IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Aveo Platinum Automatic

This topic is about Aveo Platinum Automatic, the author, Adrian101433, wrote about: Desi va urmaresc forumul din umbra de ceva vreme, inca dinainte sa fiu posesor de Chevrolet, m-am decis sa ma inregistrez si sa ies din anonimat... In ... To read more just scroll down

6 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Aveo Platinum Automatic
Adrian101433
post Mar 12 2007, 01:28 AM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Desi va urmaresc forumul din umbra de ceva vreme, inca dinainte sa fiu posesor de Chevrolet, m-am decis sa ma inregistrez si sa ies din anonimat...

In urma cu doua saptamani am luat si eu masina, un Aveo Platinum cu transmisie automata cu care nu am apucat sa fac decat vreo 400Km pana acum.
Am deschis acest topic pentru a impartasi pareri cu ceilalti posesori de Aveo/Kalos cu A/T si nu numai.

Incep prin a posta un review personal al masinii.
In principiu sunt incantat de masina si voi puncta si eu, asemeni altora, partile bune si rele pe care le gasesc la noua mea achizitie...

Incep cu cele bune:
1. Cutia automata este (cel putin la prima impresie) foarte comoda, silentioasa si eficienta. Nemaiconducand pana acum nici o masina cu transmisie automata (am condus vreo 9 ani numai cutii manuale), am fost oarecum sceptic in privinta deciziei de a achizitiona o masina cu A/T, mai ales dupa ce am auzit la unii ca are demaraj prost, consum mare, placere de a conduce redusa... Dar nu e asa. Demarajul e peste asteptari (este chiar mai bine etajata decat cutia manuala de pe Aveo). Consumul inca nu i l-am facut, dar estimativ am condus cam 300Km cu jumatate de rezervor (ce-i drept neforjata si mai mult in afara localitatii). Iar la placerea condusului pot spune ca numai cineva care nu a condus o astfel de masina poate spune ca nu are placerea condusului. Eu cel putin am fost incantat mai ales in oras unde e o placere. Prima impresie si la mine a fost ca nu trage (datorita faptului ca schimba foarte lin vitezele) si aveam tot timpul tendinta sa schimb vitezele si sa caut ambreiajul, dar dupa 100Km am devenit addicted to it...
2. Sistemul audio bun, dar nu excelent. Volumul maxim nu te scoate din masina, dar nici eu nu vreau sa dau discoteca in masina. Pentru mine e OK. Oricum nu ascult muzica in mers decat ocazional si la drum intins.
3. Climatizarea automata e comoda si pe deasupra are si un design fancy... Din motive meteo nu am putut testa eficacitatea sistemului de aer conditionat la racire.
4. Iluminarea plansei de bord (inclusiv a schimbatorului automat) e de nota 10+.
5. Scaune confortabile si interior placut.
6. Diverse gadget-uri care lasa o impresie placuta. Ex. antena radio integrata in dezaburitor luneta, suportul de pahare fata retractabil, suportul de ochelari, finisajul moale al bordului, sistemul de reglare al tetierelor, iluminarea dispozitivului de dezactivare al airbagurilor pasager etc.
7. Motor silentios
8. Spatiu interior suficient, cel putin pentru persoane de talia mea (1.70-1.80m/60-70Kg). De asemenea portbagaj mai mult decat generos.
9. Servodirectie buna, precisa si relativ usor de manevrat.
10. Frane bune si eficace. Totusi nu am avut ocazia sa incerc inca ABS-ul...
Si altele care momentan nu-mi trec prin minte, dar pe care le voi completa ulterior.

