IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tractarea : cat am voie si cu ce

This topic is about Tractarea : cat am voie si cu ce, the author, Rebel, wrote about: QUOTE (kroko Apr 8 2010, 0300 PM) Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine p ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Tractarea : cat am voie si cu ce, de la mici la mare cu totii in remorca
Rebel
post Apr 9 2010, 06:52 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (kroko @ Apr 8 2010, 03:00 PM) *
Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine poate controla o masina de 1000 kile o remorca de 3000 ! Exagerez sa intelegem mai bine. Mai un hop, un viraj, mai derapeaza remorca, etc... Daca remorca e mai grea decit masina, ai cam pus-o !



Mai documenteaza-te domnu... N-are nimic sula cu prefectura.
Conteaza sasiul masinii si cum este el construit, suspensia, trenul de rulare, franele, clasa sistemului de towing package (II, III, IV, etc), trailer brake controler (sistemul prin intermediul caruia poti seta nivelul si forta de franare).
In cazul vehiculului care remorcheaza se tine cont de trei componente de baza: Move, Support si Hold.

Capacitatea de rermorcare este influentata de mai multi factori printre care transmisia (4x2 sau 4x4), nivelul de echipare (cat mai multe gizmo, cu atat mai putin payload). Payload-ul reprezinta greutatea combinata a diferitelor entitati: Cargo, Pasageri, Optional Equipment si Tongue or Kingpin Weight.

Support, este factorul cel mai important intrucat aceasta valoare descrie abilitatea vehiculului de a controla greutatea remorcata. Depasirea valorii admise afecteaza in mod direct sistemul de franare, transmisia si Sistemul de directie.

Uita-te la cel mai tough truck folosit la tractare

Ford F350 Diesel

This guy cantareste 3150 de kilograme dar poate tracta fara probleme aproape 10 tone! F450 tracteza peste 11 tone!
Attached File  01_ford_super_duty_jan_630op.jpg ( 60.99K ) Number of downloads: 14

Attached File  0911dp_01_2011_ford_f350_super_duty_right_front_angle.jpg ( 54.72K ) Number of downloads: 10

Attached File  0703dp_03_z_2006_ford_f350_power_stroke_towing.jpg ( 37.26K ) Number of downloads: 17


This post has been edited by Rebel: Apr 9 2010, 06:57 PM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Apr 10 2010, 01:02 AM
Post #2


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (Rebel @ Apr 9 2010, 06:52 PM) *
.....
Mai documenteaza-te domnu... N-are nimic sula cu prefectura.
.....


Domnu' , cind o sa te faci baiat mare poate o sa mai inveti cu ce se maninca masinille. Pina atunci, nu te mai obosi sa dai in taste, ca dai degeaba ... smile.gif


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Apr 10 2010, 04:28 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Rebel imi pare rau ca te contrazic insa exista chiar o formula de calcul (o gasesti pe net) care ia in calcul tocmai greutatea maxim admisa a vehiculului pe langa alti parametri pentru a afla greutatea maxim admisa a trailerului pe care-l poti tracta cu un autoturism. Masina aia pe care o arati tu intra usor la categoria "autotractoare" care e altceva. (Uita-te atent la ultima poza postata de tine si vei vedea diferenta).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Apr 10 2010, 06:37 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (bogcot76 @ Apr 9 2010, 11:28 PM) *
Rebel imi pare rau ca te contrazic insa exista chiar o formula de calcul (o gasesti pe net) care ia in calcul tocmai greutatea maxim admisa a vehiculului pe langa alti parametri pentru a afla greutatea maxim admisa a trailerului pe care-l poti tracta cu un autoturism. Masina aia pe care o arati tu intra usor la categoria "autotractoare" care e altceva. (Uita-te atent la ultima poza postata de tine si vei vedea diferenta).


Iti pare rau sa ma contrazici dar in fapt nu ma contrazici la nimic. Nu m-am referit nici la formule si nici la parametrii si greutatea admisa.

