IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

SFATURI DE IARNA

This topic is about SFATURI DE IARNA, the author, mihai83654, wrote about: Se pare ca incepand de zilele urmatoare soseste in sfarsit iarna. Va propun o discutie care sa cuprinda intrebari si sfaturi legate de adaptarea autov ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> SFATURI DE IARNA
mihai83654
post Dec 18 2006, 12:50 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



Se pare ca incepand de zilele urmatoare soseste in sfarsit iarna. Va propun o discutie care sa cuprinda intrebari si sfaturi legate de adaptarea autovehiculelor pe timp de iarna. Si voi incepe eu cu prima intrebare:

1. Pana la ce temperatura functioneaza benzina? (Sunt tot felul de reclame cu motorina speciala pt iarna ce rezista pana la - 30' C. ) Benzina rezista pana la aceasta temperatura in mod normal?


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Theo_
post Dec 18 2006, 02:31 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 362
Joined: 24-July 06
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 83.114



din ce stiu eu benzina rezista la -30 C...motorina normala nu...de aceea fac ei la motorina asta speciala reclama...top nordic diesel si alpin diesel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Dec 18 2006, 02:32 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



din cate stiu, benzina ingheata abia la -78 grade (daca nu gresesc, dar pe acolo pe undeva:), asa ca nici o grija
daca motorul e reglat si verificat bine, tre sa porneasca


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Dec 18 2006, 06:01 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Cu conditia sa te "ajute" bateria.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Dec 18 2006, 07:51 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



De citit si: http://www.incepator.ro/utile/pornirea_motorului_iarna.asp


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Dec 19 2006, 01:11 AM
Post #6


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Bun asa! Acuma haideti sa fortam alta intrebare: sa lasam jantele frumoase de aliaj pe timpul iernii sau sa le punem pe alea urate de tabla (eventual cu niste capace care sa mai mascheze cat de cat hidosenia)? Sau alta intrebare: mai practica cineva obiceiul ala cu obturarea a {cel putin} jumatate de radiator cu o bucata de carton? Sau: Care metoda e mai rapida/buna/la indemana: curatarea ghetii de pe geamuri cu spray sau cu razuitoarea?


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeff
post Dec 19 2006, 02:14 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 169
Joined: 10-July 06
From: Timisoara
Member No.: 82.075



1. Doua aspecte. Intai, jantele, care daca sunt din aliaj (eventual cu spite) si daca e zapada afara, pot provoca batai din cauza dezechilibrarii datorate zapezii inghetate pe spite in mod neuniform. Plus ca sarea de pe sosea si lacul de pe janta nu se prea iubesc. Al doilea aspect, anvelopele, care daca sunt de vara nu fac treaba buna iarna, iarasi din 2 motive: compozitie si profil. Recomandarea medicului: iarna jante de tabla cu gume de iarna.
2. Poate la daciile vechi merita treaba cu obturarea ca sa nu mori de frig in masina (pe ger), eu sincer nu am practicat procedeul.
3. Cand razuitoarea nu face fatza (parbriz bocna), vine sprayul. Nu cunosc cat de sanatos e sprayul, poate ne ajuta altii cu detalii.
4. Iarna, anvelope de iarna.
5. Iarna, mai ales pe zapada, ANVELOPE DE IARNA. biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi EVO IX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 19 2006, 08:19 AM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ochii cat cepele.
Faruri bine reglate, iarna se intuneca repede.
Rezerva de timp, oricand pot aparea intarzieri si apoi raliurile sunt nesanatoase. Si pe o sosea perfect uscata poate fi o baltoaca inghetata intr-un viraj.
Lanturi, lopata, paturi si lumanari/lanterna in portbagaj pentru cazul in care ramai inzapezit.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucicop
post Dec 19 2006, 08:50 AM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 12-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.175



Apropo de spray sau lopatica: spray-ul e mult mai bun (daca nu e cine stie ce marca dubioasa care distruge ceva) decat lopatica - daca razi gheatza cu lopatica, risti sa produci zgarieturi fine pe parbriz. Un spray combinat cu parbriz incalzit e cel mai sfant.


--------------------
Ford New Focus Ghia 1.6 Ti-VCT 115 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Dec 19 2006, 12:33 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



QUOTE(James Kilowatt)
Faruri bine reglate, iarna se intuneca repede.


Farurile aprinse !!! Nu atat proiectoarele insotite de pozitii, cat farurile aprinse ! Prin oglinzile laterale stropite de ploaie/ninsoare nu poti zari autovehiculul din spate daca nu are farurile aprinse, chiar daca nu e noapte, din cauza vremii intunecoase, cu vizibilitate scazuta puternic.

Iar cand situatia o cere (dar numai atunci, pentru ca altfel efectul e contrar), proiectoarele de ceata si farul suplimentar de ceata.

A nu se actiona stergatoarele cata vreme parbrizul nu e curatat complet, se uzeaza rapid lamele.


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Dec 19 2006, 01:28 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



QUOTE(Mandula)
A nu se actiona stergatoarele cata vreme parbrizul nu e curatat complet, se uzeaza rapid lamele.


Sau daca stergatoarele sunt inghetate/au zapada/gheata pe ele.
Parerea mea este ca masina trebuie curatata cat se poate de bine de zapada pt o vizibilitate cat mai buna. Am vazut diferite specimene pe la bloc care se rezuma doar la a da odata la stergatoare si pur si simplu pleaca.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Theo_
post Dec 19 2006, 01:43 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 362
Joined: 24-July 06
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 83.114



stiu eu o solutie la multe probleme smile.gif GARAJ! biggrin.gif :angel: si lopata ca sa scoti zapada din fata usilor de la garaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Dec 19 2006, 09:56 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Sfat extrem de important (pentru soferii din Bucuresti in principal): pe timp de iarna, cu precadere n apropierea Sarbatorilor, sa nu va lipseasca din masina niste sandviciuri si ceva sucuri/ape minerale... la blocajele de circulatie in care se poate sta cu orele, e bine sa nu va suparati stomacul, ficatul si alte alea. Nu de alta, dar va fi nevoie de ele in plina forma in curand. Din acelasi motiv, inainte de a va urca la volan, aveti grija sa fi rezolvat anumite detalii de ordin fiziologic...

Cine a circulat azi prin Bucuresti ma va intelege perfect.


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Dec 19 2006, 10:26 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Sa stii ca e discutabila treaba asta cu blocajele cand e zapada.Sau ma rog,cand e zapada mare. Multi soferi si soferite prefera sa isi lase masina acasa. Tin minte,la ultima ninsoare mai zdravana,acum vreo 2 ani parca eram pe Barbu Vacarescu,ma duceam la Agip sa imi iau o Cola,pe la 1 la pranz..nu era nici dracu pe strada.Deci...


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mandula
post Dec 20 2006, 01:04 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 162
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.754



Perfect adevarat, cu exceptia situatiei cand incepe sa ninga intempestiv, surprinzand in trafic pe toata lumea care in mod obisnuit foloseste masina. La aceste ipoteze ma refeream in legatura cu sfatul de mai sus.


--------------------
Opel Astra II Classic 1.4 twinport

Scientists have finally discovered what is wrong with the female brain : on the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 01:46 AM