schimbarea vitezelor |
This topic is about schimbarea vitezelor, the author, gabi4, wrote about: salutare. am si eu o intrebare cum poti sa schimbi vitezele fara sa apesi pedala de ambreiaj. am mers acum vreo doua zile cu unul cu un papuc si la sc ... To read more just scroll down
schimbarea vitezelor |
Jun 17 2004, 11:27 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 565 Joined: 25-March 04 From: roman-is-bucuresti Member No.: 22.923 |
am si eu o intrebare cum poti sa schimbi vitezele fara sa apesi pedala de ambreiaj. am mers acum vreo doua zile cu unul cu un papuc si la schimbarea vitezelor tura putin motorul si fara sa apese pe ambreiaj schimba treapta de viteza. omul a zis ca la orice masina se poate face chestia asta. eu banuiesc ca poate apare o uzura prematura la cutia de viteze. voi ce parere aveti? |
|
|
Jun 17 2004, 07:33 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 283 Joined: 3-May 04 From: Romania Member No.: 24.584 |
:?: :!: :oops: :cry:
|
|
|
Jun 17 2004, 10:38 PM
Post
#3
|
|
Administrator Group: Root Admin Posts: 1.991 Joined: 23-April 04 Member No.: 2 |
da...apesi pe acceleratie..turezi tare si in momentul ala schimbi viteza...dupa ce capeti putina experienta nici nu mai caraie ...eu foloseam chestia asta pt ca aveam un golf care avea o defectiune la pedala de ambreiaj si-mi taia cablul..pana m-am prins care e problema am schimbat vreo 3.
e indicat sa faci schimbarea de viteze fara ambreiaj numai in cazul in care nu ai ambreiaj pt ca ai mari sanse sa distrugi cutia de viteze....dar ideea e ca se poate...poti sa ajungi pana la mare fara ambreiaj..pornirea de pe loc e mai grea. |
|
|
Jul 30 2004, 01:10 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Poti schimba incercand sa sincronizezi din acceleratie turatia motorului la treapta pe care incerci s-o alegi cu viteza. De obicei accelerezi puternic motorul si in timp ce ii scade turatia incerci (fara sa fortezi) sa o bagi in viteza, in momentul in care turatia e buna intra destul de usor. Insa e riscant... e o cascadorie inutila, dupa mine. Daca strici cutia, e mult mai costisitor si mai greu de reparat decat ambreiajul.... |
|
|
Sep 21 2004, 10:08 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 15-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.556 |
|
|
|
Jan 28 2005, 05:33 PM
Post
#6
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 29-November 04 From: Bucuresti Member No.: 36.479 |
mai faceti voi asa si o sa vedeti cum o sa va explodeze cutia de o sa va turuie curul,si credema, o sa iti treaca dupa(probat )
|
|
|
Jan 29 2005, 05:00 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 25-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.478 |
ca la orice subiect si aici sunt unii pro altii contra.