Eu faceam referire catre chestia asta:
QUOTE (kroko @ Apr 8 2010, 03:00 PM) *
Mah eu gasesc foarte logic ca greutatea tractata sa nu fie mai mare decit cea a masinii. Imagineaza-ti cit de bine poate controla o masina de 1000 kile o remorca de 3000 !

..unde maturul domn Kroko spune clar ca greutatea nu poate fi mai mare ca a masinii ceea ce denota maturitate in nestiinta. rolleyes.gif

Fiecare masina are un maxim payload si tongue weight care poate fi acceptat intrucat distributia greutatii pe axe este primordiala.

Daca vreti sa vorbim de intreaga terminologie si ce reprezinta fiecare, putem discuta fara probleme, stiu perfect cum functioneaza.
Nu este nimic aiurea cu masinile din imagine, ideea era doar ca o masina sau un truck poate tracta mult peste greutatea proprie; inca o data, aici sunt implicati o multitudine de factori de la sasiu,motor, transmisie, pana la modul de tractare (5th wheel, tongue, etc). Ia un F150 atunci si vezi ca este un truck menit sa fie si masina de familie si cal de lucru. Nu inteleg ce vrei sa spui cu ultima poza; ultima poza arata un F350 din vechea generatia tractand un traile mult mai greu decat masina in sine in modul 5th wheel towing mode. Ideea era sa-i aratam colegului dumitale ca debiteaza ineptii.


QUOTE (kroko @ Apr 9 2010, 08:02 PM) *
Domnu' , cind o sa te faci baiat mare poate o sa mai inveti cu ce se maninca masinille. Pina atunci, nu te mai obosi sa dai in taste, ca dai degeaba ... smile.gif


Domnu' Kroko, nu este nimic grav sa nu stii nimic despre un lucru, mai grav este sa te dai in petic inlaturand orice dubiu; in ceea ce priveste towingul si parametrii sai da-mi voie sa iti spun ca esti in totala ceata, fac pariu ca habar nu ai ce inseamna GVWR, GAWR sau GCWR. La noi aici cam toata lumea merge cu un trailer undeva pentru vreo 2 saptamani, sunt convins ca si la tine in parcare e plin de trailere si de experti in ele. Si inainte sa deschizi gura despre cunostintele altuia, poate nu ar fi rau sa ai temele facute in ceea ce priveste adversarul. Reply-uri de doi lei ce se vor funny nu iti vor salva sub nici o forma imaginea pe care singur ti-o faci.

Ce nu inteleg este cum naiba, tocmai unul paralel cu Subaru, un simplu fan inrait care habar nu are ce zace sub propria-i capota daramite sub altele, se poate da in petec in fata unor membri la o adunare Subaru. Modestia are si ea rolul ei...

Culmea, taman peste vreo ora plecam afara cu un Raptor si un trailer... smile.gif
Daca am timp voi pune ceva poze, cu masini de data asta, tractand mai mult decat masina.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Apr 10 2010, 10:12 PM
Post #5


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Amice, esti PRAF ! laugh.gif


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Apr 11 2010, 02:26 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Amice, daca eu sunt praf, iti dai seama unde esti tu? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Dupa ce ca nu stii nimic te mai dai si in stamba degeaba. Dar imi place insistenta ta, asa ai inlaturat orice dubiu. Am mai ras cu niste amici astazi. laugh.gif
Istetule, si o motocicleta poate trage dupa ea greutatea ei de "n" ori si tot la fel de bine o poate controla.

