bmw 520d vs toyota prius, topic pentru ecologisti |
This topic is about bmw 520d vs toyota prius, the author, 20krpm, wrote about: va las voua placerea de a incadra asta la ce categorie vreti - germane vs japoneze, benzina contra diesel, hibride contra global warming. dar faptele- ... To read more just scroll down
bmw 520d vs toyota prius, topic pentru ecologisti |
Mar 19 2008, 04:51 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
-------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Mar 19 2008, 07:42 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
Tu ce parere ai?
-------------------- 330ci
|
|
|
Mar 19 2008, 07:46 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nu e nimic surprinzator, la un drum lung cu viteze mari si hibridele merg preponderent doar pe benzina.
Pe de alta parte, consumul nu inseamna neaparat poluare mai putina. Pe mine ma deranjeaza mai tare nox-ul si particulele decat CO2-ul, iar dieselul e la furat la capitolul asta. Insa extraurban nici astea nu m-ar deranja chiar atat de tare... Tocmai de asta spuneam pe undeva ca marele avantaj al priusului e in oras, desi masina e mai mult dimensionata ca familiala. O citadina hibrida ar fi intr-adevar o margica economica si ecologica... Daca scoate Aygo hibrid, jos palaria -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 19 2008, 07:49 PM
Post
#4
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Mar 19 2008, 09:29 PM
Post
#5
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 19 2008, 09:48 PM
Post
#6
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
eu zic ca testul e ok si trebuie acceptat ca atare.
fapte: prius consuma mai mult decat 520d in afara localitatii (datorita tehnologiei folosite). daca o testau in conditii favorabile lui prius (multa frana de motor) alta era situatia. prius are noxe declarate mai mici decat 520d (104g/km vs 156g/km). 50% e o diferenta mare si e bine pt prius. dar prius e prea mare pentru oras! daca vreti sa luati etalon noxele, atunci hai sa ne uitam la fratii aygo/c1/107 care sint cu 106g/km !!! si alea sint MICI. daca vreti consumul, sunt multe alte masini care consuma mult mai putin in oras si sint MICI, ca pt oras. inclusiv triada de mai sus. prius e mult prea mare pt un oras supraglomerat. sa nu uitam in final ca toyota si-a luat-o de doua ori in cateva saptamani in anglia, pe tema reclamei mincinoase cu motorul hibrid. -------------------- |
|
|
Mar 19 2008, 09:55 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Guerilla
Eu nu prea sunt de acord sa pui noxe=CO2. Cifrele alea pe care le dai tu sunt CO2. Seat ibiza dizal are 98g/km, insa prefer sa stau in spatele unui prius in locul unui diesel. CO2 scot si eu pe nari, pentru mine noxele sunt reprezentate alte picanterii pe care dieselele "verzi" uita sa le mentioneze. In rest, sunt de acord cu rationamentul. Daca ar fi scoase la un pret interesant, as lua un Aygo hibrid si sunt convins ca ar avea un succes mult mai mare decat Prius. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 19 2008, 09:56 PM
Post
#8
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
ce inseamna acest mpg? mile pe galon?
alt record. Audi A4 b8, a mers de la Paris la Madrid adica, 1459 km cu un plin adica 65 litri. http://www.germancarblog.com/2008/03/audi-...m-paris-to.html -------------------- |
|
|
Mar 19 2008, 10:00 PM
Post
#9
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
james, singurele care sint date sunt cele de co2. asta e. n-am alte date declarate ca sa le compar.
cu mirosu de motorina asa e. iti cam taie chefu sa iti iei decapotabila -------------------- |
|
|
Mar 20 2008, 08:01 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Co2 nu-i noxe si nu-i toxic de vreme ce-l expir si eu .
