IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

bmw 520d vs toyota prius

This topic is about bmw 520d vs toyota prius, the author, 20krpm, wrote about: va las voua placerea de a incadra asta la ce categorie vreti - germane vs japoneze, benzina contra diesel, hibride contra global warming. dar faptele- ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> bmw 520d vs toyota prius, topic pentru ecologisti
20krpm
post Mar 19 2008, 04:51 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



va las voua placerea de a incadra asta la ce categorie vreti - germane vs japoneze, benzina contra diesel, hibride contra global warming. dar faptele-s fapte: pe un drum intre geneva si londra, un bmw 520d a consumat mai putin decit o toyota prius. mellow.gif



--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BRAC
post Mar 19 2008, 07:42 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 388
Joined: 19-January 06
From: BT
Member No.: 65.872



Tu ce parere ai?


--------------------
330ci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 19 2008, 07:46 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu e nimic surprinzator, la un drum lung cu viteze mari si hibridele merg preponderent doar pe benzina.

Pe de alta parte, consumul nu inseamna neaparat poluare mai putina. Pe mine ma deranjeaza mai tare nox-ul si particulele decat CO2-ul, iar dieselul e la furat la capitolul asta. Insa extraurban nici astea nu m-ar deranja chiar atat de tare...

Tocmai de asta spuneam pe undeva ca marele avantaj al priusului e in oras, desi masina e mai mult dimensionata ca familiala. O citadina hibrida ar fi intr-adevar o margica economica si ecologica... Daca scoate Aygo hibrid, jos palaria smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Mar 19 2008, 07:49 PM
Post #4


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Pai cred ca e normal asa, Prius scoate consum mic (si atentie, emisii de noxe minime!) in orase. Pentru asta e facut, pentru Londra plina de smog, nu pentru alergat cu bimmere pe autobahn-uri. biggrin.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Mar 19 2008, 09:29 PM
Post #5


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



acolo scrie consum ... nu noxe ,, Priusu e facut sa scoata noxe minime ... asa ca bmw naspa ....ca si englezii cu testele lor de tot rasu .. gen Top Gear


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Mar 19 2008, 09:48 PM
Post #6


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



eu zic ca testul e ok si trebuie acceptat ca atare.
fapte: prius consuma mai mult decat 520d in afara localitatii (datorita tehnologiei folosite). daca o testau in conditii favorabile lui prius (multa frana de motor) alta era situatia.
prius are noxe declarate mai mici decat 520d (104g/km vs 156g/km). 50% e o diferenta mare si e bine pt prius.
dar prius e prea mare pentru oras!
daca vreti sa luati etalon noxele, atunci hai sa ne uitam la fratii aygo/c1/107 care sint cu 106g/km !!! si alea sint MICI.
daca vreti consumul, sunt multe alte masini care consuma mult mai putin in oras si sint MICI, ca pt oras. inclusiv triada de mai sus.
prius e mult prea mare pt un oras supraglomerat.
sa nu uitam in final ca toyota si-a luat-o de doua ori in cateva saptamani in anglia, pe tema reclamei mincinoase cu motorul hibrid. whistling.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 19 2008, 09:55 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Guerilla
Eu nu prea sunt de acord sa pui noxe=CO2. Cifrele alea pe care le dai tu sunt CO2.
Seat ibiza dizal are 98g/km, insa prefer sa stau in spatele unui prius in locul unui diesel. CO2 scot si eu pe nari, pentru mine noxele sunt reprezentate alte picanterii pe care dieselele "verzi" uita sa le mentioneze.

In rest, sunt de acord cu rationamentul. Daca ar fi scoase la un pret interesant, as lua un Aygo hibrid si sunt convins ca ar avea un succes mult mai mare decat Prius.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Mar 19 2008, 09:56 PM
Post #8


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



ce inseamna acest mpg? mile pe galon?

alt record. Audi A4 b8, a mers de la Paris la Madrid adica, 1459 km cu un plin adica 65 litri.

http://www.germancarblog.com/2008/03/audi-...m-paris-to.html


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Mar 19 2008, 10:00 PM
Post #9


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



james, singurele care sint date sunt cele de co2. asta e. n-am alte date declarate ca sa le compar.
cu mirosu de motorina asa e. iti cam taie chefu sa iti iei decapotabila biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 20 2008, 08:01 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Co2 nu-i noxe si nu-i toxic de vreme ce-l expir si eu smile.gif.
Noxe=NOx, oxizi de azot literal, dar de fapt orice alte dracii (SOx, pulberi, hidrocarburi, CO). Da nu CO2 si nu H2O.
Hibridele au o hiba: sint facute pentru regim mixt. Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu. Asta e ok pe piata americana, dar nu e bun la drum lung pe autostrada sau viceversa, numai in oras.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul105855
post Mar 20 2008, 08:57 AM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 86
Joined: 10-May 07
From: Arad (Arad)
Member No.: 105.848



QUOTE(ozz86651 @ Mar 20 2008, 02:01 AM) *
Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu.



