rolul diferentialelor? |
This topic is about rolul diferentialelor?, the author, Gociu75, wrote about: care este rolul diferentialelor? eu am o idee, dar astept explicatii mai amanuntite ... To read more just scroll down
rolul diferentialelor? |
Jul 20 2004, 10:56 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
eu am o idee, dar astept explicatii mai amanuntite |
|
|
Jul 20 2004, 11:06 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Sa permita rotilor sa se invarta cu viteze diferite, si sa schimbe roata care preia puterea de la motor. Fara diferential autoblocabil intodeauna puterea este preluata de roata care are sarcina mai mica... aia se invarte in gol, iar cealalta sta pe loc. LA Aro diferentialul poate fi blocat ca sa iesi din noroi, insa daca mergi cu el asa pe asfalt paradesti transmisia destul de rapid... rotile trebuie sa fie libere sa aiba viteze diferite in curbe, de exemplu....
Masinile mai destepte sesizeaza o diferenta de viteza prea mare intre roti, si atunci poate bloca diferentialul incat sa le invarta pe amadoua, pana cand dispare patinarea. |
|
|
Jul 21 2004, 08:59 AM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 177 Joined: 1-June 04 From: Galati Member No.: 26.767 |
Ma rog, cam atat stiam si eu
dar vad ca sunt masini si cu cate 3 diferentiale pe punte, alte masini din aceeasi clasa sunt cu diferential sau fara, gen impreza sti(are), evoVIII(n-are) pe puntea fatza. Ma gandeam la explicatii ceva mai de finetze. De ce 3 diferentiale? de ex la unele masini de teren, ce sunt diferentialele cu viscocuplaj? |
|
|
Jul 21 2004, 10:58 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
De obicei diferentialul intermediar e cel cu viscocuplaj. In mod normal puterea e transmisa rotilor din spate, insa in cazul in care acestea patineaza viscocuplajul incepe sa transmita putere pe punte din fata. De obicei puterea transmisa e proportionala cu diferenta de viteza intre rotile din fata si cele din spate.... daca alea din spate nu patineaza, atunci viscocuplajul nu trasmite nimic, ai o masina cu tractiune spate pura. Asta ajuta sa nu soliciti degeaba planetarele, care sunt mult mai sensibile decat cardanele. Masinile de teren despepte au diferential autoblocabil pe cele doua punti, adica forteaza ambele roti sa se invarta cu aceeasi viteza in cazul in care una dintre ele tinde sa patineze. |
|
|
Jul 21 2004, 01:45 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 3rd May 2024 - 03:49 AM |