Diesel vs Hibride, din punct de vedere economic |
This topic is about Diesel vs Hibride, the author, HalbaSus, wrote about: QUOTE (ozz86651 Oct 11 2009, 1121 AM) QUOTE mai gurmande decat cele diesel Asta chiar nu e adevarat. Nici ratiunea economica nu mai e asa indoielnica ... To read more just scroll down
Diesel vs Hibride, din punct de vedere economic |
Oct 11 2009, 10:14 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE mai gurmande decat cele diesel Asta chiar nu e adevarat. Nici ratiunea economica nu mai e asa indoielnica ca pe vremuri. Sa o luam "dupa catalog": - Toyota prius, consum mixt: 4.0, cost: 25.300 - 30.000 euro in functie de nivelul de echipare (apropo, astia sunt bani de serie 1) pret benzina: 3.64 RON - pret pe 100 km: 14.56 - Toyota Auris 1.4 D4D, consum mixt: 4.8, cost: 16.040 - 18.140 euro, pret motorina: 3.48 RON - pret pe 100 km: 16.70 RON Concluzie: Presupunand ca ai lua cel mai ieftin prius si l-ai compara cu cel mai scump auris 1.4 D4D, dupa fix 1.432.000* km investitia facuta in prius s-ar amortiza... eu zic ca merita sa ne luam doua la cat de economic e. Si asta presupunand ca datele din catalog sunt adevarate, eu am senzatia ca in realitate un prius poate consuma mult, muuult mai mult decat un diesel de putere similara. *calcul facut la un curs de 1 EUR = 4.28 RON P.S: scuzati off-topicul crunt, promit sa nu mai fac. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 14 2009, 01:25 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Hibridele nu s eadreseaza pietei europene ci celei americane si asiatice unde nu sint dieseluri cu care sa competitioneze si sint mult mai ieftine ( Prius 2010 incepe de la 22000, cu cutie automata CVT, deci cu numai vreo 2000 mai scump ca un accord sau camry, care e drept sint ceva mai mari; Honda Insight e cu 2000 in plus fata de Civic; in rest Civici Hibrid si Camry hibrid sint vreo 4000 in plus). Ceva se recupereaza de la taxe, cistigi dreptul de a folosi o banda pe autostrada care nu e deschisa pentru orice - avantaj la ora de virf si alt avantaj la consum ca stai mai putin in trafic).
In plus nu mie clar daca Prius si Auris sint chiar in aceeasi clasa. Oricum tu ai zis asta: QUOTE NU, sunt niste masini mai proaste decat cele clasice pe benzina, mai gurmande decat cele diesel, Afirmatia in sine nu e adevarata, chiar daca diferenta nu e suficient de mare ca sa merite neaparat economic. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Oct 14 2009, 11:38 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
In specificatiile date de toyota, prius pare mai economic, in testele independente de multe ori dieselul castiga. Depinde si de unde mergi, daca faci macar 40% extraurban atunci deja diesel rullz. Daca faci 90% urban atunci posibil sa castige hibridele, dar depinde si de stilul de condus.
Oricum suntem off-topic. O sa fac un split si o sa mut aceasta discutie in "zona verde" -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 14 2009, 06:22 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Daca iei in considerare si ca motorina e mai scumpa, si ca uneori anumite taxe ar putea fi mai mari la diesel (la intrarea in parcul national Yosemite scria acum ceva vreme ca n-ai voie cu Diesel , evident cine stie de cind era placa aia), pina la urma iesi sa zicem cam la fel. Sint de acord ca nu e o diferenta majora si ca de obicei nu merita, dar in general hibridele nu sint mai gurmande decit un diesel echivalent. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Oct 14 2009, 06:28 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Daca insa dauagi si posibilitatea de plug in, hibridul cistiga pe departe pentru ca ajungi sa folosesti combustibil numai in unele weekenduri, in excursiile lungi. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Oct 14 2009, 06:41 PM
Post
#6
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Iarasi, fratilor???!!?!?!!?
