HOW TO: Cum se incarca sistemul de Aer Conditionat cu refrigerant |
This topic is about HOW TO: Cum se incarca sistemul de Aer Conditionat cu refrigerant, the author, f1anatic, wrote about: Cel putin pe meleagurile acestea, nu e nevoie de o vizita la dealer sau la mecanic pt o simpla reincarcare cu refrigerant in conditiile in care AC mer ... To read more just scroll down
HOW TO: Cum se incarca sistemul de Aer Conditionat cu refrigerant |
Aug 19 2008, 02:40 PM
Post
#1
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Majoritatea masinilor de prin 1994 incoace folosesc refrigerant R-134a care chipurile nu distruge stratul de ozon ca binecunoscutul freon (R-132). Nu stiu daca voi puteti cumpara asa ceva acolo. Dar cel putin in Anglia se poate. Iar sistemele sint standard in industrie. Eu am folosit kitul si pe un Mitsubishi Pajero din 1994 si pe 2 General Motors din 1996, 1999 si chiar pe Subaru meu din 2005. Va trebuie ori: ori Eu am varianta a doua. Un furtun si buteliile le cumpar separat. Buteliile vin pe diferite dimensiuni, de la mai mici la mai mari, unele au un colorant care se vede la UV ca sa depistezi scurgerile, altele au un "sealant" - niscai lipici care astupa scurgerile minore. Aceste butelii contin un singur lichid care este si refrigerant si "ulei" pt compresor. Cantitatea care trebuie sa fie in mod normal in sistemul de clima al masini este mentionat in carte: spre exemplu la Subaru meu trebuie 2 lbs (adica vreo 940 de grame)...adica 2 butelii standard. Eu in vara asta am adaugat dupa 3 ani o butelie de 120 de grame cu "sealant" si am constatat o imbunatatire. 1) Gasesti kitul preferabil cel cu furtun separat pt ca poti incarca ce fel de butelie vrei tu. O butelie pe la noi costa vreo 5 dolari, furtunul vreo 10. Bate la pretz cei 50 de Euro raportati de cineva aici pe forum pt a reincarca cu refrigerant la service. 2) Gasesti low pressure port - conducta de joasa presiune. Este mai groasa si are o supapa acoperita de un capac albastru sau negru, eventual scrie L pe el. Se incarca numai pe la conducta de joasa presiune - ALTFEL exista riscul de explozie (daca incarci pe la supapa de inalta presiune). 3) Retragi acul de la supapa furtunului (supapa este deschisa) 4) Infiletezi butelia sigilata pe capatul potrivit al furtunului. 5) pornesti motroul, dai AC maxim 6) conectezi (avind grija la miini) capatul celalalt al furtunului la supapa de pe conducta de joasa presiune a sistemului de AC de la masina (e un fel de ventil, trebuie tras de inel si impins in jos relativ piuternic) 7) Inchizi supapa furtunului atasat la butelie. Acul va patrunde prin sigiliul butelie (supapa este inchisa) 8) Descchizi supapa furtunului atasat la butelie (supapa este deschisa, furtunul este inca atasat la butelie) 9) Agiti butelia, tinind-o cu capul in jos. Se va raci - indicind faptul ca refrigerantul a trecut din cutie in sistemul masinii 10) cind e gata si incepe sa se incalzeasca (nu va faceti grija, veti simti cum butelia se si incalzeste, se si goleste, iar lichidul nu va patrunde inapoi in butelie) deconectati direct de la supapa de joasa presiune 11) ATENTIE: a NU se supraincarca sistemul 12) Repeat as needed :-) Bai, daca stricati ceva, nu dati vina pe mine ! Daca aveti dubii, mergeti la service ! This post has been edited by f1anatic: Aug 19 2008, 02:41 PM
Attached File(s)
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 19 2008, 02:47 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Spre exemplu:
USA http://www.jcwhitney.com/Recharge-Kits/600002308.jcw UNITED KINGDOM http://www.car-air-conditioning-supplies.c...p?productid=515 Pretzurile variaza si categoric in State e mult mai ieftin. Daca nu ma insel, JC Whitney trimite si peste Ocean. This post has been edited by f1anatic: Aug 19 2008, 02:48 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 19 2008, 06:39 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
prima poza sufera de protectii anti-hotlinking, cred
in rest, multumim de tutorial -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Aug 19 2008, 09:53 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 19 2008, 10:58 PM
Post
#5
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
In Romania, mai spre Moldova asa, tara cu traditie ecologica, intai iti verifica instalatia de pierderi si neetanseitati inainte sa o incarce. Masina care face incarcarea nu merge daca detecteaza pierderi in instalatie (iti scoate tot refrigerantul, face vid in instalatie si daca detecteaza crestere de presiune da alarma).... acolo in America, unde mananca hamburgheri de pinguini probabil ca se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada Hai ca-ti mai dau o bere!!!!!!! scuze, f1 -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Aug 19 2008, 11:19 PM
Post
#6
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
acolo in America, unde mananca hamburgheri de pinguini probabil ca se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada Hamburgheri de penguini nu am halit dar cu carne de strutz DA. Si da, le gasesti si la Walgreens sau Jewel Osco (farmacie sau magazine de haleala) dar si la Walmart sau Target, sau la magazinele auto. DA, le gasesti oriunde si peste tot. Acest refrigerant R-134a este ecologic, de aceea s-a propagat posibilitatea incarcarii de catre proprietar. In ecologomania, in schimb fiecare piulitza trebuie schimbata la dealer sau la service autorizat altfel e vai de capul lu' ala. Mi se pare specula si jaf ! Nu ai nevoie de un PhD in Mecanica pt a urma citiva pasi simpli pentru a economisi zeci de Euro/Dolari. This post has been edited by f1anatic: Aug 19 2008, 11:20 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Aug 19 2008, 11:58 PM
Post
#7
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
off tpic
ei, f1anatic, acuma ma intelegi de ce vreau sa-mi pun bateria pe care o vand cei de la e-learnaid? -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Aug 20 2008, 07:32 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Deci cum a ramas, refrigerantu asta nou omoara pingunii sau nu?
