Regimuri de turatii - Aveo |
This topic is about Regimuri de turatii - Aveo, the author, cjicebling, wrote about: Am deschis acest topic deoarece sunt posesorul unui chevrolet aveo 1.2 si vreau sa stiu la cat trebuie turat Am fost la service Radacini in Vitan si u ... To read more just scroll down
Regimuri de turatii - Aveo |
Aug 19 2008, 01:04 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 19-August 08 Member No.: 117.774 |
Am fost la service Radacini in Vitan si unul din cei care lucreaza la receptie mi-a spus ca pentru un consum mai mic trebuie sa aduc motorul la o turatie de 3500-4000. Inainte mergeam cu el pana in 2500 de ture, dar am inteles ca se poate arde ECU si ca nu e dacie, asta fiind un motor de turatie. Acum merg cu ea turata la 3500-4000 in schimb motorul se aude destul de tare, si avand semnele de incepator ma i-au la injuratori cu ceilalti soferi ca nu stiu sa schimb vitezele la masina. Am vazut soferi de aveo si nu i-am vazut turand asa tare masina, nu cred ca mai mult de 2500 de ture deoarece nu se aude nimica, sau poate au motoare de 1.4 si acesta se comporta altfel. Am vazut ceva in carte legat de 3500 de rotatii- cuplu maxim si ceva de 4000 Daca poate sa dea cineva mai multe informatii despre cat trebuie turata atat pentru 1.2 & 1.4. |
|
|
Aug 22 2008, 12:03 PM
Post
#2
|
|
expert in grafice si tabele Group: Membri Posts: 648 Joined: 8-October 07 From: Ploiesti Member No.: 114.999 |
cjicebling, in cartea tehnica, producatorul recomanda exploatarea motorului in gama 2000-3000 rot/min.
Din experienta, eu am constatat ca sub 2500 rot/min motorul nu prea are putere. Vitezele le schimb in plaja 3000-3500 rot/minut. Masina mea are motor de 1.2l, are 17000 km parcursi si pana acum nu a avut probleme. -------------------- OPEL ASTRA K
Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu ! |
|
|
Sep 2 2008, 06:37 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 27-August 08 Member No.: 117.828 |
În regim de mers constant sau cu ușoare variații, caută să mergi între 2000 și 3000 rpm. Dacă pleci de pe loc și vrei să ajungi la o anumită viteză de croazieră, schimbă când ajungi la 3000-3500 rpm. Motorașul tău nu va consuma mai puțin dacă mergi subturat. Pentru un demaraj mai ferm, eventual ai mașina încărcată sau ești la deal, schimbă pe la 4000-4500. Dacă ești la deal încearcă să ții motorul între 3000 și 4000. Dacă ai de făcut un demaraj "disperat" du-te până la 5500.
Nu sunt niște reguli în care trebuie să te încadrezi strict, ideea este să simți că la apăsarea pedalei mașina "răspunde", iar mașina te va învăța singură când trebuie să schimbi. Dacă mergi în mod frecvent sub 2000 rpm, poți avea probleme cu motorul (calamină, tremurături, becul galben de avarie aprins, service). Aruncă un ochi și pe daewoo club și vei vedea care sunt problemele motoarelor Chevrolet de capacitate mică. |
|
|
Jul 7 2009, 02:06 PM
Post
#4
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 3-May 08 Member No.: 117.021 |
|
|
|
Jul 7 2009, 09:36 PM
Post
#5
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 18-May 09 From: TIMISOARA Member No.: 120.006 |
Eu de vreo luna, cand merg la drum intins, si depasesc 130 km/h, ajung peste 3200 ture, la un Aveo platinum 1.4 .....si vad ca ii e bine, adica, se comporta din ce in ce mai bine..... Oare sa fie faptul ca mai trebuie din cand in cand supra-turata ? Cu siguranta face bine... , iar dupa prima revizie, la 15000 km, merge ca si cand a fost noua ) |
|
|
Aug 26 2009, 11:42 AM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 489 Joined: 25-April 06 From: Pitesti (Arges) Member No.: 74.630 |
între 2000 si 3000 de ture recomanda producatorul schimbul vitezelor in cartea tehnica..... dar, daca vrei sa ai un demaraj mai țapăn, trebuie sa schimbi la peste 3000 de ture.... Eu de vreo luna, cand merg la drum intins, si depasesc 130 km/h, ajung peste 3200 ture, la un Aveo platinum 1.4 .....si vad ca ii e bine, adica, se comporta din ce in ce mai bine..... Oare sa fie faptul ca mai trebuie din cand in cand supra-turata ? Cu siguranta face bine... , iar dupa prima revizie, la 15000 km, merge ca si cand a fost noua ) Nu exista supra-turatie. O supra-turezi numai daca ii dai peste 6500 de ture (in zona rosie). Motoarele sunt aspirate si merg lejer la 4000-5000 de ture. Nu se intampla nimic daca se merge la aceste turatii. Nu scade viata motorului sau alte chestii care sa-i dauneze. |
|
|
Aug 30 2009, 05:57 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 420 Joined: 9-August 04 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 30.555 |
Am avut un Kalos 1.4 16V vre-o 4 ani si 45.000 km.
Masina a ramas in familie (i-am dat-o socrului meu). Nu am avut probleme de nici un fel cu motorul (bine, de altfel nu am avut probleme de loc cu masina) - cum ? Am utilizat motorul asa cum a fost el gandit - motor DOHC + turatie = LOVE ! Nu exista o regula generala desi, daca retin bine, in carte scria ceva de recomandat plaja de turatii 2000-3000. Eu am respectat cateva reguli simple: 1. Nu am mers cu masina sub 2000 rot/min; 2. In afara orasului schimbam in asa fel incat sa cad pe turatia de cuplu maxim (la 1.4 16V era parca pe la 3400 rot/min - deci schimbam la 4000+ ture). In oras, schimbam la minim 3500 rot/min. Asa cum bine spune @chevy: la aceste motoare NU exista supraturatie ! Daca ajungeti la o turatie prea mare, va taie ECU-ul gazul, so, nu exista nici un risc ! Riscant este mersul subturat - nu doar ca nu se obtine un consum mai mic, DAR apare si riscul depunerii de calamina pe supape = becul galben check engine = service ! -------------------- To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel Ex. :Kalos 3u 1.4 16V |
|
|
Sep 10 2009, 03:18 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
Nu supraturati ca va cade parul !
Dar ,va rog, turati ! -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th April 2024 - 02:13 AM |