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Oct 14 2009, 07:35 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Oricum ati da-o, viitorul este al celor electrice. Ce diesel, bio-diesel, benzina.... Oricum rezervele petroliere se vor termina intr-un timp t<100ani; pe masura diminuarii rezervelor vom avea de-a face cu scumpirea carburantului (Ma rog, bio-motorina se poate obtine in detrimentul hranei (din porumb, trestie, etc) in conditiile in care populatia globului e in crestere. ). Scumpirea asta va face uitat motorul cu combustie interna intr-un timp u<t.
Nu vi se pare ciudat ca, subit, toti producatorii care nu-s falimentari s-au apucat de hibride/electrice cam in aceeasi perioada, desi Toyota sunt pionieri de muuuulti ani, si nimeni pana acum nu a urmat trend-ul? Or fi stiind/banuind ei ceva. Asa ca fratilor, bucurati-va cat mai puteti de "fumigene" si benzinare -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Oct 14 2009, 08:19 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Da' oare peste 100 ani or sa ne mai lase astia sa conducem? Ne mai dau vizita medicala?
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 14 2009, 09:10 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Treaba cu "se vor epuiza rezerverele petroliere in mai putin de 100 de ani" e oarecum un mit. Adica se refera la rezervele petroliere cunoscute in prezent si exploatabile la un pret decent... alea se vor epuiza... vor exista rezerve in continuare, dar va trebui sapat mai adanc dupa ele => pret mai mare (ceea ce e oarecum irelevant avand in vedere ca in europa oricum pretul la pompa e compus in principiu din taxe, si mai putin din pretul efectiv al combustibilului).
In al doilea rand dieselul este imbatabil daca mergi cu el extraurban distante lungi. Cu un A4 1.9 TDI, motor conceput in mezozoic, am scos odata un consum de 3.8 (verificat la pompa, nu avea nici macar computer de bord masina). O hibrida nu va fi in stare de asa ceva niciodata. Pe de alta parte hibridele, folosind muuuult mai multa tehnologie decat motoarele tractoraselor reusesc (uneori) sa obtina un consum urban mai bun decat dizelarele. Lasand la o parte "ce va fi peste 100/1.000/10.000 ani" la ora actuala nu exista varianta mai economica decat dizalul. Ma rog, nu dizalul de pe masina mea, care acum ca au venit zilele orasului si s-a blocat centrul, apoi au venit ploile si brusc toata lumea a uitat cum sa circule, a inceput sa consume din nou 15-16% in oras... cand toata lumea era in concediu consuma 12.5% Pe de alta parte, dincolo de diesel/benzina/hibride, un factor extrem de important este stilul de condus. Daca luam 3 motoare de puteri identice, unul diesel, unul benzinar si unul hibrid, si unul dintre ele (oricare) va fi condus intr-un stil gen Gerhard Plattner acel motor va fi cel mai economic, indiferent care e. Pe acelasi traseu am scos 10% cu touareg benzina 3.6 si am scos 11% cu C320 CDI 4matic... dar ritmul de alergare a fost total diferit. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 14 2009, 09:49 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Halba, eu am pus 100 ani cu tot cu rezervele necunoscute in ritmul actual de consum. Cele cunoscute acum se vor epuiza cam in max.40 ani, parca asta era ultima estimare (initial in 2018, apoi prin 2030 si acum spre 2050 -nu stiu daca-mi amintesc bine).
Cele mai economice (eur/100km) sunt cele electrice (numai ca-s cam putine), pe urma cele pe H2O, apoi GPL si motorina (cam la fel) si, ultima, benzina. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Oct 14 2009, 10:10 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Stai ca eu nu pricep, H2O e mai scumpa decat electricitatea?
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 14 2009, 10:14 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Poate ca nu ar fi trebuit puse deloc cele cu H2O. Nu cred ca vor avea vreun viitor, din cauza tehnologiei ceva mai complicata si mai costisitoare. Nu rulajul cu H2O este cel mai scump, ci intretinerea.
-------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Oct 14 2009, 11:27 PM
Post
#13
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
De ce diesel versus hibride? De ce nu diesel-hibride? Try to beat this...
