Test de fiabilitate, Interesant |
This topic is about Test de fiabilitate, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Test de fiabilitate, Interesant |
Nov 11 2010, 09:19 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-February 10 Member No.: 123.681 |
Doi importanti "actori" de pe piata britanica auto, Warranty Direct (garantii auto) si What Car (revista de specialitate), au realizat un clasament al celor mai fiabile marci auto. Acesta este al doilea top al fiabilitatii din 2009 si, la fel ca si in primul, clasamentul este dominat de japonezi. BAZA DE DATE :Cele doua institutii britanice si-au construit un sistem propriu de punctaj. Warranty Direct este o companie specializata pe acordarea de asigurari complementare celor de piata si detine o bogata baza de date privind diversele incidente de ordin tehnic (probleme la motor, la instalatia electrica etc.) cu care s-au confruntat proprietarii auto. Compania strange informatii legate de masinile (marci, tipuri) care au nevoie de reparatii si de numarul lucrarilor de service efectuate pe fiecare masina. CRITERII DE SELECTIE: Avand la dispozitie baza de date a Warranty Direct, revista What Car a efectuat un studiu amanuntit si a propus o lista cu 26 de marci auto, clasate in functie de gradul de fiabilitate al fiecareia. Studiul a avut in vedere 38.000 masini, pe baza numarului de reparatii suportate. Varsta medie a masinilor analizate a fost de 4,9 ani, iar costul mediu al reparatiilor a fost calculat la 450 de euro/interventie. PRIMELE ZECE In clasament se remarca --- daca mai era necesar --- marcile japoneze, cu patru prezente in Top 5, fapt ce confirma o tendinta clara, evidentiata si in topurile precedente de acest tip. Pe de alta parte, marcile Mini si BMW urca grupul BMW spre varful ierarhiei, si se remarca revenirea de forma a francezilor de la Peugeot si Citroen, cu marcile omonime clasate pe locurile 6 si 8. Dar iata care sunt primele zece marci considerate cele mai fiabile: 1. HONDA Pozitia de anul trecut: 1 din 30 Cel mai fiabil model: Accord (2000-2003) Cel mai prost model: Civic (1996-2001) 2. LEXUS Pozitia de anul trecut: 5 din 30 Cel mai fiabil model: IS (1999-2006) 3. MINI : Cel mai fiabil model: One (2001-2006) 4. NISSAN Pozitia de anul trecut: 4 din 30. Cel mai fiabil model: nementionat 5. TOYOTA Pozitia de anul trecut: 3 din 30 Cel mai fiabil model: Avensis (1997-2003) 6. CITROEN Pozitia de anul trecut: 24 din 30 Cel mai fiabil model: Xsara (1997-2005) Cel mai prost model: C5 (2001) 7. BMW Pozitia de anul trecut: 17 din 30 Cel mai fiabil model: Seria 3 (1994-2001) Cel mai prost model: Seria 7 (1994-2002) 8. PEUGEOT Pozitia de anul trecut: 16 din 30 Cel mai fiabil model: 106 (1996-2004) Cel mai prost model: 206 (1998-2006) 9. OPEL : Pozitia de anul trecut: 19 din 30 Cel mai fiabil model: Corsa (2000-2005) Cel mai prost model: Omega (1994-2000) 10. FORD Pozitia de anul trecut: 20 din 30 Cel mai fiabil model: Ka (1996-prezent) Cel mai prost model: Galaxy (1995-2000) INCA FIABILE : Desi marci de renume, anumite masini ocupa ultimele locuri din topul celor mai fiabile autovehicule, inregistrand, probabil, un numar mai mare de reparatii. Astfel, potrivit topului alcatuit de Warranty Direct si What Car pe ultimele locuri ale Top 26 se situeaza: 22. AUDI : Pozitia de anul trecut: 28 din 30 Cel mai fiabil model: A4 (2001-2005) Cel mai prost model: TT (1999-2005) 23. SAAB ozitia de anul trecut: 29 din 30 Cel mai fiabil model: 900 (1993-1998) Cel mai prost model: 9-5 (1997-2001) 24. JEEP : Cel mai fiabil model: Cherokee (1993-pana in prezent) 25. RENAULT : Pozitia de anul trecut: 25 din 30 Cel mai fiabil model: Clio (1991-1998) Cel mai prost model: Espace (1997-2002) 26. LAND ROVER : Pozitia de anul trecut: 30 din 30 Cel mai fiabil model: Discovery (1989-1998) Cel mai prost model: Freelander (1997-2000) . Personal,cred ca locul Renaultului in acest clasament se datoreaza ''vestitului'' sistem de injectie Delphy ! S-a urmarit cat de des s-a defectat vehiculul respectiv,costurile medii de reparatie si timpul mediu petrecut in service pentru fiecare model in parte |
|
|
Nov 13 2010, 10:48 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu am vazut doua masini "moarte" brusc in drum, coincidenta face ca ambele erau Reno, in care eram pasager...
