IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Problema motor si cutie de viteze Ignis

This topic is about Problema motor si cutie de viteze Ignis, the author, GST, wrote about: Deci sa va spun OFF-ul meu: sa zicem ca as pornii intr-o dimineata(cam cum a fost asta, deci dupa o noapte cu temperaturi de la +6 in jos..)...Motorul ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Problema motor si cutie de viteze Ignis
GST
post Feb 4 2007, 12:01 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Deci sa va spun OFF-ul meu: sa zicem ca as pornii intr-o dimineata(cam cum a fost asta, deci dupa o noapte cu temperaturi de la +6 in jos..)...Motorul in primul rand ca nu porneste instant, cum am obs la alte masini diesel(opel, fabia, colt, etc.) se chinuie un pic, dar porneste... stau sa se incalzeasca un pic nu..? Pana nu s-a incalzit calumea, sa ajunga temperatura la 70-80, daca o tin turata pe loc intre 1800 si 2200 masina vibreaza in ultimu hal si se aude un clancanit la motor, un fel de bataie. Se incalzeste cat de cat motoru deci plecam la drum... Treapta 1 de viteza nu intra decat fortata. Din parcare pana la primu semafor, in orice directie m-as duce nu apuc sa bag a 3-a...deci din a 2-a ma opresc la semafor si sa bag 1-a nici in ruptul capului nu vrea. :bash: cand mi s-a intamplat prima oara acest lucru am stat la semafor 1 minut ca nu intra in viteza...1 minut de injuraturi si de carne bagata in frigider... dupa ce se incalzeste el calumea nu prea mai are treaba dar tot parca se chinuie un pic 1-a. Ambreiajul este reglat calumea nu tine foarte jos... Mentionez ca am fost cu ea si la service, am lasat-o acolo o noapte ca sa vada oamenii cum face la rece ca nu puteam sa ma duc cu ea pana in pipera si sa le zic ce simptome are ea la rece cand motoru frige... a doua zi am primit masina.. cu raspunsul ca nu are nimic. I-a fost schimbat uleiul din cutie si cam atat.
A mai avut careva probleme d-astea?? ca pe mne ma enerveaza la culme...A si inca ceva Rog mult de tot alt posesor de ignis ddis daca poate intr-o zi sa ne intalnim sa ma uit la cum se tureaza a lui pe loc...ca a mea parca are lag...si nu lag-ul obisnuit de diesel fata de benzina...nuuu, un lag care ma seaca si cand ma bag in depasiri. :pray:


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Constantin_
post Feb 4 2007, 12:59 PM
Post #2


Moderator Toyota
******

Group: Moderator
Posts: 4.114
Joined: 1-March 06
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 69.568



Nu intra in viteza pentru ca uleiul din cutie in timpul noptii din cauza frigului a devenit mai "vascos" si de aici greutatea cu care intra in viteza. La avensis nu mi s-a intamplat dar la matiz mi-se intampla regulat. Nu-i asa ca dupa 1 km 2 intra fara probleme?


--------------------
2011 Toyota Auris 1.6 Valvematic
2010 Toyota Yaris 1.0 Optimo
2010 Mercedes C180 Kompressor BE
2008 Toyota Yaris Luna 1.3 VVT-i
2006 Peugeot 206 1.4 HDI

Arguing on forums is like the special olympics: even if you win, you're still a retard!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 4 2007, 06:12 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Asta stiam ca devine mai vascos si ca intra mai greu...dar nu sa nu vrea deloc ... la astra classic nu se intampl, intra mai greu, adevarat, dar nu la fel ca la ignis, si la dacie intra mai bine.. repet toate astea se intampla de cateva luni ...masina are 2 ani si ceva de cand o am... deci sunt probleme aparute acum.


