K ) Number of downloads: 7
Attached File  IMG_20120206_143839.jpg ( 833.32K ) Number of downloads: 8
Attached File  IMG_20120206_143621.jpg ( 851.66K ) Number of downloads: 17
Attached File  IMG_20120206_143713.jpg ( 1008.18K ) Number of downloads: 6
Attached File  IMG_20120206_143925.jpg ( 933.43K ) Number of downloads: 11
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 7 2012, 11:27 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Baietii astia cu supercaruri nu merg si vara pe acolo ? ca oricum am de gand sa o frec prin europa la vara si poate ma intersectez cu ei pe undeva pe la un circuit.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Feb 7 2012, 11:28 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Inteleg ca vrei sa-ti schimbi masina....


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 7 2012, 11:51 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ferrari F360 Modena, 10.000 km, ca nou, 44.000 euro negociabil.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Feb 7 2012, 11:59 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



JK,
Poti sa o iei dar cu o conditie, o vopsesti!


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 7 2012, 11:59 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Halba
De data asta am fost cu www.trafficcontrol.nl. Insa preturile sunt marisoare, ideea e sa prinzi cate o promotie. Probabil ca toti clientii lor au cate o promotie, nu cred ca e nimeni interesat de pretul full.

@Solmar
Sa o schimb? Nope... poate doar, sa o "completez". Ca sa vin de la Bruxelles la Budapesta de exemplu, cred ca as innebuni cu un Ferrari din ala datorita zgomotului. Ideal ar fi sa vin confortabil cu petrolierul, si acolo sa scot ferrari-ul din portbagaj (cred ca ar incapea, in locul caruciorului pt fiica-mea, ca oricum nu mai sta in el) si sa ma dau cu el pe Euroring teehee.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GoldnSlitz
post Feb 7 2012, 12:28 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 48
Joined: 9-January 12
Member No.: 136.911



Este interesant ca poti avea parte de o asemenea experienta cu caii putere. In momentul asta imi curge scuipatul din gura confused.gif .
Cred ca n-am mers la viata mea cu mai mult de 170 KM/ORA, desi masina ducea lejer peste 170 km/ora. Aveam impresia ca am sa pierd controlul la viteze mai mari si nu mai ramane prea mult de adunat din mine. Prefer viteza legala, cel mult 40km peste...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 7 2012, 03:44 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Absolut, 170km/h e o viteza medie absolut decenta. mellow.gif

@Halbasus
Interesanta oferta, la mine cam atat costa un Passat nou cu un nivel decent de echipare.

This post has been edited by James Kilowatt: Feb 7 2012, 03:46 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Feb 7 2012, 04:28 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



QUOTE (GoldnSlitz @ Feb 7 2012, 12:28 PM) *
Cred ca n-am mers la viata mea cu mai mult de 170 KM/ORA, desi masina ducea lejer peste 170 km/ora.

Nu mai scrie asa ceva pe forum, ca iti vine amenda acasa! 36182451.gif


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Feb 8 2012, 03:23 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



QUOTE (HalbaSus @ Feb 7 2012, 11:51 AM) *


Ce-i cu butelia de pe locul pasagerului, i-a pus GPL? smile.gif


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Feb 8 2012, 06:34 PM
Post #14


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



NOS?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Feb 8 2012, 07:18 PM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Cu siguranta e stingatorul. In cazul in care nu v-ati prins are toate modificarile cerute de omologarea FIA pentru curse.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azazel1
post Feb 9 2012, 11:59 AM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 118
Joined: 8-November 11
Member No.: 136.094



44800 euro cam mult pt un sh de 400 cp din 2000, fie si cu 10.000km.
in aia 10.000km a fost chinuita rau masina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Feb 9 2012, 11:13 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Pai nu ca nu se vinde la cal putere. Sint o groaza de masini relativ ieftine de 400CP si mult mai scumpe la 300CP sau sub.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Apr 29 2012, 12:59 AM
Post #18


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Niste shot-uri calde de la Raliul Timisului 2012, etapa a doua din CNR!!! arigato.gif Si m-am tras in poza si cu o vedeta.....ma gandesc ca-l recunoasteti, chiar daca i-a fugit privirea cine stie dupa ce/cine.... biggrin.gif

This post has been edited by Alex-F1: Apr 29 2012, 01:02 AM
Attached File(s)
Attached File  DSC00757.JPG ( 437.8K ) Number of downloads: 3
Attached File  DSC00750.JPG ( 488.09K ) Number of downloads: 1
Attached File  DSC00715.JPG ( 467.91K ) Number of downloads: 1
Attached File  DSC00779.JPG ( 391.58K ) Number of downloads: 0
Attached File  DSC00784.JPG ( 399.62K ) Number of downloads: 3
Attached File  DSC00791.JPG ( 379.37K ) Number of downloads: 1
Attached File  DSC00818.JPG ( 279.63K ) Number of downloads: 3
Attached File  DSC00821.JPG ( 336.92K ) Number of downloads: 2
Attached File  DSC00825.JPG ( 283.26K ) Number of downloads: 1
Attached File  DSC00835.JPG ( 308.47K ) Number of downloads: 1
Attached File  DSC00854.JPG ( 416.1K ) Number of downloads: 0
Attached File  DSC00873.JPG ( 339.08K ) Number of downloads: 9
Attached File  DSC00880.JPG ( 332.44K ) Number of downloads: 4
Attached File  DSC00890.JPG ( 364.38K ) Number of downloads: 5
Attached File  DSC00892.JPG ( 321.78K ) Number of downloads: 6
Attached File  DSC00900.jpg ( 194.2K ) Number of downloads: 16
 


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Apr 29 2012, 12:05 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



I-a fugit privirea dupa domnisoarele alea rolleyes.gif


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getodac
post May 12 2012, 08:24 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.029
Joined: 2-December 08
From: Ramnicu Valcea
Member No.: 118.674



Weekend auto la Constanta, 24 de concurenti amatori au concurat pe o pista amenajata in parcarea unui supermarket pentru titlul de cel mai indemanatic sofer, bonus o demonstratie de drift.

Attached File(s)
Attached File  rally_020.JPG ( 1.16MB ) Number of downloads: 1
Attached File  rally_023.JPG ( 1.29MB ) Number of downloads: 1
Attached File  rally_024.JPG ( 1.04MB ) Number of downloads: 1
Attached File  rally_034.JPG ( 1.07MB ) Number of downloads: 2
Attached File  rally_043.JPG ( 1.24MB ) Number of downloads: 2
Attached File  rally_051.JPG ( 1018.14K ) Number of downloads: 1
Attached File  rally_058.JPG ( 1.15MB ) Number of downloads: 2
Attached File  rally_059.JPG ( 1.33MB ) Number of downloads: 2
 


--------------------
G4 - simplu si eficient.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 10:44 PM