Noxe=NOx, oxizi de azot literal, dar de fapt orice alte dracii (SOx, pulberi, hidrocarburi, CO). Da nu CO2 si nu H2O. Hibridele au o hiba: sint facute pentru regim mixt. Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu. Asta e ok pe piata americana, dar nu e bun la drum lung pe autostrada sau viceversa, numai in oras. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 20 2008, 08:57 AM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 86 Joined: 10-May 07 From: Arad (Arad) Member No.: 105.848 |
Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu. Bateria se incarca atunci cand franezi cu motorul sau apesi pedala de frana, atunci cand motorul sta la ralenti la semafor sau in ambuteiaje. Cel putin in orasele din Romania sunt destule oportunitati sa incarci bateria. Deci, la noi, un hibrid se descurca foarte bine in regim exclusiv urban. -------------------- 2007 Ford Focus Sedan, 1.6 16v 100hp,
Trend Style, culoare Moondust Silver |
|
|
Mar 20 2008, 09:46 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Motorul se inchide la ralanti si in ambuteiaje, tocmai asta e ideea ca sa consumi putin si sa nu poluezi. Plecarea se face pe electric si motorul se porneste de la o oarecare viteza fix ca se evite/usureze regimurile tranzitirii atit de ineficiente. Frinarea nu genereaza nici macar 5% din energia necesara, ce zic eu probabil nici 1% daca te uiti si la randament de conversie si stocare.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Mar 20 2008, 10:03 AM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 86 Joined: 10-May 07 From: Arad (Arad) Member No.: 105.848 |
Initial am crezut ca la ralenti se scoate din functiune un cilindru dar motorul pe benzina functioneaza in continuare. Dar ai dreptate, motorul se opreste complet. My mistake.
-------------------- 2007 Ford Focus Sedan, 1.6 16v 100hp,
Trend Style, culoare Moondust Silver |
|
|
Mar 20 2008, 02:00 PM
Post
#14
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Conform lui US EPA sint 6 criteria air pollutants - adica noxe pt care exista "NAAQS" - National Ambient Air Quality Standards
CO Pb Particulate Matter NO2 SO2 Ozone Daca te iei dupa noxe, si Subaru Legacy este clasificata ca PZEV partial zero emissions vehicle. Lumea prea se uita la un singur criteriu: CO2. Sau consum. Trebuiesc considerate in ansamblu. Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ? -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Mar 20 2008, 06:12 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ? Da. Capacitatea bateriei scade pe masura ce trece timpul. Mai intai pe la vreo 95% din capacitatea initiala, dup-aia pe la vreo 84, apoi pe la 73 s.a.m.d. Si pe masura ce capacitatea efectiva scade, fasaitura aia de motor pe benzina trebuie sa pompeze din ce in ce mai mult. Oricum, eu consider ca versus-ul asta n-are nici o noima. Sunt comparate doua masini ce au in comun cel mult pretul. Finisarile din BMW sunt la distanta astronomica fata de alea din Prius (am bufnit in ras cand Clarkson a aratat capacul spatiului central de depozitare: are niste bucatele de purfix, deoarece aparent chederul de cauciuc iesea din buget; da-o incolo de treaba). Mai corecta ar fi comparatia intre un Prius full-options si, sa zicem, un Seat Leon 1.4T (125 cp) full options + diferenta de circa 10000 euro in bani de benzina, consumabile, asigurare etc. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 20 2008, 08:21 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Comparatia era facuta in sensul poluarii, care masina polueaza mai mult. Nu era vorba de clasa, performante, pret, dotari, etc...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 20 2008, 08:58 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx.
Iar in oras ar fi castigat si mai detasat, si in oras poluarea mi s-ar fi parut si mai importanta decat extraurban. Insa la economie a pierdut, iar in celelalte sensuri e complet inegala comparatia... @F1 Normele euro se refera la trei poluanti: CO, NOx si particule. SO2 si Pb teoretic sunt eliminate datorita compozitiei combustibililor care au si aia o eticheta eurox. This post has been edited by James Kilowatt: Mar 20 2008, 09:00 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 20 2008, 09:34 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx. In schimb a scos HC (dieselurile nu produc 'trace HC'). -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Mar 20 2008, 11:22 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie nu prea mi-e clar cum e cu normele in privinta asta.... la benzina se permite o cantitate de NOx (0.08) si una de HC(0.1), la diesel una de NOx(0.25) si una de HC+NOx (0.3).... sa inteleg ca dieselul poate emite orice cantitate de NOx si HC atata timp cat Nox nu depaseste o valoare si suma nu depaseste alta valoare?
Adica un diesel Euro 4 are voie sa emita 0.24Nox si 0.6HC.... sau 0.2NOX si 0.1HC atata timp cat suma nu depasteste 0.3? Si Nox-ul nu depaseste 0.25? In fine, europei i s-a dus buhul in lume cu au reguli multe si complicate -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 20 2008, 11:41 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
E intr-una din cartile Bancii Mondiale (Reducing Air Pollution blabla) in capitolul Vehicle Technology. Daca incerci sa scazi una risti s-o cresti pe cealalta, de-aia apare HC+NOx (cele doua fractiuni sunt catalizate invers proportional).
-------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 09:43 PM |