IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drive Test Volvo XC70, break capabil de offroad

This topic is about Drive Test Volvo XC70, break capabil de offroad, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Drive Test Volvo XC70, break capabil de offroad
adi.mitrea
post Sep 21 2007, 09:05 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Salut tuturor!

Săptămâna trecută am avut ocazia să testez în teren accidentat și pe asfalt noul Volvo XC70. Să vă împărtășesc și vouă, fani ai mărcii și nu numai, câte ceva din experiența XC70.

Așa cum se va vedea și în poze, mașina este mare. O adevărată navă. Exteriorul mașinii este desenat echilibrat și nu iese nimic în evidență în sens negativ. La fel și interiorul. Deși butoanele de pe consolă sunt numeroase, totul este lizibil și la îndemână. Acționarea gadgeturilor, de care XC70 abundă, este o plăcere. Trebuie să recunosc că interiorul este impecabil finisat, e cu adevărat premium.

Poziția de condus e foarte confortabilă și ușor de găsit grație șezutului - a căruii înclinație se poate regla - și mulțumită spătarului generos cu suport lombar. Volanul se reglează și el foarte ușor, iar mișcările sus-jos, și în profunzime sunt ample.

Și dacă totul este premium la interior, la fel stau lucrurile și în compartimenul motor unde tronează un propulsor turbodiesel Volvo, cu cinci cilindri (D5 este numele motorului, deja consacrat pe XC90), care dezvoltă 185 de cai putere dintr-o cilindree de 2.400. Impresionantă este silențiozitatea motorului, indiferent de nivelul de sarcină, iar la relanti nu sună a "tractoraș", așa cum se aud alte motoare similare. Condus civilizat nici nu îți dai seama dacă e benzină sau diesel. De asemenea mi-a plăcut ușurința cu care motorul mută din loc mașina, deși nu e deloc ușoară.

Suspensia este independentă de tip McPherson pe față și independentă de tip multilink pe spate. Face toți banii. Pe teren accidentat am remarcat cursa lungă a amortizoarelor și fermitatea cu care apasă roțile peste fiecare denivelare. Asta am văzut la mașina din față, suspensia lucra intens, însă când am ajuns și eu peste aceleași pietre și denivelări nu am simțit mai nimic. Filtrarea denivelărilor și a gropilor este excelentă și pe asfaltul accidentat de la noi din țară.

Deși nu e făcut să fugă, XC70 este capabil să abordeze viraje în viteză, iar scârțâitul puternic al cauciurilor și traiectoria previzibilă nu fac decât să-ți amintești că mașina are tracțiune integrală și că poate și mai mult.

Privit ca un tot, XC70 îți inspiră "discreție premium", așa aș defini cel mai bine noul model Volvo.

Și după atâta laudă vin și punctele slabe care merg în două direcții. Prima ar fi reglajele spătarului și suportului lombar care sunt greu de acționat fie din cauza cotierei înalte, fie din cauza spătarului lat. Al doilea aspect negativ, pe care recunosc că l-am sesizat abia în poze, ar fi iluminarea bordului și a ceasurilor de bord. Deși lizibile și foarte elegante, nu am putut să nu remarc iluminarea verde a tuturor comenzilor și în alb-bleu cu rușu la ceasurile de bord.
Attached File(s)
Attached File  235138.jpg ( 51.75K ) Number of downloads: 5
 


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 06:35 PM