IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

ITP

This topic is about ITP, the author, cod, wrote about: Am descoperit cu stupoare saptamana trecuta ca aveam ITP-ul expirat la AMBELE masini. Descoperirea am facut-o intamplator in urma unei discutii de gen ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> ITP, dece la fiecare 2 ani?
cod
post Nov 5 2009, 04:38 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



Am descoperit cu stupoare saptamana trecuta ca aveam ITP-ul expirat la AMBELE masini. Descoperirea am facut-o intamplator in urma unei discutii de genul:

(prieten)- bai, trebuie sa ma programez la ITP, ca-mi expira
(eu) - serios, dar nu aveai masina noua?
(prieten) - bada, dar au trecut 2 ani de cand am luat-o
(eu) - mellow.gif

Bine inteles ca am rezolvat problema si acum sunt in ordine. Nici macar nu a fost scump (100 si ceva RON), dar intrebarea mea este: de ce la fiecare 2 ani trebuie facut ITP-ul? De ce trebuie facut ITP-ul pentru o masina care abia a iesit din garantie (sau inca mai e in garantie)?

Aveti idee?


--------------------
Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Nov 5 2009, 05:01 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



QUOTE (cod @ Nov 5 2009, 04:38 PM) *
Am descoperit cu stupoare saptamana trecuta ca aveam ITP-ul expirat la AMBELE masini. Descoperirea am facut-o intamplator in urma unei discutii de genul:

(prieten)- bai, trebuie sa ma programez la ITP, ca-mi expira
(eu) - serios, dar nu aveai masina noua?
(prieten) - bada, dar au trecut 2 ani de cand am luat-o
(eu) - mellow.gif

Bine inteles ca am rezolvat problema si acum sunt in ordine. Nici macar nu a fost scump (100 si ceva RON), dar intrebarea mea este: de ce la fiecare 2 ani trebuie facut ITP-ul? De ce trebuie facut ITP-ul pentru o masina care abia a iesit din garantie (sau inca mai e in garantie)?

Aveti idee?


Garantia la masina de obicei este 3 ani sau 100.000 km. In doi ani, daca faci mai mult de 137 de km zilnic poti iesi fara probleme din garantie. Pesemne ca rostul perioadei de 2 ani vizeaza extremele nu o exploatare normala. In alta ordine cred ca parte din piese/subansambluri au termenul
de garantie de 2 ani si atunci se justifica intervalul dintre ITP-URI. Nu in ultimul rand "Safety first"!
Dar daca ai fi patron la un ITP atunci ti-ai dori sa fie la 6 luni ca la taxiuri.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Nov 5 2009, 05:16 PM
Post #3


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



cod unde ai facut itp-ul?

trebuie sa merg si eu inainte de ultima decada a lui noiembrie.

mie mi s-a intamplat sa descoper in augist ca am itp-ul expirat inca din martie la o masina. si eu mergeam asa.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cod
post Nov 6 2009, 09:36 AM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



Cinstit, nu stiu unde a fost facut ITP-ul pentru ca Audi-ul e masina de firma (am anuntat ca trebuie facut si s-a ocupat altcineva de asta), iar seat-ul il conduce momentan tatal meu si i-a facut el ITP-ul...

Am sa incerc sa aflu unde se face ITP-ul la masinile noastre de firma.


--------------------
Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hoinar
post Nov 6 2009, 01:08 PM
Post #5


membru vesel
******

Group: Membri
Posts: 1.829
Joined: 7-January 07
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 96.184



Si noi am facut ITP-ul recent si am descoperit ca aveam farurile lasate cam jos (butonul era reglat la 0) si un bec ars la numarul din spate. Si trusa si stingatorul tocmai expirasera.
Dupa mine, la masinile mai vechi de 10 ani, as pune ITP-ul sa fie la fiecare 6 luni. Poate asa dispar cazanele alea obosite din care curg tablele, ca poate se satura sa dea mita sa treaca de ITP. Si as inmulti controalele pentru verificarea ITP-ului. Iar iarna as pune obligatorie purtarea cauciucurilor de iarna (sau macar all season).

Poate suna rautacios, dar totusi cred ca avem nevoie de o improspatare a parcului, cel putin pana la disparitia cazanelor chioare si fumegatoare.


