1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR |
This topic is about 1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR, the author, Vlad107342, wrote about: FORD V-8 68 fordor touring sedan DeLuxe - 1936 FABRICAT ÎN ROMÂNIA la UZINA DE MONTAJ FORD ROMANA SAR Masina mea este fabricata in anul 1936, primul l ... To read more just scroll down
1936 FORD V-8 Fabricat in Romania la FORD ROMANA SAR |
Jun 1 2007, 11:55 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
FABRICAT ÎN ROMÂNIA la UZINA DE MONTAJ FORD ROMANA SAR Masina mea este fabricata in anul 1936, primul lot montat in Romania la Uzina de Montaj FORD ROMANA SAR din Bucuresti de pe Calea Floreasca (FORD ROMANA SAR a functionat în perioada- 04 mai 1936 - 11 iunie 1948, lichidata de autoritatile epocii prin Legea Nationalizarii nr. 119/11.06.1948 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp..._text?idt=1575) (Denumirea actuala: Automatica SA http://www.automatica.ro/romana/despre.html). Masina mea este 99% completa si originala. Este in prezent in curs de restaurare. FORD ROMANA SAR Informatii despre fabrica FORD ROMANA SAR din Bucuresti aici in limba romana: http://www.autoshow.ro/article--x-Top_Stor...mania--761.html http://www.ford.ro/index,78,473 si in limba germana si engleza: http://website.webcenter.lycos.de/www.fomcc.de/bukarest.htm http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=14707 Aici detalii masina mea: http://www.autogallery.org.ru/ford1936.htm Caracteristicile tehnice ale masinii mele: Denumire: FORD V-8 Model: 68 Tip: Fordor Touring sedan (limuzina, berlina 3 volume 4 usi) Varianta: De Luxe Anul de fabricatie: 1936 (Uzina de montaj Ford Romana SAR) Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru închis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la cost suplimentar. Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington) Motor tip: V-8 la 90 grade cu supape laterale Alezajul: 77,78 mm Cursa pistonului: 95,25 mm Cilindreea: 3.621 cmc Puterea: 85 CP la 3.800 rot/min (in brosurile din 1936 este prezentata la 90 CP) Raport de compresie: 6,12:1 Ordinea de aprindere: 1-5-4-8-6-3-7-2 Capacitate carter ulei: 4 litri Sistem de ungere: cu presiune si carter ventilat Ulei sub presiune la lagărele paliere, biele si axa cu came Pompa de ulei: cu angrenaj Sistem de franare: mecanic pe cele patru roti, independent Capacitate pompa ulei: 7,1 litri pe minut la turatia de 2000 rot/min Presiunea normala a uleiului: 2,1 atm la 2600 rot/min Jocul supapelor: 0,317-0,343 mm Sistemul electric: 6 V , baterie la 115 amperi Sistemul de racire:cu termosifon si accelerare prin pompa si control termostatic al circulatiei Capacitatea sistemului de racire: 21 litri Sistemul de benzina: Indicator de nivel de benzina hidrostatic Carburator: Stromberg typ 97 dublucorp cu aspiratia in jos Capacitate rezervor: 50 litri Pompa de bezina: cu diafragma Dimensiuni: Lxlxh = 4720 mm x 1780 mm x 1780 mm Anvelope: 16 x 6,5 Garda la sol: 229 mm Cutia de viteze: 3 viteze inainte si una inapoi de tip elicoidal silentios. Angrenarea este sincronizata pentru pinioanele vitezelor a doua si a treia. Capacitate ulei cutie: 1,2 litri Seria motorului: este in acelasi timp si numarul de serie al masinii. Este stantat pe blocul motor si pe placuta de identificare pe caroserie sub parbriz cum se ridica capota motorului. Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai contează?) NOTA: Versiunea "De Luxe" cuprindea in plus fata de "Standad" stergator de parbriz si pentru pasager, oglinzi retrovizoare exterioare, doua lampi de stop pe spate, cauciucuri cu banda alba, radiou cu lampi, tapiserie calitate superioara la interior, bricheta si scrumiera. Uzina de montaj FORD ROMANA SAR Bucuresti livra automobilele Ford doar in versiunea limuzina in trei volume cu patru usi (fordor touring sedan) echipate "Standard" si "De Luxe", vopsite intro singura culoare. Se putea opta pentru Washington Blue (albastru inchis) si Rubber Black (negru). Orice alta versiune de caroserie se aducea la comanda din Marea Britanie sau USA. Orice alta versiune de culoare se putea oferi optional la preferintele clientului, la co[/size]st suplimentar.[/font][/b] Culoarea originala a masinii mele: Washington Blue (albastru Washington) Viteza maxima declarata de constructor: 135 km/h Consum mediu l/100 km: 25 litri (urban trece de 30 litri/100 km,dar mai conteaza?) This post has been edited by Vlad107342: Nov 16 2007, 11:03 AM
Attached File(s)
0.1936_FORD.jpg ( 60.18K )
Number of downloads: 84
Imaginea010.jpg ( 99.93K ) Number of downloads: 84 211758.jpg ( 75.94K ) Number of downloads: 67 -------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jun 1 2007, 12:59 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
s-o stapinesti sanatos si multa bafta la restaurare!!!