Parti negative:
1. Usile se inchid destul de aiurea. Comparativ cu masina din showroom, a mea necesita cel putin un efort dublu la "trantirea" usilor pentru a se inchide bine. Chestia asta ma scoate din minti.
2. Montare si reglare defectuoasa a elementelor caroseriei. De ex. spatiu inegal intre faruri si calandru/aripa. De ex. farul meu stanga are spatiu intre el si masca de aprox 6-7mm pe cand cel din dreapta are doar 3mm. Lucruri care la prima privire nu se observa, dar in timp deranjeaza si lasa un gust amar.
3. Zgomotul suspensiei destul de mare pe drum denivelat. In plus este destul de rigida. La asta insa contribuie si geometria anvelopelor 185x55/15. Inca un lucru rau la acest capitol: initial au fost umflate la 2.8 bar si pana acasa am simtit fiecare pietricica si crapatura din asfalt. Le-am redus presiunea la 2.1 cum scrie in carte, dar tot rigida e suspensia.
4. Cel putin la a mea, schimbatorul automat nu este imbracat in piele, desi in specificatiile de pe site si brosurile lor de prezentare scrie clar: volan si schimbator imbracate in piele. Doar volanul este in piele. De asemenea intreg ansamblul schimbatorului este diferit de cel afisat pe site/brosuri. Aceasta a fost prima dezamagire la primirea masinii. Personal as fi preferat modelul prezentat in reclame pentru ghidajul neliniar al schimbatorului. Al meu este liniar si daca nu esti atent poti foarte usor cand vrei sa scoti din D4 in N sa sari accidental direct in marsarier si sa ai niste probleme la care nici nu vreau sa ma gandesc. Voi atasa o poza cu schimbatorul meu si rog pe ceilalti posesori de Aveo automatic sa-mi confirme daca si al lor este la fel.
5. Finisajul sistemului de climatizare si al sistemului audio foarte firav. Am sters de praf si de urme de amprente cu o piele de caprioara suprafata de plastic lucios a sistemului de climatizare si deja se observa pe ea cateva zgarieturi. Inca un gust amar...
6. Nu se poate asculta muzica fara cheie in contact in pozitia ACC sau ON. Iar daca cheia este in aceste pozitii nu se poate lasa nici o usa deschisa ca piuie de te innebuneste.
7. Unele plastice din interior lasa o impresie de ieftin. Ex. geamul din fata instrumentelor de bord, imitatia de aluminiu de pe bord si usi, plasticul de sub volan si torpedou.
8. Efortul motorului insesizabil la pornirea A/C sau actionarea servodirectiei, in schimb, culmea, se simte la actionarea geamurilor electrice sau aprinderea farurilor. Situatie nemaintalnita de mine pana acum.
9. Lipsa scut motor. Imi place sa am masina curata, inclusiv motorul, dar acesta din pacate fara scut se murdareste dupa 500Km ca altele dupa 5000Km.
10. Stabilitatea cam lasa de dorit in curbe. Dupa ce am fost obisnuit cu Fiat Croma si VW Passat, m-am cam speriat cand am luat o curba in viteza in Aveo.
La fel, mai sunt cu siguranta lucruri care ma nemultumesc, dar pe care nu mi le amintesc. Pe parcurs insa le voi adauga.

Acum sper ca nu v-am plictisit si ati reusit sa cititi pana la capat tot postul meu. Astept in continuare comentarii pro/contra, adaugiri si pareri.
Va multumesc si va doresc cati mai multi Km placuti in masinile dvs.
:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 12 2007, 01:31 AM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Atasez si cateva poze cu Dragobetele meu (l-am numit asa pentru ca l-am achizitionat pe 24 februarie biggrin.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 12 2007, 01:32 AM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Inca una...
Stie cineva daca si cum se pot atasa mai multe imagini in acelasi post?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 12 2007, 01:34 AM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Si pentru ca am vorbit mai devreme de schimbatorul automat care nu imi place mie, iata si o poza cu acesta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu99665
post Mar 12 2007, 07:09 AM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 18-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.658



Am pus scut la motor in ziua in care am luat masina, costa aprox 600 ron cu manopera, dar decat noroi la greu in motor, mai bine mai dai un ban sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Meditatorul
post Mar 12 2007, 11:25 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 163
Joined: 13-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 53.181



banuiesc ca celofanul ala pe scaune nu o sa ramana o vesnicie acolo!

partea cu usile: poate ar trebui reglate un pic.

partea cu pielea : era precizat piele naturala sau ecologica?