--------------------
Hauris
Membru al grupului "Noua ne place avatarul lui Mariustom!"
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 21 2009, 10:57 PM) *
Pe de alta parte, sunt convins ca oamenii sunt mai dobitoci decat furnicile de cate ori sunt in trafic. Traficul e situatia in care oamenii sunt mai primitivi, previzibili si mai simpli decat oile sau albinele care au un creier cat o gamalie.D Si cu toate astea se considera niste toti niste soferi de geniu ... :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Nov 6 2009, 02:24 PM
Post #6


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



QUOTE (Hoinar @ Nov 6 2009, 01:08 PM) *
Si trusa si stingatorul tocmai expirasera.



hopa. la asta nu m-am gandit.

si trebuiesc inlocuite?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cod
post Nov 6 2009, 03:01 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



aoleu. am sa verific diseara.

Mai spuneti oameni buni, ca se pare ca inca mai am multe de descoperit.

Ce poate sa mai expire la o masina?


--------------------
Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Nov 6 2009, 03:30 PM
Post #8


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
Poate suna rautacios, dar totusi cred ca avem nevoie de o improspatare a parcului, cel putin pana la disparitia cazanelor chioare si fumegatoare.

In calitate de posesor de cazan vechi si fumegator, vreau sa zic ca, dupa 10 ani de folosire normala (nu dat in gura), Hauris ul nu va avea nici o legatura cu cum e cazanul meu de acum...

Masinile nu devin mai mai proaste prin aceea ca se inventeaza altele.

Majoritatea masinilor vechi sunt facute mai bine calitativ decat cele noi...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hoinar
post Nov 6 2009, 06:35 PM
Post #9


membru vesel
******

Group: Membri
Posts: 1.829
Joined: 7-January 07
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 96.184



@azazel -> doar trusa si stingatorul pot expira, iar din trusa doar anumite chestii (spirt, pansamente...etc). Sunt de cumparat seturi de reumplere a unei truse sau iti poti lua o trusa noua. Noi nu am gasit kit de umplere si am luat de la Carrefour o trusa noua (era cca 30 de lei).

@watcher -> masina noastra va fi tot timpul ingrijita - cand e murdara la maxim 2-3 saptamani e dusa la spalatorie, daca apare un martor in bord e dusa la service, daca e de facut revizia o facem la timp (la nr de km sau ani, da' pana acum a fost doar la nr de km), cand e iarna ii punem cauciucuri de iarna (la prima scadere a temperaturii sub 7 grade, cum zic sfaturile din presa auto), cand i s-a ars un bec i l-am schimbat imediat. Ne-am sunat de multe ori prietenii (Vio e unul din cei deranjati cu telefoane si ziua si noaptea) cand nu stiam ceva la masina si ne alarmam sau voiam un sfat. Si la varsta de 10 ani, daca va mai fi la noi, Haurisul va fi la fel de ingrijit si de iubit. Masina poate fi proasta, dar trebuie ingrijita corespunzator, cum bine stii. Nu va merge noaptea fara becuri, iarna cu cauciucuri de vara, fara frane. Eu la asta ma refer, nu am spus ca masinile vechi sunt proaste, ci ca sunt multe masini vechi neingrijite.
Multe din drumurile pe care le-am facut anul asta au fost noaptea. Sunt sigur ca stii si tu ca sunt foarte multe masini vechi (nu ma refer la alea ingrijite corespunzator, cum banuiesc ca e a ta), in special Dacii si camioane vechi care nu au sistemul de iluminare corespunzator! Masini pe care greu le vezi sau le intelegi miscarile (fara semnalizare..fara lumini de frane)..Sau rachete care la deal nu pot trage cu mai mult de 40-50 la ora (in exterior). Sau afumatoare din alea care te omoara daca ai geamul deschis.
Eu pe alea le-as dori trimise si verificate de ITP pana sunt in regula. Nu le vreau neaparat disparute, dar vreau sa respecte aceleasi reguli pe care le respecta toata lumea.