Bateria se incarca atunci cand franezi cu motorul sau apesi pedala de frana, atunci cand motorul sta la ralenti la semafor sau in ambuteiaje. Cel putin in orasele din Romania sunt destule oportunitati sa incarci bateria. Deci, la noi, un hibrid se descurca foarte bine in regim exclusiv urban.


--------------------
2007 Ford Focus Sedan, 1.6 16v 100hp,
Trend Style, culoare Moondust Silver
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 20 2008, 09:46 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Motorul se inchide la ralanti si in ambuteiaje, tocmai asta e ideea ca sa consumi putin si sa nu poluezi. Plecarea se face pe electric si motorul se porneste de la o oarecare viteza fix ca se evite/usureze regimurile tranzitirii atit de ineficiente. Frinarea nu genereaza nici macar 5% din energia necesara, ce zic eu probabil nici 1% daca te uiti si la randament de conversie si stocare.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul105855
post Mar 20 2008, 10:03 AM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 86
Joined: 10-May 07
From: Arad (Arad)
Member No.: 105.848



Initial am crezut ca la ralenti se scoate din functiune un cilindru dar motorul pe benzina functioneaza in continuare. Dar ai dreptate, motorul se opreste complet. My mistake.


--------------------
2007 Ford Focus Sedan, 1.6 16v 100hp,
Trend Style, culoare Moondust Silver
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Mar 20 2008, 02:00 PM
Post #14


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Conform lui US EPA sint 6 criteria air pollutants - adica noxe pt care exista "NAAQS" - National Ambient Air Quality Standards

CO
Pb
Particulate Matter
NO2
SO2
Ozone

Daca te iei dupa noxe, si Subaru Legacy este clasificata ca PZEV partial zero emissions vehicle.

Lumea prea se uita la un singur criteriu: CO2. Sau consum. Trebuiesc considerate in ansamblu.

Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ?



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Mar 20 2008, 06:12 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



CITAT(f1anatic @ Mar 20 2008, 02:00 PM) *
Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ?

Da. Capacitatea bateriei scade pe masura ce trece timpul. Mai intai pe la vreo 95% din capacitatea initiala, dup-aia pe la vreo 84, apoi pe la 73 s.a.m.d. Si pe masura ce capacitatea efectiva scade, fasaitura aia de motor pe benzina trebuie sa pompeze din ce in ce mai mult.

Oricum, eu consider ca versus-ul asta n-are nici o noima. Sunt comparate doua masini ce au in comun cel mult pretul. Finisarile din BMW sunt la distanta astronomica fata de alea din Prius (am bufnit in ras cand Clarkson a aratat capacul spatiului central de depozitare: are niste bucatele de purfix, deoarece aparent chederul de cauciuc iesea din buget; da-o incolo de treaba). Mai corecta ar fi comparatia intre un Prius full-options si, sa zicem, un Seat Leon 1.4T (125 cp) full options + diferenta de circa 10000 euro in bani de benzina, consumabile, asigurare etc.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Mar 20 2008, 08:21 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Comparatia era facuta in sensul poluarii, care masina polueaza mai mult. Nu era vorba de clasa, performante, pret, dotari, etc...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 20 2008, 08:58 PM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx.
Iar in oras ar fi castigat si mai detasat, si in oras poluarea mi s-ar fi parut si mai importanta decat extraurban.

Insa la economie a pierdut, iar in celelalte sensuri e complet inegala comparatia...

@F1
Normele euro se refera la trei poluanti: CO, NOx si particule. SO2 si Pb teoretic sunt eliminate datorita compozitiei combustibililor care au si aia o eticheta eurox.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 20 2008, 09:00 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Mar 20 2008, 09:34 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



CITAT(James Kilowatt @ Mar 20 2008, 08:58 PM) *
In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx.

In schimb a scos HC (dieselurile nu produc 'trace HC').


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 20 2008, 11:22 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie nu prea mi-e clar cum e cu normele in privinta asta.... la benzina se permite o cantitate de NOx (0.08) si una de HC(0.1), la diesel una de NOx(0.25) si una de HC+NOx (0.3).... sa inteleg ca dieselul poate emite orice cantitate de NOx si HC atata timp cat Nox nu depaseste o valoare si suma nu depaseste alta valoare?
Adica un diesel Euro 4 are voie sa emita 0.24Nox si 0.6HC.... sau 0.2NOX si 0.1HC atata timp cat suma nu depasteste 0.3? Si Nox-ul nu depaseste 0.25?
In fine, europei i s-a dus buhul in lume cu au reguli multe si complicate smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Mar 20 2008, 11:41 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



E intr-una din cartile Bancii Mondiale (Reducing Air Pollution blabla) in capitolul Vehicle Technology. Daca incerci sa scazi una risti s-o cresti pe cealalta, de-aia apare HC+NOx (cele doua fractiuni sunt catalizate invers proportional).


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 06:30 PM