Frane spate pe disc |
This topic is about Frane spate pe disc, the author, corin-6, wrote about: Pe scurt as vrea sa stiu cat de mult conteaza sa ai si pe spate discuri ca si efiicienta, dar si ca trainicie pt ca se stie ca tamburii mai fac proble ... To read more just scroll down
Frane spate pe disc |
Dec 30 2006, 10:45 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 24-January 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 20.275 |
PS. mai nou pe toate masinile tari se pun pe spate discuri. |
|
|
Dec 30 2006, 11:18 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-September 06 From: Iasi Member No.: 86.131 |
chestia cu discurile e relativa... cred ca tine si de greutatea masinii! Eu am 307 cu 70 de cai diesel si 1,2 tone si am discuri pe spate! Octavia de 90 diesel are tamburi si e si mai grea! Nu stiu de ce nu are tamburi... Meganul iarasi are discuri inca de la cel de 80 si prb mai sunt si alte exemple!
-------------------- Peugeot 307 1.4HDi - user
Toyota Yaris or Mazda 2 - coming next year Honda CR-V 2.2 CTDi - first on my wish list |
|
|
Dec 30 2006, 11:22 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Frana disc pe spate este pusa la diferite modele in functie de motorizare(mai degraba in functie de puterea motorului).La puteri mai mari se merge pe disc si pe spate. Asta nu inseamna ca franele cu tambur nu-si fac foarte bine treaba.In concluzie (si in opinia mea nu conteaza foarte mult sa ai discuri si pe spate).
Tamburii daca sint bine reglati nu fac mari probleme( faceau pe vremuri la Dacie, de aici si mitul tamburilor ce se blocheaza etc....). Tocmai de aceea se recomanda folosirea franei de mana in sensul actionarii ei la parcare.In felul asta se evita ancrasarea cablului de frana, ruginirea ghidajului si de asemenea se asigura functionarea corespunzatoare a cilindrilor de frana si mecanismelor de actionare. -------------------- Skoda Octavia I, 1.9 TDI
|
|
|
Jan 1 2007, 02:42 PM
Post
#4
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 24-January 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 20.275 |
Frane Dacia 1XXX -- Ba se bloca repartitorul de pe spate, ba cablul de frana de mana, ba pistoanele din interiorul tamburilor, cert este ca nu puteam scoate niciodata rezultat bun la testul de frane de la VT. Frane Damas -- Transmisia prin cardan pe spate. Uleiul de la transmisie trecea de semeringul de pe butucul rotii si se scurgea in interiorul tamburului de frana. Problema fara solutie pt. ca nu se rezolva cu schimb de semering. Frane Espero -- Tamburul rotii spate dreapta se blocheaza din cauza imbacsirii cu praf si pilitura de ferodoo. Dupa ce se blocheaza se supraincalzeste, se dilata, se blocheaza si mai tare, scoate fum etc => vizita la service cand ti-e lumea mai draga in concediu. |
|
|
Jan 1 2007, 02:48 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 24-January 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 20.275 |
Merci Anticipat. |
|
|
Jan 1 2007, 04:51 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Pai nu prea exista cata vreme nu exista si pe fata.Sau oricum nu vad altele.
-------------------- Skoda Octavia I, 1.9 TDI
|
|
|
Jan 1 2007, 10:38 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 169 Joined: 10-July 06 From: Timisoara Member No.: 82.075 |
Din cate stiu eu producatorii sunt obligati sa puna si pe spate disc pentru motorizari ce depasesc 100CP. Daca pun si pe motorizari mai mici, e alegerea lor, dar nu e obligatoriu.
-------------------- Mitsubishi EVO IX
|
|
|
Jan 1 2007, 11:20 PM
Post
#8
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Cam asa ceva....adica daca firma se respecta si isi permite, poate sa puna discuri pe spate si la masini cu puteri mai mici de 100 CP! Asta e cam ca si faza cu norma de poluare Euro 3, care normal si obligatoriu trebuia sa intre in vigoare pe absolut toate masinile incepand cu 01.01.2001, dar au fost producatori care au pus Euro 3 pe masini inca din 1999 si chiar 1998....