Uite aici
Attached File  Retriever.jpg ( 372.86K ) Number of downloads: 19


http://retriever-na.com/Retriever_product_intro.htm


Te rog priveste aici niste exemple. Nu-i asa ca ceea ce tracteaza este mai usor? Iti garantez ca totul e facut din hartie smile.gif :
Attached File  F350.jpg ( 144.2K ) Number of downloads: 12
Attached File  Ford_F350_D.jpg ( 82.66K ) Number of downloads: 15
Attached File  F350_Dully.jpg ( 55.89K ) Number of downloads: 14


Dar eu sunt convins ca tu crezi ca astia trag numai pe drum drept , nici la deal si nici la vale... deh mah, nu-i Subaru... 36182451.gif

Uite, eu sunt dispus sa iti ofer ceva educatie in domeniu ca sa nu te mai faci de cacao pe viitor. Spune-mi ce vrei sa te invat si o voi face. Pana atunci incearca sa inveti ce inseamna, payload si cum se calculeaza. apoi citesti despre Hold, Move si Support. Si dupa aceea discutam. Ok?

Intre timp iti ofer prima lectie despre Towing. Asculta atent la ce se refera domnul asta cand prezinta Towing capabilities.
La inceput vei auzi cuvinte ciudate pentru tine cum ar fi Power, Cooling, Transmission, Brakes, Steering feel.
Deci, acum ai priceput ce ziceam eu inainte?


Din pacate video-ul se refera la fosta generatie de F350-F450. dar iti pot oferi informatii despre noul F350; Vei gasi la un moment dat si ceva despre TBC adica Trailer Brake controler si de gainul care poate fi setat.


Acum ia de invata ce inseamna Frame si asculta iarasi la nenea asta. Vei auzi noi termeni cum ar fi Payload, Gross Combine Weight Rating Adica GCWR ce mentionam mai devreme. poate inveti macar de la acest individ importanta sasiului in towing.



Ia de-aici si priveste:





Iar data viitoare, inainte sa deschizi gura, cauta o oglinda. Poate vezi unde-i praful! laugh.gif


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnSA
post Apr 11 2010, 07:39 AM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 256
Joined: 20-November 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.585



Adevarul e ca nste clipuri publicitare sunt litera de lege. Iar toata polologhia aia a punctului de greutate intr-un ansamblu in miscare sunt niste vrajeli ingineresti si descompunerea fortelor sunt aberatii religioase.

A , si lipseste parererea unor reporteri : alea sunt axiome "supreme", caci ei , reporterii, se pricep cel mai bine la toate , deci putem invoca ceva de genul "uite , scrie aici" (sindromul Vadim).
Ce ar fi sa puneti mana pe fizica de clasa a VI-a , ca din superficialitate ati sarit peste ea si dati de bune toate prostiile si abrevierile de pe YouTube.

Deci Kroko , ai inteles : frame-cacat e la baza.

P.S.: am inteles ca nenea ala e Newton, tre sa scrie pe undeva pe genericul videoclipurilor.

This post has been edited by JohnSA: Apr 11 2010, 07:41 AM


--------------------
Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport
----------------------------------------------------------------------------
Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti :
"Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Apr 11 2010, 09:17 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Da mai JohnSRL, dupa ce ti-am dat si tie peste labute cu cateva saptamani in urma, te-ai gandit sa apari si tu in turma.

Tot e bine, asa vedem si noi cine stie si cine nu stie.
Astea nu sunt clipuri publicitare sunt facts. Cauta unde doresti, vei gasi oriunde baieti care fac treaba asta zilnic. daca nu, vino in Nord-America sa vezi ce face lumea in week-end. Culmea, unii in spatele trailerului mai trag si cate o masina mica. Nu vrei you tube? Da-mi adresa si iti trimit eu gratuit cateva DVD-uri facute de Ford, GM, Porsche si Mercedes.

Iar nenea ala este un jurnalist recunoscut in domeniul auto.
Ia de-aici si te cultiva. Iar cand mergi la cultivat ia-l si pe Kroko cu dumneata.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Titus_(journalist)

http://www.driverstalkradio.com/index.php?...18&Itemid=4

Degeaba mentionezi fizica aia de care nici nu ai habar. Culmea e ca taman voi nu stiti ce vorbiti. Daca imi arati unde am specificat eu despre vrajeala centrului de greutate te cred; pana atunci keep it shut! Tocmai aia si mentionam mai sus. cauta textul cu diferentele de remorcare si payload.

