intrebari de incepator |
This topic is about intrebari de incepator, the author, Marius102861, wrote about: Salutare la toti! 1. Ce inseamna joc la volan (directie) va rog mai indetaliu? 2. Cum se regleaza patina de la intinzatorul lantului de distributie cu ... To read more just scroll down
intrebari de incepator |
Apr 19 2007, 07:28 AM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 28-March 07 From: Petrosani (Hunedoara) Member No.: 102.854 |
1. Ce inseamna joc la volan (directie) va rog mai indetaliu? 2. Cum se regleaza patina de la intinzatorul lantului de distributie cum imi dau seama daca lantul de distributie trebuie intins sau nu sau poate slabit. 3. De imediat de la pornire la accelerare masina cateodata "fluiera" ca si cum ar scartai o curea pe fulie sau ceva asemanator? este cumva de la cureaua prin care se antreneaza alternatorul ventilatorul si poate pompa de apa? daca da cum se intinde aceasta si cm se verifica? Multumesc. |
|
|
Apr 19 2007, 08:38 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
1.joc la volan - cel normal este de cativa cm (bine e sa fie vreo 5 parca, nu mai stiu) masurat pe latura volanului original (cel mare)
joc anormal - cel capatat prin uzura capetelor de bara , a semicasetei de directie sau a casetei de directie (asta din urma se regleaza) 2.daca nu au umblat "meseriasi romani" sa fi modificat sistemul nu ai de ce sa-l slabesti lantul se intinde la 10 000 km sau inainte daca are zgomot mare. cand chiar dupa intindere nu scapi de zgomot mare trebuie schimbat (cam la 80-100 000 km cica, depinde si de ulei...) in dreapta motorului peste alternator langa pompa deapa ai un surub, il desfaci vreo tura-doua, pui manivela si invarti motorul 1 tura-doua incetisor, se va auzi un "clac" incet, sau nu e va auzi deloc... strangi la loc destul de tare (chiar taricel, nici putin, da' nici sa-l rupi) surubul de langa pompa de apa (vezi sa nu desfaci altul gresit! asta e de 13 si e iesit mai in afara, si e pe linia lantului, eventual cauta o poza pe net...) si gata cel mai bine lucrezi cu o cheie de 13 tubulara la 90 grade(clicket cu prelungitor mediu) si cu bateria data jos in caz extrem, daca zgomotul mare nu dispare ori e uzat rau lantul ori e blocat intinzatorul lant uzat=>schimb lant intinzator blocat - la mecanic, teoretic il poti demonta si debloca si tu, dar mai sigur la mecanic 3.daca e fluierat...de camp magnetic, nu stiu cum sa-i spun si e usor, e din alternator si lasa-l asa, la lada daca e motorul fff silentios (mai rar, doar cand e nou!)))))) mai fluiera alternatorul, ca la dacie... daca e fluierat de cauciuc pe metal e din curea cand o apesi cu o forta media trebuie sa aiba o flexiune de 2-3 cm, sa nu fie prea stransa ca uzeaza rulmentii de la alternator si pompa de apa! daca vrei sa o intinzi slabesti surubul inferior de sustinere al alternatorului, apoi pe cel de sus, intinzi si strangi la loc suruburile dar daca flueira tare probabile imbatranita si trebuie schimbata... succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 19 2007, 08:39 AM
Post
#3
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Salutare :wave:
Voi încerca, pe cât pot (și știu ), să-ți răspund la întrebări: 1. Jocul la volan. Hmmm Citez ce scrie undeva: "Cursa liberă a volanului în poziția corespunzătoare rulării drept înainte, 5 grade maximum". Adică, cu roțile puse drept, la rotirea stânga-dreapta a volanului, scurt, și roțile trebuie să aibe mișcarea după volan. Adică, să nu ai jocuri în casetă și semicasetă (minim), în capeți de bară (deloc), sau să-ți joace caseta pe lonjeron . 2. Din câte știu, patina întinzătorului lanțului de distribuție nu se reglează, trebuie doar să verifici ca întinzătorul de lanț să aibe arcurile bune, adică să împingă patina cu destulă putere (nu mă întreba cum determini puterea ). 3. Reglarea curelei de acționare a ventilatorului se face prin deplasarea generatorului a.î., prin exercitarea unei forțe de 10 kgf, curba curelei să fie de 10-15 mm. Dacă curba e mai mare (cureaua nu e întinsă suficient) "fluieră" cureaua pe fulie, iar motorul se supraîncălzește datorită funcționării neeficiente a ventilatorului și pompei de apă. Curba prea mică (întindere excesivă a curelei) duce la uzarea rapidă a rulmenților pompei de apă și a generatorului. În speranța că ți-au fost de folos cele de mai sus, îți doresc spor la lucru :wave: |
|
|
Apr 19 2007, 08:43 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
totusi ia de bune valorile lui Marius, caci eu le-am spus din experienta si din ce tin minte, el le-a spus din carte! :1: mie unul mi se pare cam tare intinderea curelei asa cum o dau ei in carte, eu o fac asa cum am scris si n-am avut niciodata probleme :boxing: :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 19 2007, 11:23 AM
Post
#5
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Important e să iasă bine :wave: |
|
|
Apr 19 2007, 08:21 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Iaca o poză cu mecanismul de întins lanțul! De procedat, se procedează cam cum a spus Horia! Na, că am uitat să o rotesc dreapta!
