IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drive Test Volvo C30

This topic is about Drive Test Volvo C30, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Drive Test Volvo C30, O mașină pentru fete premium
adi.mitrea
post Oct 28 2007, 12:58 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Salut tuturor!

Săptămâna trecută, în timpul ploilor cumplite din București, am făcut un drive test cu un un alt Volvo, C30. Modelul testat de mine, 1.6 D cu 109 cai, costă aproximativ 18.000 euro cu TVA inclus, deci este departe de prețul pe care sunt dispus să îl dau pe mașina care o va înlocui pe Astra din semnătură. Dar asta nu mă împiedică să vă spun vouă, clienți ori admiratori ai Volvo, câte ceva despre C30.

Prin oraș am mers puțin, cam 60 km, la ore de vârf și am făcut câteva parcări. Luneta aceea amplă pe care o știm cu toții îți oferă clar un avantaj când trebuie să parchezi repede. E mult mai utilă decât orice senzor de parcare. Acum înțeleg de ce publicul țintă al C30 îl reprezintă doamnele...

Ca șofer de ocazie la volanul C30 nu am decât trei adjective pentru această mașină: Ergonomică, Confortabilă, Luminoasă.

De ce ergonomică? Pentru că trebuie să faci mișcări minime pentru a acționa orice buton din habitaclu, pentru că scaunul se reglează cum vrei tu, volanul la fel, și pentru că lumina ceasurilor de bord noaptea este foarte plăcută. De asemenea, oglinda centrală electrocromică (care se întunecă automat noaptea când "vede" lumina farurilor mașinii din spate). Am stat și pe bancheta din spate - interesante cele două locuri individuale ale acesteia -, iar senzația este că te-ai afla pe scaunele din față. Ca pasager ce stai în spate poți ajunge la orice obiect din portbagaj deoarece nu e nimic care să separe habitaclul de spațiul pentru bagaje. Computerul de bord e foarte ușor de accesat și resetat printr-o rotiță pe blocul de comenzi al semnalizatoarelor, respectiv printr-un buton care se află în capătul blocului amintit.

Confortabilă? Da, pentru că servodirecția este ușor de manevrat în oraș, pentru că scaunele nu sunt nici prea tari și nici prea moi... de fapt cele de față sunt încălzite. thumbsup.gif Cotiera pentru șofer și pasager, deși e fixă, stă chiar acolo unde ar trebui - la cot -, iar poziționarea frânei de mână este mai spre bord pentru e elimina senzația că acționarea levierului frânei ar fi împiedicată de cotieră.

Luminoasă ? Nu am putut să nu remarc că, atât noaptea cât și ziua, vizibilitatea este excelentă iar lumina pătrunde peste tot. Nu știu câți metri pătrați de sticlă are mașina asta pe ea, însă am observat că parbrizul este imens, geamurile ușilor din față la fel, iar luneta este de două ori mai mare decât a unei Astra GTC.

În extraurban am fost până la Giurgiu și înapoi. Dacă sunteți din București ori împrejurimi merită să mergeți până la Giurgiu măcar pentru drum. După ce ieși din Jilava și din Adunații Copăceni șoseaua parcă ar fi autostradă, lipsește doar parapetul de potecție de pe centru. Am apucat în câteva rânduri să accelerez până la 160 km/h. C30 cu 1.6 D ajunge repede la 150 km/h, de acolo începe să simtă plafonarea motorului diesel, deși acul urcă mai departe. Trebuie să țin totuși cont de faptul că am fost patru persoane în mașină la o medie de 70 kg fiecare...

Avantajele suspensiei tari a C30 începi să le observi abia pe drumuri bune și pe viraje, în oraș îți cam zdruncină rinichii...

Și după atâta laudă vin două minusuri:

1. Pentru o mașină dedicată femeilor sau oamenilor de până în 30 de ani, culoarea gri cu alb murdar a interiorului modelului testat nu prea inspiră tinerețe... E drept că sunt disponibile și alte culori rolleyes.gif
2. Comenzile pentru aprinderea farurilor, deschiderea bușonului rezervorului, reglarea intensității luminii în bord și butoanele pentru farurile și stopurile de ceață - toate luminate de un verde plăcut - se reflectă noaptea în geamul lateral de la șofer exact în centrul retrovizoarei stânga. Am tresărit de câteva ori crezând că vine vreo mașină...

După drive testul cu C30 știu ce va avea următoarea mașină în plus față de standard: scaune încălzite și oglindă electrocromică (toate trei dacă se poate). whistling.gif

PS: În Giurgiu e foarte frumos parcul din centru. Arată mai bine decât Cișmigiu și e foarte foarte curat. În port, la Giurgiu, pe lângă faptul că ai ocazia să-i spionezi pe bulgari, poți să îți delectezi privirea cu navele de pasageri care tranzitează Dunărea. Sunt foarte foarte mari. Dacă ți se face foame, chiar în port este un restaurant cu multe multe specialități din pește, asta dacă poți trece peste manelele care mai zdrăngăne din unele mașini cu numere de IF ori GR...
Attached File(s)
Attached File  DSCF4515sml.jpg ( 316.71K ) Number of downloads: 14
 


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 01:53 AM