Deocamdata doar constatam ce catastrofe sunteti unii la masini dar stati pe masini.ro. Incercati bucatarie.ro, sunt convins ca gasiti destule gospodine ce pot fi usor impresionate.

N-are rost sa imi mai bat capul, veti gasi si voi adevarul in vreo 20 de ani in timp ce altii evolueaza...

ay ay yay... blush.gif


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Apr 11 2010, 10:15 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Colegi Supermoderatori si Administratori,

va rog frumos sa luati atitudine fata de incercarea colegului vostru moderator de a face varza si acest topic. Aproape toata pagina ~75% este un OFF TOPIC umplut cu texte pufoase si poze care nu au legatura cu marca Subaru.

Va multumesc pentru ajutorul vostru.

P.S. tolerarea acestor incercari ajuta la scaderea popularitatii forumului si disparitia treptata a membrilor. Parerea mea.

This post has been edited by pista: Apr 11 2010, 10:19 AM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Apr 11 2010, 11:01 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (Rebel @ Apr 10 2010, 06:37 PM) *
Daca vreti sa vorbim de intreaga terminologie si ce reprezinta fiecare, putem discuta fara probleme, stiu perfect cum functioneaza.


Desi ma depaseste faptul ca cetateni precum rebel sunt agreati si chiar incurajati pe VREUN forum, am o rugaminte si mai concreta.

Va rog sa mutati toate posturile despre towing scrise aici pe un nou topic pe aria combat. Titlu propus: " Towing: rebel si amicii vs subaristi inraiti si paraleli". Eu inteleg ca BMW are fani extremisti inca de la 13 ani (e si asta un succes de marketing) dar recunosc ca e greu sa discuti in mod civilizat dupa avalansa de generalitati si poze/filme gen marketing youtube prezentate in traditionalul mod superior si jignitor.

Ca sa pastram totusi o atmosfera academica blink.gif va reamintesc ca discutia de aici a pornit de la capacitatea de tractare a unei masini NORMALE si modul cum se calculeaza/determina aceasta DE CATRE PRODUCATOR.
Este un forum Subaru din Romania iar cine aduce contra-exemple edificatoare cu F350 sau fifth wheel coupling e clar ca are nevoie de ceva mai mult rudotel compensat. Exista o varianta soft pentru teenagers.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Apr 11 2010, 11:32 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Aoleu ce speriat am fost ca s-au sters posturile si nu vor ramane pentru posteritate 39110506.gif

De acum incolo este un versus general orice poze/filme cu triciclete care in conditii de laborator tracteaza un portavion sunt binevenite.

Daca cineva are informatii despre modul in care producatorii stabilesc capacitatea de tractare la MASINI NORMALE, capacitate care aparea si in talon (acum este numai in cartea de identitate) ar fi interesant. Nu am reusit sa gasesc vreo metoda de calcul, nici vreun standard international.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Apr 11 2010, 05:38 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (pista @ Apr 11 2010, 06:15 AM) *
P.S. tolerarea acestor incercari ajuta la scaderea popularitatii forumului si disparitia treptata a membrilor. Parerea mea.


Pista draga, tu iti tot exprimi la greu opinia asta personala. Mai las-o naibii ca deja m-ai obosit cu cliseul asta consumat.
Chiar nu vezi ca nimeni nu-ti da atentie. Nu te intrebi de ce oare? rolleyes.gif
Deh, nu toata lumea vrea sa discute doar opinii si pareri care nu au o baza tehnica. Mai sunt si altii care apreciaza si esenta si caracterul discutiilor de acest gen. Chiar foarte multi.