-------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Apr 19 2007, 08:25 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Mai precis, rușii zic așa:
"se slăbește piulița de fixare 7 și se rotește arborele cotit cu 1-1,5 rotații în sensul funcționării normale. În acest caz, arcul 10 acționează asupra sabotului 6 împingând plonjorul 11 și stabilește automat întinderea necesară a lanțului. După terminarea reglării, piulița 7 se strânge". Succes! -------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Apr 19 2007, 08:29 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Cât despre cureaua generatorului, iaca poza:
-------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Apr 19 2007, 08:34 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Iar tăticii Lădițelor zic așa:
"La fiecare 10.000 km parcurși, se verifică întinderea curelei. Săgeata normală A trebuie să fie în limitele 10-15 mm la o forță de 10 kgf. Pentru mărirea întinderii curelei: -se slăbește piulița 1 de fixare a generatorului de plăcuța de întindere; -se slăbește piulița bolțului 2 al articulației generatorului; -se deplasează generatorul 3 prin îndepărtarea lui de motor și se strâng bine piulițele de fixare. Se va evita îninderea exagerată a curelei, pentru a nu provoca creșterea sarcinilor care acționează asupra rulmenților generatorului 3 și a pompei de apă 5". Succes din nou! -------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Apr 20 2007, 06:43 AM
Post
#10
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 28-March 07 From: Petrosani (Hunedoara) Member No.: 102.854 |
Multumesc foarte mult pentru explicatiile si detaliile generoase.
Indraznesc sa va mai intreb ceva, actionarea ambreajului se face printr-un circuit hidraulic care a rezerva (bidonul) langa cea de la frana, acum la mine este gol ce fel de lichid sa folosesc? asemanator cu cel de frana? dar pentru sistemul de franare este recomandat un anumit tip de lichid de frana? Toate cele bune. |
|
|
Apr 20 2007, 08:57 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
pai cum e gol? e uscat de tot?
ideal ar fi sa-i pui lichid de frana de aceeasi calitate ca al circuitul de franare dar daca doar adaugi peste cel vechi nu prea are rost, cumpara lichid de frana (chiar si DOT3 merge), si scoate cu seringa putin lichid din cel din vas (cred ca mai ai putin, n-o fi uscat de tot:) amesteca-l cu putin din cel cumparat si lasa-l intr-un pahar peste noapte daca dimineata este omogen, clar si nu "branzit" toarna fara grija daca pui lichid nou trebuie sa demontezi, sa speli si sa aeriesti instalatia, si e bine la asa verificare sa schimbi si garniturile (care sunt identice cu cele de la frane!) lichid recomandat ar fi DOT4, eu am pus la frane Tutela DOT 4, "eticheta albastra" de la Fiat poti pune orice lichid bun DOT4 - Mobil, Castrol etc. daca doar completezi peste cel vechi poti sa pui si romanesc, eu pun unul romanesc vechi de vreo 15 ani la ambreiaj( n-am revizuit nicodata instalatia, doar am completat) dar am auzit de la unii ca au avut probleme la lada cu lichidul romanesc nou, ar fi stricat garniturile etc., DAR doar am auzit... vezi si tu cum e mai bine... succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 20 2007, 01:21 PM
Post
#12
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 28-March 07 From: Petrosani (Hunedoara) Member No.: 102.854 |
multumesc f mult pentru sapunsul detaliat.
