Supercars si circuite, sau cum sa petreci juma' de sambata |
This topic is about Supercars si circuite, the author, James Kilowatt, wrote about: Azi am dat un mic tur pe circuitele de karting de la genk. Pe ala de amatori cu kartul, iar pe ala de profi cu un supercar. Aka, cu un Ferrari 430. Di ... To read more just scroll down
Supercars si circuite, sau cum sa petreci juma' de sambata |
Feb 12 2011, 10:37 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Distractia a inceput cu un tur de invatare a circuitului cu un ... Hummer. Te simti cam ca intr-un camion, ca pasager. Nimic impresionanat. Apoi, cateva tururi cu un Ferrari 430, pe circuit ud Cool, desi instructorul cam stresat pentru gustul meu. Oricum, dupa primele 2-3 tururi s-a mai relaxat si am putut sa mai fac inca vreo 3-4 mai de capul meu (am avut 6 de toate). L-am depasit pe ala cu Lambo-ul galben.... am simtit de vreo doua ori ESP-ul... (da, are)... insa e fain. Am mai povestit ca am mai fost pe alt circuit cu un Imprezza si un caymann. Fata de alea, simt ca Ferrari-ul are unele dezavantaje pentru un rookie ca mine. In primul rand, bordul mi se pare ilizibil, trebuie sa te chiorasti la el ca sa intelegi ce vezi, ori pe circuit nu prea ai timp de asta. In al doilea rand, cand .."scapa", o face fara sa dea prea multe semne inainte, si imprezza si caymannul mi s-au parut mai previzibile. E drept, atunci fusesem pe uscat si acum eram pe ud, plus ca acum era o cantitate mare de CP pe rotile din spate. Cutia e lenta, dureaza f mult pana schimba. E robotizata, insa una din generatiile anterioare probabil. In treptele 2-3 practic accelezi de la 2000rpm la rosu in sub 2s. Nu prea apuci sa vezi turometrul (ziceam ca e cam ilizibil), iar cand schimbi treapta cam da in nas. E musai sa anticipezi, sa nu iti vina ideea sa retrogradezi cand esti pe punctul sa faci o prostie ca ai pus-o. Pe de alta parte insa, feelingul e ca intr-un kart. Cand o "scapi" o recuperezi exact ca pe un kart, atata doar ca nu tre' sa apesi vre-o pedala la blana, evident . Dupa cateva tururi in care te obisnuieti cu acceleratia si frana si inveti sa le dozezi, incepi sa dai impresia ca stii ce faci. Daca as avea masina asta pe mana mai mult, as incerca sa franez cu stangul, insa acum n-am indraznit... insa cred ca ar fi "natural" pentru ca are cutie robotizata cu schimbator la volan. Vad eu data viitoare. Si e muuult mai rapida in linie dreapta decat tot ce am condus pana acum. Apoi am facut doua tururi ca pasager intr-o Imprezza sti de serie, cu drifturi Facute special. Dupa drifturi, a urmat un tur de playstation.... pe nivel de incepator. Si vreo 10 minute de dat cu Segway-ul pe un fel de circuit amenajat cu jaloane. Asta e cool Apoi a urmat kartingul ca desert, cu spanurile pe circuitul de amatori. Acolo am mai fost si anul trecul la karting, stiam oarecum circuitul. A fost o faza de cacao, eram prima serie de dupa pauza, casa era inca inchisa si nu se putea plati decat cu cash. Se stransesera o gasca. Unii au plecat ca astepte acolo, bagau in serii de cate 8. Iar aia care au ramas s-au trezit ca n-au cu ce plati... stupid Eu n-aveam timp sa mai astept altii si nici sa deschida casa asa ca m-am dat cu 2 de-ai casei Care probabil nu si-au pus mintea cu mine... am iesit al 2-lea din 3 si la timpul mediu si la cel mai bun timp. Daca tipii au fost seriosi, sunt destul de mandru de rezultat.... in 15minute am avut 0.2s in spatele invigatorului, si tot atat a fost si diferenta la cel mai bun timp. E drept ca am avut si noroc... la un moment dat am facut o tampenie, el era in spatele meu si din cauza mea a facut una si mai mare incat am capatat putin timp sa respir. Insa m-a ajuns, a reusit sa ma depaseasca cand mai aveam vreo 3 tururi (am facut 18 de toate) si apoi m-am tinut de el pana la sfarsit. Greseam sistematic unul din viraje. Imediat dupa linia dreapta cea mai lunga venea un viraj la 90 grade la dreapat insa cu pista larga incat se lua la blana, si apoi virajul cu pricina, tot la dreapta, in care bagasera niste ziduri din pneuri si pe interior si pe exterior, in asa fel incat virajul era mascat si nu prea vedeai ce urmeaza, si acolo intotdeauna franam mai mult decat trebuie si acceleram prea tarziu. E virajul de langa stalp, din coltul cel mai indepartat al pozei Si pozele This post has been edited by James Kilowatt: Feb 7 2012, 10:40 AM
