IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drive Test cu Fiat 500 1,3 multijet 75 cai

This topic is about Drive Test cu Fiat 500 1,3 multijet 75 cai, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Drive Test cu Fiat 500 1,3 multijet 75 cai, O mașină pozitivă!
adi.mitrea
post Jul 28 2008, 10:01 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



După ce m-am dat preț de două zile cu Fiat 500, am început să gândesc ca o femeie.

„La ce bună o mașină mare când asta face fix același lucru? De ce să-mi cumpăr o compactă când în București abia găsești loc de parcare pentru jumătate de mașină? De ce să-mi cumpăr ceva mare pentru confort și dorări când le pot avea pe toate într-o caroserie mai mică?”

Cam așa ceva mi-a trecut prin cap.

Evident, în primii kilometri prin București stăteam timid și nu încercam nicio manevră mai îndrăznează pe străzi înguste, obișnuit cu Astra din semnătură (care oricum nu e o mașină mare). Într-un final mi-am zis „conduc totuși o mașină mică, ia să văd la ce e bună!”.

Și s-a dovedit a fi excelentă. Loc de parcare unde nu gândești, super manevrabilă, mai e cazul să zic și de consum? Media pe 500 de kilometri parcurși a fost de 5,7 litri %, în condițiile în care mai mult de 300 km i-am parcurs prin București.

Pe lângă aglomerație, în oraș acumulezi stres, mult stres. Ei bine, atmosfera marinărească cu bleumarine și crem de la interiorul lui 500 m-au trimis cu gândul la apă, mare, distracție și evadare. De asta l-aș caracteriza pe 500-le testat ca fiind „o mașină pozitivă”. Pur și simplu te face să zâmbești de când o vezi în parcare, pentru că știi că este al tău și știi că reprezintă altceva în peisajului automobilistic trist din metropolă.

La volan se continuă distracția pentru că sistemul audio Interscope (de care n-am mai auzit până la experiența cu 500) este excelent, nu distorsionează deloc și te face să uiți că unele plastice din interior puteau fi mai plăcute la atingere. Pe de altă parte servodirecția poate deveni foarte moale după ce apeși butonul CITY din bord, parcările devenind o joacă de copil. Scrumiera era de fapt un „tun” odorizant cu arome (e vorba de un cilindru din plastic care intră în suportul de scrumieră și care se alimentează la bricheta mașinii și care răspândește în habitaclu orice aromă vrea posesorul, din cele trei disponibile).

Pentru oraș și pentru deplasări scurte în afara lui motorul de 1,3 litri este nesperat de vioi, mașina având totuși o tonă și un pic. În extraurban și mai ales pe curbe și drumuri mai proaste la volanul lui Fiat 500 parcă ai conduce două mașini diferite. Să explic un pic. De la jumătate spre față simți în volan o mașină robustă, lipită de asfalt, confortabilă, fermă, precisă și sigură. Contrar acestei senzații, spatele mașinii pare ușor, nesigur și țopăitor. Probabil că soluția ar fi să iei cu tine doi prieteni pe care să-i pui în spate.

Evident, diferențele astea se simt la un condus mai agresiv, dar odată obișnuit cu limitele mașinii senzațiile contrare dispar.

Lăsând la o parte aspectele practice, Fiat 500 NU este o mașină pentru oricine. Practic, reeditarea din 2007 a legendei Fiat 500 a anilor ’60 a căscat un hău imens între ce însemna 500 acum 50 de ani și ce înseamnă acum.

ABS, ESP, multe airbag-uri, instalație audio cu subwoofer, servodirecție, finisaje excelente, jante de aliaj, trapă cât tot plafonul mașinii, climatronic și prețul de 16.000 euro DDP (pe care nu și-l pot permite prea mulți)... sunt elemente care arată clar diferențele dintre 500-le contemporan și clasicul 500 - acesta din urmă fiind o mașină care viza cumpărătorii de scutere și de motociclete, adică cam ce înseamnă Tata Nano pentru India în ziua de azi.
Attached File(s)
Attached File  Fiat_500_01.JPG ( 313.68K ) Number of downloads: 18
Attached File  Fiat_500_02.JPG ( 253.32K ) Number of downloads: 27
Attached File  Fiat_500_03.JPG ( 278.74K ) Number of downloads: 12
Attached File  Fiat_500_04.JPG ( 258.65K ) Number of downloads: 25
Attached File  Fiat_500_05.JPG ( 259.52K ) Number of downloads: 21
Attached File  Fiat_500_06.JPG ( 176.19K ) Number of downloads: 9
Attached File  Fiat_500_07.JPG ( 276.44K ) Number of downloads: 7
Attached File  Fiat_500_08.JPG ( 251.86K ) Number of downloads: 8
Attached File  Fiat_500_09.JPG ( 220K ) Number of downloads: 10
Attached File  Fiat_500_10.JPG ( 1.37MB ) Number of downloads: 13
Attached File  Fiat_500_11.JPG ( 240.4K ) Number of downloads: 10
 


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 06:32 PM