Turbo suflanta, Curatare turbosuflanta |
This topic is about Turbo suflanta, the author, cristina.boros, wrote about: Buna Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului ... To read more just scroll down
Turbo suflanta, Curatare turbosuflanta |
Mar 25 2008, 09:34 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 28-February 08 Member No.: 116.511 |
Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului a cazut brusc, cu acceleratia calcata la maxim ..... mai nimic. Am sunat un mecanic care mi-a spus ca daca, dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou, masina isi revine e turbosuflanta si ca trebuie curatata. Asa a si fost. Acuma, intrebarile mele sunt: 1. A mai patit cineva asa ceva? Cum s-a rezolvat? Mecanicul mi-a spus ca exista sanse ca dupa ce o duc la curatat sa nu mai functioneze deloc Una noua costa 1000 euro si parca second nu prea avem curaj sa luam.... 2. Stie cineva un mecanic bun in zona Mures - Cluj? Multumesc mult in avans Cristina |
|
|
Mar 25 2008, 04:52 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 20-January 07 From: Galati (Galati) Member No.: 97.285 |
Nu te lua dupa mecanici....ce e drept prima metoda de a rezolva problema e sa cureti turbina...problema e des intalnita si se numeste limp mode mai poate fi actuatorul, Maf , si alte posibilitati cel mai bine e de pus masina pe tester...
-------------------- VW GOLF IV 1,9 TDI 90cp
ex:Kia Capital 1,5i 75cp |
|
|
Mar 25 2008, 05:13 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 28-February 08 Member No.: 116.511 |
Nu te lua dupa mecanici....ce e drept prima metoda de a rezolva problema e sa cureti turbina...problema e des intalnita si se numeste limp mode mai poate fi actuatorul, Maf , si alte posibilitati cel mai bine e de pus masina pe tester... Mersi mult de raspuns. Din pacate azi am aflat ca problema s-a mai prezentat si acum cateva saptamani si din nou dupa oprirea motorului si pornirea la cateva secunde, masina si-a revenit. Masina a fost pusa pe tester saptamana trecuta si totul a iesit ok, de-asta am crezut ca putem pleca linistiti cu ea.... |
|
|
Mar 25 2008, 05:20 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Recomandare ptr Romania schimbati filtrul de aer mult mai devreme decat este specificat,la 5 mii de km. In acest fel protejati debitmetru, turbina etc -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Apr 1 2008, 08:24 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 153 Joined: 19-February 08 Member No.: 116.429 |
pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode. -------------------- Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
|
|
|
Apr 18 2008, 06:04 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 522 Joined: 4-March 03 From: Bistrita (Bistrita) Member No.: 9.856 |
foarte putini 'meseriasi' fac teste in mers. la reprezentante, as baga mana in foc ca niciunul.
iar o turbina nu mai costa de mult 1000 de euro. la reprezentanta, da, poate si mai mult. -------------------- VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp |
|
|
Apr 18 2008, 08:06 AM
Post
#7
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 28-February 08 Member No.: 116.511 |
iulian, nu sunt deacord cu tine. pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode. Nu au facut test in mers... Imi spuneti ce ar presupune un asemenea test? Iar la tester, dupa cum am mai spus, nu a iesit nimic Sa speram ca dupa curatare e asa cum zici tu si mai merge 100000 This post has been edited by cristina.boros: Apr 18 2008, 08:07 AM |
|
|
Apr 18 2008, 09:27 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 153 Joined: 19-February 08 Member No.: 116.429 |
logul se face astfel:
se selecteaza grupurile 3, 10, 11 ... termperatura motorului sa fie 80-100 grade C, in treapta a 3-a de viteze de la 1500 incepi logul pana la 3500 (de la 1500 cu pedala apasata la maxim pana la 3500) dupa care poti opri logul. -------------------- Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
|
|
|
Apr 20 2008, 10:20 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 522 Joined: 4-March 03 From: Bistrita (Bistrita) Member No.: 9.856 |
log care se face prin intermediul programului VAG COM.
colegu cucuci a uitat se mentioneze. -------------------- VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp |
|
|
May 19 2008, 03:41 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 14 Joined: 22-April 08 Member No.: 116.960 |
Dute sa-ti curete turbina.Am patit exact asa ceva la Passat am curatat turbine si zici ca e noua.Se depun tot felul de prostii de la motorina noastra de calitate si mersul subturat
|
|
|
Jun 23 2008, 12:26 PM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 23-June 08 Member No.: 117.361 |
Salutare !
