IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Schimb lichid de frână

This topic is about Schimb lichid de frână, the author, Mariustom, wrote about: În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani. Deoarece tot schimb plăcuțel ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Schimb lichid de frână, Ați făcut-o vreodată ?
Mariustom
post Jul 28 2009, 02:01 PM
Post #1


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani.
Deoarece tot schimb plăcuțele (+ulei+filtre), sunt hotărât să schimb și lichidul, având mașina de 3 ani, luată sh, și chiar nu știu când (dacă s-a făcut) schimbul ei vreodată.
Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani:
- ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ?
- considerați util acest lucru ?

Deci, eu voi schimba joi după-masa lichidul (atunci fiind programat) și consider util acest lucru.

Voi ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Jul 28 2009, 03:54 PM
Post #2


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Am schimbat eu lichidul de frana, la "revizia" de 60k. Asa am planificarea, la 60k. Numai ca c-ma vrut sa merg la Toyota. Cel care a facut treaca m-a intrebat de ce vreau sa-l schimb, si i-am spus ca asa scrie... ca trebuie. OK. Numai ca dupa operatiune, aveam eori in bord ca pomul de Craciun. Dupa cateva reglaje(aerisiri) am fost trimis la un meserias cu un "calculator", care a elimint erorile si... gata.
Acu', nu stiu ce sa zic. Cred ca e foarte util daca ai un stil de condus mai zbuciumat, si folosesti des franele. La mine nu-i cazul, mai ales ca de multe ori "I brake to recharge!" Oricum, am "donat" la service aproape 1litru de lichid de frana uzat bun-bunut. smile.gif


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 04:00 PM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Mariustom @ Jul 28 2009, 07:01 AM) *
În manualul mașinii mele, și cred că și al voastre, e specificat că lichidul de frână se recomandă a se schimba la 2 ani.
Deoarece tot schimb plăcuțele (+ulei+filtre), sunt hotărât să schimb și lichidul, având mașina de 3 ani, luată sh, și chiar nu știu când (dacă s-a făcut) schimbul ei vreodată.
Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani:
- ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ?
- considerați util acest lucru ?

Deci, eu voi schimba joi după-masa lichidul (atunci fiind programat) și consider util acest lucru.

Voi ???



Da Marius. Lichidul de frina se schimba si mai des decit o data la 2 ani. Lichidul de frina este hygroscopic - absoarbe apa - si aceste lucru va coroda componentele sistemului de frinare. Motivul principal pt care se schimba este ca frinele iti devin moi cu timpul. Daca te uiti pe sticlutele de lichid de frina, DOT 3 sau DOT 4 au wet boiling point (temp de fierbere) ridicate. Cu cit este mai ridicast cu atit mai bune. Pt ca tine minte: apa fierbe la 100C si cum este absorbita in lichidul de frina, cind chinui frinele, lichidul de frina se incalzeste. Apa devine din lichid (relativ incomprimabil) in vapori (gaz) care este comprimabil). De aici rezultatul: frine moi pt ca ai in conductele de frina ....nu numai zeama ci si "aer".

Iar schimbul de lichid de frina se face acasa pe capre, cu prietenii. Eu il fac chiar de 2 ori pe an; si nu compromit calitativ: DOT 4 ATE Super Blue respectiv Motul RBF 600 pe care le alternez (citeodata; in functie de oferta). Mai nou, pt ca ATE Super Blue e mai usor de gasit si careeste intr-adevar albastru, curat mai intii circuitul cu un lichid DOT 3 nou dar ieftin, dupa care bag din nou ATE. Schimbul de culoare face sa nu fie dubii. Iar frinele sint TARI iar "brake fade" - pe un traseu montan este intr-adevar redus. Adica se simte o diferenta fata de alte produse.

Anul asta e prima data cind nu "dau" pedale. Am un amic cu un sistem hidraulic si dureaza....errr 10 minute pt toate rotile.

This post has been edited by f1anatic: Jul 28 2009, 04:14 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Jul 28 2009, 04:20 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



cind schimbi lichidul este recomandata si schimbarea garniturilor, mai ales la masini SH si mai ales cind schimbi clasa de lichid. trebuie facuta o spalare a instalatiei si o verificare a conductelor. aerisirea este recomandata ori de cite ori se schimba lichidul, cu toatte ca masinile noi au aerisire automata ( whistling.gif )
foarte important este sa nu se amestece lichidele.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Jul 28 2009, 07:36 PM
Post #5


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Da, F1anatic, știam motivul schimbării lichidului wink.gif Doream să știu doar cine a mai făcut asta, și cât de util i se pare, fără motivația tehnică thumbsup.gif
Sau, că o face doar că așa zice în cărțulie biggrin.gif
ninja.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 28 2009, 08:09 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Faptul ca lichidul de frana se contamineaza cu apa, mai are un impact, pe langa cel spus de F1anatic care e si mai important: Scade temperatura de fierbere, ori asta e important pentru siguranta.

daca vrei musai sa stii daca e sau nu util sa il schimbi, unele service-uri au o scula cu care masoara temperatura de fierbere si functie de asta iti spune daca lichidul de frana e degradat sau nu, sau daca e periculos sau nu. Un lichid de frana nou fierbe la peste 240C, daca masoara si iti spune ca fierbe la 150 sau sub e dus complet si trebuie schimbat indiferent de varsta sau nr de km.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 28 2009, 08:23 PM
Post #7


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (Mariustom @ Jul 28 2009, 12:36 PM) *
Da, F1anatic, știam motivul schimbării lichidului wink.gif Doream să știu doar cine a mai făcut asta, și cât de util i se pare, fără motivația tehnică thumbsup.gif
Sau, că o face doar că așa zice în cărțulie biggrin.gif
ninja.gif



Da Man. EU. Si daca vrei ma trec de citeva ori, pt ca o fac mai des decit majoritatea.
Nu mi se pare DOAR util ci EXTREM DE IMPORTANT pentru siguranta mea; a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic din jurul meu.

Poti sa imi editezi mesajul daca consideri ca am vorbit in plus.
Oricine stie motivul schimbarii atunci nu are dubii fata de utilitate :-)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Jul 29 2009, 11:55 AM
Post #8


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Offfffff, F1anatic, de ce o iei așa de personal ???
Mă bucur că ați explicat, tu, air și James, motivul schimbării lichidului de frână la maxim 2 ani, de ex.

De ce crezi că am considerat că ai vorbit în plus ??? Eu am întrebat, tu ai răspuns, OK.
Doar noi, câțiva, avem mașini mai bătrâne de 2 ani dintre membri forumului ? Sau, dintre cei ce au citit topicul ???
De unde ai tras concluzia că întrebările îți erau adresate doar ție și nu în general ?
Și crede-mă, chiar nu am dubii wink.gif

Oricum, relax man, nu te-am atacat deloc (cel puțin așa știu eu), nu știu de ce te-ai zburlit așa biggrin.gif
thumbsup.gif ninja.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 29 2009, 07:46 PM
Post #9


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (Mariustom @ Jul 28 2009, 02:01 PM) *
Întrebări pt cei ce dețin o mașină cu o vechime mai mare de 2 ani:
- ați schimbat vreodată lichidul de frână la mașină ?
- considerați util acest lucru ?


Il schimb la maxim 2 ani, consider nu numai util, ci si o conditie sine-qua-non pt o siguranta reala la volan. thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 09:50 AM