Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
This topic is about Estimator de performante, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Estimator de performante, calcul pt timpi la 2 masini, stock si cu chiptuning |
Oct 3 2009, 06:20 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E un fel de programel similar cartest-ului, sub forma unui macro in excel. Are nevoie de datele catalog ale masinii: dimensiuni, greutate, pneuri, rapoarte de demultiplicare, putere si cuplu maxim, daca exista curba completa de cuplu e si mai bine. Si VITEZA MAXIMA catalog, pentru versiunile stock (e necesara pt estimarea aerodinamicii). Pentru versiunile tunate va fi calculata. In privinta curbei de putere, ea se calculeaza din cea de cuplu. Sau se completeaza cuplul si puterea e calculata singura. Deja vreo 4-5 puncte prind bine si sunt usor de aflat. De ex e punctul de la putere maxima, daca cuplul are un palier (gen 350nm intre 1800 si 2500 rpm) mai sunt doua puncte, se mai baga unul din burta la 1000 rpm si deja n-ar fi rau. Doar din cuplul si puterea maxima se extrapoleaza cam mult. Ar prinde bine si un punct dincolo de turatia de putere maxima... Deja 3 puncte bagate in plus la Skoda superb bagate in exemplul completat de mine sunt ok. Astea se completeaza in primele doua worksheeturi. In principiu, chestiile in gri nu trebuie completate, insa unele pot fi scrise peste. Calculeaza timpii pana la 60,80,100,120,160, 200km/h precum si 400m si 1000m. Calculeaza de asemenea si turatia pt schimbarea optima de viteze. Ce ia in calcul: pierderea de aderenta, puterea reala la roti, transferul de mase (rwd vs fwd vs awd), limitarea de turatie, precum si felul in care e dispus soferul sa plece (turatia la care "o tii din ambreiaj la plecare). Nu ia in calcul timpul necesar schimbarii de viteza, si modificarea aderentei in caz in care e in panta (mi-a fost lene sa o calculez, efectul e mic). In principiu e putin "optimist", insa cred ca diferentele stock-tunat sunt foarte aproape de realitate, si la fel si viteza maxima. Cel putin in cazul meu, masuratoarea confirma calculul. Panta am introdus-o ulterior din alt motiv: Presupunem ca fac un log cu GPS-ul pentru calculul de performante, si apoi va pe log ca eram in panta. factorul asta poate fi estimat prin calcul incat poata fi "corectate" datele masurate. Presupunem ca nu masoara nimeni 0-160 intr-o panta de 15%, asa ca modificarea aderentei poate fi neglijata (pt valori mici efectul e absolut insignifiant). Discretizarea temporara e de 0.1s, turatiile sunt discretizate din 10 in 10 rpm iar vitezele din 1km/h in 1km/h, si interpolate liniar deci exista unele mici erori. Insa sunt mici. Pt un caz particular am facut calculul analitic si diferentele sunt f f mici. Daca cineva vrea sa il modifice sau sa il imbunatateasca, no problem, cu atat mai bine. Macro-ul se lanseaza cu CTRL + R. Enjoy This post has been edited by James Kilowatt: Oct 9 2009, 07:05 PM
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23rd April 2024 - 05:30 AM |