Articol - S.A.R. |
This topic is about Articol - S.A.R., the author, Hoinar, wrote about: Ups, cititi si voi articolul, cica Romania are cea mai mare rata de mortalitate in accidente: http://www.prosport.ro/index.php?section=a...exid=52089 ... To read more just scroll down
Articol - S.A.R. |
Aug 3 2007, 02:33 PM
Post
#1
|
|
membru vesel Group: Membri Posts: 1.829 Joined: 7-January 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 96.184 |
http://www.prosport.ro/index.php?section=a...ex&id=52089 -------------------- Hauris
Membru al grupului "Noua ne place avatarul lui Mariustom!" Pe de alta parte, sunt convins ca oamenii sunt mai dobitoci decat furnicile de cate ori sunt in trafic. Traficul e situatia in care oamenii sunt mai primitivi, previzibili si mai simpli decat oile sau albinele care au un creier cat o gamalie.D Si cu toate astea se considera niste toti niste soferi de geniu ... :D |
|
|
Aug 3 2007, 02:44 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Cat timp romanii nu o sa respecte macar semnele de circulatie, nu mai vorbesc de bun simt, conduita preventiva si altele, rata mortalitatii in accidente va fi mare....
Numai azi mi-au intrat 2 in fata pe sens unic si oricat le-am desenat ca nu au voie n-au vrut sa inteleaga :bash: -------------------- |
|
|
Aug 3 2007, 05:16 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 697 Joined: 1-August 05 Member No.: 52.386 |
La cum se merge in Romanica nu e de mirare. Am fost plecat din astazi din Bucuresti si sincer m-am crucit cu ce viteza se merge, si culmea nu numai barbatii conduc nebuneste, ci si femeile chiar mai tare merg, azi m-au depasit cu 200 km/h mai multe soferite "de raliu", asa ca... s-a intors lumea cu fundul in sus.
|
|
|
Aug 3 2007, 06:15 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
-------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Aug 3 2007, 06:22 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 24-November 05 From: Wonderland Member No.: 61.933 |
-------------------- ex Corolla 1,6 SOL - vanduta in anticiparea pretului de 9 lei/l la benzina
Yaris 1,4 D4D Luna |
|
|
Aug 3 2007, 06:47 PM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 119 Joined: 25-June 07 From: Bucuresti Member No.: 109.063 |
Depinde si in ce perioada este facut acest studiu, sa ne amintim ca drumurile romaniei au fost pline de super dacia care ne-a umplut cimitirele. Un prieten de familie a intrat cu o dacie intr-un pom cu 30 de km/h si a stat in coma 7 zile plus 4 fracturi grave. Si in ziua de azi se intampla foarte multe accidente din cauza vechilor dacii, e un dezastru de masina, in plus sunt de parere ca strica si modul de condus. De fapt conduci o barca nu o masina, daca ar fi dupa mine le-as da foc la toate pentru cate familii a nenorocit porcaria asta de masina...
-------------------- Important este ce ai in cap si suflet, nu gramada de fiare din fata casei.
|
|
|
Aug 3 2007, 10:33 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 697 Joined: 1-August 05 Member No.: 52.386 |
QUOTE(GhitaTM) Tu cu cit mergeai de ai estimat ca ele mergeau cu 200?
Am mers cu 90/100/110 km/h variabil, am prins undeva la 130km/h intr-o depasire, apoi am fost fortat sa depasesc in mare viteza un tir lung la 160 km/h de catre un bmw, am revenit la viteza de croziera, si apoi din spate ca 2 tunete din spate un x3 si o primera au trecut ca si cum stateam pe loc , bineinteles fatuca blonda mi-a facut semn din faruri inca de la 1 km asa ca... am lasat disperata sa se duca... |
|
|
Aug 3 2007, 10:51 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 398 Joined: 19-June 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 108.732 |
deci e dezastru ce se intampla pe sosele si de vina sunt multi ,,, 1 medicii care nu fac un control riguros psihic/psihologic inainte de acordarea permisului de conducere, 2 regulamentul de pastrare pe timp nelimitat al permisului -macar din 10 in 10 ani ar trebui facute niste analize atente si nu prea se fac, batraneii cu varburg cu ochelari cat borcanele circula fara grija pe stradutze prin orase, ce reflexe are un om la 65-70 de ani cand ii sare un copilas in fatza? din pacate mita e in floare! cu 2 sticle de wiski ai iesit din scoala de soferi si esti si programat la politie daca reusesti sala cu inca o sticla ai luat si traseul... deci e varza situatia... la mine in semnatura este o cifra ... ar fi bine sa o cititi si ... take care !
