Test de fiabilitate, Interesant |
This topic is about Test de fiabilitate, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Test de fiabilitate, Interesant |
Nov 11 2010, 09:19 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-February 10 Member No.: 123.681 |
Doi importanti "actori" de pe piata britanica auto, Warranty Direct (garantii auto) si What Car (revista de specialitate), au realizat un clasament al celor mai fiabile marci auto. Acesta este al doilea top al fiabilitatii din 2009 si, la fel ca si in primul, clasamentul este dominat de japonezi. BAZA DE DATE :Cele doua institutii britanice si-au construit un sistem propriu de punctaj. Warranty Direct este o companie specializata pe acordarea de asigurari complementare celor de piata si detine o bogata baza de date privind diversele incidente de ordin tehnic (probleme la motor, la instalatia electrica etc.) cu care s-au confruntat proprietarii auto. Compania strange informatii legate de masinile (marci, tipuri) care au nevoie de reparatii si de numarul lucrarilor de service efectuate pe fiecare masina. CRITERII DE SELECTIE: Avand la dispozitie baza de date a Warranty Direct, revista What Car a efectuat un studiu amanuntit si a propus o lista cu 26 de marci auto, clasate in functie de gradul de fiabilitate al fiecareia. Studiul a avut in vedere 38.000 masini, pe baza numarului de reparatii suportate. Varsta medie a masinilor analizate a fost de 4,9 ani, iar costul mediu al reparatiilor a fost calculat la 450 de euro/interventie. PRIMELE ZECE In clasament se remarca --- daca mai era necesar --- marcile japoneze, cu patru prezente in Top 5, fapt ce confirma o tendinta clara, evidentiata si in topurile precedente de acest tip. Pe de alta parte, marcile Mini si BMW urca grupul BMW spre varful ierarhiei, si se remarca revenirea de forma a francezilor de la Peugeot si Citroen, cu marcile omonime clasate pe locurile 6 si 8. Dar iata care sunt primele zece marci considerate cele mai fiabile: 1. HONDA Pozitia de anul trecut: 1 din 30 Cel mai fiabil model: Accord (2000-2003) Cel mai prost model: Civic (1996-2001) 2. LEXUS Pozitia de anul trecut: 5 din 30 Cel mai fiabil model: IS (1999-2006) 3. MINI : Cel mai fiabil model: One (2001-2006) 4. NISSAN Pozitia de anul trecut: 4 din 30. Cel mai fiabil model: nementionat 5. TOYOTA Pozitia de anul trecut: 3 din 30 Cel mai fiabil model: Avensis (1997-2003) 6. CITROEN Pozitia de anul trecut: 24 din 30 Cel mai fiabil model: Xsara (1997-2005) Cel mai prost model: C5 (2001) 7. BMW Pozitia de anul trecut: 17 din 30 Cel mai fiabil model: Seria 3 (1994-2001) Cel mai prost model: Seria 7 (1994-2002) 8. PEUGEOT Pozitia de anul trecut: 16 din 30 Cel mai fiabil model: 106 (1996-2004) Cel mai prost model: 206 (1998-2006) 9. OPEL : Pozitia de anul trecut: 19 din 30 Cel mai fiabil model: Corsa (2000-2005) Cel mai prost model: Omega (1994-2000) 10. FORD Pozitia de anul trecut: 20 din 30 Cel mai fiabil model: Ka (1996-prezent) Cel mai prost model: Galaxy (1995-2000) INCA FIABILE : Desi marci de renume, anumite masini ocupa ultimele locuri din topul celor mai fiabile autovehicule, inregistrand, probabil, un numar mai mare de reparatii. Astfel, potrivit topului alcatuit de Warranty Direct si What Car pe ultimele locuri ale Top 26 se situeaza: 22. AUDI : Pozitia de anul trecut: 28 din 30 Cel mai fiabil model: A4 (2001-2005) Cel mai prost model: TT (1999-2005) 23. SAAB ozitia de anul trecut: 29 din 30 Cel mai fiabil model: 900 (1993-1998) Cel mai prost model: 9-5 (1997-2001) 24. JEEP : Cel mai fiabil model: Cherokee (1993-pana in prezent) 25. RENAULT : Pozitia de anul trecut: 25 din 30 Cel mai fiabil model: Clio (1991-1998) Cel mai prost model: Espace (1997-2002) 26. LAND ROVER : Pozitia de anul trecut: 30 din 30 Cel mai fiabil model: Discovery (1989-1998) Cel mai prost model: Freelander (1997-2000) . Personal,cred ca locul Renaultului in acest clasament se datoreaza ''vestitului'' sistem de injectie Delphy ! S-a urmarit cat de des s-a defectat vehiculul respectiv,costurile medii de reparatie si timpul mediu petrecut in service pentru fiecare model in parte |
|
|
Nov 15 2010, 12:38 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Sunt numai integratori. Proiectarea e si ea externalizata in tari ieftine (Maroc, Pakinstan, India, etc). Pentru francezi de exemplu lucreaza Altran, Assystem, Alten, etc.
De obicei la cererea de oferta raspunde un nume sonor din industria auto care lucreaza pt ei, iau contractul, si apoi il implementeaza filialele din tarile bananiere. Constructorul n-are neaparat nevoie sa afle asta, si probabil nici nu vrea sa afle. Asta nu inseamna ca subcontractorii sunt prosti, de exemplu Altran lucreaza si pentru echipe din F1. Mai exista si subcontractorii care lucreaza direct in birourile constructorului, insa in general si aia tot integrare si subcontractare fac. Proiectare prin tarile cu apa calda mai fac (rar) doar juniorii, ca sa invete... insa din pacate din ce in ce mai putin. Apoi toata cariera "proiecteaza" in excel scaderea costului de productie. 307 e un exemplu bun, prin presa britanica (probabil partinitoare) se spune ca 307 a fost proiectat de o echipa la care media de experienta e de mai putin de 3 ani. La englezi, 307 era pe locul 98 din 100 parca la fiabilitate. Pe de alta parte nici macar asta nu e chiar pulbere, exista destui care au asa ceva si sunt multumiti. This post has been edited by James Kilowatt: Nov 15 2010, 12:42 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 11:51 AM |