IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drumuri din panouri solare

This topic is about Drumuri din panouri solare, the author, Watcher, wrote about: Pentru prima data dupa ani de zile, astazi am vazut ceva interesant pe un post romanesc de televiziune generalista: in cadrul nu stiu care emisiuni pe ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Drumuri din panouri solare, Genial ? Utopic ? Cel putin interesant :)
Watcher
post Jan 30 2011, 05:16 PM
Post #1


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Pentru prima data dupa ani de zile, astazi am vazut ceva interesant pe un post romanesc de televiziune generalista: in cadrul nu stiu care emisiuni pe Antena 1 au prezentat un mic reportaj despre o idee care a luat premiul de popularitate GE Ecomagination Challenge: inlocuirea asfaltului ca material pentru constructia drumurilor cu panouri solare.

Calculul facut de promotorii ideei este ca daca s-ar acoperi cu panouri solare intreaga suprafata a drumurilor din SUA, s-ar genera atata energie cat sa alimenteze intreaga planeta.

Mai departe insa, exista multe idei adiacente care fac aceasta idee sa sune foarte frumos:
- nu ar mai fi nevoie de transportul curentului electric, el fiind generat "la tine la usa", de catre strada ta
- nu ar putea fi intrerupt curentul prin acte de terorism (just like the internet, if there is ONE connection, EVERYBODY is connected)
- ar fi toate drumurile incalzite, nu ar mai exista ghiata /zapada pe drumuri
- s-ar putea transporta si informatia : telefonia, internetul, etc , renunta la stalpi, etc
- nenumarate alte idei : http://www.solarroadways.com/main.html

Site-ul este scris putin utopic, gen Mironov DAR reportajul zicea ca foarte multi ingineri talentati au achiesat la proiect...

Sunt curios, ce pareri va faceti ?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Jan 30 2011, 05:41 PM
Post #2


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



In general in presa lucrurile sunt prezentate "socant" pentru a starni interesul pentru subiect.

Ideea este o utopie. Pornim in primul rand de la costurile pe care le-ar presupune o astfel de solutie. In momentul de fata energia electrica produsa de celulele solare este foarte scumpa. Asa, prin comparatie, va prezint costul (aproximativ) al unui MWh produs de centrale:
- hidro --> 130 lei/MWh;
- nucleare --> 170 lei/MWh;
- eoliene --> 470 lei/MWh;
- solare --> 1000 lei/MWh.
Si vorbim despre pretul energiei produse de panouri solare care nu trebuie construite sa reziste la zecile de tone ale camioanelor care trec pe sosele.

Pentru a avea un randament cat de cat, panourile solare sunt orientate in permanenta catre soare. Cu soselele cum facem ? Hai ca pe la pranz mai merge, dar la rasarit si la apus ...

Nu mai este nevoie de linii electrice ? Da' noaptea ca trebuie sa aducem energia electrica de pe cealalta parte a lumii, cum facem ?

Personal cred ca este o idee lansata de oameni care nu au legatura cu domeniul energetic.

This post has been edited by NGZ: Jan 30 2011, 05:45 PM


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jan 30 2011, 06:50 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Daaa, am vazut si eu reportajul... pe langa faptul ca pot capta energia solara pot incalzi drumurile iarna si pot afisa chestii pe drum (gen breaking point, turn in point, eventual un punctaj pentru cat de rapid ai negociat virajul sau puncte bonus pentru drift (ca in NFS)... eventual si un high-score al vitezelor inregistrate pe acel sector... fun stuff) cu siguranta vreau panouri din astea pe serpentinele cu sens unic.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 30 2011, 07:01 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



azi noapte am dat zapada.alti peste 15 cm le-au luat locul..as vrea sa vad si io cum merg alea pe aici.. in 5 minute nu mai vezi strada...si cand o baga plugul pe ele cat rezista...smile.gif
in alta ordine de idei viitorul nu este un altfel de strada, nemtii aveau la un moment dat niste strazi facute din deseuri textile. deci tuturor deseurilor li se dadea o destinatie, apa trecea prin respectivul material instantaneu, erau poroase si aveau aderenta, erau "quiet", etc.

Ideea e sa renunatm la aderenta, caucciucuri si roti, strazi si asfalt. prea mult petrol si nu mai e. Peakul resurselor de petrol l- am depasit cu peste 20 de ani in urma. Ceva masinute moderne ce folosesc alte surse de energie nepoluante si capabile sa pluteasca deaspura pamantului nu suntem in stare sa facem?

nu, ca aia care vand petrolul vor sa fie bogati, au impresia ca odraslele lor vor cumpara locuri pe luna cand se va ivi criza mondiala si ca acolo stau servitorii si ii asteapta cu carpeta din parf de stele...


