IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

relanti variabil

This topic is about relanti variabil, the author, leutzu, wrote about: In primul rand va salut ca asta este primul meu post aici. Am un Suzuki WagonR+ din 2002 si de ceva timp am observat ca ii scade relantiul pana pe la ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> relanti variabil, Wagon R+
leutzu
post Oct 7 2007, 03:25 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 7-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.974



In primul rand va salut ca asta este primul meu post aici.

Am un Suzuki WagonR+ din 2002 si de ceva timp am observat ca ii scade relantiul pana pe la 5-600rpm si apoi isi revine. Nu situ ecact de cand face ca abia de 1 luna si ceva am luat masina de la taicamiu (pana acum am avut un tico smile.gif ). Din vagele mele cunstiinte de mecanica as spuen ca sursa acestei probleme este o prosibila murdarie prin IAC (Idle air control) - cel putin asa era pe la Daewoo . Intrebarea mea este daca si Wagon-ul are IAC si daca da unde se afla acesta. La fel as dori sa va intreb daca stie cineva procedura de Idle Learning pentru acest model.

Va multumesc,
Leutzu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Oct 7 2007, 09:41 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Nu cumva s intampla cand pornesti un consumator electric?


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin50070
post Oct 7 2007, 10:41 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 280
Joined: 29-June 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 50.063



QUOTE(leutzu @ Oct 7 2007, 03:25 AM) *
Am un Suzuki WagonR+ din 2002 si de ceva timp am observat ca ii scade relantiul pana pe la 5-600rpm si apoi isi revine.


Unde isi revine ? e normal sa scada la 5-600 rpm, acolo e turatia normala de relanti

This post has been edited by Florin50070: Oct 7 2007, 10:42 PM


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tengeu
post Oct 8 2007, 02:15 AM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 82
Joined: 4-October 07
From: Cluj-Napoca
Member No.: 114.907



Nu mi-e clar cand scade turatia. Dupa ce mororul e pornit, in trafic atunci cand astepti de ex. la stop? Veirfica Idle Valve dar si alternatorul si eventual consumatorii. Cum se manifesta? Scade la 500 si revine in app. 1-2 sec?
Daca la pornire scade la 500, ar trebui sa verifici senzorul de turatie, ala mai strange mizerie.
IAC e o cauza comuna, dar nu totdeauna e asa.
Vezi ca aici este un tip care are service manual pentru wagon r. Trimite-i un email, poate te ajuta:
link email service manual

This post has been edited by Tengeu: Oct 8 2007, 02:15 AM


--------------------
Swift 1.5GS 5u Grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leutzu
post Oct 8 2007, 11:37 PM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 7-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.974



@Florin50070 - turatia normala de relanti este de 800rpm...la ce masina este 5-600 ca sincer nu stiu nici una sa aiba asa jos.
De ex: tico 950rpm (deh 3 cilindrii), Mitsubishi lancer 2.0l 800rpm, peugeot 406 HDI 800rpm..si nu vorbesc din auzite toate sunt masini conduse de mine minim 1000 km.
@Arheopterix - la toate masinile scade putin relantiul cand pronesti un consumator...este un lucru normal - stiu lucrul asta wink.gif

@tangeu Relantiul scade aproape la fiecare oprire atunci cand astepti de ex. la stop sau in aglomeratie. La pornire turatia se duce spre 1200 sau mai mult, depinde cat de frig este...deci "socul" functioneaza ok.

Aveti idee care este IDle learning procedure...ca as vrea ca odata cu curatarea iac-ului sa ii fac si o astfel de "invatare".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tengeu
post Oct 9 2007, 01:26 AM
Post #6


sofer
***

Group: Membri
Posts: 82
Joined: 4-October 07
From: Cluj-Napoca
Member No.: 114.907



Invatarea idle-ului e in manual. Daca l-as avea te-as ajuta cu drag. Scrie la indianul acela... Am inteles problema, din pacate si eu cred ca vine de la IAC. Trebuie sa faci rost de manual. Nu exista relanti la 600rpm, cu asta sunt de acord. Ar trebui sa fie pe la 850rpm.


--------------------
Swift 1.5GS 5u Grey
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin50070
post Oct 10 2007, 07:36 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 280
Joined: 29-June 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 50.063



Inseamna ca turometrul meu nu-i bun ? La relanti mie-mi arata intre 500-600


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea109037
post Oct 10 2007, 10:08 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 157
Joined: 25-June 07
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 109.030



Stai linistit, turometrul tau e bun. Si la mine scade turatia de relanti la 500-600 rpm, comportament specific tuturor masinilor cu timpi de deschidere a supapelor variabili (VVT). De altfel, lucrul acesta ajuta la reducerea consumului de combustibil (cel putin in teorie). Poate Wagon R+ nu are VVT, nu stiu ce sa zic... doar ca pentru Ignis este normal comportamentul asta


--------------------
****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leutzu
post Oct 16 2007, 11:46 AM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 7-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.974



Sunt modele de wagon r care au vvt, al meu din 2002 are supapele clasice. Am cumparat saptamana asta o solutie "injector cleaner&stuff" - scria ca are propietatea de a curata supapele si traseul de benzina - si am pus si niste benzina de 100 de la OMV si mi se pare ca nu mai scade. Insa am facut doar 7 km de cand am pus flaconul ala si am alimentat (de dimineata), sper sa fie de la flacon ca daca este de la benzina cred ca o sa ma obisnuiesc cu relantiul ala...si asa simt la buzunar trecerea de la tico+gpl la suzki-ul asta pe benzina tongue.gif Oricum peste vre-o 3 saptamani trebuie sa merg in service sa fac revizia de 60k km, daca nu ii dau de cap la problema o sa vad poate o rezolv la service.