SA O STAPANESTI SANATOS!

celelalte lucruri se rezolva ele cumva!


--------------------
Logan Laureate 1.4 - 75 CP
Ford Scorpio 2.0i cutie automata - 123 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post Mar 12 2007, 02:40 PM
Post #7


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



lasa domne'ca harabii au lexus cu full piele si merg luni de zile cu celofanele pe scaune!
sa stranga omul bani de huse faine...
pozitia aia la R si pozitia liniara sunt ok si asta e grija soferului sa nu sara in R.

felicitari pt masina!nu ai spus pretul, discountul ... modul de achizitie..


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 12 2007, 05:38 PM
Post #8


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Multumesc pentru urari!

Usile o sa incerc sa le reglez eu, dar din lipsa de timp asta nu cred ca va fi prea curand. Si m-a deranjat diferenta dintre masina din showroom si a mea.

Celofanul de pe scaune deja nu mai era acolo la momentul deschiderii topicului, dar nici huse nu mi-am luat inca. Pozele le-am facut a doua zi dupa ce am luat masina. Caut niste huse cu decupaj pentru airbag lateral.

Chestiunea cu pielea... Nu scria piele naturala sau ecologica, doar piele si atat. Problema e ca schimbatorul meu nu are de nici un fel pe el. E plastic si atat. Dar si asta o zic ca ma deranjeaza mai mult din principiu (sunt eu cusurgiu), pentru ca oricum pot sa traiesc cu acest amanunt. La fel cum m-am obisnuit deja sa scot din D in N fara probleme si fara sa ma uit la schimbator.

Masina am luat-o de la GTT. Pretul a fost de 11889 EUR cu totul, inclusiv vopseaua metalizata. N-am avut parte de nici un fel de discount, desi am achitat masina integral (fara leasing)... :nope: A fost doar acea promotie Chevrolet la nivel national valabila de la 1 ianuarie pentru toti dealerii din RO (cam 1100 EUR reducere la acest model). Ce-i drept, un lucru bun din partea dealerului a fost ca mi-au adus masina in doua saptamani, cu doua mai devreme decat era termenul de livrare trecut in contract. Noroc ca am facut rost de bani la timp... biggrin.gif

Laurentiu, unde ti-ai montat scutul? Cei de la GTT mi-au spus (si au repetat acest lucru si altor clienti) ca la aceasta masina nu este posibila montarea unui scut motor decat cu improvizatii gen sudura, gaurire etc. si ei nu fac aceste montaje pentru ca nu sunt autorizate de Chevrolet. 600 RON mi se pare un pret OK si l-as pune cat mai repede daca ar fi autorizat de Chevrolet si as stii ca nu am probleme ulterioare cu rugina sau cu supraincalzirea motorului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu99665
post Mar 12 2007, 10:26 PM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 18-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.658



Eu am luat masina de la Radacini Motors, unde am intrebat de scut din prima zi, iar tipul de acolo mi-a spus ca au, si monteaza frecvent scuturi la motor. Cand am ridicat masina avea scutul montat deja, de aceea nu mi-am facut probleme de felul cum e prins, pana acum nu m-am bagat sub masina, dar m-ai facut curios, am sa fac ºi asta, sa vad cum e prins.

O alta problema pe care nu am vazut-o semnalata de nimeni, eu am avut ghinionul sa dau cu mashinutza mea, cand nu avea inca 100km, intr-un bolovan de ciment, intr-o parcare unde eram blocat de doua masini. Nu mai conteaza cat am fost de idiot si de ghinionist, problema e alta: am infundat pragul din dreapta, cam pe o suprafata de 10 cm, doar agatand bolovanul de ciment, incercand sa ies din parcare cu viteza melcului, desigur. S-a auzit un scartz, si atat, ma asteptam sa fie doar o zgârietura, dar mi-a stat inima. Concluzia: atentie la borduri, pietroaie, santuri, canale, pragul cedeaza incredibil de usor, sper ca doar pragul are problema asta! (nu faceti ca mine!) In ceea ce priveste schimbatorul si volanul, la mine sunt ambele din piele, dar eu am varianta cu cutie manuala, poate la cea automata s-au razgandit. P.S. (...atentie la borduri, dacã am cu ce, va fac o poza cu paguba) Va salut pe totzi!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
octavian67510
post Mar 13 2007, 08:52 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 226
Joined: 6-February 06
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 67.503



