Opel Astra 1.7 Td Isuzu |
This topic is about Opel Astra 1.7 Td Isuzu, the author, Mihai105175, wrote about: Am nevoie de cartea tehnica pentru Astra 1.7 TD din 97 cu motor Isuzu. Stie cineva unde o pot gasi, chiar si in germana? Ma intereseaza in special det ... To read more just scroll down
Opel Astra 1.7 Td Isuzu |
May 28 2007, 02:06 PM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Stie cineva unde o pot gasi, chiar si in germana? Ma intereseaza in special detalii despre functionarea turbocompresorului. :bash: |
|
|
May 28 2007, 03:52 PM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Spune-mi te rog ce detalii doresti.. poate te pot ajuta eu.. si eu am acelasi tip de motor, in cartea tehnica nu se dau prea multe detalii despre compresor. Eu m-am documentat de pe net. Daca imi dai mai multe detalii despre motor poate te pot ajuta. Zi-mi te rog codul motorului.
|
|
|
May 28 2007, 08:53 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 881 Joined: 31-July 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 83.645 |
carte nam dar dac vrei sa stii ceva anume zine poate te ajutam!
-------------------- masina e un cosmar frumos!
bmw 320 d-nu mai am audia4 1.6-altul! caravelle 2.5 tdi-specialist! |
|
|
May 29 2007, 10:39 AM
Post
#4
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Ceea ce ma intereseaza este modul de functionare a turbinei in special, am vazut ca sunt o sumedenie de mecanisme auxiliare care o fac sa porneasca abia pe la 2500 rpm. Consider ca deschide cam prea tarziu, ceea ce duce la un consum destul de ridicat in oras si un demaraj relativ slabut. Sunt dieselist din '90, am avut pana acum 3 Opel Kadett, cu motoa re de 1.6 si 1.7 diesel, si un Logan 1.5 dci care tragea f. bine, dar am preferat Astra, asa ca am vandut Logan-ul. Vreau sa-i fac modificari la traseul de aer, mi se pare prea lung, si la turbina, sa deschida mai repede. Am vazut recomandarile lui Claudiu referitoare la tunning, dar inca nu ma incumet, nu stiu destule despre motor si in special turbina. :bash: |
|
|
May 29 2007, 12:30 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Mai vorbim Bye |
|
|
May 29 2007, 05:34 PM
Post
#6
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Multumesc!
Cred ca asta e ideea, sa se scurteze traseul admisiei. Ma gandesc sa pun un filtru cat mai aproape de turbina, dar din pacate nu este loc decat acolo unde spui. Iti spun ce am reusit sa fac. Bye. |
|
|
Jun 29 2007, 12:04 PM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Salut Mihai. Ai reusit sa faci modificarile la masina ta? Daca da te rog anunta-ma si pe mine.
Merci |
|
|
Jul 26 2007, 11:43 AM
Post
#8
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Am facut ceva modificari acum vreo cateva zile. In primul rand am dat posibilitatea motorului sa aspire mai mult aer la turatii joase, pentru aste am scos placa de sub capacul admisiei de aer si am dat cateva gauri in partea stanga. In acest fel, motorul trage aer direct dupa filtru. Se simte, de la 1500 rpm deja motorul trage mult mai bine ca inainte. La wastegate, in loc de robinet (n-am pre priceput cum poti regla presiunea cu robinetul de aragaz, ca are doar doua pozitii), am pus pe un furtunas mai lung un tub metalic, caruia i-am dat o gaura de 1.5 mm, prin care se simte cum iese aer. Mai am de reflat surubul de debit la pompa de injectie. Daca vrei, pot sa fac si poze. Te mai tin la curent.
Mihai. |
|
|
Aug 6 2007, 09:11 AM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Chestia cu gauritul galeriei de admisie nu stiu daca e ok, pt ca turbo pierde presiunea prin acele gauri.. Poate nu am Inteles eu bine... Pune niste poze te rog.
|
|
|
Sep 4 2007, 04:54 PM
Post
#10
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Nu galeria am gaurit-o, ci placa de sub capacul admisiei ce izoleaza gaturile de admisie de aerul care trece din filtru spre turbo. In acest fel am dat posibilitatea unei admisii directe a aerului la motor pana cand incepe turbo sa lucreze. Pentru turbo am pus un filtru sport suplimentar.
