IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Un week-end cu Kyron

This topic is about Un week-end cu Kyron, the author, guerilla, wrote about: Cand am luat SsangYong-ul pentru un week-end am plecat cu gandul ca voi avea parte de cateva zile in compania unei masini urate, fade, fara nimic spec ... To read more just scroll down

> Un week-end cu Kyron, Sau cum sa-ti schimbi o parere
guerilla
post Jun 20 2008, 12:19 AM
Post #1


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



Cand am luat SsangYong-ul pentru un week-end am plecat cu gandul ca voi avea parte de cateva zile in compania unei masini urate, fade, fara nimic special in afara de design-ul controversat si brandul cvasi necunoscut. Rezultatul dupa 3 zile: WOW.

Dar sa o iau cu inceputul. Vineri am ridicat Kyron-ul de la echipa Autoitalia in cadrul programului Mirabilis Media/Autoitalia: SsangYong pe bloguri. De cum am intrat in masina am fost impresionat de calitatea finisarii. Sunt multi producatori de renume care ar trebui sa ia lectii de la coreeni despre cum se face o aliniere la imbinare. Materialele folosite mai mult decat decente: tapiserie piele, plastic ca pe vremuri si nu cutie de tic-tac ecologic, butoane din plastic placut la atingere, covorase tip mocheta si nu cauciuc, toate iti creeaza o placuta impresie la bordul Kyronului.
Bun, am luat masina cu promisiunea ca o voi aduce luni (la acel moment ma gandeam ca parca vad ca o aduc sambata si imi recuperez rolla din parcarea lor). Kilometri de parcurs: la limita bunului simt, 1000 va sunt suficienti?! Drumul 1mai - pta muncii a decurs neasteptat de bine. Motorul si cutia fac o pereche fantastica. Ai la dispozitie un 2.7xdi cu o tiptronic in 5 trepte, comenzi pe volan sau tip joystick pentru modul manual. Vizibilitatea nu e atat de buna insa. Oglinzile laterale ar putea fi un pic mai mari, oglinda interioara e de multe ori inutila (luneta spate e foarte mica). In fata, montantul stanga ar putea creea ceva probleme persoanelor mai scunde. Volanul nu se regleaza decat pe inaltime, dar scaunul cu reglaje electrice (memoreaza setarile pt sofer) e suficient ca sa inlature acest neajuns. Viata in oras, cum spuneam, nu e atat de rea pe cat ar pare pentru o masina de gabaritul asta. Volanul e foarte usor de controlat, suspensia filtreaza toate gropile din bulevarde iar bordurile lui videanu se pot traversa fara nici cea mai mica problema. Daca vrei sa te dai la semafor, uita-te la masini ce scot 10s/suta si nu iesi rau.

Dar cum sloganul e: "nascut pentru offroad, dotat pentru oras", trebuia sa duc masina in offroad. Vineri am luat calea autostrazii A1. Cruise control cap compas Pitesti si ii dam drumul. La 140 si peste nu se aude nimic la ruliu. Insa, la depasiri, in primii kilometri nu poti sa nu remarci senzatia de velier. Dar lucrul asta te deranjeaza, dupa cum am vazut eu, doar in primele momente, cand nu ai incredere in masina, fiind la inceput. Dupa cateva sute de km te obisnuiesti si nici nu mai bagi de seama, o sa vedeti si voi. Un viraj luat incet in prima zi se transforma usor dupa cateva sute de km intr-unul mult mai abordabil. Puterea obisnuintei poate.

Sambata am scos-o pe dealuri. Ce trebuie sa fie DJ73 - drum judetean da?! -; e momentan un drum pe care se incumeta doar tractoarele in zilele ploioase. Ce poate fi mai frumos decat sa vezi o masina in elementul sau. Pe sleauri si pietre, directia a devenit deodata perfecta. Cuplat in modul 4L e o placere sa conduci Kyronul. Coborarea unei pante in reductor face inutila folosirea HDC, dar e bine ca exista in echipare. Cam multe venite la pachet nu?! E foarte fain cand lasi prioritate la trecerea pe un podet, ca tu ai cu ce sa treci pe langa pod thumbsup.gif Cuplezi in modul 4x4 si treci fara probleme. A, sa nu uitati sa inchideti geamurile drive.gif
Gumele ar fi putut fi macar AT-uri pentru un plus de fun in teren dar nici cele stock nu sunt de lepadat. Sunt bune sa mergi pe iarba uda sau sa faci slalom prin padure. La fel ar fi fost util un bec de avertizare lichid de spalare parbriz. E neplacut sa ramai fara cand ti-e de mai mare nevoia .