am mers si eu fara sa calc ambreiajul, dar de nevoie(s-a rupt cablul). si e bine de stiut ca toti soferii de camioane romanesti(raba, saviem) nu folosesc pedala de ambreiaj decit la plecarea de pe loc, in rest fara, ca se pot schimba treptele mai usor decit folosind ambreiajul. daca nu credeti, intrebati camionagii. cit despre modul in care se face s-a scris mai sus. |
|
|
Feb 22 2005, 06:06 PM
Post
#8
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 22-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.974 |
daca va uitati la campionatul mondial de motociclism, cand preiau imagini prin camera de pe ghidon, veti vedea ca frecvent schimba treptele fara a strange ambreiajul. E un principiu ce poate fi folosit si la masini. trebuie sa fie calcata destul de tare. Cand vrei sa schimbi o slabesti dar nu de tot. Ai un moment destul de scurt pana cand masina incepe sa decelereze. Atunci poti sa schimbi treapta, cand pinioanele din cutie nu mai sunt in sarcina. Merge mai usor sa schimbi din prima in a doua si din a treia in a patra, pentru ca sunt in linie si cursa schimbatorului e mai scurta. Mie imi iese faza asta si la un papuc si la Logan, dar e mai frumos la Logan pentru ca are cutia mai precisa. Are farmec doar cand ma las pe ea, ca se scurteaza timpii de schimbare. Daca nu iti iese faza nu are cum sa ti se strice cutia, dar NU trebuie sa fortezi schimbatorul. Iti caraie si ramane la punctul mort. E nasol daca tragi de el tare. :bash:
|
|
|
Mar 10 2005, 06:27 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 6-March 05 From: Craiova (Dolj) Member No.: 41.714 |
QUOTE(Cristina32563) poti frate sa mergi fara ambreiaj cit vrei tu....bineinteles,nu cit ar merge masina in mod obisnuit,dar la un moment dat te plictisesti,simti nevoia totusi de ambreiaj!Eu am venit din Navodari fara.....mai greu e cind opresti la stop,opresti motorul,dai a-1-a si cind a dat verde....dai la cheie cu putina acceleratie....,porneste(daca ai electromotor si baterie buna),nu urci brusc in demaraj si schimbi treapta urmatoare fara a depasi 2800 r/min(mai sus intra mai greu)Daca schimbi descrescator,frinezi usor pina la viteza treptei inferioare de care ai nevoie proptesti maneta la limita intrarii in viteza,accelerezi 300-400 ture in plus de relantiu(daca viteza e mai mare pt.ca nu ai frinat destul mai accelerezi)si o agata singura.dupa 200km inveti si e chiar misto.......... :cheers: :cheers: [color=blue][/color]
Perfect, numele seamana a fata, si daca e asa bravo tie, le-ai dat clasa la baieti. Exact asa se schimba, si eu am ramas fara ambreiaj (s-a rupt cablu ) si am m-ai avut o masina pe cilindru ( cu lichid de frina ) si era cilindru ovalizat, si-mi distrugea garniturile intro saptamina, unul nou fiind prea scump, mergeam mai mult fara ambreiaj, vreun an de zile pina a dat dumnezeu de am vindut-o si am scapat de necaz ; e mai greu la plecarea de pe loc, si in frina de motor pt ca iasa mai greu din viteza si trebuie s-o accelerezi un pic sa-i dea voe sa iasa, dar daca te obisnuiesti, n-ai treaba. |
|
|
Apr 8 2005, 01:11 AM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 498 Joined: 12-March 05 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 42.185 |
Ce chestie misto! E cam greu de inteles din ce ati scris dar daca ai pe cineva care sa te invete eu zic ca intr-o zi iti explica smecheriile astea si e bine de stiut ca doamne feri sa ti se rupa cablul. Super cool faza asta. Am mai auzit de ea dar nu am crezut ca se poate.
-------------------- Golf 4 , 1.6 105 CP
|
|
|
Apr 8 2005, 10:37 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 226 Joined: 18-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.765 |
Incercati treaba asta doar daca vi se rupe cablu de ambreaj ,daca nu riscati sa spargeti cutia ,nu chinuiti masina degeaba
|
|
|
Apr 8 2005, 05:38 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.007 Joined: 26-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.898 |
Mai baieti daca v-ati plictisit de pedala de la ambreaj, de ce nu folositi masini cu cutie automata. E mai simplu si nici nu chinui masina.
-------------------- Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS |
|
|
Apr 8 2005, 09:13 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Si de ce nu v-ati luat camion sau Raba sa nu va mai obositi sa apasati pedala de ambreiaj....?! Face-ti probe si o sa va coste...De ce nu va luati o masina Hydramata?
