Job ultraspecializat vs job variat |
This topic is about Job ultraspecializat vs job variat, the author, James Kilowatt, wrote about: Ce ati alege, si din ce motive, intre: - un job ultraspecializat, de prestigiu (sa spunem, inginerie aerospatiala) in care esti a n-spea rotita intr-u ... To read more just scroll down
Job ultraspecializat vs job variat |
Nov 14 2006, 08:20 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
- un job ultraspecializat, de prestigiu (sa spunem, inginerie aerospatiala) in care esti a n-spea rotita intr-un angrenaj, si pentru care ai oarece calificare (cu un colectiv potential antisocial, majoritatea provenind probabil din mediu universitar) sau - unul mai putin pretentios, insa care munca este mult mai variata in care inveti din mers o meserie noua si colectivul e foarte simpatic? Se presupune ca salarizarea e similara. Ambele prezinta acelasi factor de risc (primul e intr-o industrie instabila, al doilea intr-o companie mica) -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 14 2006, 09:15 AM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 15-October 06 From: Bucuresti Member No.: 89.832 |
Tough coice.
Probabil depinde ce vrei sa faci pe termen lung. Jobul ultraspecializat iti ofera ceva in CV pentru viitor. Chiar daca industria este instabila, nu cred ca va fi vreo problema sa-ti gasesti altceva daca te saturi/cade jobul/iti omori colegii antisociali. Al doilea job probabil ofera o mult mai mare satisfactie de moment, dar un job comun inseamna multa concurenta pe piata muncii. |
|
|
Nov 14 2006, 09:38 AM
Post
#3
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Din experienta spun ca un colectiv bun face toti banii.
-------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Nov 14 2006, 09:56 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Nov 14 2006, 11:24 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In economia socialista, nu sunt prea mari diferente de salarizare atata timp cat ai statu de angajat. Banii sunt cam aceiasi. @Tudor Stiu ce e important colectivul... tocmai de asta ezit. Tipii sunt simpatici si mi-au castigat loialitatea. Din motivul asta am ezitat si cu alta ocazie (r&d la toyota europe) si am inca dubii daca am facut alegerea corecta. Insa cum se lauda ca vor o groaza de ingineri in urmatorii 5 ani, am mers pe ideea ca daca ma razgandesc o sa fie si alte oportunitati. Munca nu e comuna, ci mai putin sonora. Insa e variata, adica e si inginerie, design, calcul, gestiune de proiect, discutat cu clienti, dat cu ciocanul daca nu merge etc. Ma atrage ideea... pana acum am fost ultraspecializat si daca vreau in viitor un post de management trebuie sa invat sa fac mai mult decat calcule. Cred ca e totusi o experienta care nu da rau in CV... mai bine decat "am programat 15 ani" sau " am facut calcul de structuri 15 ani".... Cred, nu sunt sigur, ca daca eram nu mai postam... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 14 2006, 01:53 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
MR, crezi in diviziunea muncii?
-------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Nov 14 2006, 02:00 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pana la un punct.... nu vreau totusi sa ajung sa stiu totul despre nimic
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 14 2006, 02:17 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
Din punctul meu de vedere, as alege punctul 2, insa depinde foarte mult de prioritatile fiecaruia.
Pentru mine, atata timp cat salariul este acelasi, prefer un colectiv ok, precum si un loc unde sa am sansa sa invat si alte chestii decat ce stiu deja. Pana la urma, numai asa poti afla ce iti place mai mult sa faci. -------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Nov 14 2006, 03:29 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 321 Joined: 7-December 05 From: Bucuresti Member No.: 62.942 |
QUOTE(air_wolf) la aceeasi bani varianta 2. dar deobicei varianta 1 e mult mai bine platita.
subscriu. -------------------- supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw, |
|
|
Nov 14 2006, 04:49 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 289 Joined: 9-June 05 From: Timisoara RO Member No.: 48.833 |
Daca jobul "ultraspecializat" este tentant in sine poate treci peste faza cu "colegii a(nti)sociali". Dar chiar si in R&D poti sa nimeresti un job repetitiv si fara orizont.
Intr-o companie mai mare apare sansa de promovare dar individualitatea este redusa la minim, ai 15.000 de sefi si sefuleti, etc. etc. Pana la urma decizia este a ta. Daca mergi la Toyo mai ai voie sa scrii pe forumuri de masini? -------------------- |
|
|
Nov 14 2006, 10:12 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cu toyo mi-am dat deja cu stangu'n'dreptu'.... oarecum . Adica am trecut prin 15 mii te teste si formalitati si la sfarsit le-am spus ca mi-am gasit altceva.... m-au sunat la o ora dupa ce semnasem cu astia unde lucru acum, credeam ca-s scos din schema ca nu mai auzisem nimic de ei de vre-o luna. Si ca bou' le-am cam spus sa plimbe ursu'... idiot. Cand mi-a venit mintea la cap le-am sugerat ca inca sunt deschis la propuneri, insa probabil isi inchipuie ca-s curva... ceea ce chiar nu e cazul. Adica nu cu astia unde lucrez acum... In fine, toyo no way in viitorul apropiat.