-------------------- FORD MONDEO 2002 TDCI 2000cmc 96kw
Life is a temporar thing, don`t waste it! DRIVE SAFE!!! 1999-2006 =>19.269 DECESE cauzate de accidente rutiere. 47393 RANITI GRAV. Numaratoarea continua! |
|
|
Aug 4 2007, 12:48 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.326 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.001 |
In ultimul an am avut 3 probleme majore in circulatie. Le enumar in ordine descrescatoare a vitezei mele:
1. depasire de tir care mergea cu ~80 pe un drum relativ normal. Se baga cel din fata mea, nu spun marca, ma bag si eu dupa el. Rateaza viteza - se umple de fum drumul. Si viteza de depasire, din cauza asta nu a depasit 90-95km/h. Cind eram sa terminam tirul, apare un alt tir din fata. Cel din fata mea se repliaza pe banda de mers exact in fata tirului depasit. Eu ramin in paralel cu tir-ul vazind celalalt tir venind din fata si omul nu accelera sa-mi faca si mie loc intre el si tir. Sa frinez era riscant, nu stiam daca am loc sa ma bag in spate plus ca era tir din celel . Tirul depasit claxona si reducea viteza - ne-o furam toti daca ma plezneam cu ala de venea din fata. Se prinde si diesel-arul cu care depasisem si accelereaza, cu tot cu fum - bine ca i-a putut masina, si capat si eu loc intre el si tir. Dar aveam palmele ude! 2. La intrarea in Galati, prin noiembrie. Mergeam cuminte, chiar cuminte de tot! Se baga una cu o dacie alba in depasire. In dreapta mea era un drum. Am fost convins, din cauza distantei si vitezei aurolacei, ca va face stinga pe drumul respectiv. Dupa vreo 10-15 metrii parcursi imi dau seama ca aia nu are de gind sa vireze, ea voia sa depaseasca, probabil cu a 4-a, la 50 de km/h. Am fost nevoit sa frinez destul de tare, cit sa ma opresc, sa incapa idioata. Eu poate as fi scapat dintr-un accident frontal ceva de genul 50+50, dar proasta putin probabil. 3. Veneam spre Pipera, in fata la Badsi e un viraj la stinga. Pe banda mea gol, pe sensul opus coada. Apare de dupa viraj o creatura blonda, nu tinara, dar nici batrina, cu un LC cu telefonul prins intre cap si umar. Destul de tare, ea depasea in viraj la dreapta ei. Am realizat ca pot sa intru in parcare la Badsi, cu 50-60km/h. Era singura mea sansa! M-am uitat in oglinda cum ea a continuat sa accelereze pe banda mea, desi tocmai ce ma scosese din drum! Nu sint vreun sfint din punctul de vedere al vitezei cu care merg! Dar in 14 ani de permis am avut un singur accident, minor, dar si azi ma gindesc ce ar fi fost daca Almera avea niste frine eficiente si pe piatra cubica...Nu aveam mai mult de 40km/h, dar ABS-ul nu m-a ajutat si m-am dus ca sania...Ulterior toata lumea mi-a spus ca ABS-ul pe piatra cubica face mai mult rau. Oricum nu o sa ma mai bazez vreodata pe el cind merg pe granit... Oricum, de ceva vreme, mi-e mult mai frica de ceilalti! |
|
|
Aug 6 2007, 07:23 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Cine a vazut aseara Top Gear pe A3?! Au facut un crash test cu un Espace, versiune mai veche, si o locomotiva la 110-130kmph(ziceau ei) si au aratat cam ce mai ramane din Espace, nimic! Cum de altfel s-ar intampla cu orice masina in cazul unei coliziuni cu un tren
-------------------- |
|
|
Aug 6 2007, 08:06 AM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 1-July 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 109.384 |
am citit articolul din pro sport, si am citit si mesajele voastre. sunt de acord ca de multe ori se circula dezastruos, dar cred ca pentru mare parte din accidente e de vina starea foarte proasta a drumurilor.
