IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Future cars Vs Masini actuale

This topic is about Future cars Vs Masini actuale, the author, GST, wrote about: Se pune din ce in ce mai des problema poluarii. au inceput sa apara masini care folosesc surse de energie alternative. Se fac sedinte peste sedinte si ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Future cars Vs Masini actuale
GST
post Mar 21 2007, 01:03 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Se pune din ce in ce mai des problema poluarii. au inceput sa apara masini care folosesc surse de energie alternative. Se fac sedinte peste sedinte si adunari peste adunari contra petrolului.....asta in prezent... Dar peste sa zicem 15-20 de ani ce o sa fie...? o sa circulam toti in masinutze minuscule propulsate de cine stie ce forma de energie sau or sa se dea legi contra motoarelor cu combustie interna? o sa mergem pe biciclete sau scutere electrice?
Asta in cazul in care nu ne omoram unii pe altii inainte pt petrol...
Chiar sunt curios cum o sa fie peste cativa ani...
Voi ce pareri aveti >?


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 21 2007, 01:14 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



foarte interesant. si eu ma intreb acelasi lucru, dar mi-e frica de raspuns. el suna cam asa: cine isi va permite, va merge ca si pina acum. cine nu, va utiliza nu combustibil alternativ ci mijloace de transport alternative. adica: autopicioarele, rolele, bicicleta sau pe distante mari motocicleta, trenul sau autocare. desi daca se prefigureaza o criza majora, s-ar putea sa revenim la cai si diligente.
nu cred nici in gpl sau energia electrica. mai ales in ultima, care are nevoie de petrol, gaze sau carbuni - hidrocentralele se pare ca vor fi mai putine biggrin.gif
aici e un link foooarte interesant care vorbeste despre energie, in general.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius68582
post Mar 21 2007, 01:18 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 919
Joined: 18-February 06
From: Kronstadt
Member No.: 68.575



Nu mai este mult si teleportarea va fi pusa in practica biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Mar 21 2007, 10:10 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Este un articol despre peak oil pe undeva, cred ca se poate gasi usor. E extraordinar de alarmist si spune ca societatea asa cum o stim noi va dispare in citiva zeci de ani. Oricit de sceptic as fi cind aud tot felul de aiureli din pacate articulul asta se sustine si probabilitatea de a se intimpla ce zice exista si nu mi se pare mica. Se bazeaza pe faptul ca:
1. Petrolul e finit si pare a se termina destul de repede.
2. Consumul nostru se duce in sus si inca repede.
3. Nu exista nici o alternativa macar vag viabila la petrol si nici nu e vreo sansa in urmatorii 20-30 de ani. Chiar in cazul in care s-ar descoperi ceva miraculos infrastructura e foarte greu de inlocuit.
4. Fara petrol lumea intra in colaps rapid. Petrolul nu e necesar pentru masini, ci petru fiecare produs posibil, incepind cu apa si mincarea. Deci nu e un lux, ci insasi baza societatii.

Om trai si om vedea. Ma rog, nici asta nu e sigur smile.gif.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 22 2007, 08:58 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



daca te uiti pe linkul ala o sa vezi situatia reala a energiei. si e nasol de tot. in UE doar 4% sint hidrocentrale si doar 14% centrale atomice. restul... asta e.
eu ma orientez spre motocicleta ca prim mijloc de transport iar toyo va fi de weekenduri si concedii.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Mar 22 2007, 01:06 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Si pe mine ma bate gandul serios sa trec la 2 roti....dar cand vad la stiri cum mor pe capete...imi trece instant cheful !
Ce-i drept, am vazut un motor negru mat asta vara la mare cu o frumusete de fata pe ea...In acel moment am zis k vreau si eu motor biggrin.gif
Dar toti baietii aceia, D-zeu sa-i ierte... inca nu se acorda destula importanta motociclistilor din partea conducatorilor de autovehicule ca sa fi in siguranta pe motor...din pacate... sad.gif
Oricum eu sunt de parere ca in viitor o sa imi deschid o afacere cu biciclete...daca o sa ajunga si la noi cum e la chinezi... Ma gasiti in top 300 smile.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 22 2007, 01:21 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



eu zic un lucru: daca nu esti teribilist si stapinesti motorul, poti merge lejer. cu bicla e si mai nasol decit cu motorul.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Mar 22 2007, 01:25 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Tocmai aici e problema...intra pe forum de motoare cauta la accidente sa vezi ca mai mult de 70% din ele au fost cauzate de altcineva/altceva. Ori a intrat o masina in ei, ori le-a taiat fata, ori nu le-au dat prioritate...
De aceea mie imi este frica sa trec la motor....nu din cauza mea...din cauza celorlalti... In masina mai e cum mai e...it indoaie o usa, o bara...dar la motor ce iti mai indoaie...?


