IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Un week-end cu Kyron

This topic is about Un week-end cu Kyron, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Un week-end cu Kyron, Sau cum sa-ti schimbi o parere
guerilla
post Jun 20 2008, 12:19 AM
Post #1


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



Cand am luat SsangYong-ul pentru un week-end am plecat cu gandul ca voi avea parte de cateva zile in compania unei masini urate, fade, fara nimic special in afara de design-ul controversat si brandul cvasi necunoscut. Rezultatul dupa 3 zile: WOW.

Dar sa o iau cu inceputul. Vineri am ridicat Kyron-ul de la echipa Autoitalia in cadrul programului Mirabilis Media/Autoitalia: SsangYong pe bloguri. De cum am intrat in masina am fost impresionat de calitatea finisarii. Sunt multi producatori de renume care ar trebui sa ia lectii de la coreeni despre cum se face o aliniere la imbinare. Materialele folosite mai mult decat decente: tapiserie piele, plastic ca pe vremuri si nu cutie de tic-tac ecologic, butoane din plastic placut la atingere, covorase tip mocheta si nu cauciuc, toate iti creeaza o placuta impresie la bordul Kyronului.
Bun, am luat masina cu promisiunea ca o voi aduce luni (la acel moment ma gandeam ca parca vad ca o aduc sambata si imi recuperez rolla din parcarea lor). Kilometri de parcurs: la limita bunului simt, 1000 va sunt suficienti?! Drumul 1mai - pta muncii a decurs neasteptat de bine. Motorul si cutia fac o pereche fantastica. Ai la dispozitie un 2.7xdi cu o tiptronic in 5 trepte, comenzi pe volan sau tip joystick pentru modul manual. Vizibilitatea nu e atat de buna insa. Oglinzile laterale ar putea fi un pic mai mari, oglinda interioara e de multe ori inutila (luneta spate e foarte mica). In fata, montantul stanga ar putea creea ceva probleme persoanelor mai scunde. Volanul nu se regleaza decat pe inaltime, dar scaunul cu reglaje electrice (memoreaza setarile pt sofer) e suficient ca sa inlature acest neajuns. Viata in oras, cum spuneam, nu e atat de rea pe cat ar pare pentru o masina de gabaritul asta. Volanul e foarte usor de controlat, suspensia filtreaza toate gropile din bulevarde iar bordurile lui videanu se pot traversa fara nici cea mai mica problema. Daca vrei sa te dai la semafor, uita-te la masini ce scot 10s/suta si nu iesi rau.

Dar cum sloganul e: "nascut pentru offroad, dotat pentru oras", trebuia sa duc masina in offroad. Vineri am luat calea autostrazii A1. Cruise control cap compas Pitesti si ii dam drumul. La 140 si peste nu se aude nimic la ruliu. Insa, la depasiri, in primii kilometri nu poti sa nu remarci senzatia de velier. Dar lucrul asta te deranjeaza, dupa cum am vazut eu, doar in primele momente, cand nu ai incredere in masina, fiind la inceput. Dupa cateva sute de km te obisnuiesti si nici nu mai bagi de seama, o sa vedeti si voi. Un viraj luat incet in prima zi se transforma usor dupa cateva sute de km intr-unul mult mai abordabil. Puterea obisnuintei poate.

Sambata am scos-o pe dealuri. Ce trebuie sa fie DJ73 - drum judetean da?! -; e momentan un drum pe care se incumeta doar tractoarele in zilele ploioase. Ce poate fi mai frumos decat sa vezi o masina in elementul sau. Pe sleauri si pietre, directia a devenit deodata perfecta. Cuplat in modul 4L e o placere sa conduci Kyronul. Coborarea unei pante in reductor face inutila folosirea HDC, dar e bine ca exista in echipare. Cam multe venite la pachet nu?! E foarte fain cand lasi prioritate la trecerea pe un podet, ca tu ai cu ce sa treci pe langa pod thumbsup.gif Cuplezi in modul 4x4 si treci fara probleme. A, sa nu uitati sa inchideti geamurile drive.gif
Gumele ar fi putut fi macar AT-uri pentru un plus de fun in teren dar nici cele stock nu sunt de lepadat. Sunt bune sa mergi pe iarba uda sau sa faci slalom prin padure. La fel ar fi fost util un bec de avertizare lichid de spalare parbriz. E neplacut sa ramai fara cand ti-e de mai mare nevoia .