-------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jan 5 2007, 11:23 PM
Post
#9
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 24-January 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 20.275 |
Cu siguranta se gaseste si pe multe modele sub 100 CP si pare a fi mai mult o chestiune optionala (cred ca nu mult mai scumpa fata de tamburi).
Eu sunt curios care este mecanismul de actionare al franei de mana "ca doar nu o sa tragi cu cablu de etrierii din spate" Si inca ceva: se pot modifica cele cu tamburi in sensul ca sa se inlocuiasca cu discuri? |
|
|
Jan 18 2007, 01:46 AM
Post
#10
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(corin-6) Cu siguranta se gaseste si pe multe modele sub 100 CP si pare a fi mai mult o chestiune optionala (cred ca nu mult mai scumpa fata de tamburi).
Eu sunt curios care este mecanismul de actionare al franei de mana "ca doar nu o sa tragi cu cablu de etrierii din spate" Si inca ceva: se pot modifica cele cu tamburi in sensul ca sa se inlocuiasca cu discuri? Frinele pe spate, cu etriera, sint mai fiabile, se auto-regleaza, permit o forta de frinare mai mare (mai multe pistonase, actionind pe o placuta de frina mai mare), rezista mai bine la caldura, sint mai uniforme, permit reglarea "brake-bias" - cum este distribuita forta de frinare intre punti. (ma rog, nu inseamna ca multe din cele enumerate mai sus nu sint posibile cu frinele cu tamburi; insa cele pe etriera fac job-ul mai bine). Principalul avataj este faptul ca frinele pe disc disispeaza caldura mult mai bine; frinarea raminind eficienta...pe cind la cele cu tambur, caldura ramine in interiorul "oalei". Frinele cu etriera pe spate au frine cu tamburi in interiorul lor (pe butuc). Acestea preseaza pe interiorul discului de frina. Cind scoti discul de frina pe spate, devine totul clar. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Feb 6 2007, 12:32 AM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 32 Joined: 30-March 04 From: Bucuresti Member No.: 23.166 |
QUOTE(f1anatic) Frinele cu etriera pe spate au frine cu tamburi in interiorul lor (pe butuc). Acestea preseaza pe interiorul discului de frina. Cind scoti discul de frina pe spate, devine totul clar.
S-avem pardon, nu e o regula! Ceea ce descrii tu acolo e sistemul folosit de Opel (GM) pentru frina de mina. Spre exemplu, Renault are frina de mina pe aceleasi placute. |
|
|
Feb 6 2007, 05:48 PM
Post
#12
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Marty) S-avem pardon, nu e o regula! Ceea ce descrii tu acolo e sistemul folosit de Opel (GM) pentru frina de mina. Spre exemplu, Renault are frina de mina pe aceleasi placute.
Pai sa avem pardon. Toate japonezele pe care le stiu eu au acest sistem - nu e ceva tipic Opel / GM. E posibil sa fie alte masini la care cind tragi frina de mina, se introbaga automat un bat intre spite. Regula nu o fi...dar e ce am intilnit eu cel mai des aici. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Mar 10 2007, 09:54 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 10-January 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 96.412 |
acest sistem este folosit si la BMW.
discul de frana inglobeaza si exteriorul tamburului. sistemul din interior este folosit exclusiv la frana de mana. probabil este mai simplu acest sistem (chiar daca nu pare) pt a face frana de mana sa functioneza, intrucat aceasta este mecanica, pe cand frana de serviciu este hidraulica. -------------------- Golf IV Variant TDI Comfortline
ex Ford Mondeo Tourer ex Wartburg 1.3 Kombi :D :D |
|
|
Mar 18 2007, 01:30 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 545 Joined: 14-May 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 46.840 |
Nu cred ca e o regula chestia cu masina mai puternica de 100cp sa aiba discuri pe spate. La navara cu toate ca am 180 de cai are tamburi.
-------------------- Multe masini cu multe turbine
|
|
|
May 23 2007, 11:29 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 539 Joined: 18-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.270 |
Navara este utilitara, adica un camion usor (light truck), adica se preteaza la solutii constructive mai ieftine si mai putin performante.
|
|
|
Jul 17 2009, 08:18 PM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
si eu am 158 si am tot tamburi....
-------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th April 2024 - 01:20 PM |