...sun curios..daca exista vreo masina de serie pana in 20.ooo euro..care sa aiba sistemul audio cum zici tu..sa te scoata din masina...
..nu te lasa impresionat de masinile..in care proprietarii si le-au adus la mana a 2-a si le-au bagat boxe suplimentare.
...am mers cu un golf 4 si era inferior sistemul audio fata de aveo.
..scut se rezolva in 6 milioane..
usile ca se inchid mai greu in primele zile..sunt mofturi..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex-179
post Mar 13 2007, 08:35 PM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 42
Joined: 19-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.308



una peste alta...ma repet....este o masina cinstita la banii astia, dar se putea si mai bine.
Acu dupa 4k pot sa spun ca singurul lucru care ma mai deranjeaza la masina asta este dat de comportamentul la franare violenta cand ai peste 90
Am fost nevoit sa ajung de la 140 la 0 si .....nu-mi mai doresc experientza asta....nu o controlezi deloc si nu se duce drept.
Daca mai incearca careva va rog sa-mi spuneti si mie poate este ceva la mine...mai stii?


--------------------
Aveo 1.4,platinium,2007.....Fairlady 2.8 1979.....Golf 2 , 1.3 1988
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 19 2007, 01:52 AM
Post #12


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Laurentiu, ti-ai reparat masina? Intr-adevar, tabla e foarte subtire, chiar si pe praguri. Nasol oricum ce ti s-a intamplat.
In rest, te-ai mai uitat si la scut sa vezi cum e prins?
Alex, nu a lucrat ABS-ul sau cum? Intr-adevar stabilitatea nu e punctul forte al acestei masini, dar totusi ar trebui sa ai un minim de control si o traiectorie previzibila daca rotile nu se blocheaza si nu patineaza. In ce conditii ai franat, nisip, noroi ceva?


--------------------
Chevrolet Aveo Platinum A/T 4D 2007 - B4XB47J
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chevy
post Mar 19 2007, 06:54 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 25-April 06
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 74.630



Eu am un Kalos din 2004 automatic si 71K la bord. cu o parte din cele spuse aici nu sunt de acord:
- sistemul audio: este excelent! ce vreti mai mult de atat? din cate stiu eu pe Aveo este tot Blaupunkt. Un sistem audio este bun daca reda fidel muzica (adica se aude clar) si nu daca se aude tare. Intre R-CD din masina si Home Theater-ul de acasa nu este nici o diferenta. Sunt 6 difuzoare, fapt ce permite sa se auda foarte bine oriunde ai sta in masina.
- caroseria: nu stiu ce intelegeti voi prin "tabla", dar pe kalos/Aveo nu exista asa ceva: caroseria este realizata dintr-un aliaj de zinc, tip sandwich (sunt doua starturi). Este "moale", dar rezista foarte bine la rugina (mai mult decat dau ei garantie). Eu as numi asta un compromis in favoarea clientului.
- toata lumea se vaita de suspensii. Pe buna dreptate ca sunt zgomotoase, dar sunt si rezistente. Cei de la Chevrolet nu au proiectat suspensiile pentru drumurile din Romania. In cei 71K de km pot spune ca nu au cedat nici un pic. Pe drumuri bune confortul este excelent.
- cutia automata: cine spune ca daca la cutie automata nu ai confort, nu stie ce vorbeste. tocmai pentru asa ceva au fost proiectate. Nu mai pierzi timpul si te stresezi cu schimbatul vitezelor, mai ales in zonele aglomerate. In plus iti permite sa te concentrezi mai bine la drum. La mine ca sa treci din N in R se apasa pe maneta, asa ca nu poti in mers sa faci acest lucru accidental. Multi se feresc de cutiile automate pentru ca daca se strica nu le mai repari. Adica, se repara, dar nu exista mecanici care sa stie asa ceva (daca nu au existat dacii automate?!). Majoritatea sunt garantate 3-400K de km. Iar, singurul lucru care se poate strica la ele sunt contactorii. Recomand sa se tina cat mai mult maneta in pozitia D4 (chiar si atunci cand stati la semafor). Aveti mare grija cu prietenii. Socrul meu care a condus toata viata Dacie cand s-a urcat pentru prima data era sa-mi rupa maneta: nu se schimba vitezele decat cu motorul pornit si pedala de frana apasata.

