Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
This topic is about Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., the author, FAR EASTERN, wrote about: Am facut zilele astea un drum dus-intors pe traseul Suceava-Cluj Napoca. Cu acceleratul /confused.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":confused: ... To read more just scroll down
Cand ati calatorit ultima data cu trenul..., ... si in ce conditii ? |
Jan 14 2009, 09:58 AM
Post
#1
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Hm. Ce as putea za zic.... N-am nici o impresie buna. In primul rand, ale naibii vagoane, ca tare rezistente le-au mai construit baierii de la Arad. Sunt aceleasi ca si acum 20 ani si chiar 30 de ani. un pic cosmetizate cu tapiterie. Caldura excesiva m-a scos la geam de unde cu ocazia asta am facut si poze. Incalzirea era "pe direct", adica se comanda doar inchis/deschis din tabloul de la capatul vagonului. Sau de la locomotiva. Luminile din vagon functionau... unde arau becuri/neoane/intrerupatoare. Mizeria era la ea acasa. Casa mostenita de generatii. Nu vreau sa ma gandesc ce era la clasa a doua... Ferestrele aveau pe ele mizeria din "very first day" de exploatare. mersul traditional. La dus a avut mai mult de jumatate de ora intarziere. Sa ne mai miram ca ne iau colegii europeni la misto ca pe Buc-Cta se face drumul in acelasi timp ca acu' 100 de ani... la intorcere am "prins" un vagon construit prin 2000... in aceeasi stare ca si suratele pre-revolutie. Am produs ceva gunoi pe timpul calatoriei, darl-am lasat la cosul din gara, impreuna cu gunoiul deja existent in vagon la momentul urcarii. Ca o paranteza, cosurile de gunoi din gari au trei sectiuni - hartie/palstic/resturi menajere - sectiuni delimitate prin orificiile de intrare si marcate in culorile specifice. Partea hilara e ca interiorul cosului nu este compartimentat, toate tipurile de gunoi ajungand in acelasi loc, dar amestecate ordonat. Acum despre mediatizarea conditiilor respective... asta se intampla doar cand vreun reporter are curajul sa se plimbe de la Buc. la Ploiesti si retur. In rest, CFR-istii vor salarii mari. De parca acum or fi mici... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 10:29 AM
Post
#2
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Am auzit ca nu se mai poate fuma in tren!!! tin minte ca in urma cu cativa ani stateai frumos in sageata cu scrumiera la capatul manerelor.
Ultima data am "calatorit" anul trecut vreo 10 minute iar inainte de asta in urma cu cativa ani (3-4) la intoarcerea de la mare intr-un tren imputit, aglomerat din care am coborat mai transpirat si mai murdar decat dupa o zi intreaga de lopatat. -------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 10:33 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Ultima calatorie a fost in iulie 2007 intre Timisoara si Bucuresti, a durat vreo 9 ore cu jumatate de ora intarzierea de rigoare. Erau 35 de grade la umbra, si eu eram la clasa a 2-a fara aer conditionat. Nu mai tin minte cat de curat a fost. Ca plusuri am vazut Dunarea in dreptul barajelor si asta a fost oarecum distractiv. La dus am fost cu Tarom la dublul pretului de CFR.
Intre 2003 si 2005 faceam Constanta - Bucuresti destul de des si se intampla ca trenul sa astepte la 2-3km de gara de nord pentru ca ajungea mai devreme cu 10-15min. Am prins si curse record sub 2h30min. Si mai aveam si reducere pt studenti Acum e praf, evident, si tragem sperante sa existe o concurenta intre terminarea autostrazii si a lucrarilor de modernizare CFR. Daca vrei sa ajungi din Constanta la Bucuresti, iei un microbuz/autocar. Te uiti la sofer, te uiti la utilaj, astepti inca o ora daca nu iti place. Iti faci cruce la plecare si inca odata cand intra pe autostrada la Cernavoda. In Bucuresti te dai jos unde iti convine, adica la prima statie de metrou PS: eu inteleg ca pe buc-ct e ca si cum n-ar exista serviciu de transport, inteleg sa fie intarzieri la toate intrarile in Bucuresti pt ca modernizeaza si infrastructura in jurul Bucurestiului. Dar cum naiba sa intarzie trenul pe un traseu unde nu sunt lucrari? PS2: a se revedea Top Gear, Nissan GTR vs Japan Bullet Train This post has been edited by Diesel: Jan 14 2009, 10:34 AM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jan 14 2009, 10:59 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Cand ne-am intors am luat un tren din gara obor(pe vremea aia arata ca ultima bodega