Verificari care trebuie facute la cumpararea unei masini SH. |
This topic is about Verificari care trebuie facute la cumpararea unei masini SH., the author, Petru27010, wrote about: As dori sa-mi cumpar o masina SH din Ro si as dori sa aflu care sunt lucrurile cele mai importante care trebuie verificate la cumpararea ei.Imi caut u ... To read more just scroll down
Verificari care trebuie facute la cumpararea unei masini SH. |
Jun 25 2004, 08:17 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-June 04 From: Sannicolau Mare(Timis) Member No.: 27.003 |
Daca cumva sa mai discutat pe forum despre acest subiect va rog sa-mi spuneti.Eu am cautat si nu am gasit nimic care sa ma interseze, dar poate nu am cautat unde trebuia. Va multumesc. |
|
|
Jun 25 2004, 08:11 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu stiu,man, dar daca ar fi dupa mine (si optica de aici) as duce-o la un mechanic (daca se poate treaba asta) si i-as face un test de poluare sa vad daca trece. Daca trece, inseamna ca prea rau nu este motorul. As face un test de compresie (asta e simplu, e un furtun special care il infiletezi in locul unei bujii si iti indica ce compresie maxima este in cilindrul respectiv - treubuie atinsa intr-un anumit timp si sa aiba anumite valori). Transmisia, asta trebuie sa mergi tu cu ea sa vezi cum este. Chestii ca culoarea uleiului etc sint subiective, poate omul le-a schimbat recent. Restul se mai repara. sa nu curga ulei pe la transmisie, motor...poate potzi sa o ridici pe un lift si sa o pui sa mearga in gol. Si daca are computer, sa ii citesti codurile de eroare care ar trebui sa fie stocate in memorie. Din nou, asa as face eu aici. Nu stiu daca asa ceva este posibil acolo. Restul se repara si fi pregatit sa repari ceva la ea.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 26 2004, 09:55 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 7 Joined: 21-March 04 From: Pascani (Iasi) Member No.: 22.763 |
:brilsmurf: salut : bora are sistemul de directie clasic ca la golf deci mai usor de intretinut .in general masinile dupa 2000 au motoarele mai fiabile si pot ajunge la 4-5 sute de mii de km.sfaturi iei propietarul masinii pe care vrei sa o cumperi si mergi la RAR si faci o verificare .in general masinile din afara arata perfect dar motoarele sunt mai mult sau mai putin obosite iar la noi e invers .
|
|
|
Jun 26 2004, 10:39 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 14-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.808 |
|
|
|
Jun 27 2004, 12:14 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 40 Joined: 27-May 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 26.437 |
1. Verificarea optica (facuta de mine), adica: la exterior ma uit sa nu aiba lovituri, zgarieturi {vizibile}, faruri/stopuri crapate/sparte, jocuri la roti (impingi cu piciorul de roata si se simte daca joaca), rugina (banuiesc ca nu e cazul la o masina veche de doar 4 ani), usile/portbagajul sa se inchida ca lumea, suspensiile sa fie brici (faci balans pe fiecare colt al masinii si nu trebuie sa se balanseze mai mult de 2 ori), iar la interior tapiteria/mocheta/plafonul/fetele de usi sa nu fie murdare/patate/rupte, portbagajul curat, bordul ingrijit, absolut toate comenzile/butoanele sa functioneze perfect (pe verificate), sa nu aiba nr. de km exagerat (peste 100.000 - din care intrebi/verifici cati sunt rulati in Romania), iar motorul la o prima privire (urmeaza si privirea/verificarea la un meshter) sa fie uscat, curat, sa "toarca" frumos, sa nu scoata fum negru/albastru la turatii de 4000-4500, sa porneasca la sfert de cheie si sa nu arunce ulei (desfaci busonul de ulei si pui mana la gaura, nu trebuie sa stropeasca nici o picatura de ulei)....... 2. Faci o tura (daca se poate la volan, dar eu nu am vrut niciodata la volan atata vreme cat masina nu este a mea, ci am stat in dreapta) si vezi sa nu bata/scartaie/huruie/zdrangane absolut nimic (mergi si pe un drum mai prost ca sa observi mai bine chestiile astea), directia sa fie precisa (fara mainile pe volan sa nu "traga"), motorul sa nu faca zgomote in plus in timpul mersului, bagi cam pana la 160-170 pe ora si totul sa fie in regula, ambreiajul sa prinda sus sau cel mult la mijloc, franele si acceleratia sa fie ferme...... Daca acesti 2 pasi sunt OK, treci la pasii urmatori: 3. Mergi cu ea la un mecanic adevarat (de masini straine, nu de Dacii - cel mai bun care-l gasesti), nu la coruptii aia de la RAR si ala sa mai verifice tot ce stie el la motor si s-o ridice si pe elevator pt. o verificare amanuntita pe dedesupt (motor, esapament, tren