IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Mercedes Car-2-X Communication

This topic is about Mercedes Car-2-X Communication, the author, Seri, wrote about: In viitor masinile vor comunica intre ele! Mercedes lucreaza de ceva timp la aceasta tehnologie, iar acum urmeaza sa o lanseze. Sistemul Car-2-X Commu ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes Car-2-X Communication
Seri
post Dec 5 2006, 07:25 PM
Post #1


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



In viitor masinile vor comunica intre ele!
Mercedes lucreaza de ceva timp la aceasta tehnologie, iar acum urmeaza sa o lanseze. Sistemul Car-2-X Communication foloseste tehnologia WLAN (Wireless Local Area Network) pentru a face schimb de informatii intre masinile aflate pe o raza de 500 de metri. Informatia provine de la senzorii ABS, ESP, cel de pe coloana de directie, termometru pentru exterior si sistemul de navigatie. Daca o masina detecteaza ceva suspect, celelalte vor fi avertizate de prezenta pericolului. Aceste pericole pot fi: ceata, gheata pe sosea, un obstacol pe sosea, o masina oprita pe marginea drumului, o caruta nesemnalizata, etc.
De asemenea sistemul va ajuta soferii sa evite ambuteiajele sau chiar va reduce posibilitatea producerii acestora.
Totusi, tehnologia nu ar ajuta prea mult daca ar vorbi intre ele doar Mercedes-urile, de aceea Daimler-Chrysler vrea sa imparta si cu ceilalti producatori auto aceasta tehnologie.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 5 2006, 07:33 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Proiectul e de bataie extrem de lunga... pentru ca pana va deveni dotare de serie pe toate masinile aceasta tehnologie va trece mult timp... in plus e o idee la fel de infricosatoare ca si clonarea umana, stim ca poate duce la rezultate fabuloase, dar totusi ne este frica de ea pentru ca ne dam seama ca poate cauza dezastre.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drabisan
post Dec 5 2006, 08:35 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.326
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.001



Vezi sistemul anti-coliziune de pe avioane, cu supra-comanda umana. Si vezi coliziunea DHL si avionul Tupolev 154 rusesc, cu copiii care plecau in vacanta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 5 2006, 09:26 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



deocamdata e SF toata treaba asta... iti pica un access point si s-a dus dracului toata sandramaua. sistemele astea salveaza vieti acum, cit lumea inca mai stie sa conduca, dar in viitor cind or sa crape, or sa dea ortul popii cite 30-40 intr-un accident... sad.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Dec 5 2006, 10:46 PM
Post #5


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Eu cred ca este o chestie buna, chiar ar trebui sa-i adauge o mana care sa iasa din parasolar si sa te palmuiasca, sa-ti atraga mai bine atentia.
Comparatia cu aioanele este putin fortata. Daca masina te atentioneaza, atunci reduci viteza, casti ochii si esti pregatit sa franezi. La avioane sistemul a functionat cum trebuie, l-a avertizat pe pilot sa modifice traiectoria, doar ca amandoi au facut aceleasi modificari si au ajuns tot pe aceeasi traiectorie. Pe cand si-au dat seama, n-au mai avut timp sa franeze.
Intr-adevar, operatiunea este cu bataie lunga, dar si daca se apucau de ea peste 50 de ani, tot cu bataie lunga ar fi fost.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 6 2006, 03:01 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



problema e ca WiFi-ul nu e sigur ca si mediu de transmitere al datelor. poate fi bruiat si pus jos lejer.
dupa aia, cum vor fi criptate informatiile? ok, intram pe ipv6 dar trebuie alocate ip-uri, fiecare ap are un numar limitat de ip-uri pe care le poate aloca, adresele pot fi din clase diferite, trebuie rutare intre clase, subnetari sau agregari... mi-as dori un post de admin acolo, sub 15.000eur/luna nu se duce nimeni la asa ceva biggrin.gif
va trebui impus un standard pentru TOATE masinile - chestie aberanta. apoi, pretul masinii va creste.
ce e super in toata chestia asta: telefonie si net la discretie.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Dec 6 2006, 03:49 PM
Post #7


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



da de ce tre sa criptezi informatia?? din moment ce oricum vrei sa o faci publica celorlalte masini laugh.gif
si fiecare masina poate juca rol de ap. si in momentu in care ai semnal ssid de la cealalta masina, e clar ca poti configura compu tau sa primesti si datele de la celalalt. compu de pe masina ta va lua decizia daca datele primite constituie pericol sau nu si va actiona ca alert sau drop.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 6 2006, 05:37 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



pai nu, ca vine unu si face pe abs-ul cu un pda amarit de nu se mai misca nici o masina pe autobahn smile.gif deci criptare trebe... acum, din ap in ap, dar cum stii ca e masina din spate si nu cea de pe contrasens? biggrin.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Dec 6 2006, 05:44 PM
Post #9


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



pai cum sa faca domle abs-ul varza? ca ap-ul trimite doar rezultatele, care rezultate sunt preluate de la abs de catre computer si trimise spre ap doar ca tabela, comunicarea intre computer si ap fiind criptata.
iar identificarea ap-ului se face pe baza coordonatelor gps.
gresesc cu ceva?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 6 2006, 05:58 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



nu chiar, AP-ul functioneaza ca un router, primeste date de la tot ce poate trimite. intre doua placi wireless poti face retea dar doar daca au adrese din aceeasi clasa. altfel ai nevoie de ruter.
deci daca eu fac pe abs-ul si trimit datele in formatul corect, e numai bine ca sa dau totul peste cap biggrin.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Dec 6 2006, 10:20 PM
Post #11


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



pai nu abs-ul trimite datele la AP, ci computerul.
traseul ar fi asa:
abs (sau oricare alt senzor) === legatura securizata=== computer === AP
in alta ordine de idei, daca semnalele ar proveni de la senzori de pe sosea, aceasta discutie n-ar mai avea rost si solutia ar fi mult simplificata.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 7 2006, 01:37 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



normal ca se va ocupa un computer de toate astea. ceea ce vreau sa spun este ca acest sistem poate fi sabotat extrem de usor cu un pda banal care are WiFi.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th May 2024 - 01:10 AM