si ultimu WC public) si am urcat in primul vagon pe care scria nr-ul de pe bilet, de somn n-am vazut ca era clasa I. Caldura, confortabil(relativ) => somn. Vine controlorul si ne trezeste sa ne ceara biletele si ne muta ca cica asta nu-i vagonu nostru La clasa a 2-a era mai frig... Calcul, cu un IC(intercity) care face 4.5h(sau 5 ) pana la bucuresti, un drum costa 48RON. Un drum cu autocaru cum zice fratimiu costa 50 RON. Problema la autocar e ca merge pe A2 cam incet si apoi in Buc vrea el neaparat sa mearga pe Splai deci la ore de varf e bine sa cobori undeva la intrare in buc. Eu am patit odata sa plec din Buc la 4:45(autogara e pe langa gara de nord, imi scapa denumirea zonei) si nenea soferu a luat-o pe Splai. La cat am iesit pe A2? la 6! teoretic dureaza 30 de min traversarea orasului. Pe A2 a mers normal, cine a facut raliu cu autocaru dupa A2? da! nenea soferu! Revenind.... constul unui drum dus-intors CT-Buc este de 100RON(fara reduceri). Recordul scos cu titiul(diesel) pe autostrada este de 6.6%. 6.6*5=33L motorina*3.5RON= 115RON. De ce am merge cu trenul?! Ca pe 4 roti faci 2h si 1/2 daca e trafic pana la A2 sau 2h si atat daca nu e trafic Singurul avantaj al transportului in comun fiind ca te lasa mai in centru, eu am facut calculul pentru a ajunge in marginea Bucurestiului ~zona Dristor -------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 11:11 AM
Post
#5
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Am vrut sa merg cu trenul, desi puteam foarte usor sa merg cu masina. Argumentul in favoarea trenului a fost vremea de iarna. La noi inca e zapada, la munte, unde e cel mai dificil de circulat, e si mai multa zapada. Si gheata. Si nici nu stiam daca nu cumva vom mai prinde o ninsoare pe traseu(nu am avut incredere in prognoza vremii...). Dar daca mergeam cu masina cred ca as fi ajuns cam tot in acelasi timp, poate cu o ora, maxim doua in plus. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 11:15 AM
Post
#6
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Eu calatoresc cu trenul destul de des, tot la doua saptamani Cluj-Oradea dus si intors. Eu sunt multumit de conditii, dar asta depinde si cum iti alegi trenul. Incerc sa evit IC Iasi-Timisoara pentru ca are vagoane vechi si este murdar. Sagetile albastre de IC sau ACC care circula pe ruta Cluj-Timisoara sunt de mult ori pline cu navetisti, mai ales vinerea, este mai neplacut sa stai in picioare decat in trenurile normale si este inconfortabil pentru ca se balanseaza tot timpul, asta din cauza greutatii mici si a sinelor ondulate. Din cand in cand mai circul si cu un tren care vine de la Budapesta, insa nu este cu nimic peste cele romanesti. Cel mai bun este IC Bucuresti-Oradea, are vagoane mai noi de 2000, ofera conditii la nivel de sageata cum ar fi aer conditionat si prize pentru laptop la fiecare rand, dar este mai confortabil pentru ca nu se balanseaza la fel de mult si este mult mai spatios.
In ultimii doi ani am adunat vreo 70 de calatorii cu trenul, adica 10.000 km, si de foarte putine ori a avut intarziere, de obicei ajunge la fix! Pentru mai mult de doua persoane trenul nu mai este rentabil, iesi mult mai ieftin cu masina personala. Nu am incredere in alti soferi asa ca nu merg cu microbuzele. This post has been edited by Seri: Jan 14 2009, 11:16 AM -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Jan 14 2009, 11:19 AM
Post
#7
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Pana in Bucuresti (din Galati) totdeauna am pus benzina de 100 lei (cand costa 3.7 puneam de aceiasi bani) si si niciodata nu m-am intors cu mai putina decat am plecat (destinatia aeroport+1,2 magazine, fara drumuri efective prin oras); ultima data am plecat la 5 dimineata si la 7 si putin eram pe centura (consumul fiind, ce-i drept, mai mare cu 1l).
-------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 11:36 AM
Post
#8
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Pana in Bucuresti (din Galati) totdeauna am pus benzina de 100 lei (cand costa 3.7 puneam de aceiasi bani) si si niciodata nu m-am intors cu mai putina decat am plecat ... Adica....??? Sa stii ca am baut deja doua cafele, dar tot nu pricep... exact. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 11:51 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Cu 100 de lei pui 25-30l de benzina iar Galati - Bucuresti ~250km in functie de traseu. Sunt aceleasi calcule pe care le-a facut si Mike.
