IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

cer si eun un sfat

This topic is about cer si eun un sfat, the author, Mihail89562, wrote about: Am si eu, ca multi altii o mare dilema: ar fi ceva bani de dat pe o masina, dar nu stiu sigur pe ce sa merg. Am urmatoarele oferte (si variante in ace ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> cer si eun un sfat
Mihail89562
post Nov 13 2006, 01:52 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



Am si eu, ca multi altii o mare dilema: ar fi ceva bani de dat pe o masina, dar nu stiu sigur pe ce sa merg. Am urmatoarele oferte (si variante in acelasi timp): 1) un Peugeot307, 2002, motor 2000cmc diesel, aprox120.000 km, 2) renault megane 1.5 dCi, bicorp, din 2004, 3) Citroen C3, 2003, 1.4HDi. Toate astea bine dotate. A patra oferta ar fi Fiat Albea nou. Daca ar fi dupa "placere", 307 ar fi super, dar motorul este un pic cam mare pentru drumurile care le fac eu zilnic (scurte) si un total de 12 - 14000 Km/an. Toata lumea recomanda benzina pentru aceste drumuri, dar s-h de afara pe benzina, parca nu prea am incredere. Megane-ul ar fi super ca motorizare, dar piesele de schimb sunt scumpe (sau nu?) si bicorpul arata destul de ciudatzel! C3 - ul, o alta masina frumoasa si potrivita, dar si aici ajung la masinile frantuzesti cu toanele lor. Albeea ar parea o optiune viabila, dar nu am prea multe informatii despre aceste masini.
Astept, deci, pareri, sugestii, informatii, orice credeti ca mi-ar folosi sa iau o decizie.
Multumesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leone
post Nov 13 2006, 06:33 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 353
Joined: 15-February 06
From: Bucuresti
Member No.: 68.276



In primul rand asta e subiect de versus, nu de off-topic;

Apoi, eu personal sunt pt masinile noi, asa ca recomandarea mea e una noua.

Nu inteleg de ce zici ca un benzinar e mai periculos la sh decat un diesel cand e de fapt fix invers: dieselurile sunt in general mai alergate decat benzinarele (pt acelasi an de fabricatie) si au mai multe subandamble sensibile

Pt nr de km de care zici, e mai rentabil o masina pe benzina...sau, de ce nu, GPL.


--------------------
FIAT Panda 1,2 Dynamic
'94, '95, '00, '01, '02, '03, '04...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Nov 13 2006, 06:38 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Se muta la ,,Versus''


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad72257
post Nov 13 2006, 07:52 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 67
Joined: 29-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.250



Pai daca doar astea sunt variantele,mergi pe peugeot.Desi,dupa 120.000 km ar trebui sa te astepti la ceva problemute.Nu ai zis suma de bani de care dispui ca sunt sigur ca exista si alte variante decat sh frantuzesc.


--------------------
Citroen C4 Coupe 1.4 X
Daewoo Matiz 0.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danmatyas
post Nov 13 2006, 08:20 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 2-October 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 57.276



daca faci doar 12 000 de km pe an eu zic sa iei un 307 pe benzina.cu siguranta e mai fiabil decat un diesel alergat muuuuuuuuuult mai multi km.bafta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihail89562
post Nov 14 2006, 02:30 PM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru timpul acordat.
Sa zicem asa: maxim 10000 euro
Zic ca benzinarele sh sunt mai periculoase pt. cxa un motor pe benzina la 120000 km este batran rau, iar la 150000 nu mai pretinzi mare lucru de la el - cel putin asta este acceptiunea generala fata de benzina.
Diesel - urile merg la peste 300.000 km fara probleme serioase la motor - alt citat din intelepciunea colectiva.
Asa sa fie oare?
Oricum multumesc sincer tuturor celor care si-au rapit din timp pentru a-mi raspunde si astept in continuare orice sugestie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Nov 14 2006, 03:23 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



intelepciunea populara nu valoreaza doi bani.

vrei neaparat masina franceza? exista si alte posibilitati la banii astia. iti poti cumpara o masina destul de buna. daca e pe benzina gasesti cu km destul de putini.

dar o masina pe motorina o cumperi mai scump dar sa stai fara grija banii ii vei recupera la revanzarea ei.