Cam atat. Sunt mai mult sfaturi. Comentarii?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 19 2007, 08:38 PM
Post #14


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Multumesc Iulian! De apreciat sfaturile.
In privinta cutiei automate, am spus si eu in primul post acelasi lucru ca si tine. Mult mai comoda si cel putin mie personal imi ofera mai multa satisfactie in condus decat orice masina cu cutie manuala pe care am condus-o in ultimii 9 ani.
Un lucru nu inteleg eu la Kalosul tau... Nu e aceeasi cutie ca la Aveo? La mine nu se apasa nicicum maneta. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci cand schimbi e sa apesi butonul de deblocare si pedala de frana (mai putin cand treci din D4 in N sau in 2 unde nu mai e necesara frana). Schimbatorul tau de pe Kalos e la fel cu cel din poza mea de mai sus sau e cumva varianta in zig-zag fara buton de deblocare? Nu ai o poza cu al tau?
Inca ceva... Am mai vazut intr-un reply de al tau din alt topic chestia cu defectarea contactorilor daca nu e utilizata cum trebuie cutia. Acum sa-mi fie scuzata nestiinta, dar ce sunt si unde sunt mai exact contactorii astia si in ce conditii se pot defecta?

P.S. Sistemul audio e mai mult decat suficient pentru mine. Am spus si mai devreme ca nici nu am nevoie de mai mult pentru masina, mai ales ca nu ascult muzica decat cand conduc la drum intins.


--------------------
Chevrolet Aveo Platinum A/T 4D 2007 - B4XB47J
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chevy
post Mar 20 2007, 03:32 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 25-April 06
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 74.630



La Kalos-ul meu cutia nu este in linie dreapta, iar in loc de buton pentru deblocare, am un sistem tip scarita (cam greu sa dai gres). In momentul cand vrei sa treci din N in R trebuie apasata maneta, o manevra ca nu cumva sa treci din greseala in marsarier, intimpul mersului. De fapt din ce am observat eu cutiile astea sunt mai "destepte" decat credem noi. Spre exemplu odata am oprit brusc masina cu maneta in pozitia D4 (eram nervos si la inceput). Cand sa pornesc din nou, nimic. La inceput am crezut ca m-a lasat bateria. Dadeam la cheie si nimic. Apoi am observat pozitia manetei. Dupa ce am repozitionat-o in P a pornit. Clever, nu?!

Care este treaba cu aceasta cutie. In primul rand nu ai de ce sa-ti faci probleme. Sunt realizate de catre AISIN, o companie japoneza, lider mondial in domeniu. Sunt facute sa reziste mai bine decat cutiile manuale. Din acest motiv este si masina mai scumpa.

Care este principiul: cutia automata este si mecanica, dar si electronica. Cand pozitionezi maneta intr-o pozitie, ea intra intre niste contactori. De fapt sunt niste lamele care sunt apropiate si se formeaza astfel un circuit (o comanda). Fata de masinile care au cutii manuale si ambreiaj uscat, monodisc, intr-o cutie automata (ca a noastra) sunt 4 ambreiaje. Diferenta este ca ele se afla in ulei, deci gradul de uzura este foarte mic, iar ele sunt actionate pe rand prin presiunea uleiului. Daca ai citit manualul, cutia este lubrifiata pe viata. Nu se schimba uleiul, doar in cazuri speciale se completeaza.
Ca o concluzie cu cat tii mai mult maneta in D4, uzezi mai putin acei contactori si nu o sa ai probleme. Oricum sunt facute sa reziste sute de mii de km. Sa nu treci din greseala in mers in marsarier sau sa schimbi vitezele fara piciorul pe frana. Masina are un sistem: in momentul cand tii piciorul pe frana exista niste sensori care deblocheaza cutia. Cand ridici piciorul ai vazut ca ea pleaca lin si nu brusc.