Daca ai treaba la aeroport n-are nici un rost sa ajungi tocmai in Gara de Nord, trebuie sa iei metroul pana la Victoriei si express-ul pana la aeroport. Mai pierzi inca o ora. Gara Baneasa sau viitoarea magistrala de metrou pana la aeroport vor fi niste alternative bune pe viitor. This post has been edited by Diesel: Jan 14 2009, 11:52 AM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jan 14 2009, 11:52 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Ultimul drum cu trenul a fost un Pitesti-Timisoara, prin toamna lui 2002...de intors m-am intors cu un camion plin cu mobila unui unchi de-al mamei mele, pe care-l ajutam sa se mute din Timisoara inapoi la Pitesti...mizerie, fum, frig (era prin noiembrie, parca...), intarzieri, zone cu mers ca de melc...singura distractie era sa calculez viteza trenului in functie de numarul de stalpi care treceau prin fata ferestrei intr-un minut...stiu ca am plecat seara tarziu din Pitesti (undeva pe la ora 22-23...) si am ajuns pe la 6 dimineata...
De atunci nu m-am mai deplasat decat auto...indiferent ca am condus eu sau altii, si am folosit destul de des si microbuze, si autobuze...traseul Pitesti-Bucuresti cu microbuzul a fost destul de folosit, iar ca metoda de a scurta intervalul petrecut in traficul capitalei, s-a impus coborarea la primele statii de metrou (in general la Pacii sau Lujerului...), de unde ajungi repede in orice colt al capitalei... -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Jan 14 2009, 11:54 AM
Post
#11
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
Probabil era "mai putina decat inainte de alimentare"
-------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 11:55 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
KLM: au fost vremuri cand benzina era 4.2 lei, calcule asa.... de dimineata
100RON-> pt 4.2RON/L= 24L, pt 3.7RON/L=27L, pt 3.1RON/L=32L Acum... eu inteleg ca tu vrei sa dovedesti ca esti mai eficient decat un prius dar eu cred ca-ti ramanea benzina pentru ca oricum tu din start ai luat un calcul cativa litrii in plus, care au facut diferenta de pret -------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 01:03 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Am mers la cuseta clasa I pana la Satu Mare intr-o delegatie anul trecut la finele lui martie. Scaune comode ca in metrou, mobilier vechi de cel putin 20-25 de ani, toalete mizere si ingramadeala. Am mers vreo 11 ore, iar pretul a fost in jur de 380 RON dus-intors. Din ce mai vad pe la stiri, se pare ca nu s-a schimbat mare lucru. Aceleasi trenuri, aceleasi conditii de 2 lei, toalete infecte, personale fara caldura samd.
-------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 01:12 PM
Post
#14
|
|
PGM-FI Group: Membri Posts: 2.877 Joined: 2-March 07 From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova) Member No.: 100.675 |
ultima oara cu trenul am fost de la bucuresti la pitesti, la ultima intalneala, 6 decembrie accelerat (sageata), conditii civilizate
taicamiu face naveta buc-ploiesti cu trenul, incepand de anul asta. Dupa ~5 ani de naveta cu masina, a trecut la tren. Din punct de vedere al costurilor e tot pe acolo, insa ca timp pierdut diferenta e mare. Din Ploiesti pana pe calea mosilor unde are biroul facea in zilele aglomerate chiar si 3 ore cu masina. Acum face 45 de minute cu trenul si inca 10 min cu metroul . Cei drept la orele de dus-intors sunt trenuri cu vagoane noi, cu AC si prize pentru laptop Cu exceptia zilelor ploioase, foarte geroase sau cand are de alergat in diverse locatii, cand ia masina, in rest merge cu trenul si e foarte multumit -------------------- Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
|
|
|
Jan 14 2009, 02:34 PM
Post
#15
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
KLM: au fost vremuri cand benzina era 4.2 lei, calcule asa.... de dimineata 100RON-> pt 4.2RON/L= 24L, pt 3.7RON/L=27L, pt 3.1RON/L=32L Acum... eu inteleg ca tu vrei sa dovedesti ca esti mai eficient decat un prius dar eu cred ca-ti ramanea benzina pentru ca oricum tu din start ai luat un calcul cativa litrii in plus, care au facut diferenta de pret Da, mike, in perioada aia am platit 4.2 doar la mers in oras (de fapt mergeam mai putin cu o zi de 100 lei<=>~20% mai putin timp), n-am avut noroc de un drum intins . Ideea e ca eu calculez benzina in timpul circulat/100 lei sau plin (200 lei cand plinul costa mai mult) si niciodata dupa numarul de km* consum* cum s-o mai face, deci pe mine 1 