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Choixalacreme
post Feb 4 2007, 09:54 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 183
Joined: 14-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.778



Parerea mea, trebuie sa intre, fireste, mai greu primii km dar de pe loc ar trebui la orice temperatura.
deci ori ambreiaj care nu decupleza total, ori timoneria (barele care fac trecerea pana la cutie) , ori chiar cutia.
PS la GV este ok, intra chiar si din miscare (vorbesc aici de 4-5 km/ ora cand e prea putin pt a doua)


--------------------
======================
Grand Vitara 1.9 DDIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin50070
post Feb 4 2007, 11:14 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 280
Joined: 29-June 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 50.063



problema e ca din mers uneori e nevoie sa dai a I-a ca sa nu fie subturata in viteza a II-a. Si de multe ori nu intra din cauza sincronizarii (viteza prea mare pentru I si prea mica pentru II). Uleiurile pentru cutie au si alea niste indici de viscozitate, oare conteaza daca e 75w sau 80w ? se simte la rece ?

QUOTE(GST)
Pana nu s-a incalzit calumea, sa ajunga temperatura la 70-80, daca o tin turata pe loc intre 1800 si 2200 masina vibreaza in ultimu hal si se aude un clancanit la motor, un fel de bataie.


De ce sa o tii turata ? sau socul automat nu isi face treaba singur ?


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan91180
post Feb 5 2007, 09:36 AM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 41
Joined: 31-October 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 91.173



eu zic ca o tine turata deoarece probabil e fost posesor de dacie 1310 smile.gif)


--------------------
Ca sa iti dai seama ca esti prost trebuie sa ai totusi ceva in cap
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Choixalacreme
post Feb 5 2007, 10:47 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 183
Joined: 14-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.778



L-am cunoscut pe GST, nu pare tipul de fost posesor de 1300.
Prtobabil o tureaza numai cand a vreut sa auda motorul. n-am idee.
La GV , dupa pornire sta el mult la 1100 rpm


--------------------
======================
Grand Vitara 1.9 DDIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 5 2007, 10:49 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



QUOTE(Bogdan91180)
eu zic ca o tine turata deoarece probabil e fost posesor de dacie 1310 smile.gif)

nu am fost si chiar daca as fi fost nu avea nici o legatura...
Bineinteles ca are soc automat...O turam aiurea intr-o dimineata si am obs ca intre 1800 si 2200 vibreaza in ultimu hal...problema e de ce vibreaza intre 1800 si 2200 nu de ce o tin eu turata... wink.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut-35
post Feb 6 2007, 12:59 PM
Post #9


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 30-November 99
From: Constanta
Member No.: 3.420



Iarna trecuta n-am avut nicio problema cu cutia de viteze pe frigurile alea, de pe loc intra in viteza fara probleme. La rece, in mers, pe timp de iarna e normal ca sa nu intre asa usor in treapta I din cauza vasozitatii uleiului si a sincronizarii. Odata cu incalzirea cutiei aceasta functioneaza normal. E drept ca etajarea e putin aiurea, treapta I e prea scurta si esti nevoit sa mergi cu a I-a cu motorul turat sau cu a II-a cu el subturat. In cazul cutiei reci pe timp de iarna retrogradeaza mai greu din a II-a in a I-a, dar nu mi s-a intamplat sa refuze sa intre in vireza.
Despre motorul 1,25 DDIS nu stiu ce sa-ti zic, stiu doar ca-i de origine FIAT si ca echipeaza si alte modele FIAT. eventual poti intreba posesorii de modele Fiat care au motorul asta. La diesel-ul meu de pe Ford nu s-a intamplat sa apara vibratii in nicio gama de turatii. Cel mai bine e sa mergi cu masina la service sa monitorizeze functionarea motorului.


--------------------
Suzuki Ignis 1.5 AWD, 16v, 99CP
Ford Focus 1.8 TDCI, 100CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Feb 13 2007, 02:42 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



QUOTE
Bineinteles ca are soc automat...O turam aiurea intr-o dimineata si am obs ca intre 1800 si 2200 vibreaza in ultimu hal...problema e de ce vibreaza intre 1800 si 2200 nu de ce o tin eu turata...