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jan 31 2011, 02:45 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



nu numai ca au luat un premiu, dar firma care dezvolta ideea a si primit o investitie de $5.6M (parca). stiu ca postasem si eu stirea la momentul respectiv, dar n-a "prins".

evident ca tehnologia nu e gata de productie, dar nu mi se pare nimic de neatins. cu toate impotrivirile voastre, probabil ca o sa se intimple. costul estimat era undeva in jur de $500 pentru un panou de 12x12, si asta e doar un pic mai scump decit costul drumurilor in US - nu mai vorbim de suprafata echivalenta pentru o autostrada din romania. problema cu aderenta poate fi rezolvata cu sticla mata, gorilla glass, si nu cu sticla transparenta. acelasi material se foloseste si pe tablele de sticla de la (ahem) scoala. SCOALA, oameni buni. stocarea energiei o sa se intimple asa cum se intimpla si acum; in definitiv un alt premiu al GE ecomagination a fost pentru o tehnologie care foloseste energie electrica pentru a crea hidrogen pentru celulele de hidrogen. poate-l folosessc. iar daca la amiaz o sa avem 100% randament, iar la ora 6pm o sa avem numai 80% randament, pentru ca nu putem sa inclinam panourile, ghinion. sa fie asta motiv suficient cit sa stam cu bratele incrucisate?

nu se pune problema ca de miine incolo drumurile americane vor fi toate pavate cu gorilla glass. dar americanii au naravu asta sa admita ca nu totul e simplu si evident de la inceput, si sa continue sa lucreze la o idee pina o fac sa mearga. daca pin la urma nu merge, folosesc ideile care le-au avut in timp ce-au lucrat la altceva. gorilla glass e disponibila de prin anii '60, abia acum incep sa gaseasca o utilizare pentru ea. am motive sa cred ca si GE ("general electric", oamenii care nu au legatura cu domeniul electric) si-au pus aceleasi probleme ca si ngz. poate ca nu i-a interesat asa de mult cit costa energia solara in romania, sau poate ca nu considera alaska primul stat candidat pentru deployment. dar americanii o duc destul de bine pentru faptul ca lucreaza la o idee ca sa o faca sa mearga, nu doar o lasa balta la primul contraargument. daca n-ar face asta, ar fi canadieni si-ar da zapada.

This post has been edited by 20krpm: Jan 31 2011, 02:49 AM


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 31 2011, 04:43 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (20krpm @ Jan 31 2011, 03:45 AM) *
nu se pune problema ca de miine incolo drumurile americane vor fi toate pavate cu gorilla glass. dar americanii au naravu asta sa admita ca nu totul e simplu si evident de la inceput, si sa continue sa lucreze la o idee pina o fac sa mearga. daca pin la urma nu merge, folosesc ideile care le-au avut in timp ....

dar americanii o duc destul de bine pentru faptul ca lucreaza la o idee ca sa o faca sa mearga, nu doar o lasa balta la primul contraargument. daca n-ar face asta, ar fi canadieni si-ar da zapada.


Stiu ca la ei nu ninge ca au inventat masina de impins zapada catre nord...
Asa, spre informarea matale, first solar powered community din Nord America este in... Canada...

America! Ahhh! America! Inteligenta lor, cultura lor in toate domeniile, experienta lor si superioritatea lor indiscutabila in orice domeniu, bocancul lor care intra oriunde neinvitat fiind,...
De-aia sunt asa bine vazuti pe unde merg... biggrin.gif
Anyway, keep it up, you're doing good...

Va rog sa ma scuzati, trebuie sa dau zapada...

This post has been edited by Rebel: Jan 31 2011, 05:04 AM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 31 2011, 10:26 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca in clipa in care va mirosi a profit, americanii vor fi printre primii care se vor baga pe bune. Profit probabil se va scoate cand se vor apuca chinezii sa vanda ieftin panourile alea, probabil sub pretul de fabricatie ca sa faca dumping.
Pana atunci, petrolul e ieftin, iar petrolistii comploteaza sa-l tina intentionat ieftin (mai putin in Romania, unde sunt boicotati) tocmai ca sa omoare tehnologiile concurente si sa se imbogateasca vanzand petrol prea ieftin... care este.

Si europenii se vor baga masiv, cand va mirosi a subventii teehee.gif

@Rebel
Exista masini care plutesc deasupra pamantului, se cheama avioane biggrin.gif au aproximativ aceeasi varsta cu alea bazate pe aderenta. Insa sunt si mai dependente de petrol decat masinile, la masini mai scoti un surogat electric, un biocarburant de ochii lumii, un GPL sau GNV, la avioane e posibil insa mai complicat, "biokerosenul" e cam vascos la temperaturi joase. Acum 50 ani au incercat unii sa faca avioane cu propulsie nucleara, insa trebuiau sa care atata material de ecranare a radiatiilor incat le-a trecut.