Ce ma surprinde este faptul ca in loc sa se aprecieze aceste informatii, se posteaza doar pareri cu caracter rautacios.
Din fericire stimati colegi nu toata lumea este ignoranta, mai sunt si care citesc si se documenteaza.
Cred insa ca partea cea mai grava o reprezinta nu neaparat faptul ca unii nu isi accepta greseala ci faptul ca atunci cand apare unul care stie mai mult, este luat in pleasna si criticat, desigur la modul vulgar pentru ca unii nu isi pot depasi conditia. Atata pot.

Daca le pui date si dovezi, acestea devin subit, pufoase si irelevante. Si da, totul era la subiect. Motivul pentru care am recurs la un atare exemplu este acela de a arata ca se greseste. Diferenta intre masini si truck-uri o face motorul si sasiul. Dieselul Outback trage mai mult decat Outback-ul pe gas; mai multa forta. O masina fiind mai mica are capacitati mai restranse dar este capabila sa tina in spate mase mai mari ca propria greutate.. Totul este sa existe un motor vivace sa Move, ca un Brake Controler se poate instala si off market sau exista kit-uri de tractare ce contin toate cele necesare.

Postarile voastre sunt SLABE si LIPSITE DE O BAZA TEMEINICA. In afara de "nu poate" si "esti praf", nimeni nu scrie ceva concret.

Si ca sa inchei, va pot pune dovezi cu masini, le am dar nu ma voi mai obosi sa o fac, aveti la indemana un mouse si un calculator. Daca o motocicleta poate, o masina poate si mai mult. Puneti mana si va cultivati inainte de a posta o perla.

This post has been edited by Rebel: Apr 11 2010, 06:10 PM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Apr 11 2010, 07:19 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Discutia a pornit as usual pe aria Subaru de la o simpla intrebare : daca se poate tracta o barca de 500 kg cu un Outback Diesel. Nu am apucat sa discutam prea mult pentru ca apare din decor armula BMW care stie mai mult si ne complexeaza cu filme publicitare despre o baragladina numita F350 sau F450 construita special pentru a tracta de 87 de ori greutatea proprie. El si cu furnica. Filmele publicitare de la Ford dovedesc fara tagada ca suntem toti paraleli cu subiectul!

Nici o legatura sula cu prefectura dar asta este. Daca omul are timp si rabdare sa caute filme publicitare si pe youtube toata stima si mandria..... Dar noi ce vina avem ?

Eu cred ca se vede de la o posta cine este complexat pe acest forum. Care se lauda nonstop cu cunostintele, masinile, activitatile lui perfecte. Stie orice, poate explica orice, da labute oricui, oricine il contrazice este rautacios, incult si nu isi poate depasi conditia. Nu cred ca exista nici o justificare pentru un astfel de comportament si poate la un moment dat se sesizeaza cineva. Libertatea de opinie e una, ce face baietasul asta e cu totul altceva.

kroko, sa stii ca nu praf. Praf e cand nu stii nimic. Baiatul se agita, citeste, cauta dar apoi le amesteca si le rastalmaceste fara legatura cu subiectul, pana nu mai pricepe nici el nimic. E varza !




--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Apr 11 2010, 08:33 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



@ Rebel: ce cauta un topic ca asta la versus?! L-am mutat in aria generala wink.gif
Cat despre ce zici tu acolo, in cazul in care ai si dreptate, ghici ce?! nu prea se aplica la noi biggrin.gif Si cred ca esti tu destul de istet sa-ti dai seama si de ce.

Si ca idee asa: daca unii nu stiu ceva nu inseamna ca sunt prosti, poate pur si simplu pana acum nu i-a interesat subiectul. O cultura cat mai dezvoltata este foarte OK dar fiecare si-o dezvolta in directia in care vrea.