PS. Am trimis cate un e-mail al fiecare de pe forumul acela extern, sper sa imi trimita cineva manualul de service.

Ok, se pare ca nu are de la benzina si nici de la injector cleaner-ul ala, in continuare face la fel :| Ce am observat, scade relantiul numai in momentul in care opresc masina si daca imediat ce am oprit (semafor,a glomeratie, etc) tin piciorul pe frana. Daca am alti consumatori nu face, indiferent de ce consumatori sunt...si chit ca sunt permanenti (ventilatorul, dezaburizor), fie ca sunt pentru perioade de timp scurte (m-am jucat cu dejaburizorul on/off de cateva ori, la fel si cu farurile le aprindea/stingeam de cateva ori la intervale scurte)...nimic. Deja ma depaseste situatia smile.gif Inainte ama vut un tico si ii stiam fiecare simptom de la ce este si ca urmare al carui lucru se intampla aia, cu suzuki-ul asta deja este frustrant.

This post has been edited by leutzu: Oct 25 2007, 04:39 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m_tm
post Nov 2 2007, 08:37 PM
Post #10


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 3-October 07
From: UNDEVA IN WEST
Member No.: 114.889



QUOTE(leutzu @ Oct 16 2007, 11:46 AM) *
Sunt modele de wagon r care au vvt, al meu din 2002 are supapele clasice. Am cumparat saptamana asta o solutie "injector cleaner&stuff" - scria ca are propietatea de a curata supapele si traseul de benzina - si am pus si niste benzina de 100 de la OMV si mi se pare ca nu mai scade. Insa am facut doar 7 km de cand am pus flaconul ala si am alimentat (de dimineata), sper sa fie de la flacon ca daca este de la benzina cred ca o sa ma obisnuiesc cu relantiul ala...si asa simt la buzunar trecerea de la tico+gpl la suzki-ul asta pe benzina tongue.gif Oricum peste vre-o 3 saptamani trebuie sa merg in service sa fac revizia de 60k km, daca nu ii dau de cap la problema o sa vad poate o rezolv la service.

PS. Am trimis cate un e-mail al fiecare de pe forumul acela extern, sper sa imi trimita cineva manualul de service.

Ok, se pare ca nu are de la benzina si nici de la injector cleaner-ul ala, in continuare face la fel :| Ce am observat, scade relantiul numai in momentul in care opresc masina si daca imediat ce am oprit (semafor,a glomeratie, etc) tin piciorul pe frana. Daca am alti consumatori nu face, indiferent de ce consumatori sunt...si chit ca sunt permanenti (ventilatorul, dezaburizor), fie ca sunt pentru perioade de timp scurte (m-am jucat cu dejaburizorul on/off de cateva ori, la fel si cu farurile le aprindea/stingeam de cateva ori la intervale scurte)...nimic. Deja ma depaseste situatia smile.gif Inainte ama vut un tico si ii stiam fiecare simptom de la ce este si ca urmare al carui lucru se intampla aia, cu suzuki-ul asta deja este frustrant.

Salut.,MARE ATENTZIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cu aditivele si curatzatoarele de mai stiu eu ce.Sunt bune dar sa nu steie prea mult in rezervor.ATACA TOT CE E GARNITURA DE CAUCIUC SAU CEVA ASEMANATOR.tREBUIE CONSUMATA IN MAX.24 ore


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 DDIS GLX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
en112736
post Nov 5 2007, 09:35 AM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 26-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 112.729



io zic ca in timp curata si motorul.....dar e numai o parere personala.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leutzu
post Nov 8 2007, 11:17 PM
Post #12


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 7-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 114.974



Inainte de suzuki-ul asta am avut un tico si ala intr-o iarna am avut la fiecare plin de benzina cate un bidon de aditiv pus in rezervor (imi inghetase benzina odata in rezervor si vroiam sa evit ca acel lucru sa se mai intample). De atunci pana acum au trecut 2 ani si nu au distrus nici un fel de garnituri. Nu stiu la ce te referi tu cand zici in 24 de ore - un bidon din ala se baga la un rezervor de benzina, nu prea ai cum sa consumi un rezervor in max 24 de ore, sorry dar ai auzit prost.

Problema inca nu s-a rezolvat insa am descoperit benzina de la Rompetrol (cea de 95) si parca acum relantiul variaza ceva mai putin, nu zic ca si consumul este ceva mai mic...si daca ma gandesc cat i-am injurat eu pe astia inainte smile.gif)

O chestie ciudata pe care am mai observat-o este ca atunci cand sunt in puntul mort si apas pedala de frana scade intensitatea farurilor, ori nu mai imi incarca bine alternatorul, ori am o masa putin busita - cred ca cea de la motor, sau am un scurt pe undeva...offf...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 10:31 PM