IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Regimuri de turatii - Aveo

This topic is about Regimuri de turatii - Aveo, the author, cjicebling, wrote about: Am deschis acest topic deoarece sunt posesorul unui chevrolet aveo 1.2 si vreau sa stiu la cat trebuie turat Am fost la service Radacini in Vitan si u ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Regimuri de turatii - Aveo
cjicebling
post Aug 19 2008, 01:04 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 19-August 08
Member No.: 117.774



Am deschis acest topic deoarece sunt posesorul unui chevrolet aveo 1.2 si vreau sa stiu la cat trebuie turat

Am fost la service Radacini in Vitan si unul din cei care lucreaza la receptie mi-a spus ca pentru un consum mai mic trebuie sa aduc motorul la o turatie de 3500-4000. Inainte mergeam cu el pana in 2500 de ture, dar am inteles ca se poate arde ECU si ca nu e dacie, asta fiind un motor de turatie.
Acum merg cu ea turata la 3500-4000 in schimb motorul se aude destul de tare, si avand semnele de incepator ma i-au la injuratori cu ceilalti soferi ca nu stiu sa schimb vitezele la masina.

Am vazut soferi de aveo si nu i-am vazut turand asa tare masina, nu cred ca mai mult de 2500 de ture deoarece nu se aude nimica, sau poate au motoare de 1.4 si acesta se comporta altfel.

Am vazut ceva in carte legat de 3500 de rotatii- cuplu maxim si ceva de 4000

Daca poate sa dea cineva mai multe informatii despre cat trebuie turata atat pentru 1.2 & 1.4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NGZ
post Aug 22 2008, 12:03 PM
Post #2


expert in grafice si tabele
******

Group: Membri
Posts: 648
Joined: 8-October 07
From: Ploiesti
Member No.: 114.999



cjicebling, in cartea tehnica, producatorul recomanda exploatarea motorului in gama 2000-3000 rot/min.
Din experienta, eu am constatat ca sub 2500 rot/min motorul nu prea are putere.
Vitezele le schimb in plaja 3000-3500 rot/minut.
Masina mea are motor de 1.2l, are 17000 km parcursi si pana acum nu a avut probleme.


--------------------
OPEL ASTRA K

Daca e s-o dam anonima, atunci o semnez si eu !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
euggen
post Sep 2 2008, 06:37 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 27-August 08
Member No.: 117.828



În regim de mers constant sau cu ușoare variații, caută să mergi între 2000 și 3000 rpm. Dacă pleci de pe loc și vrei să ajungi la o anumită viteză de croazieră, schimbă când ajungi la 3000-3500 rpm. Motorașul tău nu va consuma mai puțin dacă mergi subturat. Pentru un demaraj mai ferm, eventual ai mașina încărcată sau ești la deal, schimbă pe la 4000-4500. Dacă ești la deal încearcă să ții motorul între 3000 și 4000. Dacă ai de făcut un demaraj "disperat" du-te până la 5500.
Nu sunt niște reguli în care trebuie să te încadrezi strict, ideea este să simți că la apăsarea pedalei mașina "răspunde", iar mașina te va învăța singură când trebuie să schimbi. Dacă mergi în mod frecvent sub 2000 rpm, poți avea probleme cu motorul (calamină, tremurături, becul galben de avarie aprins, service). Aruncă un ochi și pe daewoo club și vei vedea care sunt problemele motoarelor Chevrolet de capacitate mică.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adriantes
post Jul 7 2009, 02:06 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 3-May 08
Member No.: 117.021



