Motoare tunabile - versus pret/performanta, de la VW 2.0TSI pana la Subaru 2.0 diesel sau orice altceva |
This topic is about Motoare tunabile - versus pret/performanta, the author, mihaimilk, wrote about: Nu mi-am dat seama ca exista o sectiune dedicata tuningului pe masini.ro. Frumos /thumbsup.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":thumbsup:" borde ... To read more just scroll down
Motoare tunabile - versus pret/performanta, de la VW 2.0TSI pana la Subaru 2.0 diesel sau orice altceva |
Feb 22 2010, 05:47 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
M-ar interesa un raport pret/performanta pt orice motor/ sau masina in ansamblu care poate fi tunat cu efecte notabile. La tunat ma refer doar la partea functionala, nu estetica (bodykituri etc). Un format sub care se pot prezenta datele: 1- Inainte de tunare / stock: Masina/motor/pret, de ex. Octavia vRS 200CP, 20k euro 2- CP castigati si la ce pret, ex 50 CP prin schimbare admisie/soft stage 1, 1000 euro 3- upgrade frane, ce componente, pret - asta intra in alta sectiune a masini.ro... Rog pe cei care au experienta cu asa ceva sa posteze (cifrele de mai sus sunt date doar de exemplu, nu-s precise) |
|
|
Feb 22 2010, 05:59 PM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
1.8T 20v (motor origine Audi)
1. 150 > 212 CP, 210 > 320Nm (se tine cont de faptul ca dpdv al ECU, tip turbo, injectoare, etc) datele reale de plecare sunt 180CP, 245Nm. 2. 62CP la vedere, 32CP in fapt tinand cont de cele de mai sus > cost 350 euro (acum 3 ani jumatate) 3. upgrade frane (discuri marite, placute frana sport, lichid frana de raliu), DiverterValve, etc > costurile insumate piese + manopera bat spre 1000 euro per set complet -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Feb 22 2010, 06:23 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
They don't make'em like they used to, eh?
Daca ar fi sa apreciezi urmatorul stadiu posibil pt masina ta, la cati CP si cati euro te-ar ajunge? |
|
|
Feb 22 2010, 08:05 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
A fost o maisna la noi modificata astfel...dar nu mai e -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Feb 22 2010, 09:00 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu cred ca trebuie descrise limitele, ca din orice motor cu destui bani se poate face orice. De ex, daca schimbi turbo, se mai considera acelasi motor? Da' daca schimb si pistoanele si pun forjate, umblu la supape si la axele cu came, modific chiuloasa, umblu la volanta, mai e acelasi motor? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 22 2010, 09:01 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
Pana vin restul tunerilor, la benzina e cel de 2l TSI cel mai tunabil la ora actuala?
de la 200-210CP cat are din fabrica, stii cumva preturi pe nivele, pana pe la 350CP? si 300 ar fi ok Noile .:R-uri au acelasi motor la baza, nu? doar cu turbine si soft diferit? Si ajung catre 270CP parca. |
|
|
Feb 22 2010, 09:07 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
Probabil un turbo mare are si lag pe masura Eu cred ca trebuie descrise limitele, ca din orice motor cu destui bani se poate face orice. De ex, daca schimbi turbo, se mai considera acelasi motor? Da' daca schimb si pistoanele si pun forjate, umblu la supape si la axele cu came, modific chiuloasa, umblu la volanta, mai e acelasi motor? Nu vreau neaparat sa decidem aici care e cel mai tunabil motor, si astfel sa impunem limite pe marimi de turbo si de bani. Dar ca limite putin sensibile, as zice sa pornim de la motoare de minim 120+CP, iar banii investiti sa nu depaseasca 25% din pretul masinii noi. Dar daca ai date concrete, despre un anumit motor, cost si adaos de putere, e oricum o decizie individuala daca merita sau nu upgrade-ul respectiv. Getz-ul? |
|
|
Feb 22 2010, 09:13 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
PS. Ceea ce m-a determinat sa pornesc topicul asta este ca am vazut pe alt forum povesti despre un S3 8P care cu chestii adaugate si soft, a ajuns de la 265 stock la 425CP si la drum intins mers mai batraneste, se lauda cu un consum de 8%. Acum 425CP e extrem si probabil si costurile sunt pe masura, dar trebuie sa fie solutii intermediare si pt oamenii de rand
|
|
|
Feb 22 2010, 10:21 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
Salutare!