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Jun 1 2007, 02:12 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
super-masina! acesta nu este oare modelul cu care a castigat marele Petre Cristea Raliul Moonte-Carlo in 1936? :boxing:
sa o faci frumoasa! succes :wave: ps - si o nedumerire: scrii "frane mecanice" - adica nu avea sistem hidraulic? m-as indoi, la asa o greutate... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Jun 1 2007, 02:48 PM
Post
#4
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
-------------------- OTS 1.8T
Me gusta la gasolina! |
|
|
Jun 1 2007, 06:24 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 14-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.444 |
|
|
|
Jun 1 2007, 08:25 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.384 Joined: 31-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.969 |
[quote="Horia49540"]super-masina! acesta nu este oare modelul cu care a castigat marele Petre Cristea Raliul Moonte-Carlo in 1936? :boxing:
Cristea a condus dupa cate stiu versiunea coupe 2 usi. Am un prieten care a a vut una intre 37-52. E f mandru ptr ca nu difera cu mai nimic cu cea cu care a concurat Cristea. Coupeurile erau made in US. La noi sau fabricat doar cu usi 6 si 8 cil. -------------------- See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP Nissan Almera 1.8 sedan 115CP |
|
|
Jun 5 2007, 11:25 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Uzina de montaj din Calea Floreasca FORD ROMANA SAR, a inceput montajul masinilor Ford in mai 1936 cu modelul Ford V-8 din 1935 (probabil s-au adus din State masinile nevandute in 1935 si s-au montat si vandut la noi). In Iulie-August incepe montarea modelului 1936 (ca si cel pe care il am eu). In aceasta perioada de trei luni mostre de piese fabricate in Romania au fost trimise in State la Ford pentru verificarea calitatii. ROmania primeste dreptul de fabricatie pentru automobilele FORD in varianta limuzina berlina (cu 4 usi) incepand cu 1936, pe portile uzinei iesind modelele 1936, 1937,1938,1939 si 1940. La mijlocul anului 1940 din cauza situatiei politice se sisteaza livrarea de piese.
Ford Romana nu primeste drept de fabricatie pentru Lincon Zephyr ci doar drept de distributie acestea fiind importate (calitatea de finisare trebuia sa fie "de top"). Nu apar identificate separat de productia americana, modelele fabricate la noi. Doar detaliile specifice Europei la acea data (semnalizatoare pe aripi fata de ex.) si placheta de identificare Ford Romana sunt cele care "autentifica" provenienta lor. Incepand cu anul 1937 Ford Romana introduce sistemul de franare hidraulic, se diversifica gama de motoare, pe langa cel existent de 85 CP si 3600 cmc apare un V-8 de 60 CP la 2100 cmc iar variantele "Standard" si "de luxe" au forme da caroserie diferite. Mai precis in 1938 versiunea "standard" este modelul "de luxe" din 1937 si asa mai departe (variantele Standard din anul in curs fiind identice cu variantele De Luxe din anul precedent, pana in 1940. Toate aveau motorizari V-8). 6 cilindri in line apar doar in State in 1942. Sistemul de service Ford Romana SAR existent in tara (in Timisoara era reprezentat de BANAT MOTOR, oferea posibilitatea schimbarii motoarelor originale cu altele reconditionate astfel incat multe modele din perioada 1935-1940 se mai gasesc cu motoare cu 4 cilindri in linie (scoase din productie in 1934), reconditionate la vremea respectiva. La noi nu s-au produs/montat motoare de 6 in linie. Doar V-8 (FOTO INCINTA FORD ROMANA SAR - automobile gata pentru livrare - Ford-ul meu in fata stanga. In dreapta Ford model 1935)[/color][col[size="2"][/size]or=blue] This post has been edited by Vlad107342: Nov 1 2007, 09:41 AM
Attached File(s)
Fabrica_FORD.jpg ( 155.31K )
Number of downloads: 44
FORD_ROMANA_2.3.jpg ( 150.19K ) Number of downloads: 54 212670.jpg ( 34.95K ) Number of downloads: 50 -------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 12:32 PM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
RECLAMA FORD ROMANA SAR - pentru promovarea noului model 1936[b]