-------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Jul 29 2005, 03:24 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 46 Joined: 4-July 05 From: Bucuresti Member No.: 50.484 |
merge sa schimbi vitezele si fara ambreiaj dar cutia are de suferit cutia si placa de presiune
-------------------- dacia 1310 1992 berlina alba
|
|
|
Aug 25 2005, 01:20 PM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 14-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.212 |
daca nu va place sa folositi ambreiajul cand schimbati treptele de viteza, exista si cutii de viteze tiptronic :angel:
fara complicatii si filosofii -------------------- Opel Senator 3000cm 180HP
|
|
|
Oct 5 2005, 01:33 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
[quote="MIHAI40981"]daca va uitati la campionatul mondial de motociclism, cand preiau imagini prin camera de pe ghidon, veti vedea ca frecvent schimba treptele fara a strange ambreiajul. E un principiu ce poate fi folosit si la masini. trebuie sa fie calcata destul de tare.
da, dar nu e chiar asa se poate schimba la moto destul de usor fara ambreiaj, si unii chiar fac asa, dar daca ai vazut la Rossi de ex cand era la Honda atunci acea moto avea ambreiaj cu comanda electrica pe acceleratie: adica la apasarea pedalei de ambreiaj un senzor debreia automat pentru schimbarile de sus in jos ar fi aproape imposibil de pilotat cu acel sistem, caci frana de motor ar fi prea mare (daca nu se patineaza ambreiajul cat trebuie) si pilotul ar cadea... dar mai ales la masina personala eu zic ca e de evitat sa schimbi fara ambreiaj... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Oct 7 2005, 09:44 AM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
[quote="Horia49540"][quote=MIHAI40981]se poate schimba la moto destul de usor fara ambreiaj, si unii chiar fac asa, dar daca ai vazut la Rossi de ex cand era la Honda atunci acea moto avea ambreiaj cu comanda electrica pe acceleratie: adica la apasarea pedalei de ambreiaj un senzor debreia automat
.[/quote] Comanda electrica? Pedala de ambreiaj la moto?! De mers merge si n-are legatura daca esti la turatie mare sau mica, tre' sa potrivesti din acceleratie turatia ca sa iasa manevra. La o masina normala se uzeaza sincroanele din cutie la faza asta. La moto, Raba si masini de curse sunt cutii fara sincroane (cu craboti) si e alta mancare de peste, e mai usor si mai bine de schimbat asa. Eu am si moto si nu folosesc ambreiajul decat la plecare de pe loc si retrogradari, in sus schimb fara. Aplici un pic de forta pe pedala (sau maneta) de viteze si, cand reduci un pic gazul, "inghite singura treapta urmatoare. Daca ai cutie buna (sincronizata), poti pleca si din loc pe sincroane fara ambreiaj, dar doar de 2-3 ori! Asa ca dati-i inainte la papuci si Loganuri si pe urma scrieti aici ce cutie de kk au ca ati mers fara ambreiaj 10000 km si s-au gatat sincroanele! |
|
|
Oct 7 2005, 02:01 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
oops, am scris reeepede si de-aia am spus prostii
ideea era schimbatorul de viteze (pedala, maneta, cum vrei), si fiind motociclist o sa o intelegi si mai bine: stii cum au Jawele nu?cand apesi schimbatorul se actioneaza automat, printr-un sistem mecanic, ambreiajul La fel si la Honda lui Rossi, doar ca acolo era un sistem electric, si pe deasupra, pentru a evita supraturarea motorului in timpul de debreiaj, se taia alimentarea cu combustibil ps – nu sariti sa ma omorati daca uneori spun prostii mari, ca scriu in viteza mare si de-aia iese asa…c’est la vie -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 14 2009, 02:19 PM
Post
#19
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 14-February 09 From: Sibiu Member No.: 119.269 |
Nu contest faptul ca se pot schimba treptele de viteza fara debreiere.eu unul nu am incercat si nici nu cred ca o sa incerc.Exceptand o eventuala situatie urgenta(ruperea cablului de ambreiaj)nu vad rostul acestei manevre.are si ambreiajul rostul lui,nu credeti? consider ca este o manevra nesigura,ce supune automobilul unui stress suplimentar.Dupa cum am mai spus,asta e parerea mea ,nu am pretentia de a mi se da dreptate.va salut. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 04:21 AM |