drum la Bucuresti ma costa 100 lei indiferent cat e litrul de benzina (intre niste limite) si de cateva ori m-a "costat" 200 lei in plus in buzunar ; habar n-am cat e trenul desi am luat anul trecut bilete pana in Bucuresti dar nu cred sa fie mai rentabil, apoi nici nu poti FUMA (copii, tutunul dauneaza grav sanatatii si calitatii spermei - dar insignifiant fata de gudron, co si codoi). Adica....??? Sa stii ca am baut deja doua cafele, dar tot nu pricep... exact. Vezi nota de mai sus; dupa ce mi-am vazut niste mesaje din ultimul timp e clar ca am nevoie de cateva zile libere deci ma gandesc ca poate problema vine de la mine, nu-ti fa griji si bea mai putina cafea . -------------------- |
|
|
Jan 14 2009, 03:03 PM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 460 Joined: 6-October 07 From: Galati Member No.: 114.960 |
prin 2007 am facut 2 drumuri galati - calafat
acolo unde am avut vagon de clasa I, era curatenie, elegant, fain...dar scaunele incomode. la clasa II, aceeasi mizerie si dezinteres, ca dinainte de '89. -------------------- primul pas catre o masina, incepe cu o Dacie
aventura continua cu SEAT IBIZA 1.4 85Cp |
|
|
Jan 14 2009, 04:35 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Ultima data am mers cu trenul pe 3 ianuarie, cand m-am intors de la Brasov la Timisoara. Am fost cu un acc la clasa a doua. Cam 9 ore am facut (biletul dus-intors a fost cam 95 de lei). In mare: tren jegos, caldura de nu puteai sa stai si zgomot infernal. Cu personalul si acceleratul nu vad avantajul de a merge la clasa I, nu e mare diferenta fata de clasa a doua.
Am mers si cu IC din Timisoara la Bucuresti anul trecut, prin octombrie cred si e mult mai bine. In primul rand este mai confortabil si mai putin zgomotos. Cel mai mult imi place sa merg cu rapidul. Cred ca e cel mai bun compromis intre confort, sileonzitate, spatiu si pret. In privinta intarzierilor, cea mai tare faza am patit-o acum vreo 3 ani, pe 30 decembrie cand veneam la Timisoara. Am luat un "mirobolant" personal pentru ca am zis sa mai stau acasa in Severin inca vreo 3 ore. A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate. Am injurat CFR-ul cum n-am injurat in viata mea Eu inca mai merg cu trenul, mai ales spre Tr Severin pentru ca inca nu am masina si oricum e mai rentabil decat cu autocarul. Cu trenul fac cam 4-4,5 ore si imi place mai mult. Autocarul e putin mai ieftin (35 fata de 40) dar face cel putin 5 ore(ca sa nu zic ce jafuri de autocare adre Drobeta). Asta in cazul fericit in care nu sunt semafoare pe drum. In plus drumul intre Timisoara si Severin e facut praf. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jan 14 2009, 05:04 PM
Post
#18
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
A mers el cum a mers (incet dar sigur) pana la Recas cand s-a oprit. Si a stat... si a stat... si a stat... vreo 2 ore si jumatate. Ghici de ce? -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 14 2009, 05:27 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
2006 noiembrie, sinaia - arad. in general conditii foarte civilizate, nu era mai deloc aglomerat, scaune foarte comfortabile, curatenie foarte rezonabila. preturi decente la cafea si la bere, dar un fum de tigara cumplit in vagonul birt. dar filtrati asta si prin faptul ca nu mai eram obisnuiti demult cu atita fum de tigara. aveau insa scaune de bar (imi plac foarte mult) si puteai sa stai acolo sa te uiti in nestire pe geam si sa-ti depeni amintirile. pe o portiune pe undeva pe linga alba iulia mi-aduc aminte ca a mers foarte incet si a oprit la traversele impare, dar pin la urma a ajuns oarecum la timp. n-aveam o ora fixa asa ca nu ne-a interesat prea tare.
LE: nu mai stiu cit ne-a costat, dar cu tot cu un microbuz pina la budapesta a fost pe undeva pe la o treime din pretul pe care l-am primit de la oricine care s-a oferit sa ne duca cu masina deva - budapesta. si mult-mult-mult mai comod. This post has been edited by 20krpm: Jan 14 2009, 05:29 PM -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jan 14 2009, 05:54 PM
Post
#20
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Daca tot s-a adus in discutie si costurile, pe mine m-a costat 124 lei, bilet dus-intors, cu locuri rezervate si la intoarcere. Daca as fi mers cu masina mea as fi iesit la aceleasi costuri. Daca il luam si pe colegul ToRnada, cu care am plecat incolo, deja costurile ar fi fost la jumatate...
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 05:01 AM |