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 22 2007, 02:58 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



peak oil e o chestie reala. daca nu suntem deja vom ajunge prob in urmatorii 5-10 ani. este inca neclar dat fiind ca pesimistii cred ca rezervele declarate ale multor tari sunt umflate ( politic cu cat o tara isi decalra rezerve mai mari cu atat este mai probabil sa dobandeasca o greutate politica mai mare, deci e foarte probabil ceva adevara aici).

dupa peak oil vom avea o scadere graduala a productiei de petrol. sunt ceva alternative - sisturile bituminoase, rocile bituminoase (oil shale). ambele necesita insa mari cheluieli enegetice si de resusrse de apa pentru exploatare dar pot fi rezonabile la preturi accesibile chiarsi la momentul actual (Canada are rezerve mari de sisturi bituminoase in nordul Albertei estimate a fi aproape la fel de mari ca ale sauditilor in petrol lichid).

bio-combustibilii au cost de productie si raport energetic ( energie consumata pentru obtinere, prelucrare si distributie raportat la energia livrata) mult mai dezavantajoase decat hidrocarburile. acelasi lucru cu hidrocarburile din carbune ( care este o resursa fosila inca abundenta).

in final toate aceste surse de energie sunt practic forma naturale de stocare a energiei solare. si aici e vestea cea buna. se apreciaza ca acoperirea numai a 0.05% din suprafata globului ( zonele desertice ocupa in jur de 5% din suparfata globului) cu actuala generatie de panouri fotovoltaice ar asigura intreg necesarul energetic al planetei. din pacate energia electrica este ciclica si nu poate fi unica sursa decat daca exista sisteme de stocare ( hidrogen? superbaterii) sau reteaua energetica devine globala - astfel incat zonele insorite sa acopere consumul si in cele unde este noapte sau inorat.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 22 2007, 02:59 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



am incercat sa uploadez o diagrama da nu merge.

radiatia solara care atinge pamantul este de aproximativ 89000 terraW. consumul curent de energie al intregi lumi - 15 terraW.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 22 2007, 03:25 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



EDF franta stocheaza energie electrica noaptea (cand consumul e scazut dar nuclearul tot merge) prin comprimarea aerului. Au ajuns la randamente de genul 90%.smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 22 2007, 03:35 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si se anunta o noua generatie de celule fotovoltaice in infrarosu cu randament de 30% ( actualele celule fotovoltaice siliconice au un randament de 7-8%)... chestiile astea sunt deja folosite de Pentagon - baterii care se incarca de la caldura corpului sau rucsaci si casti acoperite cu aceste materiale care incarca toata electronica ultimei generatii de cyber-warrior gear ( GPS, infrared vision, real-time audio-video networking intre membrii echipei)..


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 22 2007, 04:06 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Infrarosu nu stiu cata energie transporta... exista insa deja laboratoare care au ajuns la 15% in vizibil, adica dublul randamentului actual, dar insa nu sunt in faza in care se pot industrializa.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Mar 22 2007, 04:21 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



30% e combinat vizibil si infrarosu se pare.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Mar 24 2007, 12:53 AM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Poza lui James prezinta cel mai bine masina viitorului biggrin.gif dar fara tzeava aia smile.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baby Blues
post Mar 24 2007, 10:30 AM
Post #16


Blues fan
******

Group: Membri
Posts: 2.976
Joined: 9-March 06
From: Blues country
Member No.: 70.361



QUOTE(GST)
Poza lui James prezinta cel mai bine masina viitorului biggrin.gif dar fara tzeava aia smile.gif

Chiar! De ce mai are teava daca se invarte cu cheia? biggrin.gif :bash: .


--------------------

________________________________
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu.
Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat!

http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 24 2007, 10:41 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Voi n-ai auzit de hibride? blink.gif biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rares29194
post Mar 25 2007, 12:16 PM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 123
Joined: 12-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.187



Daca vorbim de viitorul auto in materie de combustibil, deja se misca lucrurile: toti producatorii o iau pe calea hibridelor. Si in viitor vad ca se va reduce din ce in ce mai mult ponderea motorului cu combustie in sistemul de propulsie hibrid. Dar cu ce va fi inlocuit? Sau nu va mai fi nevoie?

Stiu ca in Suedia exista statii de alimentare cu un soi de alcool care inlocuieste benzina. In plus suedezii au reduceri de impozite daca apeleaza la acest combustibil. Deci ceva pasi se fac.

La auto hibride de exemplu un element interesant este reincarcarea acumulatorului folosing si energia rezultata din franarea masinii. Si imi e clar ca o perioada nu o sa incarci de la priza masina hibrida, dar dupa ce se termina petrolu' ce ne facem?

Legat de chesiunea asta, viitorul pare a fi al sistemelor integrate de producere a energiei electrice. Adica iti cumperi centrala solara plus niste generatoare eoliene si mai faci rost si de un sistem de acumulare a energiei. Acum o asemenea combinatie costa multe mii de euro dar cand se va produce pe scara larga, costurile mai scad.

O sa ajungem o "planeta de mori de vant" - doar sa nu ne luam zborul - si "oglinzi" de o sa luminam spatiul biggrin.gif

Inchei cu un link catre o ciudatenie: roboti din lemn miscati de vant. Acum e ca un exponat de la zoo dar cine stie in viitor la ce va folosi?
http://www.ecogeek.org/content/view/350/


--------------------
Lexus IS 250 (www.lexus-club.ro)

ex. VW Passat 2.0 TDI (www.vandpassat.ro)
ex. Renault Megane II 1,5 dCi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 26 2007, 10:14 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



varianta eolienelor este buna, dar costa. m-am intereseat pentru mine ca nu mai vreau sa depind de electrica. 100.000 eur!!! asa ca am renuntat rapid! biggrin.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut72466
post Mar 26 2007, 03:45 PM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 79
Joined: 1-April 06
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 72.459



cu 15.000 de euro ajunge sa iti faci o micro centrala pt. o casa folosind panouri solare cat si energia eoliana. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th May 2024 - 04:28 PM