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Aug 30 2008, 09:46 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 140 Joined: 1-October 06 From: Bucuresti Member No.: 88.705 |
felicitari pentru instructiuni
am gasit in romania ceva chestii de genul asta http://www.makt.bizoo.ro/vanzare/cat/10564/Piese+frigorifice si alte informatii aici http://www.sadik.net/nissan/howto/ac_r134.htm intrbae; care e conectorul ptr low presure, ala cu supapa mica (ventilul ala) sau aia mai mare? -------------------- "O, desertaciune a desertaciunilor! Totul este desertaciune si goana dupa vant." Imparatul Solomon
|
|
|
Jul 12 2009, 01:47 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 22-July 08 From: Iasi Member No.: 117.558 |
QUOTE (f1anatic) 2) Gasesti low pressure port - conducta de joasa presiune. Este mai groasa si are o supapa acoperita de un capac albastru sau negru, eventual scrie L pe el. Se incarca numai pe la conducta de joasa presiune - ALTFEL exista riscul de explozie (daca incarci pe la supapa de inalta presiune). Nu se produce nici o explozie, freonul auto r134 nu este inflamabil ca isobutanul R600. Introducind freon pe conducta de refulare ( conducta de inalte ) exista pericolul de a strica compresorul deoarece introduci lichid direct in acesta, determinind blocarea pisotnului acestuia in pelicula de gheata. In plus nu prea poti introduce lichid prin refulare deoarece presiunea lichidului din butelie este de vreo 5-7 bari iar pe refulare e la vreo 15 bari. In acest caz poti face umplerea si pe cupla de inalte (refulare ) daca introduci prin sprituiri gaz din butelie (butelia poate baga gaz sau lichid functie de dorinta). QUOTE (f1anatic) 9) Agiti butelia, tinind-o cu capul in jos. Se va raci - indicind faptul ca refrigerantul a trecut din cutie in sistemul masinii Agitarea este fara rost, ea nu face decit sa creeze presiune in butelie, freonul trecind din stare lichida in stare gazoasa. Acest fenomen este si la deodorantele cosmetice, acestea avind o mica cantitate de freon (isobutan - ecologic si inflamabil) care creeaza presiune mare in deodorant impingind apoi cu putere parfumul la pulverizare. QUOTE (f1anatic) 11) ATENTIE: a NU se supraincarca sistemul Intr-adevar nu e bine de supraincarcat instalatia cu freon deoarece AC-ul nu va mai face racire, lichidul nu va mai putea trece in stare gazoasa, existind pericolul de a strica compresorul. Daca se face o umplere completa a instalatiei cu freon atunci va trebui sa se introduca si ulei pentru compresor (ex: PAG46) deoarece acesta se pierde odata cu freonul (intotdeauna o cantitate mica de ulei circula prin instalatia AC-ului, angrenat de freon. QUOTE (James Kilowatt) se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada Se gasesc freoni de toate tipurile si pe piata romaneasca, de multi ani. Asa cum ai spus tu se face corect o remediere a instalatiei de AC auto si nu numai ci si a instalatiei de aer conditionat casnic. De exemplu in Iasi sint magazine in care se gasesc toate sculele, accesoriile si consumabilele pentru incarcare si diagnoza AC auto. -------------------- Am gasit parbrize pentru toate marcile auto
|
|
|
May 15 2012, 11:29 AM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 15-May 12 Member No.: 138.299 |
Atentie!! ! Masina dumneavoastra nu este nici frigider nici lada frigorifica! Atat Freonul cat si Aparatul de Incarcare sunt Total Diferite!!!
Pentru service-ul instalatiei de freon auto se foloseste un aparat professional , care permite selectarea exacta a tipului de autoturism pe care se face operatiunea de verificare si incarcare freon auto , identificarea eventualelor pierderi , cantitatea de freon necesara functionarii corecte a instalatiei . Procesul de incarcare freon se face doar dupa ce initial instalatia este testata cu un aparat profesional de incarcare freon care initial recupereaza freonul existent , testeaza si curata instalatia , cautand scurgeri de freon auto . Aproape la toate autoturismele 100 lei incarcarea. This post has been edited by Seri: May 15 2012, 11:49 AM |
|
|
May 16 2012, 01:40 PM
Post
#12
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 16-May 12 Member No.: 138.304 |
in iasi este un mic service si nu singurul care are aparatura ca inafara cu refrigerator cu tot tacamul care iti face proba si inainte de incarcare si dupa incarcare si ofera si garantie totul pt doar 80ron asa ca nu merita sa risti sa-ti arunci in aer masina si capu pentru 80 ron,sa umbli cu butelii si alte bombe,Doamne fereste
|
|
|
Jun 22 2012, 11:58 AM
Post
#13
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 8-March 11 Member No.: 131.604 |
exista si la noi in comert asa ceva?
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 01:18 PM |