Am un Passat 1,9 TDI si am aceeasi problema .De 10 luni ma chinui si nu ai dau de cap.Primul lucru am schimbat presostatul de la aer caci mi s-a spus ca e defect .L-am schimbat ,a mers doua zile si iar ...la demaraj brusc (kick down) motorul se plafoneaza.Adica apare eroarea in calculator si nu mai supra alimenteaza turbina.Mi s-a sps ca trebuie curatata turbina.Am curatat-o si pe asta.Alti bani alta distractie.Cam intr-o luna defectul iar apare.Verifica furtunasele de presiune de la turbina si ajungem la conclusia ca turbina trebuie curatata iar(poate nu s-a curatat bine prima data).Acum au adus un spray special de curatat turbina.Merge o luna si iar apare defectul.merg la alt service care imi spune ca defecta e electrovalvula de vacum EPR.O schimb si pe asta.Intr-un fel acum merge,daca nu o bruschez si acelerez treptat(am cutie automata),dar daca acelerez brusc fenomenul apare iar.Eu de meserie sunt mecanic motoare navale.Poate nu au nimic in comun cu masinile dar:parerea mea este ca nu avem inca meseriasi in Romania. Nu stiu cui sa ma mai adresez.As cumpara o turbina noua dar mi s-a spus ca e foarte buna turbina,rotorul nu are joc. Cred ca acuatorul e totusi problema.,valva pneumatica care actioneaza mecanic turbina.Probabil la presune mare ,daca are vreo fisura membrana aceasta nu mai actioneaza in parametri de timp turbina si da eroare in calculator.Sau se mai poate sa se fi dereglat reglajul de pe tija de la acuator(asta in timp) si meseriasii nostri nu se pricep la asemenea reglaje.Ei propun o turbina noua.(asta vine cu tot cu acuator care e reglat pe turbina). Deci poate stiti voi cum ma puteti ajuta,caci tin prea mult la masinuta asta si nu as vrea sa o vand. Multumesc anticipat ! |
|
|
Jun 23 2008, 05:54 PM
Post
#12
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 17-June 08 From: Mioveni- Arges Member No.: 117.324 |
Problema aceasta a avut-o fratele meu la Golf IV TDI 110 cp. A inceput cu aceleasi simptome, s-a dus cu ea la reprezentanta Skoda la Pitesti, unde i-au spus cã trebuie schimbatã, dupã ce i-au pus testerul pe masina. A ingitit in sec, a scos 1000 si cativa euro din buzunar, i-au montat o turbosuflanta nouã, originala "Made in Romania", iar la 3 zile dupa isprava asta masina avea aceleasi simptome.
Sa cada pe jos si mai multe nu! S-a dus la reprezentanta intai cu duhul blandeþii, i-au mai surubarit ceva pe acolo, i-au pus din nou testerul pe masina si l-au convins ca nu turbina este de vina. -------------------- ex-VW Golf I 1,6 GTI 110 cp
ex-VW Golf II 1,6 D ex-VW Golf IV Variant 1,9 SDI actual Nissan Terrano II(un off-road de excepþie) |
|
|
Jun 23 2008, 06:20 PM
Post
#13
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 17-June 08 From: Mioveni- Arges Member No.: 117.324 |
Buna Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului a cazut brusc, cu acceleratia calcata la maxim ..... mai nimic. Am sunat un mecanic care mi-a spus ca daca, dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou, masina isi revine e turbosuflanta si ca trebuie curatata. Asa a si fost. Acuma, intrebarile mele sunt: 1. A mai patit cineva asa ceva? Cum s-a rezolvat? Mecanicul mi-a spus ca exista sanse ca dupa ce o duc la curatat sa nu mai functioneze deloc Una noua costa 1000 euro si parca second nu prea avem curaj sa luam.... 2. Stie cineva un mecanic bun in zona Mures - Cluj? Multumesc mult in avans Cristina Problema aceasta a avut-o fratele meu la Golf IV TDI 110 cp. A inceput cu aceleasi simptome, s-a dus cu ea la reprezentanta Skoda la Pitesti, unde i-au spus cã trebuie schimbatã, dupã ce i-au pus testerul pe masina. A ingitit in sec, a scos 1000 si cativa euro din buzunar + turbosuflanta veche, i-au montat o turbosuflanta nouã, originala "Made in Romania", iar la 3 zile dupa isprava asta, masina avea aceleasi simptome. Sa cada pe jos si mai multe nu! S-a dus la reprezentanta intai cu duhul blandeþii, i-au mai surubarit ceva pe acolo, i-au pus din nou testerul pe masina si l-au convins ca nu turbina este de vina, ci un senzor pe care a mai dat 100 euro. A mers cu masina la Nurvil Rm Valcea, care probabil sunt cei mai buni, au un inginer acolo cu constiinta de neamt, si i-a spus acela cu precizie de unde este buba. Inginerul de la Nurvil l-a intrebat din prima daca a testat turbosuflanta veche in mers pe masina. Raspunsul a fost: nu Aceasta era prima operatiune dupa testul "in gol" S-a dus din nou la cei care i-au luat banii DEGEABA, DEGEABA, DEGEABA .... cerandu-le sa-i rezolve problema. Dupã un scandal monstru, cu amenintari si toate cele, intrucat ii