Tocmai ca am trecut prin asta vreau sa-mi joc mai inteligent cartea de data asta. Inca un element. Jobul 2 e la 20km de casa, jobul 1 la 110km. Asta inseamna jobul 2 cam la jumatate de ora de masina (prin oras), iar jobul 1 cam la o ora - o ora si ceva la ore exotice, si 1h30-2h la ore de varf, adica de birou (autostrada). In principiu cam toata lumea imi sugereaza jobul mai variat si cu colectivul de gasca (2). In principiu si eu gandesc la fel, insa in cazul asta sunt amator in meserie... de la o varsta ar cam trebui s-o termin cu ucenicia. Pentru jobul celalalt (1) am o pregatire destul de aprofundata si oarece experienta, as putea ajunge repede la un nivel bun de expertiza. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 5 2007, 08:56 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Problema redevine actuala... Intr-o saptamana s-ar putea sa trebuiasca sa iau o decizie.
Ca sa rezum. Job actual + gasca simpatica + aproape de casa + job variat, chiar daca nu foarte high-tech + contract pe termen nedeterminat - sunt ucenic in meseria asta. - slabe sperante de a evolua prea departe, singura sansa ar fi sa-mi fac propria firma Jobul ultraspecializat + Domeniu high-tech + Perspective tapene de evolutie, indiferent ca e sau nu in cadrul aceleiasi firme - Iar perioada de proba... -110km de casa, adica cam o ora de masina. Pareri? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 5 2007, 09:23 AM
Post
#13
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
jobu super specializat
perspectivele tapene de evolutie vor aduce un spor financiar. sporu financiar aduce o masina mai buna iar cei 110km vor fi o placere -------------------- |
|
|
Feb 5 2007, 09:28 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cate radare/camere fixe sunt pe portiunea aia de 110 km/h ? La asta se rezuma totul... ca daca e un fel de DN1 atunci degeaba castigi mai mult si iti iei masina mai buna ca ori te plictisesti, ori platesti amenzi din sporul financiar
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Feb 5 2007, 05:36 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Mr James, depinde cata experienta cumulata ai si ce ai facut pana acum. Parerea mea e ca specializarea e pasul urmator in cariera. Mai intai vezi cum stau lucrurile pe ansamblu, si-apoi te-nfigi bine intr-un domeniu.
Daca mai e loc de experienta generalista, merge si jobul actual. Doar ca mai devreme sau mai tarziu, va trebui sa te gandesti la specializare.. -------------------- |
|
|
Feb 5 2007, 06:09 PM
Post
#16
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Mergi pe cea de-a doua varianta.
Dar ar fi bine sa lasi o portita si la vechiul job, daca treburile nu merg bine unde la noul loc de munca sa poti face stanga imprejur. -------------------- |
|
|
Feb 5 2007, 06:48 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
E greu, dar eu as alege jobul cu colectivul simpatic. Uite, eu in prezent lucrez undeva la stat (cercetare ), pe o suma modica, si in acelasi timp am un business al meu, care merge OK. Prin faptul ca ma duc in continuare la serviciu, pierd bani, pentru ca nu-mi pot vedea de business cum trebuie... Daca m-as ocupa doar de business as avea si satisfactii de genul excursii scumpe, lexus bla-bla ... dar e mai bine sa fiu intr-un colectiv fein
-------------------- GTI
|
|
|
Feb 5 2007, 07:32 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@CRG
Pana acum am tot fost ultraspecializat. Acum e prima oara cand sunt mai generalist.... insa cum spuneam, ucenic in bussinesul respectiv. @Motorhead Been there, done that... cu onoare am activat si eu 2 ani in Romania in cercetare. Era cartea pe care am mizat ca sa pot sa o intind.... intamplator, a mers.... Insa nu aveam firma ci doar salariul prost. Daca nu mergea, ramaneam si f...t si cu banii luati, vorba aia.... Si eu inclin pentru jobul specializat. Astept sa vad o propunere scrisa, cu cifre. Cred ca o sa o accept, singura chestie care m-ar face sa o refuz ar fi sa-mi propuna iar un job pe termen limitat. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 5 2007, 08:52 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
E o intrebare grea. In general un job specializat iti aduce bani mai multi. In plus daca vrei sa lucrezi pe cont propriu (consultant, contractor etc) ai sanse mult mai bune, ceea ce insemna automat libertate si compromis bani/timp dupa voia ta.
Un job genberalist poate fi facut de mai multi oameni, deci o sa fii legat de el toata viata si cu frica ca ti-l ia altul. Evident partea buna e ca sint si mai multe locuri de munca intr-un domeniu mai general. Pe de alta parte daca jobul specializat e intr-un domeniu care se infunda in viitor te-ai ars rau de tot. Dar daca domeniul are perspective, e alegerea mai buna. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Feb 5 2007, 09:59 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Aerospatialul (ca si industria navala) e un domeniu care in general merge in valuri... cand merge, cand nu. Acum merge.
Si mai e si industria de armament care merge intotdeauna si care e a dracu' de apropiata... uneori chiar imposibil de facut distinctia.... Nu cred ca in domeniul asta poti lucra pe cont propriu, desi cine stie... Insa cred ca cu o asemenea experienta nu mai e o problema sa-ti gasesti un job in alta parte, in orice colt al lumii, in caz ca firma (sau continentul ) scartaie. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:06 AM |