IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza?

This topic is about trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza?, the author, Lucian107416, wrote about: Am facut-o de multe ori la Tico si niciodata nu mi-a dat impresia ca s-ar forta ceva. La Suzuki parca intampin o rezistenta mai mare in timonerie, dar ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza?
Lucian107416
post Jul 8 2010, 12:22 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



Am facut-o de multe ori la Tico si niciodata nu mi-a dat impresia ca s-ar forta ceva. La Suzuki parca intampin o rezistenta mai mare in timonerie, dar de iesit din viteza iese fara nici cea mai mica problema. Totusi, am facut-o doar de vreo 2-3 ori si prefer sa calc ambreiajul la Suzuki, insa ma intreb daca exista vreun argument logic/tehnic ca s-ar strica ceva daca nu folosesti ambreiajul la scoaterea din viteza.

This post has been edited by Lucian107416: Jul 8 2010, 12:23 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Jul 8 2010, 12:33 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Sincroanele sunt folosite doar cand intra in viteza... cred, altceva n-are ce sa se strice.

Eu scot din viteza cat mai tarziu posibil si nu apas ambreiajul decat ca sa bag alta treapta. Cum am treapta 1 sincronizata, o folosesc uneori si la 20kmh cand e nevoie.

Singura exceptie a fost Citroen C4. Primii 2 ani a opus aceeasi rezistenta ca si cum ai pune-o in alta treapta. Acum s-a relaxat.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jul 8 2010, 05:50 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



Asta e si parerea mea. La Tico ma mai joc cateodata sa schimb treptele de viteza fara ambreiaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
22nst
post Jul 8 2010, 06:11 PM
Post #4


Garfield
******

Group: Moderator
Posts: 3.307
Joined: 19-November 06
From: Otopeni
Member No.: 92.772



Ce preocupari aveti...
Chiar asa greu este sa apesi ambreiajul?


--------------------
Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jul 8 2010, 06:48 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



cand te apropii de semafor e mai confortabil daca nu vrei decat sa scoti din viteza. Mai ales daca trebuie sa pui si frana si sa tii si acceleratia putin calcata, cum e cazul la mine la Tico, deoarece aerul conditionat imi rapeste cam mult din puterea (tot asa se numeste si la Tico biggrin.gif) motorului

This post has been edited by Lucian107416: Jul 8 2010, 06:48 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
laurentiu
post Jul 8 2010, 08:52 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



Stiu ca multi procedeaza asa, adica nu calca ambreiajul atunci cand scot masina din viteza. Eu niciodata nu procedez asa si nu stiu sa fie vreo problema daca procedezi cum ziceti voi. Insa eu asa m-am obisnuit si nimeni nu a putut sa-mi demonstreze ca ar fi gresit. Deci eu calc ambreiajul. smile.gif


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jul 8 2010, 09:32 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Trebuie apasat ambreiajul si cand scoti. Cand esti intr-o treapta de viteza si o scoti fara sa apesi ambreiajul pinioanele respective sunt inca angrenate, cand le scoti fara sa le separi folosind ambreiajul "stirbesti" putin cate putin creand in timp si un "joc". Cand stai pe loc e una, dar cand motorul este cuplat e alta poveste. Oricum, cine il foloseste non-stop are sanse mari sa pastreze cutia in parametrii cat mai corecti fara ca dupa o perioada buna sa ajunga in situatia de a "cauta" viteza.

Personal, apas intotdeauna ambreiajul pentru ca tin la masina.

This post has been edited by Rebel: Jul 8 2010, 09:38 PM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jul 8 2010, 09:52 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (Lucian107416 @ Jul 8 2010, 07:48 PM) *
cand te apropii de semafor e mai confortabil daca nu vrei decat sa scoti din viteza. Mai ales daca trebuie sa pui si frana si sa tii si acceleratia putin calcata, cum e cazul la mine la Tico, deoarece aerul conditionat imi rapeste cam mult din puterea (tot asa se numeste si la Tico biggrin.gif) motorului


Lucian, hai sa mai invatam si noi cum functioneaza o masina.

Poti sa detaliezi ce este mai confortabil cand te apropii de semafor si de ce apesi frana dar si acceleratia putin ?

This post has been edited by GLC120: Jul 8 2010, 09:53 PM


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jul 9 2010, 08:29 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



@GLC
E mai confortabil sa nu apesi ambreiajul in momentele alea, pentru ca ai deja 2 pedale care trebuiesc apasate.
@Rebel.
Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Jul 9 2010, 08:47 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Cand aveam Tico, dar mai ales cand aveam Dacia, imi permiteam sa si schimb vitezele fara ambreiaj, inclusiv unele retrogradari mai usoare biggrin.gif


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jul 9 2010, 09:42 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Pana sa analizam teoria cu scosul din viteza fara sa apesi pe ambreiaj, va rog sa imi spuneti de ce trebuie apasat pe acceleratie cand te apropii de semafor. Recunosc ca ma depaseste ideea de a apasa simultan pe frana si acceleratie, cu atat mai putin vad vreo legatura cu aerul conditionat.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jul 9 2010, 10:43 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jul 9 2010, 11:01 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Deci si la stop cand stai pe loc, tii usor apasata acceleratia ? E tare !

Cea mai buna si confortabila solutie ar fi un picior in plus ca sa apesi simultan pe toate pedalele. Cu labe de scafandru ai incercat?


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jul 10 2010, 10:16 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Eu calc.