spusesera din nou ca totul este OK, au acceptat sa faca un test in sarcina, si au constatat ca de fapt nu era nici turbosuflanta, nici senzorul, si nici altceva decat capsula vacuumatica prin care este comandata intrarea in sarcina a turbosuflantei. Concluzii: - a cheltuit aproape 1500 euro ºi 2 saptamani pentru o problema pe care un profesionist a "citit-o" din zbor. -cei mai multi mecanici de pe la reprezentante nu sunt cu nimic mai sus decat cei de la SMA -cei mai multi dintre ei se uita la tester exact cum se uita cockerul meu la mine cand ma apuc eu sa cant -mai toti sunt pusi pe castigat bani nemunciti -trebuie sa cascam ochii pentru ca altfel snapanii astia ne iau chifteaua din farfurie mai repede ca Iosefini Mi-am varsat naduful! Bafta! -------------------- ex-VW Golf I 1,6 GTI 110 cp
ex-VW Golf II 1,6 D ex-VW Golf IV Variant 1,9 SDI actual Nissan Terrano II(un off-road de excepþie) |
|
|
Apr 16 2009, 06:01 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 16-April 09 From: Oradea Member No.: 119.763 |
iulian, nu sunt deacord cu tine. pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode. Buna. Am un Passat 1.9 TDI 116 cp din 2001 si sambata merg la mecanic sa imi schimbe turbo. Am curatat turbo o data si nu a avut nici un efect. Masina are 250000 km dar e intretinuta. La 200000 de km am curatat tubo si acum il schimb. Deci oricat de intretinuta ar fi masina, un turbo rar rezista atatia km. Iar in legatura cu curatatul turbinei, nu cred ca are mare efect. Parerea mea e ca decat sa iti arunce tot uleiul afara, mai bine achizitionezi un turbo nou, cu garantie atat pt piesa cat si pt manopera. |
|
|
Apr 16 2009, 06:39 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 218 Joined: 4-May 08 From: Craiova Member No.: 117.024 |
Serios?
Si cum iti explici ca am avut un G4 cu motorizare ALH care a depasit 350 000 km si nu am umblat niciodata la turbina? -------------------- |
|
|
Apr 16 2009, 10:47 PM
Post
#16
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un motor turbo se conduce si se intretine dupa reguli stricte - asta daca doresti sa te bucuri de acea masina pt timp cat mai indelungat.
De aici si diferentele de km rulati de soferi diferiti pe maisni diferite... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Apr 18 2009, 12:42 PM
Post
#17
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 16-April 09 From: Oradea Member No.: 119.763 |
Serios? Si cum iti explici ca am avut un G4 cu motorizare ALH care a depasit 350 000 km si nu am umblat niciodata la turbina? Mi-e greu sa cred ca turbina a functionat la fel de bine. Ai facut peste 3500 000 km dar depinde si cum, pe ce drumuri si in ce regim. Situatii de genu tau eu zic ca sunt rare. Am un coleg care si el ca si mine, doar ca la un Ford Focus din 2003 , deja i-a schimbat turbo. |
|
|
Apr 18 2009, 03:46 PM
Post
#18
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pai am explicat mai sus DE CE se poate...logic, soferi diferiti pe masini diferite, cu stiluri de condus si cunostinte diferite de utilizare !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Apr 19 2009, 07:20 PM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 153 Joined: 19-February 08 Member No.: 116.429 |
Oprea Dan: depinde ... eu la un passat din 2000 am curatat turboul la aproximativ 250.000 de km pentru ca intra in limp-mode. Acuma masina are undeva la 350.000 si nici o problema la turbo. Nici un limp-mode dar in schimb ocazional proprietarul merge cu ea mai turat (3500-4000 rpm) pentru curatarea depunerilor care le acumuleaza la mersul subturat prin oras.
Eu la a mea am 170.000 km dar in afara ca merg mai sportiv nu am intervenit la turbina. Mentionez ca la mine (din ce am vazut sunt un caz norocos) nici EGR-ul nu scuipa ulei si e EGR-ul din fabrica. Toti care vad ca e curat ma-ntreaba daca l-am curatat eu sau l-am schimbat. Dar asa e de la mama lui din fabrica fara scapari de ulei. Concluzie: in majoritatea cazurilor curatarea unui turbo are efect. -------------------- Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
|
|
|
Apr 30 2009, 08:50 PM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 25 Joined: 29-April 09 From: sighisoara Member No.: 119.866 |
pai daca ai citeva chei potrivite..... nu sint mare meserias dar o pot curata si singur(turbo suflanta ) . daca pot eu puteti si voi ...insa cum a spus si DORU depinde de .... fiecare stil de condus si ....!!!!
e bun forumul asta ca ... nu ne mai prostesc chiar toti "mecanicii din service "... ! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 04:30 PM |