Sa vorbim despre spatiu. Bai e mare. E a dracu de mare. Ai loc berechet pentru 5 oameni, chiar 6 si o coasa whistling.gif cand e nevoie. Portbagajul e spatiul ideal pentru un copil, asa cum a raspuns un viitor scolar la intrebarea ce iti place la masina asta: "portbagajul, pentru ca am loc sa ma joc in el cat vreau" No comment.
Linia audio e ok. Spatiile de depozitare ar putea fi mai multe. Spre exemplu spatiul din usi, cele pt mape, sunt mai mult de decor. Ar fi fost util o zona in care sa poti parca niste sticle de 1L macar, ca masina se comporta prea bine ca sa o folosesti doar pe distante scurte. Daca ai si o familie mai mare, un spatiu pt sticle de 2L ar fi fost indicat. Cotiera centrala, mare cat o zi de post, poate inmagazina cu succes documente, chei si telefoane. La nevoie exista un spatiu intre climatizare si cd-player care poate parca niste chestii folositoare. La fel si cel de sub climatizare unde pot sta la indemana telefoane si tigari.

O chestie foarte simpatica e suportul pentru pahare din fata. E pe sistem pop-up. Trebuie sa-l testati. E foarte foarte fain. Scrumiera e tip "ia-ma nene" de o poti plimba intre pasageri. In spate exista suport de pahare montat in cotiera centrala. Exista si cotiera spate dar ea are doar rolul de sprijin/perna pt cei din randul doi.
Soarele puternic face ilizibil afisajul de la audio sau climatizare. Noaptea, lumina de la bord e inexistenta pe comutatoarele de schimbare mod tractiune, reglaj faruri sau incalzire scaune - ar fi fost bune niste leduri acolo.

Dar totul vine cu un pret nu? Iar Kyron are un raport echipare/pret excelent. Nu debordeaza cu gadgeturi inutile, dar are tot ce e stric necesar. Are aer conditionat, incalzire in scaune, reglaj lombar, geamuri electrice, scaune confortabile, cruise control, motor excelent si o cutie de viteze ca cireasa de pe tort. E SUV-ul perfect? Nu. Cel putin din doua motive: nu e alb si nu e scump. Deci pica din lista shoperilor de bulevard. Sau al celor neinformati. Nu stiu a cui e vina pentru care lumea nu stie despre marca asta. Pana acum.
E pacat. Si eu am avut ganduri sumbre despre aceasta masina. Testati-o si voi, mai ales daca sunteti in cautarea unui SUV de 30k euro. E o alegere pe care o recomand mai ales celor ce stiu ca un SUV nu e o racheta sa se lanseze cu viteze mari (desi si Kyron poate cu usurinta asta) si sa scoata timp de raliu pe drumuri virajate ci se asteapta sa ii poata duce la casa de vacanta de pe deal sau plaja, sa aiba un motor cu rezerve de putere pentru depasiri sau tractari de barci/rulote, o cutie de viteze mai mult decat buna (am mai zis asta nu?, sorry nu pot sa nu o laud) un consum decent (undeva la 9-10l/100km mediu), spatiu pentru toata familia si bagajele aferente, distractia de pe coclauri si banii ramasi in buzunar ca sa iesi cu ea in vacanta.

M-am luat cu lucrurile bune si am uitat de cele cu adevarat bune. Poti obtine un discount de 18% dar o sa revin maine cu detalii. Ne auzim curand.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies (1 - 7)
Xalanx
post Jun 20 2008, 10:29 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.008
Joined: 8-May 05
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 46.233



La mine la tara s-a intamplat drive-test-ul si trebuie sa fac niste clarificari. Drumul asa-zis judetean este acoperit cu un noroi extrem de lipicios, dat fiind ca solul din toata regiunea este in proportie de 90% o huma putin permeabila care devine clei cand ploua. In asa fel incat e capabila sa te descalte, atat de tare se lipeste.
Kyron-ul a facut fata mult peste asteptarile mele. Eu cunosc zona foarte bine si fac offroad vrand-nevrand cu tractorul pe-acolo.
In conditiile in care plouase mult si drumul era plin de sleauri care nu puteau fi incalecate, balti de noroi, pietre lucioase de rau si crengi, masina s-a descurcat absolut exemplar. Singurul punct slab au fost cauciucurile, niste at-uri ar fi mers mult mai bine. Dar sistemul 4x4 e de laudat. Chiar daca alunecau rotile din fata sau din spate continua sa inainteze fara probleme. In urcare. Constant. Fara nici o senzatie ca gata, se opreste, s-a terminat.
Mi-ar fi placut un unghi de atac ceva mai mare, dar asta e, nu le poti avea pe toate. Una peste alta, nu mi-ar fi rusine cu masina asta. Chiar deloc.
Eu sunt unul dintre cei care s-ar fi uitat stramb de tot la un SSangyong, oricare ar fi fost el. Dar mostenirea Mercedes (motor + cutie), capabilitatea offroad excelenta si interiorul spatios, dotat si extrem de bine lucrat m-au facut sa-mi schimb parerea drastic. In banii astia sunt ferm convins ca nu exista nimic altceva care sa poate oferi combinatiile de mai sus.


--------------------
On my way for a Nissan
____________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jul 3 2008, 02:09 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Și eu am testat Kyron, cu ceva timp înaintea ta, dar încă nu am postat.