GLC
Nu toata lumea e procopsita ca tine ... Bine ar fi, pentru a scuti comentarii inutile si arogante gratuite, sa ne spui cum se comporta LC-urile tale cand dai drumul la AC comparativ cu cele 2 masini "average" pe care eu ma mir ca le mai tii. Si cred ca multa lume se mira ce face GLC cu 2 masini ordinare*. Oare cand te urci in ele (daca te mai urci in ele) nu ti-e asa putin rusine ca s-ar putea sa te recunoasca cei care s-au obinuit cu tine in LC si sa te intrebe: bey, ti-a intrat cruzeru la apa?

*Average - mediu, obisnuit, mediocru, normal, ordinar
*Average - Usual or ordinary in kind or character; average, medium, mediocre, fair, middling, indifferent, tolerable



--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Jul 10 2010, 07:44 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (Lucian107416 @ Jul 9 2010, 10:29 AM) *
Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea.


Asa este, insa ambreiajul este cel care face diferenta. La o automata altfel stau lucrurile; daca s-ar fi putut schimba si fara, atunci nu iti puneau o pedala si un disc.
Ambreiajul este cel care separa cutia de viteze de rotatia primita de la motor. De-aia zic ca una e sa o faci pe loc cu motorul oprit unde nu se intampla nimic ( sunt unele cutii care nu intra in anumite viteze fara ambreiaj nici sa le pici cu ceara) si alta e cand functioneaza motorul.
Am invatat si eu sa schimb treptele fara ambreiaj dar trebuie sa iti cunosti bine masina si cand trebuie sa o faci dar mi s-a explicat ca nu este recomandat. Poate sunt eu mai reticent la anumite lucruri dar prefer sa raman fidel teoriei ce mi s-a predat. In urma catorva curusri mai avansateam aflat ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj daca esti nevoit dar nu este indicat intrucat dauneaza cutiei. Tot acolo am invatat ca pentru a conserva cutia si ambreiajul cat mai mult si pentru o exploatare optima a componentelor, atunci cand esti in "downshift" , poti folosi tehnica "double-clutch".



Lucian, Daewoo a proiectat Tico in asa fel incat sa nu moara la semafor atunci cand AC-ul este pornit. Trebuie doar reglat carburatorul in parametrii corecti. E drept ca tremura putin si are ceva vibratii dar nu ar trebui sa moara.

This post has been edited by Rebel: Jul 10 2010, 07:47 PM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jul 10 2010, 08:35 PM
Post #16


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Si io apas INTOTDEAUNA ambreiajul cand scot din viteze, dar am auzit si io cativa care nu-l apasa si chiar am incercat si io de cateva ori, dar fara succes....pur si simplu nu am reusit sa scot schimbatorul din viteza, dar e adevarat ca nu mi-am masurat puterea cu el. biggrin.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jul 10 2010, 09:06 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



solmar, iarasi te bagi fara sa stii despre ce e vorba. Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP. Daca ne oprim unul langa altul tu esti omul procopsit unsure.gif Cine ne judeca dupa masina, sa fie sanatos.

Si eu cred ca Tico are o problema ce ar trebui remediata. Mi se pare inutil dar apas intotdeauna ambreiajul, mai nou incerc sa o fac cat mai rar si cat mai scurt.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
laurentiu
post Jul 10 2010, 11:51 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



CITAT(Lucian107416 @ Jul 9 2010, 05:43 AM) *
In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima.


Masina mea are motor de 1.4 75CP si "trage" cu sau fara aer conditonat cel putin 1300 de kile mereu si niciodata nu s-a pus problema de ce spui tu. E adevarat ca scade turatia de la 800rpm la 600 rpm (cel putin asta e cazul meu) si se simte o mica vibratie. Insa nu se pune problema de calcat acceleratia cand masina e scoasa din viteza. Numai ca dupa ce bag in viteza, turez motorul pana pe la aprox. 2200-2300 rpm si plec. Daca plec din panta il duc pe la 2700 ca sa fiu sigur ca nu mi se opreste (daca am ac pornit). Spun asta pentru ca mi se pare oarecum ciudat cum zici tu, mai ales ca ai motorul mai mare ca al meu, mai puternic si "cara" mai putina masina. smile.gif
Tata are pe mana Opelul din semnatura si el mereu scoate din viteza fara ambreiaj. Asa a facut si la Opelul Ascona, cel dinaintea actualului, timp de vreo 12-13 cat l-a avut si niciodata nu a avut probleme. smile.gif


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Jul 11 2010, 06:50 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



daca stau sa ma gandesc anul trecut nu mi-a murit motorul . I-am facut o revizie generala, inclusiv AC. Totusi tremura destul de tare.
Legat de scosul din viteza, nici eru nu obisnuiesc dar o faceam deseori la Tico. Singura problema pe care am detectat-o e parca la franarea brusca, cand parca nu voia sa iasa din viteza si nici n-am fortat. Pe acceleratie puternica n-am incercat pentru ca e cumva nenatural sa faci asta.
@Laurentiu. Cred ca ai inteles gresit. Tico tremura tare la relanti cu AC pornit. Suzuki n-are nici cea mai mica problema. De fapt si Tico e la baza tot un Suzuki (Alto) mai vechi smile.gif

This post has been edited by Lucian107416: Jul 11 2010, 06:52 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Jul 11 2010, 08:07 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.550
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



QUOTE (GLC120 @ Jul 10 2010, 10:06 PM) *
Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP.


Si nu ti-a spus nimeni inca "ti-a intrat cruzeru la apa" cand te-a vazut cu "ordinara"?

PS Mi-am dat un warn in gand ca nu suntem pe combat...

This post has been edited by solmar: Jul 11 2010, 08:10 AM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 10:15 PM