IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

probleme la Discovery

This topic is about probleme la Discovery, the author, dan52749, wrote about: Problemele pe care le semnalez sant comune pt. Discovery, Defender si Range Rover care aveau platforma mecanica comuna pana prin 1996 cand RR iese din ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> probleme la Discovery
dan52749
post Aug 8 2005, 11:18 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 6-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.742



Problemele pe care le semnalez sant comune pt. Discovery, Defender si Range Rover care aveau platforma mecanica comuna pana prin 1996 cand RR iese din fabricatie si apare New Range Rover, respectiv 1998 cand apare Discovery2 si noul Diesel TD5. Cu alte probleme, evident!

Motor 200TDi (2500 cc pana in 94):
Nu prea are probleme!

Motor 300TDi (2500 cc dupa 94):
* pierderi de ulei pe la simeringul de palier, baie, garnitura capac culbutori, sertizarile furtunelor de ulei etc.
* pompa de vacuum-devine zgomotoasa, scade eficinta servofranei( se intareste pedala) si in final nu mai lucreaza. Reconditonarea pompei este problematica asa ca mai bine se inlocuieste.
* la anumite serii de motor cureaua de distributie are tendinta de a migra de pe pinioane, rezultand o uzura prematura! Solutia uzinei a fost un kit de rapararie care rigidizeaza mai bine pompa de injectie pe bloc.
* pierderi de antigel pe la garnitura p. de apa.
* uneori cedeaza pompa de motorina(nu de injectie), defect care se mainifesta prin imposibilitatea de a aerisi insatlatia de alimentare dupa inlocuirea filtrului de motorina sau prin scadera puterii motorului. Am intalnit cazuri in care motorul mergea bine maerci cu pompa defecta!

Transmisie:

* la cutiile de viteza mai vechi, se uzau canelurile axului de iesire de la c.v. respectiv canelurie pinionului de intrare din cutia de transfer, rezultind un cloncanit specific la plecarea de pe loc. Problema solutionata la modele de dupa 94.
* uzura prematura a inelelor sincron de la treptele inferioare. Dupa parerea mea datorate schimbarii grabite a treptelor de viteza, mai ales a tr. a II-a.
* crucile cardanice cedeaza ceva mai repede decat la modele japoneze,
dar si aici cred ca poate fi incriminata intretinerea necorespunzatoare. Crucile trebuiesc gresate la fiecare 10 000 km.

Remarca cineva intr-un email anterior ca nu ar fi trebuit sa apara probleme la diferential. Presupun ca este vorba de dif. din transfer. Daca se conduce masina cu dif. din transfer blocat pe teren uscat apar solicitari uriase in toate transmisia si este normal sa crape diferentialul sau alta veriga slaba din lantul de transmisie.

Cu toate astea, pentru cei pasionati de offroad cred ca un Land Rover reprezita optiunea ideala si spun asta din convingere-nu ca vreau sa-mi vand masina!

Land Rover-ul perfect ar fi un Range Rover pina in 96, cu suspensie clasica, motor Diesel 300TDi, cutie manuala si o singura modificare fata de modelul stadard, diferential blocant pe spate.

Deocamdata ma opresc aici. Daca nu o sa ma injure nimeni ca va plictisesc voi continua cu prezentarea problemelor, a solutiilor si a modalitatilor de evitare.

Dan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 8 2005, 11:22 AM
Post #2


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



un topic foarte util , felicitari .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan52749
post Aug 9 2005, 04:22 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 6-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.742



Continuand cu problemele transmisiei, dupa 1994 s-au cam rezolvat unele
vicii de proiectare asa ca marea majoritate a problemelor apar datorita exploatarii gresite sau a intretinerii neconforme cu recomandarile fabricantului.

Exemple clasice:

*Diferential central blocat pe drum cu aderenta buna. Diferentialul se blocheza numai pe zapada, gheata, nisip, namol, iarba uda.
*Manevrarea schimbatorului de viteze al cutiei de transfer la viteze de peste 5km/h. La blocarea/deblocarea diferentialului, la trecerea reductorului de pe "greu" pe "usor" sau invers trebuie redusa viteza masinii pina aproape de oprire. Aici trbuie facuta o observatie: nici cu masina oprita nu e bine pt. ca este mai greoaie manevrarea schimbatorului de viteze.
*Schimb de ulei cu ulei pt. transmisii mecanice. Uleiul recomandat de producator pt. cutia de viteze mecanica cu 5 trepte este ulei pt. cutii automate! Daca dimineata cu motorul rece (mai ales iarna) masina intra greu in viteza trebuie verificat uleiul din cutie.

Ar mai fi ceva de spus in legatura cu planetarele. In principiu planetarele ar trebui schimbate odata cu sasiul! Cu o conditie: sa aiba ulei sau amestec de ulei cu vaselina in carterul capetelor de planetara (sferele nichelate de pe puntea din fata). Aici este tot o problema de etansare: simeringurile se uzeaza sau se deformeaza, se pierde uleiul si in plus mai intra si apa rezultad o gaura in buget de cateva sute de euro pt. 700 grame de ulei lipsa.

In concluzie cat mai mult ulei si cat mai multa vaselina si scapati de toate problemele.

P.S. Pe cand o iesire in teren a fanilor LR!?

Dan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
razvan29544
post Mar 6 2007, 04:49 PM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 20-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.537



Foarte utile ponturile...

Si eu sunt fun LR si posed un Discovery din 96.... si imi place sa ies cat mai des de pe sosea cu el biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 12:20 AM