Toate masinile moderne au soc automat. Din acest motiv atunci cind pornesti motorul, acesta NU trebuie turat aiurea. De ce ? - fiindca in acest moment socul alimenteaza motorul cu o cantitate suplimentara de combustibil iar daca o turezi , exista o tendinta de innecare a motorului prin o noua supraalimentare cu combustibil. Ori, prin faptul ca o turezi in momentul pornirii apare aceasta supra - supraalimentare, motorul incepe sa vibreze din ce in ce mai tare fiindca are din ce in ce mai mult combustibil nears si are tendinta sa se opreasca. Pistoanele nu mai lucreaza uniform si incepi sa mergi in 3 sau 2 pistoane... Acest fenomen se simte mult mai puternic la motoarele pe motorina. Evident din cauza tipului de combustibil. Dupa ce pornesti motorul ( sper ca numai si numai dupa preincalzirea injectoarelor ! ) ai rabdare citeva minute pina motorul se incalzeste si incepe sa "toarca"normal... undeva la 800 rot./min Abia atunci pleci de pe loc. Aceasta regula trebuie aplicata in special iarna.

Cit priveste schimbarea vitezelor dintr-a doua... intr-a intia mi se pare ciudat ca folosesti un astfel de mod de a frina masina. Scoti din viteza, lasi schimbatorul la pct. mort si rulezi incet pina la oprire. Daca mai ai o minima viteza, si vrei sa accelerezi de ce nu introduci schimbatorul tot intr-a doua si iti continui mersul. In mod normal se poate pleca si de pe loc cu viteza a doua... dar ma rog, poate nu am priceput eu bine cum procedezi. Din pct. de vedere tehnic, da - uleiul din cutie - iarna devine viscos si schimbatorul merge un pic mai greu. De aceea atunci cind pornesti motorul nu este bine sa tii piciorul pe ambreiaj decit doar cit invirti cheia - apoi il eliberezi pina la pornirea efectiva. Trebuie ca si angrenajele cutiei sa se invirta, atunci cind motorul se incalzeste pt. fluidizarea uleiului. Este greu de inteles cum la inceput nu vrea sa intre in viteza a 1-a sub nicio forma apoi merge perfect !? Este un fenomen neclar. Exista totusi posibilitatea sa ai un joc prea mare la schimbator ( arcul de revenire sa fie slab ) si din acest motiv schimbatorul gaseste greu locul vitezei a 1-a mai ales pe traseul invers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Feb 13 2007, 10:24 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE("Sorin71828)
ai rabdare citeva minute pina motorul se incalzeste si incepe sa "toarca"normal... undeva la 800 rot./min Abia atunci pleci de pe loc. Aceasta regula trebuie aplicata in special iarna.


Asta cu asteptatu sa se incalzeasca e cu dus si intors. De ex,la mine la Colt,oricat de cald sau de frig ar fi,cand pornesc turatia sta la ~850-900. Si nu variaza. Inteleg sa nu o fortezi imediat cum pleci,mai ales la cele turbo,dar sa stai sa astepti sa se incalzeasca..e cam mult.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Feb 13 2007, 03:59 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