si pot da exemple cu nemiluita: - drumuri in lucru pe care nu se iau niste masuri minime de prevedere: vezi poduri cu o banda in lucru si nici un parapet, nici un jalon, nici un marcaj, nimic care sa delimiteze cele doua benzi. - drumuri intregi cu 2 benzi, prin sate interminabile, care ajung sa exaspereze si pe cel mai calm sofer. sa-mi spuna oricare dintre voi ca are rabdare sa mearga 200 km din localitate in localitate numai cu 50km/h; - drum de munte, cu serpentine, plin de gropi si fara urma de marcaj (cu adevarat distractiv pe timp de noapte si ceata); - intersectii in oras nesemaforizate, prin care singura metoda de trecere pe timpul zilei e mica intelegere; - mult prea numeroasele carute, tractoare, biciclete, vaci, etc. prezente pe toate drumurile patriei. in concluzie, desi pentru multe din accidente sunt responsabili soferii neatenti sau teribilisti, pentru cel putin tot atat de multe sunt de vina conditiile de trafic inadecvate pentru o tara europeana si cu un numar de masini in continua crestere. |
|
|
Aug 6 2007, 09:08 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 749 Joined: 3-January 06 From: Bucuresti Member No.: 64.446 |
In 2500 de km facuti in concediu, m-am intors ieri, am dat de 2-3 soferi idioti si toti erau romani. Un retardat cu un megane cu nr de Bz care in momentul in care am semnalizat stanga ca banda pe care circulam disparea a accelerat si a mers oarecum in paralel cu mine si un inconstient cu un audi a4 care s-a gasit sa depaseasca un buldozer in cea mai stransa curba de pe tot drumul si daca nu franam brusc nu stiu ce draq ce intampla. Situatia a fost foarte stransa, nu stiu ce a putut fi in mintea lui, era cu toata familia in masina, era pe drumul de dus ....neveste-mi i-au tremurat genunchii cateva minute bune.
Cred ca multi au masini prea puternice pentru caracterul lor. -------------------- Honda Accord 2009 2.0 iVTEC - Festina lente
Suzuki Swift 2007 1.3 |
|
|
Aug 6 2007, 09:22 AM
Post
#13
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
QUOTE(Tiberiu61940) Adevarat... nevasta-mea mi-a marturisit ca a mers cu peste 190 cu yarisul ei pe drumurile noastre, in timp ce eu nu depasesc 150 decit pe autostrada afara...
Offtopic: cu peste 190 km/h cu Yaris?? Ce fel de Yaris? Turbocharged? -------------------- OTS 1.8T
Me gusta la gasolina! |
|
|
Aug 6 2007, 12:41 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 119 Joined: 25-June 07 From: Bucuresti Member No.: 109.063 |
Poate Yaris il chema pe amant
-------------------- Important este ce ai in cap si suflet, nu gramada de fiare din fata casei.
|
|
|
Aug 6 2007, 02:24 PM
Post
#15
|
|
Boier Group: Membri Posts: 580 Joined: 12-January 06 From: Buc Member No.: 65.131 |
risc un avertisement pentru offtopic, dar...
asta e ca-n bancul cu agentia de stiri sovietica. Nu era cu Yaris, era cu Yannis, nu era masina, era amant, si nu avea viteza de 190kmph, ci avea inaltimea de 190cm. Scuze, dar nu m-am putut abtine... Editat...mai soft -------------------- Astra Caravan 1.8i 16v
|
|
|
Aug 6 2007, 03:16 PM
Post
#16
|
|
membru vesel Group: Membri Posts: 1.829 Joined: 7-January 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 96.184 |
QUOTE(Petra109391) am citit articolul din pro sport, si am citit si mesajele voastre. sunt de acord ca de multe ori se circula dezastruos, dar cred ca pentru mare parte din accidente e de vina starea foarte proasta a drumurilor.
si pot da exemple cu nemiluita:....... Eu sunt de acord cu tine, si sunt sigur ca mai toti sunt, dar cum naiba ca toti circulam pe aceleasi drumuri, si unii dintre noi au ani multi de condus si totusi n-au provocat nici un accident, iar altii nu dau dovada de respect si responsabilitate in trafic de nici o culoare?! Nu strada e vinovata de accidentele cauzate de soferi beti, cu viteza prea mare sau care nu acorda prioritate, nu respecta semnele de circulatie sau culoarea semaforului, ci persoana de la volan. In domeniul IT este o vorba: "There is a problem between the chair and the keyboard.", vorba care poate fi adaptata perfect asupra domeniului auto. ps: un prieten de-al meu a fost vara trecuta in Elvetia, si acolo desi e trafic destul de aglomerat n-a auzit deloc injuraturile sau claxoanele de la noi...soferii opreau masina la semafor, undeva cu cativa metri inainte de trecerea de pietoni (nu ca la noi unde unii mai opresc pe trecere sau chiar dupa), de ce la altii se poate circula corect si bine, iar la noi nu? Oricum s-ar fi facut educarea asta (fie cu forta, fie fara) cred ca modelul trebuie importat si la noi. -------------------- Hauris
Membru al grupului "Noua ne place avatarul lui Mariustom!" Pe de alta parte, sunt convins ca oamenii sunt mai dobitoci decat furnicile de cate ori sunt in trafic. Traficul e situatia in care oamenii sunt mai primitivi, previzibili si mai simpli decat oile sau albinele care au un creier cat o gamalie.D Si cu toate astea se considera niste toti niste soferi de geniu ... :D |
|
|
Aug 6 2007, 04:04 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 186 Joined: 25-January 07 From: Bucuresti Member No.: 97.661 |
Factorii sunt multi iar starea proasta a drumurilor e unul dintre ei; vorbim aici despre mortalitatea in cazul accidentelor, nu de numarul accidentelor. Ganditi-va numai la copacii de pe marginea soselelor sau a gropilor care in unele cazuri sunt adevarate cratere.