Este meserie! Sau boierie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 21 2007, 12:05 AM
Post #16


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Merci mult, Iulian!

Si cutia mea este tot Aisin. Am vazut simbolul acela serpuit al Aisin AW stantat pe partea frontala a cutiei. Din ce am citit, Aisin au fost in trecut aliati cu Borg-Warner (producatorul de transmisii automate al GM si fostul nr. 1 mondial). Ulterior s-au separat si acum Aisin detine cea mai mare cota de piata la nivel mondial in productia de transmisii automate.

Mi-ar fi placut sa am si eu schimbatorul acela in scarita. Mi se pare mai ergonomic asa. De fapt in brosurile de prezentare la Aveo asa figureaza. Nu stiu de ce la mine este liniar. :bash: Dar m-am obisnuit si cu el asa. Apropos, al tau este imbracat in piele?

Nici la mine nu porneste motorul in D4 (am patit si eu la inceput acelasi lucru ca si tine, am oprit-o in D4 si am uitat sa o trec pe P). A mea porneste doar in P sau in N. Asa scrie si in manual. De fapt se recomanda doar pornirea in P, in N e doar in caz de blocare a cutiei.

E adevarat ce zici tu cu schimbarea doar cu piciorul pe frana, cu exceptia cazurilor cand muti din D4 in 2 sau din 2 in 1. Asta o faci de obicei in mers si scrie si in carte ca nu e necesara apasarea pedalei de frana si, culmea, cica nici a butonului de deblocare (la mine). Oricum, eu pentru siguranta apas butonul si calc frana intotdeauna cand schimb.

La chestia cu franarea si deblocarea cutiei nu cred ca ai dreptate. Zic asta pentru ca in momentul cand franezi, tot cuplul motorului se pierde in hidroconvertizor. E aceeasi situatie ca atunci cand esti cu roata oprita de un obstacol si masina la ralanti nu inainteaza chiar daca e in D4 sau in R, dar nici motorul nu are tendinta de a se opri (subliniez, la ralanti). Pur si simplu atunci hidroconvertizorul absoarbe in fluidul sau tot cuplul motorului. Stiu de pe la niste cursuri din facultate ca un convertizor hidraulic de cuplu are proprietatea de a transmite cuplul la iesire cu un randament foarte mic pentru turatii mici si un randament mare la turatii mari. El practic la turatia de ralanti a motorului "aluneca" si permite astfel motorului sa functioneze linistit fara sa se forteze. Observi asta cel mai bine cand esti cu masina la ralanti in rampa si ea ramane acolo, nici nu urca si nici nu "galgaie" motorul. In momentul in care calci acceleratia, pleaca, deoarece randamentul hidroconvertizorului creste si astfel puterea transmisa la roata creste si ea. Daca aveai cutie manuala in astfel de situatii trebuia sa o tii din ambreiaj sau sa turezi ca sa nu se opreasca motorul. Uite o chestie care mi-a placut la nebunie la cutia automata... Face plecarea din rampa o joaca!
O chestie importanta trebuie spusa pe marginea acestui aspect pentru cei care mai citesc acest topic pe viitor... Niciodata sa nu se tina piciorul pe frana sau sa fie trasa frana de mana si in acest timp sa se tureze motorul cu cutia intr-una din pozitiile pentru mers inainte sau in R. Atunci se forteaza hidroconvertizorul sa absoarba o putere foarte mare si asta il poate distruge, in special prin dilatatie termica. Mai bine zis nu trebuie turat motorul in gol decat cu maneta in pozitiile P sau N.