[/quote]Inteleg sa nu o fortezi imediat cum pleci,mai ales la cele turbo,dar sa stai sa astepti sa se incalzeasca..e cam mult.
QUOTE
Exact asta incercam sa explic Andrei. Asteptatu se refera la faptul ca nu trebuie sa dai pedale in momentul pornirii motorului - mai ales la Diesel si mai ales iarna... in ideea ca-l incalzesti mai repede si e de preferat sa-l lasi sa "toarca' singur la 800 - 900 turatii. Pleci cu masina normal la turatia ei, fara sa-i dai pedale intr-o veselie. Mai sus, omul scria ca dupa pornire accelereaza imediat pina la 1800 - 2200 rotatii - iar motorul tremura ca naiba !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 13 2007, 04:18 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Sorin...
1 - Astept sa mi se stinga toti martorii de pe bord, apoi pornesc motorul... deci sa "preincalzesc" cum ai zis tu..
2 - daca stau dupa motorul diesel sa se incalzeasca asta ar insemna sa cobor la masina cu cel putin 15-20 de minute mai devreme decat de obicei ca sa pornesc motorul si sa il las sa se incalzeasca singur...
3 - Asta cu turatul aiurea... nu ai apasat niciodata pe pedala de acceleratie cand stai pe loc? chiar niciodata...? si nu este in regula ca la 2.000 rpm sa tremure in halul ala pt ca repet "se intampla de cateva luni, masina are peste 2 ani" deci daca inainte nu facea si acum face inseamna ca nu e in regula...
4 - Faza cu scosu din viteza cand vezi k e rosu la semafor si o scoti de la 2 km distanta, pt k de' ... n-ai unde sa te duci, de ce sa tii pedala apasata, este o prostie si doar taximetristii si instructorii auto fac asa pt k "se reduce consumul" :bash: gandeste-te daca ai avea nevoie atunci de frana brusca care sa implice si frana de motor sau ai nevoie sa accelerezi k intra unu un tine sau mai stiu eu ce... cel mai corect mod franezi pana in punctul in care o simti ca nu mai are rost sa o tii in viteza ca incepe sa traga si tu o infranezi si apoi calci ambreiajul de opresti si scoti din viteza.
5 - nu ti s-a intamplat sa ajungi la semafor sa opresti si exact in momentul in care iei picioru de pe frana sa se puna verde si sa nu ai viteza necesara pt treapta a 2-a si sa bagi in prima viteza? si sa nu imi spui ca pot sa plec si cu a 2-a de pe loc ca nu sunt femeie sa las miresme de ambreiaj in urma mea.


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 13 2007, 04:24 PM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



[quote=Sorin71828][/quote]Inteleg sa nu o fortezi imediat cum pleci,mai ales la cele turbo,dar sa stai sa astepti sa se incalzeasca..e cam mult.[quote]

Exact asta incercam sa explic Andrei. Asteptatu se refera la faptul ca nu trebuie sa dai pedale in momentul pornirii motorului - mai ales la Diesel si mai ales iarna... in ideea ca-l incalzesti mai repede si e de preferat sa-l lasi sa "toarca' singur la 800 - 900 turatii. Pleci cu masina normal la turatia ei, fara sa-i dai pedale intr-o veselie. Mai sus, omul scria ca dupa pornire accelereaza imediat pina la 1800 - 2200 rotatii - iar motorul tremura ca naiba !!![/quote][/quote]
OFFFF nu ii dau pedale sa se incalzeasca mai repede, nu sunt chiar atat de batut in cap :bash: pur si simplu am accelerat un pic si am simtit. si la mine socu o tine la 1100 cand se incalzeste scade la 800
deci repet problema nu e de ce ii dau eu pedale....problema e de ce face in halu ala de la o vreme....si sa nu imi spui k din cauza k o turez k am mai avut vre-o 3 dieseluri in familie si nici una nu facea asa, si orice diesel am mai prins in ultimu timp le-am turat la rece in 2000 si nu faceau asa. blink.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Feb 14 2007, 02:56 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



Eu nu am de unde sa stiu ce experienta are fiecare in domeniul masinilor cit si ce a condus. Este motivul pentru care am explicat mai sus - in principiu - cum trebuie procedat corect. In rest depinde de fiecare in parte.

