trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza? |
This topic is about trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza?, the author, Lucian107416, wrote about: Am facut-o de multe ori la Tico si niciodata nu mi-a dat impresia ca s-ar forta ceva. La Suzuki parca intampin o rezistenta mai mare in timonerie, dar ... To read more just scroll down
trebuie calcat ambreiajul cand scoti din viteza? |
Jul 8 2010, 12:22 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
This post has been edited by Lucian107416: Jul 8 2010, 12:23 AM |
|
|
Jul 8 2010, 12:33 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Sincroanele sunt folosite doar cand intra in viteza... cred, altceva n-are ce sa se strice.
Eu scot din viteza cat mai tarziu posibil si nu apas ambreiajul decat ca sa bag alta treapta. Cum am treapta 1 sincronizata, o folosesc uneori si la 20kmh cand e nevoie. Singura exceptie a fost Citroen C4. Primii 2 ani a opus aceeasi rezistenta ca si cum ai pune-o in alta treapta. Acum s-a relaxat. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jul 8 2010, 05:50 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
Asta e si parerea mea. La Tico ma mai joc cateodata sa schimb treptele de viteza fara ambreiaj.
|
|
|
Jul 8 2010, 06:11 PM
Post
#4
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
Chiar asa greu este sa apesi ambreiajul? -------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Jul 8 2010, 06:48 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
This post has been edited by Lucian107416: Jul 8 2010, 06:48 PM |
|
|
Jul 8 2010, 08:52 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Stiu ca multi procedeaza asa, adica nu calca ambreiajul atunci cand scot masina din viteza. Eu niciodata nu procedez asa si nu stiu sa fie vreo problema daca procedezi cum ziceti voi. Insa eu asa m-am obisnuit si nimeni nu a putut sa-mi demonstreze ca ar fi gresit. Deci eu calc ambreiajul.
-------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jul 8 2010, 09:32 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Trebuie apasat ambreiajul si cand scoti. Cand esti intr-o treapta de viteza si o scoti fara sa apesi ambreiajul pinioanele respective sunt inca angrenate, cand le scoti fara sa le separi folosind ambreiajul "stirbesti" putin cate putin creand in timp si un "joc". Cand stai pe loc e una, dar cand motorul este cuplat e alta poveste. Oricum, cine il foloseste non-stop are sanse mari sa pastreze cutia in parametrii cat mai corecti fara ca dupa o perioada buna sa ajunga in situatia de a "cauta" viteza.
Personal, apas intotdeauna ambreiajul pentru ca tin la masina. This post has been edited by Rebel: Jul 8 2010, 09:38 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Jul 8 2010, 09:52 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
cand te apropii de semafor e mai confortabil daca nu vrei decat sa scoti din viteza. Mai ales daca trebuie sa pui si frana si sa tii si acceleratia putin calcata, cum e cazul la mine la Tico, deoarece aerul conditionat imi rapeste cam mult din puterea (tot asa se numeste si la Tico ) motorului Lucian, hai sa mai invatam si noi cum functioneaza o masina. Poti sa detaliezi ce este mai confortabil cand te apropii de semafor si de ce apesi frana dar si acceleratia putin ? This post has been edited by GLC120: Jul 8 2010, 09:53 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jul 9 2010, 08:29 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
@GLC
E mai confortabil sa nu apesi ambreiajul in momentele alea, pentru ca ai deja 2 pedale care trebuiesc apasate. @Rebel. Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea. |
|
|
Jul 9 2010, 08:47 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Cand aveam Tico, dar mai ales cand aveam Dacia, imi permiteam sa si schimb vitezele fara ambreiaj, inclusiv unele retrogradari mai usoare
-------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jul 9 2010, 09:42 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Pana sa analizam teoria cu scosul din viteza fara sa apesi pe ambreiaj, va rog sa imi spuneti de ce trebuie apasat pe acceleratie cand te apropii de semafor. Recunosc ca ma depaseste ideea de a apasa simultan pe frana si acceleratie, cu atat mai putin vad vreo legatura cu aerul conditionat.
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jul 9 2010, 10:43 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima.
|
|
|
Jul 9 2010, 11:01 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Deci si la stop cand stai pe loc, tii usor apasata acceleratia ? E tare !
Cea mai buna si confortabila solutie ar fi un picior in plus ca sa apesi simultan pe toate pedalele. Cu labe de scafandru ai incercat? -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jul 10 2010, 10:16 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Eu calc.