--------------------
Chevrolet Aveo Platinum A/T 4D 2007 - B4XB47J
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu99665
post Mar 22 2007, 08:46 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 18-February 07
From: Bucuresti
Member No.: 99.658



Salut, din nou! ...inca nu am „intrat“ sub masina sa vad cum e montat, sorry, nu am avut timp, am fost plecat din oras fara masina! In ceea ce priveste pragul am fost la Service, iar cei de acolo mi-au spus: „trebuie tãiata bucata indoita, si sudata alta in loc, ...mi-a venit rau, „taiata“! Alt tip: „daca ar fi masina mea, as lasa-o asa!“ ...ceea ce am si facut, mi-au dat cu vopsea pe zona indoita... si atat! Daca fac rost de un aparat digital, va pun poza cum am promis. Nu stiu daca cu telefonul va iesi bine?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 23 2007, 12:23 AM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Laurentiu, din pacate nu prea ai alte solutii... Aceeasi problema ca si tine am avut si eu la VW Passat, acum vreo 2 ani... Am atins un bolovan mare prin Bulgaria si mi-a infundat pragul. Dupa mai multe vizite la mecanici am ajuns la concluzia ca trebuie taiat si sudata alta bucata acolo. Un alt mecanic mi-a spus ca mai e o solutie, unele serviceuri au o scula speciala care sudeaza niste bucatele de metal de prag pe care le trag mai apoi cu un fel de presa hidraulica pentru a indrepta tabla pragului. Procesul in sine e destul de delicat, costisitor si functie de gravitatea situatiei nu da intotdeauna rezultatele asteptate. Uneori poate fi mai OK varianta cu taiat si sudat. Eu l-am lasat asa pe al meu si l-am dat cu grund si apoi vopsea si aproape ca nici nu se mai observa. Am vandut mai apoi masina asa, toamna trecuta. Cu Aveo sper din tot sufletul sa nu am aceeasi problema vreodata, mai ales ca pragurile la Aveo imi par mult mai firave ca cele de pe VW.


--------------------
Chevrolet Aveo Platinum A/T 4D 2007 - B4XB47J
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chevy
post Mar 23 2007, 11:19 AM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 25-April 06
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 74.630



Adrian vezi ca in panta ori stai pe loc cu piciorul pe frana ori accelerezi si pleci. Niciodata sa nu lasi cutia de viteze sa te tina pe loc. Daca panta nu este foarte abrupta pleaca oricum.

Referitor la statul pe loc se observa cand mergi incet si apoi franezi (la mersul in coloana, bara-la -bara). In momentul candai oprit definitiv se decupleaza cutia. Parca masina se "relaxeaza". Daca ei piciorul de pe frana se simte cuplul motor (daca te uiti la turometru, scade turatia). Acest lucru se observa numai la rularea cu viteza mica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian101433
post Mar 23 2007, 04:20 PM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 11-March 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 101.426



Da, Iulian, stiu ca nu e bine sa o tii in panta (sau in rampa) din cutie. Scrie si in carte si oricum nu fac asta. Am observat insa ce spuneam mai sus atunci cand bag masina in garaj: la mine la intrarea in garaj e o denivelare pe care la ralanti masina nu o urca daca nu turez, dar nici motorul nu se forteaza nici macar un pic (cum se intampla la celelalte masini cu cutie manuala pe care le-am avut). Ce vroiam sa spun insa e ca la mine nu se simte nici o relaxare a motorului cand tin pe frana. O foarte usoara relaxare (vizibila si pe turometru) se simte doar atunci cand e scoasa efectiv din viteza, adica in pozitiile N sau P.
Sa fie cutiile diferite intre Kalos si Aveo? Uite, cu proxima ocazie o sa fac cateva poze la cutie si o sa le postez aici.
P.S. Chiar ma bucur ca mai e cineva cu cutie automata cu care pot sa schimb impresii, pareri, sugestii... :cheers:


--------------------
Chevrolet Aveo Platinum A/T 4D 2007 - B4XB47J
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 09:50 PM