1. Referitor la frina : era un sfat bun nu este nimeni obligat sa-l aplice, dar asta nu inseamna ca este "o prostie". Iar faptul ca tu afirmi ca scot din viteza la 2 km distanta de semafor este rautate... evident ca nu ma refeream la asa ceva... iar despre faptul ca ai nevoie de frina de motor pt. a opri - stii prea bine ca ai nevoie de ea, numai pe zapada / polei sau la coborirea pantelor... ori in rest mi se pare chiar corect sa scoti din viteza atunci cind te apropii de semafor si sa controlezi masina din pedala de frina nu din frina de motor, iar daca mai rulezi mi se pare normal sa bagi a doua ca sa-ti continui drumul. Desigur, eu asa fac, mai departe fiecare face cum doreste...

2.Cit priveste pornirea cu a doua - culmea e ca nu e indicata pt. femei. Pornirea cu vit. a doua se face de profesionisti in mod special iarna atunci cind ai sub masina gheata/zapada, pt. a evita patinarea... stii - chestia cu cuplul din cutia de viteza.

3. Ramin la parerea ca un motor pe motorina - nu trebuie turat imediat dupa pornire - in gol - mai ales iarna. Este un motor cu aprindere prin compresie ( nu primeste scinteie ) datorită contactului cu aerul fierbinte din interiorul cilindrului, particulele pulverizate se aprind și ard, iar presiunea din cilindru crește brusc. Gazele rezultate în urma arderii apasă asupra pistonului, făcând posibilă deplasarea acestuia. Ori acest motor dupa pornire logic ca nu poate sa dea acelasi randament ca unul pe benzina. Nu spune nimeni ca nu poate fi turat la rece si ca nu trebuie sa functioneze bine... dar nu o sa dea randamentul dorit. Abia dupa ce se incalzeste va functiona ireprosabil. Asta spune teoria... nu eu.

4.Asta nu inseamna ca trebuie sa astepti 20 min. sa se incalzeasca motorul. Nici vorba, pleci de pe loc normal imediat si el se va incalzi pe parcurs. Eu spun ca daca il turezi pe loc - el fiind rece si poate cu un injector infundat sau cu o motorina nu tocmai buna, este f. posibil sa functioneze in trei cilindri si de aici ... tremuraturile. E doar o posibilitate.

Conteaza f. mult : calitatea motorinei ( este si motivul pt. care la statiile de combustibil a aparut motorina de iarna... ) Apoi, daca un injector face figuri ( este infundat ) poate provoca neajunsul de care vorbesti... tremurat la rece si la turatii inalte. Sfatul meu este ca in prima faza sa incerci sa bagi cea mai scumpa motorina care o gasesti pe piata sau sa introduci in rezervor un aditiv de calitate pentru curatat injectoare ( repeti de 2 ori ) si sa incerci sa mergi cu masina pe un drum intins cu o viteza constanta de peste 100 km/h. Daca nici asa nu se rezolva ( ma gindesc ca ar putea fi infundat vreun injector ) atunci ... trebuie sa mergi la service.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 14 2007, 04:12 PM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Motorina bag numai de la omv(am inteles ca e printre cele mai bune...adica are cea mai putina apa smile.gif) ) si bag numai alpin diesel sau sprint smile.gif
Imi cer scuze daca am parut rautacios, nu asta a fost intentia :angel:
Experienta (si a mea si a altora) m-a invatat ca frana de urgenta cu o masina care are ABS (vorbesc de primele doua clase, cele care se gasesc pe masini mai obisnuite ex: suzuki, opel, skoda, masini din aceasta clasa) inseamna frana de picior plus frana de motor.
Am avut un eveniment nefericit in Ianuarie anul trecut(incerc sa pun poza mai jos) cu Ignisul, am intrat in fundul unei dacii din cauza ca nu eram obisnuit cu abs-ul de pe ingis dar si din alte cauze... ceea ce m-a facut sa experimentez frana de urgenta pe orice tip de carosabil. Crede-ma ca opresc pe o distanta MULT mai scurta cu frana de picior + frana de motor. Abs-ul e bun pt evitarea obstacolelor, dar sa nu intram in padure.. smile.gif Cert e ca prin frana de urgenta eu inteleg si frana de motor la abs.
Asta cu injectorul infundat a fost primul gand, dar repet: masina a fost dusa in service si nu s-a constatat nici o defectiune blink.gif De aici si topicul acesta in speranta ca au mai fost cazuri asemanatoare, dar care s-au terminat fericit. si nu ma refer la cazuri gen s-a vandut masina si s-a rezolvat problema biggrin.gif

Salutare !