Deasemenea am facut modificarea de presiune la wastegate pe care ai descris-o. Intr-adevar, in oras merge mult mai bine, mai ales dupa ce am crescut debitul la pompa, dar in afara raspunde tot greu, lag-ul e cam lung. In plus, motorul e tot fierbinte, nu mi-l place deloc. Motorul de 1700 fara turbo (cel original Opel) care l-am avut pe un Kadett mergea mai bine. |
|
|
Sep 11 2007, 03:05 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Gaurile pe care le-ai facut tu nu fac decat sa lase presiunea din galeria de admisie sa iasa inapoi in filtrul de aer. DE acea nu cred ca obti tu prea mare performanta. Cu incalzirea eu am rezolvat-o, am pus bulbul de la termocupla pe furtunul care iese din motor si duce la radiator, astfel pe ea vine apa fierbinte si intra mai repede si dureaza mai mult pana se opreste, astfel imi tine apa intre 95 si 90 grade.
Eu zic sa sa iti astupi gaurile din placa de sub filtru, gandeste-te ca turbo trebuie sa faca presiune nu sa scape prin acele gauri. A mea merge de zboara ) |
|
|
Sep 15 2007, 08:32 AM
Post
#12
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Am astupat gaurile si intr-adevar zboara. In locul robinetului de aragaz
am inserat pe furtunul ce duce la wastegate o teava pe care am gaurit-o la 0.8 mm. Am facut mai multe icercari succesive, incepand cu 1.5 mm, dar era prea mult. Mi s-a parut ceva mai stabil decat un robinet care se poate decalibra in timp di cauza vibratiilor. Am facut si modificarile la pompa de injectie si merge incredibil, cum ai spus, de la 2000 rpm te baga in scaun. Consumul pare a fi acelasi. Problema e cat rezista turbina, ca acum suiera cand o calci, sau poate aerul care iese pe orificiul facut. Ai putea sa-mi explici mai pe larg cum ai facut cu racirea, te rog? Mihai. :bash: |
|
|
Sep 17 2007, 01:00 PM
Post
#13
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Imi pare bine ca ti-am fost de folos . Cu racirea am facut astfel:
Furtunul care iese din blocul motor si intra in radiator l-am sectionat in doua. aici am bagat un teu( pe care l-am facut dintr-o teava pe care am sudat o piulita) in care se infileteaza termocupla. Am tras firele de la locul vechii termocuple pana la acest teu. Termocupla se muta din locul de pe radiator in T-ul respectiv, in locul ei infiletand un surub si gata treaba, o sa vezi si tu ce racire buna o sa ai... Sa ma ti la curent cu treburile. A... si ce am uitat sa iti spun, neaparat sa iti pui un ceas de presiune pt turbo, eu am pus un ceas de masura in bari. Cand iti faci rost de unu sa ma intrebi daca nu sti cum sa il montezi . Bafta |
|
|
Sep 18 2007, 02:27 PM
Post
#14
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Multumesc!
Unde se pune ceasul de presiune, nici nu stiu cum arata asa ceva. Scuze ca te tot bat la cap, dar masina merge intr-adevar bine si nu vreau sa pateasca ceva. Mihai. |
|
|
Sep 18 2007, 02:41 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Ceasul de presiune eu l-am legat pe furtunul care leaga galeria de admisie de pompa de injetie. Mai presis , este un furtunas subtire sub hgaleria de admisie care intra in pompa. Eu am montat un T-u pe el si de acolo am tras un furtun lung pana in masina unde am legat ceasul de presiune. Ceasul de presiune se gaseste in magazinele de tuning, dar e cam scump, eu mi-am pus un ceas normal care masoara presiunea din pneuri sa zicem sau ceva de genu...
Bafta Intrebare: Ce ulei folosesti la masina? |
|
|
Sep 27 2007, 05:44 PM
Post
#16
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Vad ca esti meserias cu T-urile (am glumit), se pare ca asa ceva se preteaza la Astra. Folosesc ulei semisintetic, 10W40, ceva german, mi-au recomandat cei de la Ciclop. Am pus si aditiv Dura Lube, nu stiu daca e de vreun folos, cred ca nu face nici rau, nici bine. Cand am luat-o in martie, masina avea 188.000 km, fusese a unei doamne care nu prea a tras de ea. Acum sper ca turbina sa reziste in noile conditii, oricum masina merge traznet acum, fara sa consume mai mult.
Salut, Mihai. :bash: |
|
|
Oct 16 2007, 05:13 PM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Salut.. Cum mere masinuta? Ai mai facut modificari?
|
|
|
Nov 15 2007, 11:39 AM
Post
#18
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Salut Mihai... Din moment ce nu mai zic nimica inseamna ca nu sunt probleme cu masina. Ai mai facut ceva modificari? Eu nu prea am avut timp de ea...
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 01:39 AM |