Un Reno 5 1.7 (cu carburatie) din 1900 toamna. S-a spart un furtun de pe circuitul de racire. Reparatia a durat cam 15minute si a costat vreo 10€, insa a mai durat 2 ore vizita pana la dezmembrari ca sa gasim furtunul. Pe vremea aia eram tineri iar masina costase cred vreo 500€. Tot de la Reno, ceva mai recent, si tot ca pasager am impins la un Clio dci raposat subit datorita unui contact aiurea la alternator. Alternatorul ala a facut figuri destul de dese pana cand a crapat un lagar sau un rulment si a fost schimbat gratuit de Reno desi nu era in garantie. Atunci cand a murit in drum e ciudat ca bateria era descarcata complet, deci alternatorul avea ceva timp de cand nu mergea, si nu s-a aprins nici un bec, nici engine check, nimic, si din cate am inteles de la proprietar nici cod de eroare nu gasisera la service. Doar a inceput sa mearga , suturi, apoi a murit, si s-a aprins pomul de craciun in bord... A doua zi am luat la desurubat si insurubat toti papucii de pe circuitul de incarcare, si s-a rezolvat, pana cand a inceput sa si fluiere si a fost inlocuit. Si Ibiza a lesinat in drum, insa nu a murit. Fusesem la Norauto in Franta sa-mi schimbe filtrul de benzina, care e sub masina in spate, langa pompa. Ca de obicei, au dat rasol (tot astia mi-au stricat si geometria odata), si doua zile mai tarziu unul din furtune a sarit, a curs benzina si motorul s-a oprit. Mirosul si balta de benzina de sub masina a ajutat la diagnoza rapida, scos 3 suruburi, dat jos protectia, pus furtunul, strans colierul (nu e asa greu, Norauto!), pus protectia, cele 3 suruburi, si plecat... nici macar 10 minute, mai rapid decat o pana de cauciuc. Si asta tot masina de tanar amarat fusese 800€ "noua". Mie masina de pe locul 94 din clasamentul de fiabilitate ERA sa imi moara in intersectie, desi nu a murit..da' ar fi putut sa moara... se pune? Eram si cu o remorca dupa mine, la Ikea..... a inceput sa fumege si sa scartaie, si eram convins ca a raposat ambreiajul din cauza supraincarcarii...desi inca mergea. Cand am ridicat capota era de fapt cureaua de accesorii, care "calca" pe langa fulia de alternator, fulia fiind dusa (masina avea 140.000km, insa cureaua si fulia fusesera schimbate la 120.000 si erau in garantie...teoretic). Am oprit toti consumatorii, scartaitul s-a oprit, alternatorul se invartea chiar daca cureaua calca aiurea, si am mai mers cam 30km pana cand am dus-o la reparat. N-a murit deci instant, insa nici departe n-a fost, noroc ca eram aproape de casa. In 8 ani am avut deci 2 evenimente APROAPE imobilizante cu masinile mele. Insa in niciunul din cazuri nu am ramas efectiv in drum, si in plus ambele probleme au fost datorate mecanicilor geniali, nu masinilor in sine desi una era veche si una statistic proasta This post has been edited by James Kilowatt: Nov 13 2010, 10:54 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 04:21 AM |