Attached File(s)
P1030379.JPG ( 359.4K )
Number of downloads: 3
P1030380.JPG ( 370.13K ) Number of downloads: 1 P1030381.JPG ( 332.88K ) Number of downloads: 0 P1030385.JPG ( 405.42K ) Number of downloads: 1 P1030390.JPG ( 371.46K ) Number of downloads: 2 P1030394.JPG ( 354.98K ) Number of downloads: 2 P1030402.JPG ( 447.46K ) Number of downloads: 3 P1030408.JPG ( 354.55K ) Number of downloads: 2 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 12 2011, 10:48 PM
Post
#2
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Super. Pacat ca nu avem si in Romania asa ceva.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Feb 12 2011, 10:55 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Astia sunt itineranti, si cei de azi si aia de data trecuta cu imprezza si cu cayman-ul sunt itineranti. Iau circuitele la rand si "inchiriaza" masinile cu ceva de genul 15€/minut. Da, mai dau si un playstation si o cafea, ca sa nu stai prea mult la o singura coada, si cam atat.
Daca ar fi circuite in Ro, poate ar fi o idee de afacere ... poate, ceva amenajat pe aerodroame/aeroporturi? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2012, 11:19 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In plus ideea era sa mergem pe circuitul de la zolder. http://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_Zolder Care circuit era insa inzapezi in toate zonele cu umbra, cu zone de polei, asa ca nu am facut decat doua tururi aproape in regim de "taxi". Pana la urma am decis sa iesim pe strada. Ne-am plimbat prin satuce, pe drumuri locale, si putin si pe autostrada, ca sa vad cum ar fi sa ai un ferrari ca masina de zi cu zi. Chiar in jurul circuitului sunt stradutele de acces care sunt dezapezite, (si abandonate, ca nici circuitul nu e utilizabil) asa ca pe acolo am reusit sa ma joc putin. Masina insa era si ea putin bolnava, asa ca mi-e greu sa imi fac o impresie obiectiva. Era imposibil sa mergi cu viteza constanta, motorul o "falfaia" rau de tot. Nici la relenti nu statea, oscila intre 1200 si 2000rpm, si la turatii cel putin pana prin 5500rpm facea la fel. Tipul care era cu mine spunea ca asa facuse toata ziua. In plus mergea rece, nici uleiul nici apa nu au trecut de 70 grade indiferent de regim. Mergea bine doar in regim de "pedal to za metal" sau in frana de motor... Insa in rest, ramane un ferrari, chiar daca avea 12 ani vechime si 225kkm. Pedale tari, directie aproape ne-asistata, joasa, iute, zgomotoasa, agresiva, rea, scaune cu sustinere laterala foarte buna, pozitie centrala foarte faina, "comunica" tare bine. Mai misto de condus pe circuit decat petrolierul . Are control al tractiunii si un echivalent al ESP-ul, insa e aproape insesizabil. E previzibila in viraje, si se corecteaza usor cand "o scapi" putin, aproape ca un kart. Insa poti merge "normal" iar daca intr-un viraj scapi piciorul in acceleratie nu te lasa sa faci piruete, poate fi condusa zilnic de o blonda fara probleme. Zgomotul in interior insa e prea puternic ca sa o faca o masina interesanta de folosit zilnic. In schimb sunetul e demential daca mergi cu geamul deschis, e mai tare, insa si mai placut. Insa nu e foarte practic la -8 grade. Limitarea de turatie intra agresiv pe la 9krpm. A, si e interesant ca are o cutie