--------------------
Hauris
Membru al grupului "Noua ne place avatarul lui Mariustom!"
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 21 2009, 10:57 PM) *
Pe de alta parte, sunt convins ca oamenii sunt mai dobitoci decat furnicile de cate ori sunt in trafic. Traficul e situatia in care oamenii sunt mai primitivi, previzibili si mai simpli decat oile sau albinele care au un creier cat o gamalie.D Si cu toate astea se considera niste toti niste soferi de geniu ... :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M_A_R_I_U_S
post Nov 26 2009, 03:41 PM
Post #10


TRACTORIST
**

Group: Membri
Posts: 39
Joined: 18-November 04
From: Bucuresti
Member No.: 35.995



tre sa fac zilele astea itp-ul si am pus mana pe telefon si am sunat in diverse locuri sa vad cat m-ar costa ..luati de vedeti raspunsurile:

com nico serv - 99 lei
augsburg - 110 lei
radacini (ala de pe Ferdinand) - 200 lei
porsche buc vest 1 - 203 lei
sama service (dimitrie pompei) - 275 lei

acum eu stau si ma intreb.. astia sunt dusi cu capul? ..de unde diferentele astea? ..nu se fac aceleasi teste? ..ce-ti fac aia de la Sama la masina de costa atat? unsure.gif angry.gif


*am intrebat pentru una si aceiasi motorizare (diesel)


--------------------
MKV ...1.9 ...TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hoinaritza
post Nov 26 2009, 09:33 PM
Post #11


Membra Vesela
******

Group: Membri
Posts: 575
Joined: 4-June 07
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 107.599



QUOTE (M_A_R_I_U_S @ Nov 26 2009, 03:41 PM) *
tre sa fac zilele astea itp-ul si am pus mana pe telefon si am sunat in diverse locuri sa vad cat m-ar costa ..luati de vedeti raspunsurile:

com nico serv - 99 lei
augsburg - 110 lei
radacini (ala de pe Ferdinand) - 200 lei
porsche buc vest 1 - 203 lei
sama service (dimitrie pompei) - 275 lei

acum eu stau si ma intreb.. astia sunt dusi cu capul? ..de unde diferentele astea? ..nu se fac aceleasi teste? ..ce-ti fac aia de la Sama la masina de costa atat? unsure.gif angry.gif


*am intrebat pentru una si aceiasi motorizare (diesel)


La Iasi, prima prezentare la un service ITP costa 90 lei. In cazul in care sunt gasite nereguli, esti respins, iar la revenire in termen de 30 de zile platesti pana la maxim 65 de lei. Eu am incercat dupa ce a fost respnsa masina (motivele au fost expuse de Hoinar, nu mai repet si eu), sa ma duc la alt service, unde mi s-a spus ca daca nu au trecut 30 de zile de la prima verificare, trebuie neaparat sa merg la acelasi service unde am facut prima data inspectia.


--------------------
Auris 1.6 benzina, Luna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drabisan
post Nov 26 2009, 10:18 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.326
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.001



Hihihihi, habar n-am cit are "garantie" trusa medicala. Presupun ca putin, ca Hoinarii au masina de mai putina vreme ca mine. Si eu tocmai ce am facut ITP-ul saptamina trecuta la RAR. In mod evident Domnul ala n-a reusit sa o gaseasca prin portbagaj, pe motive de carut de copil smile.gif

Oricum, am mai intrebat si mai intreb: de ce e nevoie de trusa aia medicala? Sa ajut eu pe vreunul? Nu prea cred, ca mi se cam inmoaie lumanarile cind vad singe...Sau ca sa aiba ce fugi prin portbagaj? Hmmmmm...



--------------------
I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Nov 26 2009, 10:23 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Trebuie mers unde e cel mai ieftin, simplu! smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Nov 30 2009, 08:21 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



la noi fiecare iesire mai tare se soldeaza cu revizie mai dura ca ITP-ul, asa ca la anumite masini iese din discutie de ce se face (ca sint astia cretini si ne pun sa venim cu roti standard e altceva)

e ok ca se face din 2 in 2 ani, pentru ca sint multi care fac km fara sa le pese de batai, jocuri la diverse componente, frine... am intilnit oameni care frinau metal/disc (si eu am fost in situatia asta). astia n-ar tebui sa circule.
ca scoate fum sau face galagie mai mare sau ca n-are bec la numar pe spate e egal cu zero pentru mine.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 05:11 PM