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Nov 14 2006, 03:49 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Daca inteleg bine, vrei o masina in special pentru mers in oras (aglomeratie) si pe distante scurte sau ma rog, cu care sa faci km putini.

Nu este lipsit de interes (daca nevoia de spatiu nu este stringenta) sa arunci un ochi si la tripleta C1/107/Aygo.

Sau la VW Polo - Happy sau Attractive (au o oferta interesanta acum la versiunea asta).
Asta ca sa nu fie masina frantuzeasca ...


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 14 2006, 04:08 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Mihail
Ibiza mea avea un motoras de tuns iarba (1.2) benzina si la 176.000km avea performantele din carte si nu papa fir de ulei, desi n-a fost cine stie ce protejat... subsemnatul ii dadea 6000rpm frecvent smile.gif

La diesel nu e problema ca pica motorul... ci ca pica restul. Turbo, pompe de injectie... astea pun probleme, motorul mai rar. Si la diesel sunt criminal de scumpe. Chiar acceptand (prin absurd) ca un diesel se uzeaza mai greu, uzura are totusi efecte mai dramatice decat la benzina.

In plus la sh ai mai mari sanse sa dai peste un kilometraj dat inapoi la diesel fata de benzina.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihail89562
post Nov 15 2006, 09:40 AM
Post #10


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



Ok, multumesc din nou!
Este adevarat, cu intelepciunea populara ramai cu "doiu' barat", ca e mai ieftin, spatios, si sigur (?!). Dar, stiti si voi cum e: ai ceva bani, te tenteaza masinile noi, dar nu ai destul pentru una care sa-ti placa. Iar cand vine vorba de sh, toata dilema se dezvolta: ce-as putea sa-mi iau, sa fie ieftina, buna si masina de famile - am uitat sa va spun ca suntem patru, nu tocmai micutzi de statura. Asa incat recomandarea cu gama mica cade, din pacate.
Am avut un cielo corean, din '95, o masinuta super ingrijita, spatioasa si silentioasa. Am fost al doilea proprietar, si am ingrijit-o si eu cat de bine am putut (mi-a iesit la un drum de litoral - 800 km, un consum de 5.9% si 6.2% cu AC). Dar am fost nevoit sa o vand. Acum as dori sa-mi iau ceva asemanator ca talie (clasa medie), dar neaparat Euro3, daca tot imi iau pana la sfarsitul anului. Nu vreau masina frantuzeasca neaparat, tocmai le-as evita din pricina costurilor pieselor de schimb - dar parca peugeot este o masina care sparge standardele lor de fiabilitate. Oricum, ceva despre noul fiat albea stie cineva sa-mi spuna? Un coleg are de aprox. 1000 km o albeea, este f. multumit, dar 1000km este cam putin pentru etalon, nu?
Multumesc inca o data si va mai astept cu opinii!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihail89562
post Nov 15 2006, 09:47 AM
Post #11


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



Am uitat, mi-a aparut o alta oferta: Skoda Octavia Combi, 1.9SDI, din nov. 2001, 170.000 km, fara AC, computer de bord sau alte "chestii" electrice. Cum vi se pare? Motorina, bat-o vina, ca de-ar fi benzinar, la 8000 Euro cat cere pe ea... Asta chiar e mare, poate cam prea mare!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Nov 15 2006, 10:10 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



eu am pejo 307 cu motorul care il vrei tu si iti spun ca fiabilitatea o sparge in sens negativ. motorul e ok dar eu am probleme la bucsaraie care trebuie schimbata destul de des (comparabil cu opelul). iarna imi porneste mai de greu (cam la a 3-a cheie), desi am fost cu ea la service nu ii gaseste nimic. si cele mai enervante problemele electrice. la geamuri (asta vara am remas cu cel din dreapta deschis la jumatate si nu mai vroia sa se inchida-era de la un contact intrase apa la el nu stiu cum) , becuri care se ard cand iti e lumea mai draga, afisajul de la CB care se vede numai pe jumate. eu am avut inca noroc ca a fost si inca este masina de serv )desi acum e pe numale meu) si cheltuielile sunt decontate de firma.