Si acum revenind la subiect ca e interesant. Din ce stiu eu un autoturism poate tracta o masa totala de x kg compusa din remorca si incarcatura.
Din cate stiu eu remorcile se impart pe categorii de dimensiuni, capacitati de transport si prezenta sistemului de franare propriu sau nu. Cred ca este evident ca vorbim de remorci ce se ataseaza autovehicului prin carligul pe care il stim cu totii biggrin.gif

Aici spune ca OBK Diesel poate tracta 1700kg, remorca + barca ma gandesc eu.

Si ca sa divagam pana la capat, cam ce barca? asa de curiozitate ca unii stau cu lacu la nas si nu fac nimic confused.gif

This post has been edited by mike.omega: Apr 11 2010, 08:34 PM


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnSA
post Apr 11 2010, 09:24 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 256
Joined: 20-November 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.585



Versus = combat ? era sa intreb dar ne-a mutat Mike .
@Rebel , cand cineva nu-ti raspunde ESTE un raspuns. Mai dificil putin de inteles, dar poate evadezi din ignoranta si te prinzi.
Daca eu am inteles trauma ta de emigrant care asteapta sa fie compatimit de "cat rahat a fost nevoit sa inghita pana s-a integrat" nu inseamna decat faptul ca am inteles din discursul tau egocentric cu arome nercisiste (adica acel eu , mie , din toate exemplele) ca trebuie sa-ti acordam liniste in scop terapeutic.
Acum am inteles cat ai avut tu de inghitit si chiar accept (tot terapeutic) concluzia ta ca a meritat sacrificiul - ai sarit ani intregi care ne despart de lumea civilizata si ai ajuns in alta dimensiune inaintea noastra. Dar sa-ti spun un secret : peste Ocean formula fortei de inertie e aceeasi si fizica si mecanica, oricat ar vrea americanii sa zica altceva.

Iar despre integrarea ta in celalata dimensiune , pot sa-ti spun doar ca ai reusit : ai devenit un consumator spalat pe creier perfect intr-o societate consumatoare perfecta. Adica te-ai prostit.

Bafta (sau pastile, pastile..)


--------------------
Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport
----------------------------------------------------------------------------
Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti :
"Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Apr 11 2010, 10:03 PM
Post #16


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Se poate sa va intoarceti la discutiile despre tractare si sa nu va mai atacati la nivel personal? E valabil pentru ambele tabere. smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Apr 11 2010, 10:06 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Era mai corect la versus. Cred ca unul dintre noi i-a trimis un pm sau SMS precizand ca la orice ora tragem mai mult cu Outback Diesel decat un F450 sau ajungem mai repede decat un F450 daca tragem acelasi trailer cu fifth wheel coupling blink.gif. Deci baiatul nu are nici o vina ca a initiat acest minunat versus.

Daca totusi cineva e interesat de subiect exista o multime de metode si fisiere de calcul pentru capacitatea de tractare a unei masin X. Toate sunt super simpliste dar probabil par fizica cuantica pentru un avocat de succes imbibat de agresivitate si narcisism (John mi-ai luat vorba din gura, sper sa nu se mai repete ermm.gif ). Pentru ca toate pleaca de la niste date furnizate de producator cum ar fi masa maxima pentru remorca cu si fara frana sau masa maxima combinata.
Nu am vazut pana acum vreo metoda prin care producatorii calculeaza aceste valori sau niste performante garantate cu respectiva remorca. Probabil ca poti misca respectiva remorca dar vei vedea pe propria piele cum vei demara in rampa, in cate minute vei ajunge la 100km/h, cum te vei opri in panta, cum vei depasi sau ce va ramane din ambreiajul, franele sau transmisia ta. Mai ales cea automata care se pare ca e suprasolicitata si necesita un transmission cooler daca iti cumperi barca de 1500kg.

Tudor daca nu vezi nu auzi si nu pricepi inca: NU EXISTA TABERE. Este un cetatean care vine nechemat si neintrebat sa abereze sa posteze filme de marketing si sa ne spuna pe rand tuturor ca sunt inraiti si paraleli.

