Test de fiabilitate, Interesant |
This topic is about Test de fiabilitate, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Test de fiabilitate, Interesant |
Nov 11 2010, 09:19 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-February 10 Member No.: 123.681 |
Doi importanti "actori" de pe piata britanica auto, Warranty Direct (garantii auto) si What Car (revista de specialitate), au realizat un clasament al celor mai fiabile marci auto. Acesta este al doilea top al fiabilitatii din 2009 si, la fel ca si in primul, clasamentul este dominat de japonezi. BAZA DE DATE :Cele doua institutii britanice si-au construit un sistem propriu de punctaj. Warranty Direct este o companie specializata pe acordarea de asigurari complementare celor de piata si detine o bogata baza de date privind diversele incidente de ordin tehnic (probleme la motor, la instalatia electrica etc.) cu care s-au confruntat proprietarii auto. Compania strange informatii legate de masinile (marci, tipuri) care au nevoie de reparatii si de numarul lucrarilor de service efectuate pe fiecare masina. CRITERII DE SELECTIE: Avand la dispozitie baza de date a Warranty Direct, revista What Car a efectuat un studiu amanuntit si a propus o lista cu 26 de marci auto, clasate in functie de gradul de fiabilitate al fiecareia. Studiul a avut in vedere 38.000 masini, pe baza numarului de reparatii suportate. Varsta medie a masinilor analizate a fost de 4,9 ani, iar costul mediu al reparatiilor a fost calculat la 450 de euro/interventie. PRIMELE ZECE In clasament se remarca --- daca mai era necesar --- marcile japoneze, cu patru prezente in Top 5, fapt ce confirma o tendinta clara, evidentiata si in topurile precedente de acest tip. Pe de alta parte, marcile Mini si BMW urca grupul BMW spre varful ierarhiei, si se remarca revenirea de forma a francezilor de la Peugeot si Citroen, cu marcile omonime clasate pe locurile 6 si 8. Dar iata care sunt primele zece marci considerate cele mai fiabile: 1. HONDA Pozitia de anul trecut: 1 din 30 Cel mai fiabil model: Accord (2000-2003) Cel mai prost model: Civic (1996-2001) 2. LEXUS Pozitia de anul trecut: 5 din 30 Cel mai fiabil model: IS (1999-2006) 3. MINI : Cel mai fiabil model: One (2001-2006) 4. NISSAN Pozitia de anul trecut: 4 din 30. Cel mai fiabil model: nementionat 5. TOYOTA Pozitia de anul trecut: 3 din 30 Cel mai fiabil model: Avensis (1997-2003) 6. CITROEN Pozitia de anul trecut: 24 din 30 Cel mai fiabil model: Xsara (1997-2005) Cel mai prost model: C5 (2001) 7. BMW Pozitia de anul trecut: 17 din 30 Cel mai fiabil model: Seria 3 (1994-2001) Cel mai prost model: Seria 7 (1994-2002) 8. PEUGEOT Pozitia de anul trecut: 16 din 30 Cel mai fiabil model: 106 (1996-2004) Cel mai prost model: 206 (1998-2006) 9. OPEL : Pozitia de anul trecut: 19 din 30 Cel mai fiabil model: Corsa (2000-2005) Cel mai prost model: Omega (1994-2000) 10. FORD Pozitia de anul trecut: 20 din 30 Cel mai fiabil model: Ka (1996-prezent) Cel mai prost model: Galaxy (1995-2000) INCA FIABILE : Desi marci de renume, anumite masini ocupa ultimele locuri din topul celor mai fiabile autovehicule, inregistrand, probabil, un numar mai mare de reparatii. Astfel, potrivit topului alcatuit de Warranty Direct si What Car pe ultimele locuri ale Top 26 se situeaza: 22. AUDI : Pozitia de anul trecut: 28 din 30 Cel mai fiabil model: A4 (2001-2005) Cel mai prost model: TT (1999-2005) 23. SAAB ozitia de anul trecut: 29 din 30 Cel mai fiabil model: 900 (1993-1998) Cel mai prost model: 9-5 (1997-2001) 24. JEEP : Cel mai fiabil model: Cherokee (1993-pana in prezent) 25. RENAULT : Pozitia de anul trecut: 25 din 30 Cel mai fiabil model: Clio (1991-1998) Cel mai prost model: Espace (1997-2002) 26. LAND ROVER : Pozitia de anul trecut: 30 din 30 Cel mai fiabil model: Discovery (1989-1998) Cel mai prost model: Freelander (1997-2000) . Personal,cred ca locul Renaultului in acest clasament se datoreaza ''vestitului'' sistem de injectie Delphy ! S-a urmarit cat de des s-a defectat vehiculul respectiv,costurile medii de reparatie si timpul mediu petrecut in service pentru fiecare model in parte |
|
|
Nov 13 2010, 12:09 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
O parte majora din satisfactia detinerii unei masini e numarul de excursii la service cu ea cind ti-e lumea mai draga. Mai sint si banii pe care ii scoti din buzunar in aceste excusrii, ca citema mii o reparatie nu e nemaivazut.