GLC Nu toata lumea e procopsita ca tine ... Bine ar fi, pentru a scuti comentarii inutile si arogante gratuite, sa ne spui cum se comporta LC-urile tale cand dai drumul la AC comparativ cu cele 2 masini "average" pe care eu ma mir ca le mai tii. Si cred ca multa lume se mira ce face GLC cu 2 masini ordinare*. Oare cand te urci in ele (daca te mai urci in ele) nu ti-e asa putin rusine ca s-ar putea sa te recunoasca cei care s-au obinuit cu tine in LC si sa te intrebe: bey, ti-a intrat cruzeru la apa? *Average - mediu, obisnuit, mediocru, normal, ordinar *Average - Usual or ordinary in kind or character; average, medium, mediocre, fair, middling, indifferent, tolerable -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Jul 10 2010, 07:44 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Nu stiu ce sa zic. pinioanele au aceeasi viteza de rotatie. In plus, ambreiajul nu le departeaza unele de altele, dupa stiinta mea. Asa este, insa ambreiajul este cel care face diferenta. La o automata altfel stau lucrurile; daca s-ar fi putut schimba si fara, atunci nu iti puneau o pedala si un disc. Ambreiajul este cel care separa cutia de viteze de rotatia primita de la motor. De-aia zic ca una e sa o faci pe loc cu motorul oprit unde nu se intampla nimic ( sunt unele cutii care nu intra in anumite viteze fara ambreiaj nici sa le pici cu ceara) si alta e cand functioneaza motorul. Am invatat si eu sa schimb treptele fara ambreiaj dar trebuie sa iti cunosti bine masina si cand trebuie sa o faci dar mi s-a explicat ca nu este recomandat. Poate sunt eu mai reticent la anumite lucruri dar prefer sa raman fidel teoriei ce mi s-a predat. In urma catorva curusri mai avansateam aflat ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj daca esti nevoit dar nu este indicat intrucat dauneaza cutiei. Tot acolo am invatat ca pentru a conserva cutia si ambreiajul cat mai mult si pentru o exploatare optima a componentelor, atunci cand esti in "downshift" , poti folosi tehnica "double-clutch". Lucian, Daewoo a proiectat Tico in asa fel incat sa nu moara la semafor atunci cand AC-ul este pornit. Trebuie doar reglat carburatorul in parametrii corecti. E drept ca tremura putin si are ceva vibratii dar nu ar trebui sa moara. This post has been edited by Rebel: Jul 10 2010, 07:47 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Jul 10 2010, 08:35 PM
Post
#16
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Si io apas INTOTDEAUNA ambreiajul cand scot din viteze, dar am auzit si io cativa care nu-l apasa si chiar am incercat si io de cateva ori, dar fara succes....pur si simplu nu am reusit sa scot schimbatorul din viteza, dar e adevarat ca nu mi-am masurat puterea cu el.
-------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jul 10 2010, 09:06 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
solmar, iarasi te bagi fara sa stii despre ce e vorba. Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP. Daca ne oprim unul langa altul tu esti omul procopsit Cine ne judeca dupa masina, sa fie sanatos.
Si eu cred ca Tico are o problema ce ar trebui remediata. Mi se pare inutil dar apas intotdeauna ambreiajul, mai nou incerc sa o fac cat mai rar si cat mai scurt. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Jul 10 2010, 11:51 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
In momentul in care pornesc aerul conditionat scade turatia motorului periculos de mult, toata masina incepe sa vibreze si cateodata moare motorul. De asta trebuie apasata accelereatia. Masinile moderne, ca Suzuki din semnatura, isi ridica singure turatia la relanti cand pornesti clima. Masina mea are motor de 1.4 75CP si "trage" cu sau fara aer conditonat cel putin 1300 de kile mereu si niciodata nu s-a pus problema de ce spui tu. E adevarat ca scade turatia de la 800rpm la 600 rpm (cel putin asta e cazul meu) si se simte o mica vibratie. Insa nu se pune problema de calcat acceleratia cand masina e scoasa din viteza. Numai ca dupa ce bag in viteza, turez motorul pana pe la aprox. 2200-2300 rpm si plec. Daca plec din panta il duc pe la 2700 ca sa fiu sigur ca nu mi se opreste (daca am ac pornit). Spun asta pentru ca mi se pare oarecum ciudat cum zici tu, mai ales ca ai motorul mai mare ca al meu, mai puternic si "cara" mai putina masina. Tata are pe mana Opelul din semnatura si el mereu scoate din viteza fara ambreiaj. Asa a facut si la Opelul Ascona, cel dinaintea actualului, timp de vreo 12-13 cat l-a avut si niciodata nu a avut probleme. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jul 11 2010, 06:50 AM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.042 Joined: 1-June 07 From: Bucuresti Member No.: 107.409 |
daca stau sa ma gandesc anul trecut nu mi-a murit motorul . I-am facut o revizie generala, inclusiv AC. Totusi tremura destul de tare.
Legat de scosul din viteza, nici eru nu obisnuiesc dar o faceam deseori la Tico. Singura problema pe care am detectat-o e parca la franarea brusca, cand parca nu voia sa iasa din viteza si nici n-am fortat. Pe acceleratie puternica n-am incercat pentru ca e cumva nenatural sa faci asta. @Laurentiu. Cred ca ai inteles gresit. Tico tremura tare la relanti cu AC pornit. Suzuki n-are nici cea mai mica problema. De fapt si Tico e la baza tot un Suzuki (Alto) mai vechi This post has been edited by Lucian107416: Jul 11 2010, 06:52 AM |
|
|
Jul 11 2010, 08:07 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.551 Joined: 15-July 09 From: Costa del Sol Member No.: 120.468 |
Am spus de multe ori ca merg zi de zi cu o masina din clasa mica de vreo 70 CP. Si nu ti-a spus nimeni inca "ti-a intrat cruzeru la apa" cand te-a vazut cu "ordinara"? PS Mi-am dat un warn in gand ca nu suntem pe combat... This post has been edited by solmar: Jul 11 2010, 08:10 AM -------------------- Skoda, Subaru, Noul Tucson...
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 01:35 PM |