This post has been edited by James Kilowatt: Jan 31 2011, 10:29 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jan 31 2011, 10:52 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Noi inca n-am copiat natura prea mult asa ca e loc de mai bine. De curiozitate cat e autonomia unui planor sau cel mai lung zbor? Desi acum cateva luni vorbeam cu tenta dramatica de condamnarea pamantenilor prin epuizarea resurselor eu cred ca nu ne-am spus ultimul cuvant.

This post has been edited by solmar: Jan 31 2011, 10:53 AM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 31 2011, 11:10 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu avioanele e putin mai complicat. In domeniul asta principala preocupare este siguranta, si abia dupa performantele, aici incluzandu-le si pe cele eco. Cu 200 oameni la bord nu poti sa-ti permiti sa fii la mana curentilor de aer. Iar costul carburantului e doar un procentaj mic din costul biletului, pentru cateva zeci de € nu merita sa iti asumi prea multe riscuri.

Avioanele pot castiga mult la consum pur si simplu mergand pe un design marginal, fara nici o revolutie tehnica, insa e interzis de autoritati si nu l*ai putea omologa. Toate componentele au rezerve, avionul trebuie sa supravietuiasca "celui mai nasol scenariu" inclusiv cel mai prost avion posibil, din cele mai proaste materiale, cu cele mai mari defecte care pot trece nedetectate, cu cele mai proaste tolerante, etc. Ca sa dau un exemplu, sa spunem ca testezi 100 sarje de aliaj la rupere, si toate rezista intre 900 si 1100 MPA (distribuit uniform in intervalul asta). Daca il folosesti pentru o piesa critica, vei lua in calcul ca rezista la "-6 sigma", aka la 400MPa, pe langa faptul ca piesa e cea mai proasta posibil fara sa fie rebut, si sa aiba si un defect la limita detectabilitatii la revizie. Nu conteaza ca piesa iese mult mai grea (si deci avionul o sa consume mai mult) decat ar trebui desi un aliaj si o piesa atat de proaste nu au fost niciodata descoperite experimental.... Aeronautistii sunt paranoici, ei e foarte bine asa.

This post has been edited by James Kilowatt: Jan 31 2011, 11:22 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jan 31 2011, 12:08 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Rebel, daca ai avea drumul facut din panouri solare n-ar mai trebui sa dai la lopata, ca astea pot fi programate sa se incalzeasca si sa topeasca zapada (defapt nici nu s-ar mai depune).


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 31 2011, 06:12 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Dude, mi-ar place si mie utopia asta, flat, nu tu gropi, clean, nu tu pietre, etc dar sunt prea multe probleme de rezolvat de la denivelari, alunecari de teren, pamantul se misca, temperaturi, crapaturi, etc. Si daca ar topi zapada aia, nu-i asa easy, trebuie preluata apa, afara sunt -40, pe margini s-ar forma niste chestii din alea naspa care ar creste rapid daca , zapada vine la greu, daca curat masina pana o termin trebuie sa o iau de la capat. Accidente, zgarieturi, depanare flat-tire, etc.
Oricum inca consider ca drumurile sunt vechi si depasite, nu vad evolutia, personal vad amanarea problemei.
James vorbeam de masinute capabile sa pluteasca la 1 m deasupra pamantului nu de avioane.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 31 2011, 06:40 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Avem si d-alea care merg la 1m deasupra soselei, da' nu prea urca la deal, si stau mai prost la franare si la viraje. Deal nu, viraje subtire, nu prea sunt compatibile cu serpentinele cu sens unic.

Sunt insa foarte foarte tari la drifturi teehee.gif

http://www.youtube.com/watch?v=zp9q_2uIk-M

This post has been edited by James Kilowatt: Jan 31 2011, 06:43 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jan 31 2011, 06:42 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



QUOTE (James Kilowatt @ Jan 31 2011, 01:26 AM) *
Eu cred ca in clipa in care va mirosi a profit, americanii vor fi printre primii care se vor baga pe bune. Profit probabil se va scoate cand se vor apuca chinezii sa vanda ieftin panourile alea, probabil sub pretul de fabricatie ca sa faca dumping.

pai io asta ziceam: ca deja s-au bagat. faptul ca exista deja o investitie e o mare diferenta fata de un premiu cu diploma si coronitza. e ceea ce scoate o tehnologie din domeniul science-fiction si o plaseaza in domeniul cercetarii. nu inseamna ca exista deja studii definitive despre materiale si costuri, ci doar ca incepe sa se intrevada un produs. de-aici incolo e munca, americaneasca pina cind o fi de produs pe scara larga, si evident chinezeasca dup-aia.