SDI-ul e bun numai pentru pollo, vechiul caddy pe care lemisca acceptabil si numai pt oras. dar pt octavia doamne fereste. mai bine gasesti un TDI. la 10.000 de euro e imposibil sa nu gasesti o masina buna.

cerceteaza bine piata, un astra cu motor 2.0 dti e o solutie foarte buna. zic eu mai buna decat o octavia de 90 de CP, desi octavia este mai spatioasa si mai solida.

PS: daca ai 10.000 de euro eu zic sa dai 9000 pe masina si sa pastrezi 1000 de euro pt eventuale reparatii


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INA88996
post Nov 15 2006, 12:06 PM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 4-October 06
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 88.989



Noi am luat de curind un C1, asta in conditiile in care aveam sub 10.000 EURO. Si sintem f. multumiti de ea. Am avut ceva rezerve, dar ne-am convins.
La banii astia noi am vrut o masina noua, si am ales C1. Ca spatiu, desi-ti va parea mica, pot spune ca e destul loc in spate ptr. 2 persoane. Porbagajul este adinc, suficient ptr. bagaje micute. Bancheta din spate se lasa si astfel ai un porbagaj cu mult mai mare decit la masinile din clase mai mari.
Consumul este cu mult mai bun decit suratele ei...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Nov 15 2006, 03:22 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Un leasing pe un an nu te-ar atrage ?
Daca da, in jur de 8000 CIP gasesti masini coreene pe benzina, echipate decent spre bine (Kia Rio, Hyunday Accent, Chevrolet Aveo/Kalos).

Cat despre masinile din clasa mica - in speta Polo ca avem si unul din asat in familie - pot sa-ti spun ca nu e chiar asa mica la interior si nici portbagajul nu este minuscul.
Am fost cu ea anul asta in concediu 4 persoane (2 adulti + 2 copii) fara probleme. In plus, desi am 1,90 m si 95 kg stau lejer in spate, chiar daca scaunul din fata este fixat "pentru mine".


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihail89562
post Nov 15 2006, 04:15 PM
Post #15


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



Din pacate nu pot sa merg pe leasing... e mai complicat pentru ratele pe care deja le platesc, astfel incat singura sansa este "banii jos, ochii la usa!".
O sa incerc si o varianta din clasa mica, dar am incercat un 206, si... in spate e cam micutz... ce sa-i faci, le raportezi toate la prima masina (cielo gle din 95) unde in spate se putea sta destul de confortabil.
In orice caz, am luat tot felul de simulari de la aveo, octavia, etc. Din pacate, leasingul nu e pentru mine.
Apropo, nici eu nu ma gandeam sa dau chiar 10.000 - tinteam catre 8500 - 9000, restul - rezerva in caz de...
Mai studiem.
Astra e intr-adevar o masina ok, dar am inteles ca sufera de boala general valabila a opelurilor: rugina!
Acuma, stiu cum suna toata treaba: as vrea o masina si frumoasa, si ieftina, si spatioasa dar si fara probleme; tocmai pt. ca nu s-a inventat asa ceva, incerc sa (ma) aleg si eu.
Multumesc din nou!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danmatyas
post Nov 15 2006, 06:37 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 2-October 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 57.276



nu stiu de unde ideea asta ca diesel-ul e mai fiabil decat benzina.in opinia mea e complet gresit.motorul poate ca tine mai mult decat o benzinara...dar subansamblele se duc dracu muuuuuuuult mai repede.cum ar fi: volanta, turbo, debitmetru, valva egr, injectoare.benzinarul cu siguranta nu duce grija acestor chestii..asa ca vei sta mult mai linistit in privinta asta.de fapt o sa te convingi tu singur de chestiile astea daca iei diesel smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan44002
post Nov 15 2006, 07:38 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 224
Joined: 5-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.995



QUOTE(Mihail89562)
Am uitat, mi-a aparut o alta oferta: Skoda Octavia Combi, 1.9SDI, din nov. 2001, 170.000 km, fara AC, computer de bord sau alte "chestii" electrice. Cum vi se pare? Motorina, bat-o vina, ca de-ar fi benzinar, la 8000 Euro cat cere pe ea... Asta chiar e mare, poate cam prea mare!