Alte minuni de genul oprit in mijlocul autostrazii in drum spre o intilnire importanta nu mai zic. Acu daca voi spuneti ca e scuza ca masina e mai complicata sa ti se intimple asa ceva, eu prefer o masina pe carburatie din 1960. Si hai sa o luam altfel: prisuul ala de pe primul loc mai complicat decit un bmw sau un merc cu toate optiunile. QUOTE Si v-am mai zis eu, astia care au pe alea mai scumpe si complicate nu sau sa completeze chestionarele cand vin, ii doare undeva ce crede, Gigel si JDPower... Acesta prespunere se bazeaza pe vreo data statistica? sau e numai cum ar face rebel daca ar avea bani? -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Nov 14 2010, 08:23 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
De acord cu Rebel. Pana la urma conteaza cat de fiabila consideri TU o masina ca proprietar. Un proprietar multumit de o masina (fie ca e Honda sau Renault) nu da 2 lei pe testele astea. Tata de exemplu este la al treilea Opel, a avut Ascona B, Ascona C si acum Astra F si a fost mereu foarte multumit de Opel, altfel nu era la al treilea. Desi in statistici Opel nu sta tocmai ok. Uneori chiar mi se par amuzante statisticile astea. Este ca si cum ti-ai cumpara o masina ca EuroNCAP i-a dat 5 stele (verzi ) Asa este, depinde si de posesor. Cand fac testele astea spun acolo ca 30% din clienti sunt foarte constiinciosi in ceea ce priveste intretinerea si grija fata de masina ? Scrie ca restul sunt doar aia care baga piciorul in ea => isi baga picioarele in ea? Nu scrie, si nici nu s-ar putea documenta o atare explicatie. Mai degraba mi se pare pertinenta explicatia unuia care are grija de masina si este nemultumit de ea. Eu n-am avut probleme majore cu masinile, dar care au avut probleme s-au dovedit in plan general proaste intrucat in ciuda eforturilor mele de a tine totul pe linia functionalitatii, masina n-a vrut si basta. Prietenii care ma cunosc stiu ca sunt fanatic cu masinile si indiferent ca a fost Toyota sau BMW, toate au beneficiat de aceeasi grija, acelasi program de intretinere, polisare, spalare, servisare, etc. Si hai sa o luam altfel: prisuul ala de pe primul loc mai complicat decit un bmw sau un merc cu toate optiunile. Ozz, Prius are o transmisie mai complicata insa nu este per total mai complicata decat un 5/7 series. Un ecran LCD cu multe optiuni apare complicate pentru tine si pare super-tech, insa este doar o interfata diferita ce trebuie sa contina mai multe informatii. Faptul ca ecranul pare analog nu inseamna ca nu e digital cum nu inseamna ca nu e complicat. Pana la urma FORD conduce in hybrid area si nu-i complicat deloc. QUOTE Si v-am mai zis eu, astia care au pe alea mai scumpe si complicate nu sau sa completeze chestionarele cand vin, ii doare undeva ce crede, Gigel si JDPower... Acesta prespunere se bazeaza pe vreo data statistica? sau e numai cum ar face rebel daca ar avea bani? Nu bai OZZ, asta vine din discutiile mele cu prietenii care au masini din clasa luxury sau sport ce au costat o gramada de bani. Din tot grupul de prieteni doar doi primesc chestionare JDPower si niciodata nu le-au completat intrucat nu ii pasioneaza problema si asa cum zice unul dintre ei, nu isi pierd timpul cu prostii de genul asta. Nu