foarte scurta. La 130km/h in treapta a 6-a are 4000rpm (petrolierul are cam 3k). Insa trage ca o aspirata, cumva ma obisnuisem cu masinile turbo care chiar daca au un lag insesizabil (mai ales dupa ce te obisnuiesti cu el si compensezi fara sa-ti dai seama) e totusi prezent. Diferenta intre trepte e foarte mica, cele 6 sunt "inghesuite" una in alta. Schimbi la 8000rpm, si "cazi" pe la 6500, practic odata ce ai ajuns in limita treptei a 2-a poti ramane in continuu in ture. Sau daca vrei sa conduci "civilizat", poti sari treptele din 2 in 2 fara probleme. Si poti sa mergi si la 2500 rpm, si la 7500. Dupa vreo 15 minute ma obisnuisem total, si totul incepuse sa mi se para "normal", pedalele tari, volanul tare si directia agresiva, zgomotul, acceleratia brutala, feelingul de kart.... Anormal mi s-a parut petrolierul dupa ce a expirat ora... in primul rand, nu auzeam motorul, dupa ce surzisem de la V8-ul din portbagaj... plus ca stateam prea sus, pedalele sunt prea moi, volanul prea moale... si aveam impresia ca nicio pedala nu foloseste la nimic. Cel putin acceleratia parea complet inutila, sincer aveam senzatia ca motorul era oprit... acceleram, si nu se intampla nimic... nu tu bagat in scaun, nu tu urlet de motor... liniste si o acceleratie "insesizabila". Invarteai de volan de Paste si masina vira la Inaltare... aveam impresia ca e stricata, trebuia sa ma uit la bord ca sa vad ca accelereaza. A trebuit o repriza pe la 200km/h pe autostrada ca sa ma conving ca motorul si caii sunt la locul lor...
Attached File(s)
IMG_20120206_143605.jpg ( 918.61K )
Number of downloads: 7
IMG_20120206_143839.jpg ( 833.32K ) Number of downloads: 8 IMG_20120206_143621.jpg ( 851.66K ) Number of downloads: 17 IMG_20120206_143713.jpg ( 1008.18K ) Number of downloads: 6 IMG_20120206_143925.jpg ( 933.43K ) Number of downloads: 11 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2012, 11:27 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 7 2012, 11:28 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.550 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Inteleg ca vrei sa-ti schimbi masina....
-------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Feb 7 2012, 11:51 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 7 2012, 11:59 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.550 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
JK,
Poti sa o iei dar cu o conditie, o vopsesti! -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Feb 7 2012, 11:59 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Halba
De data asta am fost cu www.trafficcontrol.nl. Insa preturile sunt marisoare, ideea e sa prinzi cate o promotie. Probabil ca toti clientii lor au cate o promotie, nu cred ca e nimeni interesat de pretul full. @Solmar Sa o schimb? Nope... poate doar, sa o "completez". Ca sa vin de la Bruxelles la Budapesta de exemplu, cred ca as innebuni cu un Ferrari din ala datorita zgomotului. Ideal ar fi sa vin confortabil cu petrolierul, si acolo sa scot ferrari-ul din portbagaj (cred ca ar incapea, in locul caruciorului pt fiica-mea, ca oricum nu mai sta in el) si sa ma dau cu el pe Euroring -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2012, 12:28 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 9-January 12 Member No.: 136.911 |
Este interesant ca poti avea parte de o asemenea experienta cu caii putere. In momentul asta imi curge scuipatul din gura .
Cred ca n-am mers la viata mea cu mai mult de 170 KM/ORA, desi masina ducea lejer peste 170 km/ora. Aveam impresia ca am sa pierd controlul la viteze mai mari si nu mai ramane prea mult de adunat din mine. Prefer viteza legala, cel mult 40km peste... |
|
|
Feb 7 2012, 03:44 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Absolut, 170km/h e o viteza medie absolut decenta.