Sa vorbim despre spatiu. Bai e mare. E a dracu de mare. Ai loc berechet pentru 5 oameni, chiar 6 si o coasa whistling.gif cand e nevoie. Portbagajul e spatiul ideal pentru un copil, asa cum a raspuns un viitor scolar la intrebarea ce iti place la masina asta: "portbagajul, pentru ca am loc sa ma joc in el cat vreau" No comment.
Linia audio e ok. Spatiile de depozitare ar putea fi mai multe. Spre exemplu spatiul din usi, cele pt mape, sunt mai mult de decor. Ar fi fost util o zona in care sa poti parca niste sticle de 1L macar, ca masina se comporta prea bine ca sa o folosesti doar pe distante scurte. Daca ai si o familie mai mare, un spatiu pt sticle de 2L ar fi fost indicat. Cotiera centrala, mare cat o zi de post, poate inmagazina cu succes documente, chei si telefoane. La nevoie exista un spatiu intre climatizare si cd-player care poate parca niste chestii folositoare. La fel si cel de sub climatizare unde pot sta la indemana telefoane si tigari.

O chestie foarte simpatica e suportul pentru pahare din fata. E pe sistem pop-up. Trebuie sa-l testati. E foarte foarte fain. Scrumiera e tip "ia-ma nene" de o poti plimba intre pasageri. In spate exista suport de pahare montat in cotiera centrala. Exista si cotiera spate dar ea are doar rolul de sprijin/perna pt cei din randul doi.
Soarele puternic face ilizibil afisajul de la audio sau climatizare. Noaptea, lumina de la bord e inexistenta pe comutatoarele de schimbare mod tractiune, reglaj faruri sau incalzire scaune - ar fi fost bune niste leduri acolo.

Dar totul vine cu un pret nu? Iar Kyron are un raport echipare/pret excelent. Nu debordeaza cu gadgeturi inutile, dar are tot ce e stric necesar. Are aer conditionat, incalzire in scaune, reglaj lombar, geamuri electrice, scaune confortabile, cruise control, motor excelent si o cutie de viteze ca cireasa de pe tort. E SUV-ul perfect? Nu. Cel putin din doua motive: nu e alb si nu e scump. Deci pica din lista shoperilor de bulevard. Sau al celor neinformati. Nu stiu a cui e vina pentru care lumea nu stie despre marca asta. Pana acum.
E pacat. Si eu am avut ganduri sumbre despre aceasta masina. Testati-o si voi, mai ales daca sunteti in cautarea unui SUV de 30k euro. E o alegere pe care o recomand mai ales celor ce stiu ca un SUV nu e o racheta sa se lanseze cu viteze mari (desi si Kyron poate cu usurinta asta) si sa scoata timp de raliu pe drumuri virajate ci se asteapta sa ii poata duce la casa de vacanta de pe deal sau plaja, sa aiba un motor cu rezerve de putere pentru depasiri sau tractari de barci/rulote, o cutie de viteze mai mult decat buna (am mai zis asta nu?, sorry nu pot sa nu o laud) un consum decent (undeva la 9-10l/100km mediu), spatiu pentru toata familia si bagajele aferente, distractia de pe coclauri si banii ramasi in buzunar ca sa iesi cu ea in vacanta.

M-am luat cu lucrurile bune si am uitat de cele cu adevarat bune. Poti obtine un discount de 18% dar o sa revin maine cu detalii. Ne auzim curand.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 12:15 PM