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Choixalacreme
post Feb 16 2007, 11:10 AM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 183
Joined: 14-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.778



Sunt de acord ca lasand masina in viteza este solutia cea mai buna.
Ba chiar asa merg.
Argumentele sunt de la consum (pt. fanii lui "cat iti ia in oras", consumul in frana de motor e zero, si nu cand e scoasa din viteza) , faptul ca adaugi la frana de picior pe cea de motor. plus ca daca ai nevoie sa faci o manevra de evitare iti trebuie mai putin timp.
Fireste fiecare conduce cum crede el de cuviinta, atata timp cat o face civilizat.


--------------------
======================
Grand Vitara 1.9 DDIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Feb 18 2007, 02:12 AM
Post #18


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



" De peste 30 de ani de cind conduc, aud mereu acelasi lucru in timpul iernii: "Folositi frina de motor". Specialistii explica, de la fel de multa vreme, in mod clar, riscurile utilizarii frinei de motor (nu mai intru in detalii de fizica) si recomanda invatarea folosirii frinei de serviciu iarna. In plus, pentru aceasta s-a inventat si ABS-ul, plecind de la necesitatea frinarii in conditii de siguranta pe suprafete alunecoase. Sa spui unui sofer ce are masina dotata cu sistem de antiblocare a rotilor (ABS) sa foloseasca frina de motor iarna nu este numai o timpenie, ci poate fi considerata si o implicare directa intr-un posibil accident grav, eventual soldat cu victime."
citat : www.ziaruldeiasi.ro

În condiții de zăpadă și polei, renunțați pe cât posibil la pedala de frână. Folosiți cu precădere frâna de motor!
citat : www.politiaromana.ro

"Frana de motor este la ordinea zilei, daca nu posedati ABS. Chiar si asa este bine sa fiti pregatiti sa folositi frana de motor. Aici intervine o problema: folosirea franei de motor incetineste masina, dar nu il atentioneaza pe cel din spate de intentia dvs... riscati sa va treziti "incalecati"."
citat: www.baniinostri.ro/auto

Frinarea
Se realizeaza de obicei cu piciorul drept si cu frina de serviciu. Aceasta trebuie facuta in orice imprejurari astfel incit sa nu se blocheze nici una dintre roti, deoarece blocarea rotilor duce la patinare, lipsa de control asupra directiei si o frinare foarte putin eficienta. Blocarea rotilor e impiedicata de ABS,...
In situatii speciale se poate frina cu piciorul sting sau se poate utiliza frina de mina, aceste tehnici vor fi detaliate la capitolul despre derapajul controlat.
citat : www.4tunning.ro

eu : "no comment"[/i]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Feb 18 2007, 07:47 PM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



QUOTE(Sorin71828)
" De peste 30 de ani de cind conduc, aud mereu acelasi lucru in timpul iernii: "Folositi frina de motor". Specialistii explica, de la fel de multa vreme, in mod clar, riscurile utilizarii frinei de motor (nu mai intru in detalii de fizica) si recomanda invatarea folosirii frinei de serviciu iarna. In plus, pentru aceasta s-a inventat si ABS-ul, plecind de la necesitatea frinarii in conditii de siguranta pe suprafete alunecoase. Sa spui unui sofer ce are masina dotata cu sistem de antiblocare a rotilor (ABS) sa foloseasca frina de motor iarna nu este numai o timpenie, ci poate fi considerata si o implicare directa intr-un posibil accident grav, eventual soldat cu victime."
citat : www.ziaruldeiasi.ro