This post has been edited by Vlad107342: Oct 3 2007, 05:50 PM
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 12:48 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Motorul FORD V-8 model 1936, 85 CP - sectiune transversala- din Manualul de Intretinere editat de FORD ROMANA SAR - Bucuresti, 1936
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 12:50 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Motorul FORD V-8 model 1936, 85 CP - sectiune longitudinala- din Manualul de Intretinere editat de FORD ROMANA SAR - Bucuresti, 1936[color=darkblue][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 12:52 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Primele 2 pagini ale brosurii Manual de intretinere si reparatii FORD V-8 model 68 din 1936 editat de FORD ROMANA SAR -Bucuresti, distribuit impreuna cu automobilul.
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 01:00 PM
Post
#12
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
file de poveste...FORD ROMANA SAR in ROMANIA MARE - reclama de revista in anii 30[/color][color=darkblue]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 02:56 PM
Post
#13
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
identificarea completa a masinii mele conform "Standard catalog of Ford 1903-2003, USA" [color=blue][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 11 2007, 03:26 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 919 Joined: 18-February 06 From: Kronstadt Member No.: 68.575 |
Maxim respect pentru masinuta si pasiunea proprietarului !!!
-------------------- |
|
|
Jul 12 2007, 05:56 AM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
[/color]Reprezentanta FORD ROMANA SAR in Timisoara prin BANAT MOTOR str. Duca nr. 8 (astazi magazinul Orange Shop, blvd.Republicii). FORD V-8 1936 (identic cu al meu) parcat in fata si FORD V-8 1932 in spate.....poza de colectie, din colectia mea privata[color=red] FOTO din 1937
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 12 2007, 06:04 AM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Singura fotografie a halei fabricii FORD ROMANA SAR - Bucuresti, pe Calea Floreasca. Hala există si astazi gazduind SC Automatica SA.
Hala are o forma rectangulara 81,00 x 42,00 m, cu regim de inaltime parter (showroom si montaj) si etaj partial (birouri), edificata in perioada 1935-1936, arhitect Paul Emil Miclescu, ingineri de structura: Dumitru Marcu si Nicolae Gane.
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Jul 12 2007, 07:02 AM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Service-ul reprezentantei FORD ROMANA SAR din Timisoara - BANAT MOTOR . Fotografie din anul 1937. In foto FORD V-8 din 1937 nr.de inmatriculare 1850-TMS (din colectia mea foto)[color=red][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Aug 30 2007, 12:05 PM
Post
#18
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Asa arata motorul nerestaurat in momentul in care l-am scos dupa aproape 40 de ani din camara in care a fost depozitat spre conservare. Asezat pe paleti de lemn intro cutie de lemn tip armata si acoperit cu o prelata impermeabila, legat cu funie...si asta nu e tot... in urma dezasamblarii complete am gasit vaselina pe pistoane. O bijuterie de motor ! Acum este restaurat, revopsit in culoarea originala negru si chiulasele gri.
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Aug 30 2007, 12:33 PM
Post
#19
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
poze ! vrem poze multe !
-------------------- |
|
|
Aug 31 2007, 11:01 AM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 37 Joined: 31-May 07 From: Timisoara (Timis) Member No.: 107.335 |
Reclama originala - afis 1936 FORD - V8 din USA[color=red][/color]
Attached File(s)
-------------------- (vlad_ford_v8@yahoo.com) 1936 FORD V-8 "fabricat in Romania" la FORD ROMANA SAR -uzina de montaj, Calea Floreasca Bucuresti. Inscrisa in Asociatia Banateana a posesorilor si restauratorilor de vehicule istorice BANAT AUTO RETRO CLUB-Timisoara
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 07:23 PM |