de rulare etc), iar daca trece si testul mecanicului, atunci urmeaza ultumul pas...... 4. O duci la un tinichigiu adevarat (din nou cel mai bengos de care ai auzit) si ala sa-ti spuna daca a fost pe undeva manarita (lovita + chituita + revopsita) si alte chestii de genul asta....... Nah, cam cu atat te-am putut ajuta eu, poate am uitat cate ceva, dar daca-mi mai amintesc una-alta, o sa-ti spun.....in principiu cam astea sunt criteriile mele, ramai sa auzi si parerile altora si poti sa cauti si pe Net ca sunt cateva site-uri (nu mai retin numele lor) cu tot felul de "ghiduri" pt. cumpararea unei masini SH! Succes maxim! Sa ne spui si noua ce ai ales in final.......... Hai pa ALEX |
|
|
Jun 27 2004, 10:29 AM
Post
#6
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 26-June 04 From: Suceava (Suceava) Member No.: 28.425 |
Alex spune sa ridici busonul la ulei dar la VW, motoarele pompeduse (tdi cu i rosu sau d si i rosu) o sa-ti stropeasca ulei. Acest tip de verificare este valabil la motorul clasic ce are pompa de injectie cu cap rotativ. Vorbim de diesel.[color=red][/color] :cheers:
|
|
|
Jun 27 2004, 11:56 AM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 283 Joined: 3-May 04 From: Romania Member No.: 24.584 |
Raspunsul lui Alex a fost complet eu am sa spun doar ca la o masina motorul e componenta cea mai importanta si in cazul Dieselului verificarea compresiei este obligatorie .Succes!
|
|
|
Jun 27 2004, 12:15 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 795 Joined: 24-November 03 From: Bucuresti Member No.: 18.486 |
eu zic asa: mergi la un service klumea gen Augsburg, care are toate instalatiile necesare, si fa o diagnosticare completa a masinii care costa 100 Euro. Asta daca esti chitit sa cumperi masina. Eventual te poti intelege cu proprietarul sa plateasca ela daca masina se dovedeste a fi varza in urma testelor.
Uite: -control pornire motor -control tinuta de drum -control sistem franare -control geometrie roti -control instalatie racire motor -control sistem servo-directie -control mecanism distributie -control pierderi lichide -control elemente optice, de claritate si instalatie lumini -control sistem evacuare gaze arse -control instalatie alimentare cu combustibil -control uzura motor -control amortizoare pe stand -control sistem franare pe stand -control gaze esapament cu analizor gaze sau opacimetru -testare motor, transmisie, sisteme de siguranta pasiva si activa, sisteme de confort Toate astea 99Euro. bine inteles poti opta pentru anumite operatiuni nu neaparat pentru toate (asta ca sa mai scazi din pret) http://www.augsburg.ro/ -------------------- BMW Rulez
|
|
|
Jun 27 2004, 11:35 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 212 Joined: 21-March 04 From: Bucuresti Member No.: 22.770 |
Salut! eu tocmai mi-am cumparat o masina SH . in primul rand m-am uitat sa vad daca masina a fost lovita. Pe urma cati km are (de obicei ar trebui sa faca 15mii pe an) si cum sta cu suspeniile(ca sunt costisitoare). ca in rest mai bagi si tu bani in ea, de aia iti cumperi masina. un cauciuc, un ulei, niste filtre...
|
|
|
Jun 28 2004, 12:50 PM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 3-June 04 From: Sannicolau Mare(Timis) Member No.: 27.003 |
Va multumesc la toti pentru sfaturi.
Pentru Alex26444 si ... nu numai: Am fost duminica ( 27/06/04 ) in piata de masina din Arad si , dupa ce am vazut pe acolo, am inceput sa ma gandesc mai serios la adusul unei masini din Germania.Aproape toate masinile care pareau intersante, aveau niste proprietari care pareau ca se ocupa cu comertul de masini.As avea pe cineva in Germania care ar putea sa ma ajute cu gasirea unei masini, dar nu sunt sigur exact care masini se pot inmatricula in Romania.Din cate stiu acestea trebuie sa satisfaca normele de poluare Euro3, si acest lucru este trecut in talonul lor(RIF).Masinile care satisfac aceste norme sunt cele facute incepand cu anul 2000.Este corect? M-am uitat pe mai multe site-uri cu vanzare de masini si am vazut aproximativ care este pretul, din cate am inteles daca mergi acolo gasesti si masini mai ieftine. Am si eu o intrebare daca cineva a mers cu Bora 1,6 pe benzina si ce poate sa spuna despre ea. Mersi. |
|
|
Jun 29 2004, 12:17 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 400 Joined: 13-May 04 From: in fata monitorului Member No.: 25.259 |
am mers eu.. la demaraj sta binisor si se duce cam la 200km/h insa la stabilitate cam lasa de dorit... eu zic sa mergi pe passat sau altceva de banii aia
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 06:37 PM |