stiu pe ce baza vin aceste chestionare ca eu primesc doar de la fabricanti si nu numai ca le completez dar am scris uneori si scrisori prin care mi-am dat cu parerea, eventual o opinie care cred ca ar merita sa i se dea atentie, ba am facut mai mult de atat insa nu m-ai crede anyway si nici nu-mi sta in caracter sa iti spun tie ce si cum. Dar pe mine ma pasioneaza, si inca foarte mult, insa asta nu este scris in agenda tuturor. In alta ordine de idei, iarasi dai in nesimtirea aia a ta cu atac la persoana. Nu ma consider nici bogat si nici sarac, poate putin mai norocos ca am reusit sa detin ceea ce imi doresc, insa muncesc din greu pentru tot ceea ce am, nu am cersit niciodata ceva de la cineva, si, precum vezi nici nu prea ma dau in stamba cu ceea ce am sau fac, iar de multe ori am destainuit ceva doar din obligatia de a arata ca ceea ce spun este adevarat, insa si asta are -din punctul meu de vedere-o limita la un moment dat, indiferent fiind de ce crede altul. Sunt doar direct si sincer (si asta poate doare pe altii) cu ceea ce am patimit/simtit/patit/ eu cu anumite masini care mi-au trecut prin mana, dar si asta nu este regula generala in ceea ce priveste masina respectiva, este doar opinia mea bazata pe experienta proprie. Nu iti mai da cu presupusl caci este urat ceea ce faci, nu ma cunosti si nu te cunosc, pana la urma pe ce criterii tragi tu concluziile astea de baiat lipsit de bun simt? Back on topic, Cand am luat Jaguarul l-am luat ca i-a placut foarte mult sotiei, mie mi-a placut cum suna pe hartie la dotari si mi-a placut cum se conduce. Dupa ce l-am luat au aparut voci ca vai, alegere proasta, nefiabila, vai de mama ei. Ce sa zic, niciodata nu m-am uitat in gura altuia, asa cum spuneam si mai sus, depinde si de poprietar. Contrar tuturor vocilor si articolelor din reviste masina s-a dovedit o buna alegere. A avut o problema majora, la 76.000 i-a cazut cutia de viteze, am dus-o in service mai taras, am primit un S-Type pentru 3 zile cat a durat reparatia in garantie (nu am platit nimic si am primit un cont virtual de $3000 sa il cheltui in service sau accesorii in service) si de atunci si pana la varsta de 143000 cand intra apa intr-un far masina nu a avut probleme. Ah, am schimbat la un moment dat modulul ABS ca statea becul aprins pe bord, se putea repara dar dura mai mult asa ca am cumparat unul nou. Am schimbat in schimb 3 baterii nu pentru ca nu erau bune sau masina defecta ci pentru ca le tot crapa plasticul la una dintre borne. Altceva nu am decat sa-i multumesc ca ne-a servit si a fost loiala desi cand alte jucarii mai noi au aparut in garaj, am scos-o afara la -45 de grade. Tot asa de bine a pornit si tot la fel de bine a functionat. Masina a depasit 165.000 km. Acum sa luam Honda Accord Coupe EX-V6, mi-a placut, am cumparat-o si pe-asta de noua, la fel de ingrijita dar la nici 2000 km nu mai baga caldura deloc. E fiabila? Pai deocamdata e, dar vezi asta nu trebuia sa se intample. Dar cu toate astea, o iubesc la fel ca pe toate celelalte. Acum, daca ma uit in aceste liste ce vad? De-aia la mine suna altfel clasamentul. This post has been edited by Rebel: Nov 14 2010, 08:25 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 08:28 AM |