This post has been edited by GLC120: Apr 11 2010, 10:08 PM


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JohnSA
post Apr 11 2010, 11:43 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 256
Joined: 20-November 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.585



QUOTE (GLC120 @ Apr 11 2010, 10:32 AM) *
Daca cineva are informatii despre modul in care producatorii stabilesc capacitatea de tractare la MASINI NORMALE, capacitate care aparea si in talon (acum este numai in cartea de identitate) ar fi interesant. Nu am reusit sa gasesc vreo metoda de calcul, nici vreun standard international.


Pai vehicul + remorca = in realitate alt vehicul ! Adica ar trebui sa o ia de la capat cu toate calculele si nu sunt putine. De aceea , pentru definirea masei totale tractabile cu si fara franare , se iau in calcul doar momentele si fortele de tractare, respectiv cele de franare la care se aplica un "discount" pentru a nu induce o uzura instantanee sau distrugeri ale sistemelor respective. Restul problemelor de echilibru, manevrabilitate, etc. raman cam in aer , sub acoperirea frazelor de genul "a nu se depasi viteza xx km" , adica sunteti balerini cu certificat in regula.
In general, pentru echilibru, se calculeaza o redistribuire a maselor intre ultima si prima osie care sa ajunga tot pe undeva la 50/50 . Cand masina mai e si putin "sport" se pleaca cam de la 60/40 spate/fata fara remorca , fapt ce trebuie compensat. Referitor la stabilitatea longitudinala, oscilatile remorcii in planul de deplasare se amortizeaza prin micsorarea masei spate a intregului ansamblu. Cam la fel cu sania trasa de o masina care tinde sa alunege in linie drepata pe masura ce este tractata. Cum directia trebuie pastrata si la franare nu numai la tractare , trebuie tinut cont si de inertia pieselor ce compun ansamblul , inertie care este direct proportionala cu masa. Un dezechilibru cu masa mai mare pe spate decat pe fata se poate observa in filmele alea frumoase in care un tir pune frana violenta pe autostrada si remorca pleaca perpendicular maturand totul in cale.

Deci , sa concluzionam empirica echilibiristica intre "Notiuni fundamentale de dinamica vehiculelor" si filmoteca americana : luati de bun ce spune fiecare producator si nu va incercati norocul ca ori va costa ori sunteti in pericol.

A, si transmiteti lui robocap ala sa lase motocicleta in frana de motor in prima curba cu bemveul in spate. Scapam si de un prost si mai si apare continuare la filmul lui sa demeticeasca masa consumatoare .

Bafta


--------------------
Mrrrr = Outback 2.0T-D NS
backyard inv.: Astra H, VW , Mitsu Pajero Sport
----------------------------------------------------------------------------
Armula indecisa intre concluziile auto-psihanalizei si paiul din ochiul celorlalti :
"Sincer (impaciuitor dar sincer cu el insusi -n.b.), sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Apr 12 2010, 06:58 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Eu tin cu Rebel smile.gif.
Faza cu motocicleta tractind platforma cu masina am vazut-o cu ochii mei. Clipurile publicitare cu siguranta nu mint in privinta limitelor de siguranta sau a celor legale. Ma intreb cu naiba un cap de tir de 2-3 tone tracteaza 30 de tone?
Masina NU "controleaza" remorca.. remorca/rulota tractata are propriul sisem de finare si proprile osii pe care sta!
Problema principala la tractarea cu masinile mici e ambraieajul si cutia de viteze prea lunga. Am vazut pina si olcituri tractind aro (cu sofer inauntru) fara probleme, desi plecarea de pe loc era un chin.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Apr 12 2010, 08:18 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Avem topic separat pentru clipuri funny.

This post has been edited by mike.omega: Apr 12 2010, 08:20 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 11:19 PM