@Halbasus Interesanta oferta, la mine cam atat costa un Passat nou cu un nivel decent de echipare. This post has been edited by James Kilowatt: Feb 7 2012, 03:46 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2012, 04:28 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.550 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Cred ca n-am mers la viata mea cu mai mult de 170 KM/ORA, desi masina ducea lejer peste 170 km/ora. Nu mai scrie asa ceva pe forum, ca iti vine amenda acasa! -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Feb 8 2012, 03:23 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Ce-i cu butelia de pe locul pasagerului, i-a pus GPL? -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Feb 8 2012, 06:34 PM
Post
#14
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
NOS?
-------------------- |
|
|
Feb 8 2012, 07:18 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Cu siguranta e stingatorul. In cazul in care nu v-ati prins are toate modificarile cerute de omologarea FIA pentru curse.
-------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Feb 9 2012, 11:59 AM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 118 Joined: 8-November 11 Member No.: 136.094 |
44800 euro cam mult pt un sh de 400 cp din 2000, fie si cu 10.000km.
in aia 10.000km a fost chinuita rau masina. |
|
|
Feb 9 2012, 11:13 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
Pai nu ca nu se vinde la cal putere. Sint o groaza de masini relativ ieftine de 400CP si mult mai scumpe la 300CP sau sub.
|
|
|
Apr 29 2012, 12:59 AM
Post
#18
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Niste shot-uri calde de la Raliul Timisului 2012, etapa a doua din CNR!!! Si m-am tras in poza si cu o vedeta.....ma gandesc ca-l recunoasteti, chiar daca i-a fugit privirea cine stie dupa ce/cine....
This post has been edited by Alex-F1: Apr 29 2012, 01:02 AM
Attached File(s)
DSC00757.JPG ( 437.8K )
Number of downloads: 3
DSC00750.JPG ( 488.09K ) Number of downloads: 1 DSC00715.JPG ( 467.91K ) Number of downloads: 1 DSC00779.JPG ( 391.58K ) Number of downloads: 0 DSC00784.JPG ( 399.62K ) Number of downloads: 3 DSC00791.JPG ( 379.37K ) Number of downloads: 1 DSC00818.JPG ( 279.63K ) Number of downloads: 3 DSC00821.JPG ( 336.92K ) Number of downloads: 2 DSC00825.JPG ( 283.26K ) Number of downloads: 1 DSC00835.JPG ( 308.47K ) Number of downloads: 1 DSC00854.JPG ( 416.1K ) Number of downloads: 0 DSC00873.JPG ( 339.08K ) Number of downloads: 9 DSC00880.JPG ( 332.44K ) Number of downloads: 4 DSC00890.JPG ( 364.38K ) Number of downloads: 5 DSC00892.JPG ( 321.78K ) Number of downloads: 6 DSC00900.jpg ( 194.2K ) Number of downloads: 16 -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Apr 29 2012, 12:05 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
I-a fugit privirea dupa domnisoarele alea
-------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
May 12 2012, 08:24 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.029 Joined: 2-December 08 From: Ramnicu Valcea Member No.: 118.674 |
Weekend auto la Constanta, 24 de concurenti amatori au concurat pe o pista amenajata in parcarea unui supermarket pentru titlul de cel mai indemanatic sofer, bonus o demonstratie de drift.
Attached File(s)
rally_020.JPG ( 1.16MB )
Number of downloads: 1
rally_023.JPG ( 1.29MB ) Number of downloads: 1 rally_024.JPG ( 1.04MB ) Number of downloads: 1 rally_034.JPG ( 1.07MB ) Number of downloads: 2 rally_043.JPG ( 1.24MB ) Number of downloads: 2 rally_051.JPG ( 1018.14K ) Number of downloads: 1 rally_058.JPG ( 1.15MB ) Number of downloads: 2 rally_059.JPG ( 1.33MB ) Number of downloads: 2 -------------------- G4 - simplu si eficient.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 08:17 PM |