bidonul de la ambreeaj chiar este gol si am simptome de intrat greu in viteza probabil de la aceasta. tocmai mi-am dat bateria jos sa o reincarc. desigur am avut multe porniri si am acam "golit-o". cum as putea verifica regimul de incarcare? ce parametri definesc acest "regim de incarcare" Toate cele bune. |
|
|
Apr 20 2007, 02:55 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
pai rezolva repede treaba cu ambreiajul, ca e pacat sa strici cutie pentru asa o chestie minora
cel mai ieftin si simplu faci asa: pui lichid de frana pana se umple vasul aerisesti ca al frane adica: desfaci surubul de aerisire de pe cilindrul receptor de la ambreija (cel de langa motor, jos) pui un furtun in capul lui si celalat capat al furtunului il pui intr-un borcan cu lichid de frana lucrati doi oameni in urmatorii pasi: - unul apasa pedala de ambreiaj - apoi, in timp ce pedala este la fund, decelalalt strange surubul - se da druml la pedala, se apasa - dpa ce a apasat se slabeste iar surubul si tot asa vei vedea bule de aer in bircanul cu lichid aerisirea e gata cand nu mai ies bule, ci jet de lichid si atat daca tine asa, ok, ai terminat daca nu merge (verifici cursa parghiei deambreija, este acolo jos langa motor langa cilindrul pe unde vei aerisi) trebuie demontat tot circuitul, schimbate garniturile si pus lichid nou+aerisi cum am zis mai sus incarcarea bateriei: pui un voltmetru pe baterie si trebuie sa ai: 14 v la ralanti maxim 14,4 accelerat(mediu) 14v cu faza mare accelerat daca la aprinderea farurilor scade tensiunea chiar cand motorul e accelerat, nu prea e bien, dar nici foarte grav, daca nu scade sub 12,5-13 V poti sa o lasi asa, daca nu poti sa o repari... dar daca incarca cum am spus mai sus nu e normal sa ramai fara baterie o baterie bine incarcata (dacanue uzata) porneste masina si dupa o luna de nefolosire, daca masina este bine reglata si porneste bine succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 21 2007, 12:54 AM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 10-April 07 From: Reghin (Mures) Member No.: 103.597 |
Daca is tot intrebari de incepatori vreau sa stiu si eu de ce mi se aprinde becul ala de la frana, ala cre-mi indica ca e trasa frana de mana, lichidul scade si din bidonasul de lichid, franele au fost schimbate de la A la Z...inclusiv de la cilindru principal, placute, conducte, tototot, aerisirea a fost facut ca la carte, poate si mai bine, m-am uitat in spate, nu curge nimic, m-am uitat in fata, nu curge nimic, iar dupa 3000 de km mi se aprinde beculetu si pana nu bag lichid nu se stinge ..am facut deja vreo 7000 de cand am schimbat..si acum iar tre sa bag lichid, nu mult, dar tot trebuie...pe unde ar mai putea sa se scurga?..daca nu in spate si nu in fata si nu pe la cilindrul principal?..oricum becu din cauza asta se aprinde..dar unde se duce lichidu ramane un mister
-------------------- Eto vse, chto ostanetsya posle menya, Eto vse, chto voz'mu ya s soboy. Luv my car :X
|
|
|
Apr 22 2007, 08:06 PM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 28-October 06 From: Bucuresti Member No.: 91.004 |
Verifica cilindrii pe spate!
-------------------- Lada 1200, iunie 1980
|
|
|
Apr 22 2007, 09:29 PM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 10-April 07 From: Reghin (Mures) Member No.: 103.597 |
aia sunt noi noi,..si aia sunt oki
-------------------- Eto vse, chto ostanetsya posle menya, Eto vse, chto voz'mu ya s soboy. Luv my car :X
|
|
|
Apr 23 2007, 05:15 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
hehe pai tocmai pt ca sunt noi si sdelano v Rossii (si nu in CCCP) trebuie verificati haha
acum serios, verifica tot circuitul de la cap la coada, pe undeva trebuie sa supureze, ca asta nu se evapora sau repartitorul, sau etrieii, sau imbinarile deconducte etc sau sub presul din masina! ps - daca pleci la drum lung ia-ti si lichid la tine, de acelasi tip cu cel din pompa!!! ciao :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 24 2007, 06:17 AM
Post
#18
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 28-March 07 From: Petrosani (Hunedoara) Member No.: 102.854 |
Am urmat instructiunile amabile primite privitor la aerisirea circuitului hidraulic de la ambreiaj.
La prima apasare de pedala surpriza: pedala nu a mai revenit ca sa pot continua "pompajul". Am dat jos cilindrul de jos si era cam murdar in interior pt ca mansonul protector era un pic mai mult gaurit. Acum nu stiu cum sa curat cilindrul in interior si de asemenea nu stiu cum sa scot pistonajul din interior pt ca nu am de ce sa-l trag. Ce ma sfatuiti? Multumesc. |
|
|
Apr 24 2007, 08:22 AM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
cureti cu o carpa moale inmuiata in lichid de frana sau cu alcool
pistonul il impingi cu o bucata de lemn dar...daca s-a intepenit de zici ca nu vrea sa iasa atucni probabil a ruginit de la lipsa lichidului de frana si atunci trebuie neaparat piston + cilindru+ garnituri noi... :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Apr 24 2007, 09:19 AM
Post
#20
|
|
sofer Group: Membri Posts: 69 Joined: 28-March 07 From: Petrosani (Hunedoara) Member No.: 102.854 |
Pistonul are 3 gauri una pentru furtunul de la pompa abreiajului una pentru aerisitor si una pen unde ar trebuie sa iasa pistonul pe unde este axul care transmite miscarea la bratul ambreiajului.
Acum pistonul este in capat (spre gaura furtunului de la pompa) acolo este o gaura mai mica de approx 3 mm (osor excentrica) prin care as putea sa imping pistonasul afara. Intradevar cilindrul in interior este f murdar probabil este si ruginit (nu sunt sigur). Intrabarea suplimentara a mea este: daca pedala nu a revenit atunci nu am ceva problema si la pompa abreajului? pt ca ma gandesc ca daca era ok pompa ar fi venit pedala la loc si prin presiunea de lichid as fi putut impinge hidraulic pistonasul afara ca la frana. Pompa de la ambreaj cum se poate verifica daca este ok? Cam cat este un cilindru de jos cu pistonas si garnituri si manson de protectie pt murdarie? Multumesc |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th March 2024 - 07:27 AM |