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Oct 14 2009, 11:32 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Pentru ca se combina un motor greu cu un sistem de acumulatori greu si rezulta un fel de press-papier care nu se misca de pe loc.
Problema e ca uleiul satanei polueaza si cu alte chestii pe langa CO2 si d-aia abia trece normele ecologice americane. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Oct 15 2009, 06:21 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Iarasi, fratilor???!!?!?!!? Vandam vs. Brusli BMW vs. Mercedes STI vs. Evo Hibride vs. restu si lista poate continua Parerea mea e ca in prima faza motoarele pe GPL(eventual si cu turbo ) vor prinde mai bine la public deoarece tehnologia(mare parte din ea) exista, a fost testata, reparata si imbunatatita! Restul de idei vor fi ori scumpe ori va mai dura pana vor avea capacitatile motoarelor cu combustie interna Biodiesel-ul se poate produce din uleiul vegetal folosit (deci nu afectezi hrana la nivel mondial.... ba chiar reduci oarecum poluarea) cu soda caustica si metanol. Insa, din cate stiu eu, biodiesel-ul momentan poate functiona in motoare diesel mai vechi, cele noi avand prea multe filtre sau cam asa ceva -------------------- |
|
|
Oct 15 2009, 09:14 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Generatia actuala de biocarburanti nu e prea interesanta pentru ca nu se poate produce f mult. Insa daca se gaseste o tehnologie accesibila pentru a produce asa-zisa generatie a doua, aka sa faca alcool sau biodiesel din celuloza, devine interesant pentru ca practic se pote folosi orice produs vegetal, inclusiv deseuri care nu concureaza cu piata alimentara, nu doar ulei sau zahar. Insa e inca o chestie de laborator...
Masina electrica ce inseamna mai exact? Ca in Germania de exemplu ar insemna de fapt masina cu carbune, cu un bilant CO2 mai naspa decat masinile actuale. In ceea ce priveste economia, o masina electrica sau hibrida alimentata la priza e interesanta, insa nu neaparat revolutionara. Jucaria de aici http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=336682 spune si ce putere e necesara pt o anumita viteza. LA 130km/h, un ceed electric ar costa cam 3€/km, la un pret de 15centi/kwh, adica pretul pe care il plateste populatia ( taxat si asta la greu). Un ceed diesel probabil e pe la 5€/100 km. Ar trebui sa fie la un pret foarte asemanator ca sa fie interesant economic. Insa daca masina electrica va deveni regula, cred ca vor fi ale naibii de scumpe datorita pretului la litiu care e mai greu de gasit decat petrolul... Si deocamdata pana una alta, la nivel mondial energia electrica e de origine predominant fosila, iar pretul e in general legat de cel al petrolului, chiar daca e produsa din altceva. Nuclearul e putin la nivel global, iar energia regenerabila (desi e incurajata la modul fanatic chiar daca nu se incadreaza la "dezvoltarea durabila" -parere personana-) se dezvolta, insa cererea de energie creste mai repede decat oferta de energie "verde" astfel incat vom mai arde carbune si gaze in mult timp. Masina electrica = solutia globala.... o fi, insa pentru asta e nevoie de revolutie, nu evolutie tehnologica. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 15 2009, 09:30 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
cererea de energie creste mai repede decat oferta de energie "verde" astfel incat vom mai arde carbune si gaze in mult timp. Masina electrica = solutia globala.... o fi, insa pentru asta e nevoie de revolutie, nu evolutie tehnologica. In plus infrastructura electrica nu este pregatita pentru a suporta si consumul energetic al masinilor electrice. Noi avem probleme vara cand porneste toata lumea aerul conditionat. Cand pui si masina in priza s-a terminat povestea. Apoi as vrea sa vad locatarii din Militari si Drumul Taberei care se bat intre ei pe locurile de parcare cum isi baga in priza masinile electrice -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Oct 15 2009, 11:04 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Apoi as vrea sa vad locatarii din Militari si Drumul Taberei care se bat intre ei pe locurile de parcare cum isi baga in priza masinile electrice -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 09:15 PM |