Pot sa stiu si eu,pana la urma,de ce e o asa mare scofala o conversie in turbo la o aspirata? Am stat si m-am gandit ca nu-i mare smecherie...de ce fuge lumea de asa ceva? -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Feb 22 2010, 11:53 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Se spune ca Toyota Supra poate ajunge de la 200 la 600CP fara modificari foarte mari la motor E una din masinile favorite ale racerilor.
Nici Delta Integrale nu sta prost, de la 200 sau 220CP stoc ajunge relativ usor spre 400. Din astea mai moderne, nu stiu care poate fi tunata f usor. De tunat pot fi tunate toate, insa depinde cu ce efort. @Bakero In primul rand datorita compresiei, motoarele turbo au compresie mai mica decat cele aspirate. Daca pui o turbina ca innecatul pe un motor aspirat ai probleme de autoaprindere. Si pe langa turbina, mai ai de schimbat si toata gestiunea electronica, ceea ce nu e nici usor nici ieftin. Si nu stiu sigur cati mecanici se baga, ca cei din ziua de azi sunt din ce in ce mai slabi (iar marcile auto ii formeaza din ce in ce mai putin). -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 23 2010, 03:20 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Ca sa dau un exemplu din lumea reala, un Legacy GT de 2.5L, turbo, 265CP costa cu vreo 7,000$ mai scump ca versiunea aspirata de 170CP, dar are foarte multe chestii in plus (de la interior difeit, piele etc pina la AWd diferit, diferntiale etc). Daca te apuci sa-l modifici singur de banii astia nu faci mare lucru. Deci de ce s-ar baga cineva la asa ceva? Chiar prespunind ca merge totul simplu si n-ai probleme de gestiune, compresie, detonatii, presiuni diferite, numaio ca sa cumperi un kit turbo si un intercooler si un LSD si frine etc te costa banii astia.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 23 2010, 11:53 AM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
Nu merita in toate cazurile, dar Legacy-ul de 265CP la cat merge cu un simplu remap si cat ar costa?
N-a facut nimeni un motor de 150 CP diesel de la Subaru? |
|
|
Feb 23 2010, 07:32 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
Mda...treaba asta cu compresia se poate regla din ECU.
Apoi,turbina,furtune,serpisori,draci ce mai are,evacuarea! + pistoane forjate,biele,chiuloasa,axa cu came si...intercooler.Mai trebe ceva?Da,poate o pompa de benzina si cam atat...mare lucru nu e,si gandind la faptul ca din 150 scoti 320 sau chiar mai mult. sigur,in unele cazuri nu se merita.e prea mult nebunie si un risc prea mare pt asta,cand se poate cumpara una noua turbo...dar asa,ca fapt divers,toata lumea e speriata,toata lumea vorbeste ca mama ce nasol e sa faci conversie dar ce misto e cu turbo.... -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Feb 23 2010, 08:40 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Compresia e o chestie mecanica, nu se poate regla din ECU! Se "regleaza" prin schimbarea/modificarea chiuloasei sau a pistoanelor.
Ca din 150CP sa scoti 320 trebuie sa te gindesti la schimbarea ambreiajului si transimisiei. Pina la urma daca schimbi motorul aproape cu totul, transmisia, ambreiajul, frinele ce mai ramine? -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 23 2010, 09:35 PM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
@bakero : tu vrei forester turbo DE FABRICA !
apropo , vinde colegul meu un 2.5XT modelul dinainte de faceliftul alui tau , 78 000 km daca e va pun in contact. pentru el e prea bestie -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 12:11 AM |