Buna,dragi posesori de chevy..nu mai schimbati vitezele sub 3000 de rot.ca patiti ca mine!Eu am Aveo,1,4 premium si pe la 30000 de km mi se aprindea becul galben(engine motors)...dupa becul galben mi se oprea motorul in mers cind reducema din viteza 4 in 3!Mi -au resetat computerul de bord si iar se aprindea becul,pina la urma mi-au schimbat supapele,de atunci nu mai schimb sub 3000 chit ca-mi pare rau de motor dar daca tot mai e in garantie sa sara prin capota afara!!!!bine ca am mai avut si alte probleme minore dar nu le mai enumar ca le-am tot postat pe toate forumurile! Oricum e neplacut in curba sa ramai fara directie si frana...urate momente,nasoale clipe! Problema cu schimbatul subturat e cam la toate motoarele benzinare de 1,4-1,2 fabricate dupa 2006,am vazut in service un ford focus(in garantie),un reno clio..cu aceleasi probleme tehnice!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ing_catalinul
post Jul 7 2009, 09:36 PM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 18-May 09
From: TIMISOARA
Member No.: 120.006



între 2000 si 3000 de ture recomanda producatorul schimbul vitezelor in cartea tehnica..... dar, daca vrei sa ai un demaraj mai țapăn, trebuie sa schimbi la peste 3000 de ture....

Eu de vreo luna, cand merg la drum intins, si depasesc 130 km/h, ajung peste 3200 ture, la un Aveo platinum 1.4 .....si vad ca ii e bine, adica, se comporta din ce in ce mai bine.....

Oare sa fie faptul ca mai trebuie din cand in cand supra-turata ? Cu siguranta face bine... , iar dupa prima revizie, la 15000 km, merge ca si cand a fost noua smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chevy
post Aug 26 2009, 11:42 AM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 489
Joined: 25-April 06
From: Pitesti (Arges)
Member No.: 74.630



QUOTE (ing_catalinul @ Jul 7 2009, 04:36 PM) *
între 2000 si 3000 de ture recomanda producatorul schimbul vitezelor in cartea tehnica..... dar, daca vrei sa ai un demaraj mai țapăn, trebuie sa schimbi la peste 3000 de ture....

Eu de vreo luna, cand merg la drum intins, si depasesc 130 km/h, ajung peste 3200 ture, la un Aveo platinum 1.4 .....si vad ca ii e bine, adica, se comporta din ce in ce mai bine.....

Oare sa fie faptul ca mai trebuie din cand in cand supra-turata ? Cu siguranta face bine... , iar dupa prima revizie, la 15000 km, merge ca si cand a fost noua smile.gif)


Nu exista supra-turatie. O supra-turezi numai daca ii dai peste 6500 de ture (in zona rosie). Motoarele sunt aspirate si merg lejer la 4000-5000 de ture.
Nu se intampla nimic daca se merge la aceste turatii. Nu scade viata motorului sau alte chestii care sa-i dauneze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Aug 30 2009, 05:57 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Am avut un Kalos 1.4 16V vre-o 4 ani si 45.000 km.
Masina a ramas in familie (i-am dat-o socrului meu).

Nu am avut probleme de nici un fel cu motorul (bine, de altfel nu am avut probleme de loc cu masina) - cum ?
Am utilizat motorul asa cum a fost el gandit - motor DOHC + turatie = LOVE !

Nu exista o regula generala desi, daca retin bine, in carte scria ceva de recomandat plaja de turatii 2000-3000.
Eu am respectat cateva reguli simple:
1. Nu am mers cu masina sub 2000 rot/min;
2. In afara orasului schimbam in asa fel incat sa cad pe turatia de cuplu maxim (la 1.4 16V era parca pe la 3400 rot/min - deci schimbam la 4000+ ture).
In oras, schimbam la minim 3500 rot/min.

Asa cum bine spune @chevy: la aceste motoare NU exista supraturatie !
Daca ajungeti la o turatie prea mare, va taie ECU-ul gazul, so, nu exista nici un risc !
Riscant este mersul subturat - nu doar ca nu se obtine un consum mai mic, DAR apare si riscul depunerii de calamina pe supape = becul galben check engine = service !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sep 10 2009, 03:18 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 354
Joined: 22-August 05
From: Cluj-Napoca
Member No.: 53.889



Nu supraturati ca va cade parul !

Dar ,va rog, turati !


--------------------
Renault Megane 1,6 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 02:13 AM