În condiții de zăpadă și polei, renunțați pe cât posibil la pedala de frână. Folosiți cu precădere frâna de motor!
citat : www.politiaromana.ro

"Frana de motor este la ordinea zilei, daca nu posedati ABS. Chiar si asa este bine sa fiti pregatiti sa folositi frana de motor. Aici intervine o problema: folosirea franei de motor incetineste masina, dar nu il atentioneaza pe cel din spate de intentia dvs... riscati sa va treziti "incalecati"."
citat: www.baniinostri.ro/auto

Frinarea
Se realizeaza de obicei cu piciorul drept si cu frina de serviciu. Aceasta trebuie facuta in orice imprejurari astfel incit sa nu se blocheze nici una dintre roti, deoarece blocarea rotilor duce la patinare, lipsa de control asupra directiei si o frinare foarte putin eficienta. Blocarea rotilor e impiedicata de ABS,...
In situatii speciale se poate frina cu piciorul sting sau se poate utiliza frina de mina, aceste tehnici vor fi detaliate la capitolul despre derapajul controlat.
citat : www.4tunning.ro

eu : "no comment"[/i]

Toate citatele de mai sus sunt sustinute de catre tine? sau nu?
Daca ai o masina cu ABS te rog frumos cauta o portiune alunecoasa sau si pe sosea uscata si franeaza de la 60 doar din pedala pana te opresti , masoara distanta de franare pe urma repeta experimentul dar in momentul in care calci frana baga a 2-a si da drumul la ambreiaj...masoara si aici distanta. daca cele 2 distante sunt egale sau prima este mai scurta decat cea cu frana de motor atunci iti pup cauciucurile !
Cea mai mare tampenie posibila sa zici "domne' am masina dotata cu ABS, nu mai e nevoie sa dau pedale ca la dacie sa nu se blocheze rotile, nu mai e nevoie sa folosesc frana de motor, ce naiba am ABS bag picioru in ea si ma opresc la timp ! " :bash: :bash: :bash: :bash:
Si la afirmatia ca poti produce carnagiu pe sosea daca franezi de urgenta cu frana de motor e iarasi alta prostie... stopurile de frana tot se aprind ca franezi normal sau si cu frana de motor... daca nenea din spate intra in tine asta e...problema lui, eu am patit asa....ce era sa ma duc la nenea in care am dat si sa ma iau de el ca de ce a folosit si frana de motor ? :bash:
Tot ce am zis e valabil in cazul in care esti de acord si sustii citatele de mai sus. Daca nu, te rog nu mai posta parerile altora daca nu le sustii.
Salut arigato.gif


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin71828
post Feb 19 2007, 02:23 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 199
Joined: 26-March 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 71.821



QUOTE
Daca nu, te rog nu mai posta parerile altora daca nu le sustii.


Ce te-ai aprins asa omule ? - pai e forum aici, pareri pro si contra !
Parerile altora erau ale unor specialisti in domeniu, - pai tocmai de asta le-am postat ca nu erau parerile mele personale... care recunosc pot fi subiective, ori eu am invatat sa ma feresc de "numai eu am dreptate " si sa recunosc "da omule poate ai si tu dreptate "...

In ceea ce priveste parerea mea personala , eu cred ca pe vreme de iarna/polei este f. f. util sa folosesti des frana de motor combinata cu frina serviciu profitind de abs. In restul anotimpului este preferabil sa folosesti frina de serviciu ( abs -ul este f. util ) combinata cu frana de motor. La viteze f. mici in oras sau cind stii ca vei opri cred deasemenea ca frina de serviciu este suficienta.

Dar hai sa scapam de obsesia asta...Ce-ai facut cu masina ? - tot asa face figuri motorul la rece ? ...acum vremea s-a mai incalzit ... :bandit:
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 09:35 AM