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jan 31 2011, 07:31 PM
Post #14


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Cred ca Rebel vrea sa vorbeasca despre ceva genul masinutei aleia cu care Luke Skywalker si Obi Wan s-au dus la Mos Eisley in primul episod al seriei Star Wars. Primul dintre cele care conteaza, evident. biggrin.gif Ceva cu perna magnetica sau antigravitationala. Astea sunt niste utopii mai mari decat soseaua de sticla, desi trenuri pe suspensie magnetica circula deja. Doar ca in loc de sosea de sticla ar trebui una de fier.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jan 31 2011, 11:50 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE ( T u d o r @ Jan 31 2011, 08:31 PM) *
Cred ca Rebel vrea sa vorbeasca despre ceva genul masinutei aleia cu care Luke Skywalker si Obi Wan s-au dus la Mos Eisley in primul episod al seriei Star Wars. Primul dintre cele care conteaza, evident. biggrin.gif Ceva cu perna magnetica sau antigravitationala. Astea sunt niste utopii mai mari decat soseaua de sticla, desi trenuri pe suspensie magnetica circula deja. Doar ca in loc de sosea de sticla ar trebui una de fier.


Da mah, smile.gif. ceva similar, vorba aia, nu tu anvelope, nu tu strada...
James am zis sa pluteasca; stiu ca hovercraftul "pluteste" pe perna aia de aer dar nu-i ceea ce aveam in gand:D


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 1 2011, 10:46 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai deocamdata asta este, avem gravitatia, trebuie sa aplicam o forta contrara daca vrem sa plutim. Daca ia PSSUR puterea poate anulam legea gravitatiei laugh.gif

Hai sa presupunem ca descoperim antigravitatia, si facem masinuta lu' Luke. Problema levitatiei e deci rezolvata. Are cineva idee macar ca principiu cum ar putea frana aia (cu exceptia metodei fred flintstone)?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Feb 1 2011, 11:33 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



QUOTE (James Kilowatt @ Feb 1 2011, 10:46 AM) *
Pai deocamdata asta este, avem gravitatia, trebuie sa aplicam o forta contrara daca vrem sa plutim. Daca ia PSSUR puterea poate anulam legea gravitatiei laugh.gif

Hai sa presupunem ca descoperim antigravitatia, si facem masinuta lu' Luke. Problema levitatiei e deci rezolvata. Are cineva idee macar ca principiu cum ar putea frana aia (cu exceptia metodei fred flintstone)?


Tehnologia nu e pe Harrier? Cu deosebirea ca treci de pe vertical pe orizontal.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 1 2011, 11:48 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Retrorachete (cum naiba se traduce retrorocket sau retrofusée?) mai degraba, ca sa franeze mai bine. Merge, da arde hidrogen, metanol, ceva de genul asta, degeaba plutim antigravitational ca sa franam cu aburi biggrin.gif Tehnologia harrier e mai rea, arde zeama de dinozauri, GPL, biodiesel, porcarii din astea epuizate, si pe langa aburi mai face si CO2 si nici nu franeaza asa bine.
Si cum a zis nea' Newton, ca sa franezi de fapt iti trebuie cam aceeasi energie ca si cum ai accelera...

This post has been edited by James Kilowatt: Feb 1 2011, 11:51 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Feb 1 2011, 11:49 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Strong bumpers than... sau metoda marinarului: orice pluteste se opreste cu ancore.
retropropulsoare?

This post has been edited by solmar: Feb 1 2011, 11:53 AM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Feb 1 2011, 02:26 PM
Post #20


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(Rebel @ Jan 31 2011, 11:50 PM) *
nu tu anvelope

Pai si ce facem cu legea folosirii anvelopelor de iarna, o abrogam?! Noi nu prea facem asa ceva: legile sunt facut atat de bine incat isi produc efectele pentru sute de ani...
Eu cred ca viitorul transporturilor este unul exclusiv electric fara a conta ca va fi vorba de masini electrice, campuri gravitationale sau tuburi.
OK, astazi soselele facute integral din panouri solare nu sunt fezabile insa se pot face sisteme solare de incalzire sau de preluare si transformare in energie electrica a fortei generate de masini sau, sau... (nu sunt de meserie deci am o imaginatie limitata in ceea ce priveste domeniul) urmand ca metodele sa fie imbunatatite.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 09:57 AM