Octavia ar fi ok pt tine, dar nu asta. Ai motor slab pe ea, si nu ai AC- nu merita mai mult de 7000 masina aia.
La banii de un Albea nou te mai poti uita la un Hyunday Elantra pe benzina din 2002 -2003 -nu sare de 7500 de euro.Incearca si o Octavia pe benzina din 2001-2002, daca nu vrei Astra.
Motoarele pe benzina nu mai sunt cum erau odata. Te duc 250-300 k km lejer -daca le dai ce trebuie.Asa ca dieselul, in situatia ta, nu renteaza.


--------------------
Ford Escort
Daewoo Matiz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihail89562
post Nov 15 2006, 08:25 PM
Post #18


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 11-October 06
From: Nasaud (Bistrita)
Member No.: 89.555



Multumesc stefan si dan_florin; apreciez sfaturile voastre si o sa ma apuc sa caut asa ceva.
Despre Albeea, cineva spunea pe un alt topic, ca este o masina italiana fabricata in Turcia, de unde sa ai fiabilitate?
Asa sa fie oare?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Nov 15 2006, 09:39 PM
Post #19


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Mihail, tu vrei sa cumperi masina din Romania sau vrei sa ti-o aduci de dincolo? Io ti-as recomanda f. sincer si calduros, daca ai posibilitatea, sa mergi personal in Germania si sa ti-o alegi tu cu manuta ta, masina de masina, rulata doar pe drumurile lor (adica ca noua), iei ceva pe la 7000-7500 acolo, care cu vama + inmatriculare si alea, alea sa te ajunga pe la 9000! Io personal tot asa am spus: cand voi avea 9-10 mii de Euroi pt. o masina, clar ca direct in Germania ma opresc, nici gand sa cumpar din Romania!!! Io personal stiu ca masinile frantuzesti sunt scumpe la intretinere, dar asta depinde si de venitul fiecaruia! Uite, io unu, daca as avea acum, ca si tine, 10.000 de Euro, as sti exact modelele dupa care sa ma uit in Germania (toate de prin anii 2001-2002-2003): Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna, Peugeot 406, Skoda Octavia, dar tu poti sa mai adaugi la lista asta Opel Astra, Ford Focus, VW Golf, Renault Megane.... arigato.gif Ajunge? Oricare din modelele de mai sus le gasesti dincolo cu max. 7500 Euro, diesel sau benzina (io as lua diesel), cu km intre 100 si 150 de mii.... Dar daca cumperi de aici....se schimba mult datele problemei....masinile sunt rulate cateva zeci de mii de km pe drumurile mioritice, ceea ce stii si tu ce inseamna.....si trebuie foaaaaarte mare atentie la cumparare....ca sa nimeresti o masina buna, in care sa nu mai bagi {prea} multi bani ulterior, trebuie multa rabdare, calm, noroc, cautari si verificari la sange! Daca poti sa faci asta, e ok....acuma decizia iti apartine.... Bafta maxima! :wave:


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 15 2006, 09:54 PM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Masinile facute in turcia sunt in general fiabile, mai fiabile decat cele europene. De la Fiat Brava care s-a dovedit sensibil mai fiabila decat sor-sa italiana bravo la toyotele si hyndaiurile facute pe acolo, si pana la clio symbol despre care francezii declara ca sunt asamblate mai corect decat cele frantuzesti, uzina fiind cea mai moderna a grupului.
Acum habar n-am daca se aplica si la Albea...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 10th May 2024 - 03:47 AM