Politia joaca un rol foarte important; exemplu: accidentul de pe autostrada soarelui in care au fost implicate mai multe masini datorita fumului nu cred ca l-a uitat nimeni - accident datorat, pe langa lipsa vizibilitatii si a vitezei excesive si nepasarii politiei, care nu a binevoit sa semnalizeze in niciun fel; contraexemplu: accident pe autostrada in grecia: prezente la locul accidentului politia, ambulanta si platforma pentru eliberarea drumului, totul marcat cu jaloane si un individ care statea cocotat pe parapet la vreo 100 de metri mai in fata care facea semne cu un steag ca la F1. Cel mai important factor: NESIMTIREA specifica romanilor; nici macar in Bulgaria nu am intalnit atata nesimtire din partea conducatorilor auto. mi-am petrecut concediul in grecia, unde am parcurs cam 2000km cu masina si nu am fost nevoit sa claxonex nici macar o data, nu am stat incordat nicio secunda, nu a trebuit sa atentionez pe nimeni ca pe banda 2 nu se merge cu 50km/h s.a.m.d.; ajungand in tara, de la giurgiu la bucuresti am tras 3 injuraturi (in gand, desigur), deoarece romanul nu binevoieste sa se asigure sau sa semnalizeze cand schimba banda si nu il intereseaza ca ii orbeste pe ceilalti participanti la trafic cu faza lunga sau cu farurile reglate dupa bunul plac. -------------------- Skoda Octavia Elegance 1.9TDI 110CP
|
|
|
Aug 6 2007, 10:42 PM
Post
#18
|
|
Blues fan Group: Membri Posts: 2.976 Joined: 9-March 06 From: Blues country Member No.: 70.361 |
Domle s-au discutat subiectele astea de 10 mii de ori. Discutia este foarte interesanta insa ar fi bine sa se uneasca topicurile cu acest subiect pt ca s-ar putea sa omitem niste idei bune si s-ar putea sa ne repetam in niste chestii unde deja s-au ajuns la niste concluzii.
Oricum parerea mea, pe care o repet, este aceia ca piesa dintre volan si scaun este de vina cam in marea majoritate a accidentelor. Aici nu ma refer la nevionovatul care pica victima ci la cel care provoaca accidentul. De ce acolo unde trec 10.000 de oameni/masini , nu se intampla nimic, si cand trece Gigi vitezomanul sau betivul, se intampla? Piesa e de vina,nu? -------------------- ________________________________ Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu. Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat! http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s |
|
|
Aug 7 2007, 08:48 AM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 24-November 05 From: Wonderland Member No.: 61.933 |
QUOTE(booneK9) risc un avertisement pentru offtopic, dar...
asta e ca-n bancul cu agentia de stiri sovietica. Nu era cu Yaris, era cu Yannis, nu era masina, era amant, si nu avea 190, ci o avea de 20. Scuze, dar nu m-am putut abtine... :tomato: de la ... Mariustom Hehe... you wish.... A mai fost o discutie acum vreo 2 luni despre viteza mxima a Yarisului, si eu ma declaram neincrezator cind spuneau altii de 190 cu yarisul. Posibil ca viteza reala sa fie de 170-180, cind pe bord arata 190, cine stie? Nici eu nu am mers cu asa mult; asa zice nevasta-mea ca a mers ea... E dept ca uneori merge mai repede ca mine. O fi si Yannis, nu zic nu... Are si turbo, ca e D4D. Ajungi mai repede la 150-160 km/h decit de astepti, sa stii, chiar daca pare mica (masina, bre!) -------------------- ex Corolla 1,6 SOL - vanduta in anticiparea pretului de 9 lei/l la benzina
Yaris 1,4 D4D Luna |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 08:12 PM |