Impresiile sunt în mare aceleași, dar o se le răspic dieseară. Am făcut și poze prin noroaie. De fapt eu m-am amuzat la volan, iar prietena a făcut poze. Din păcate am și stropit-o la un moment dat, când am trecut cu 60 km/h printr-o baltă. Zoom 10x nu a fost suficient.

Ne auzim pe seară thumbsup.gif


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jul 4 2008, 10:37 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Nu mi-am dat seama că nu am fotografiile pe calculatorul de acasă, așa că iată-le acum.

Prima este cea cu sistemul pop-out al suportului de pahare. Partea mai ridicată se învârte în jurul "catargului" și poate fi împinsă în locașul din cotieră, rămânând astfel un singur suport pentru pahar.

Kyron nu este la fel de urât ca celelalte SsangYong-uri. Adică nu aduce a Rodius. După ce am fotografiat mașina și acum, după ce am dat resize la poze, aș zice că are un design chiar reușit. Oricum, la o așa mașină nu te îndrăgostești de look, ci de ce poate să facă și de felul în care te duce la destinații la care nu ai ajunge cu o mașină de clasă inferioară.

Nu sunt de acord să-l numesc SUV pe Kyron, din cauza structurii. E construit pe șasiu, are reductor, deci poate fi trecut în categoria offroader. Oricum, așa sunt făcute toate SsangYong-urile. Primele pe structură monococ vor fi constuite abia din 2010 sau 2011.

Că tot vorbeam de reductor, nu m-a convins foarte tare, în sensul că nu se simte diferența așa cum m-aș fi așteptat (de exemplu la Hover Cuv chiar se simțea). În rest, mecanic mașina este bine făcută și durabilă. Un argument ar fi că cea testată de mine avea circa 30.000 de km la bord, în condițiile în care majoritatea mașinilor de drive test iau calea vânzării pe la maxim 15.000 km.

Faptul că era destul de rulată, în condiții de drive test, s-a simțit prin greierașii din interior proveniți exclusiv de la bancheta din spate și de la haion. În rest, o calitate a fabricației excelentă pentru 30.000 de euro.

Motorul și cutia merită toate laudele pomenite de querilla. Oricum acestea două sunt de inspirație Mercedes-Benz (un lucru bun aș spune).

Restul impresiilor sunt inutile, querilla a spus tot și împărtășesc aceleași păreri.

Oricum, decât un SUV compact sau un crossover care bate spre 30.000 de euro DDP, mai bine un SSangYong. Senzațiile pe coclauri și privirile oamenilor sunt garantate!
Attached File(s)
Attached File  SsangYong_Kyron_11.JPG ( 393.32K ) Number of downloads: 69
Attached File  SsangYong_Kyron_01.JPG ( 438.31K ) Number of downloads: 59
Attached File  SsangYong_Kyron_02.JPG ( 462.9K ) Number of downloads: 55
Attached File  SsangYong_Kyron_03.JPG ( 468.18K ) Number of downloads: 57
Attached File  SsangYong_Kyron_04.JPG ( 487.72K ) Number of downloads: 43
Attached File  SsangYong_Kyron_05.JPG ( 448.95K ) Number of downloads: 49
Attached File  SsangYong_Kyron_06.JPG ( 445.17K ) Number of downloads: 48
Attached File  SsangYong_Kyron_07.JPG ( 503.7K ) Number of downloads: 46
Attached File  SsangYong_Kyron_08.JPG ( 261.83K ) Number of downloads: 49
Attached File  SsangYong_Kyron_09.JPG ( 449.61K ) Number of downloads: 43
Attached File  SsangYong_Kyron_10.JPG ( 428.2K ) Number of downloads: 52
 


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rexkroki
post Jul 8 2008, 02:03 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 160
Joined: 2-April 08
From: 46°57? N 7°27? E
Member No.: 116.832



felicitari pentru "expeditie" ! yes.gif

Frumose poze, unde au fost facute?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jul 8 2008, 02:53 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



L-am scos la plimbare pe Transfăgărășan.

De la Vidraru unde se bifurcă drumul (în dreapta e șoseaua de pe baraj, iar în stanga un tunel neasfaltat), am făcut stânga și am mers mai bine de 25 de kilometri pe un drum forestier (acolo am făcut o mare parte dintre poze) până ce acesta reintră în Transfăgărășan.

Pozele cu zăpada aia mare sunt făcute unde Transfăgărășanul se înfundă din cauza zăpezii.


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Aug 4 2008, 10:12 AM
Post #7


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



adi mitrea: tu sigur nu ai incasat un comision pt acest articol postat aici?
prea vorbesti cu poatosul specific celor de la protv.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Aug 5 2008, 09:24 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



rolleyes.gif Glumeti sper!

Mă așteptam să spui că querilla a încasat "comision", dar nah, el (masini.ro) chiar a încasat. whistling.gif

Concluzia e simplă: Mașina a fost peste așteptări și atât.

Nu crezi, testeaz-o! thumbsup.gif


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 11:37 PM